Şimdi Ara

FİAT EFSANE MOTORLAR(1.4 FİRE-1.3-1.9 MULTİJET-1.9 JTD) (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
269
Cevap
2
Favori
87.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TOFAŞ

    AMAÇ HEP DAHA İYİSİNİ YARATMAK...

    Tofaş, 310 mühendisi, 540 teknik personeli ve 3300 işçisi ile ileri teknoloji ve sürekli geliştirmeye odaklanmış bir kuruluş. 1994 yılı Aralık ayında Endüstriyel Planlama ve Ar-Ge Müdürlüğü'ne bağlı olarak kurulan Tofaş Ar-Ge Merkezi, bugün gerek donanımları, gerekse profesyonel kadrosuyla Türk Otomotiv Sektörü'ndeki en büyük araştırma ve geliştirme birimi.
    1995-2002 yılları arasında süspansiyon, gövde, motor ve emisyon, titreşim ve akustik alanlarına 12 milyon dolarlık yatırımın aktarıldığı merkezde, 5'i doktoralı olmak üzere 49 mühendis, 36 üniversite mezunu teknisyen ve 49 uzman teknik eleman çalışıyor, hemen hemen bütün projelerde Tofaş'ın mühendis ve teknik kadrosundan yararlanılıyor.
    15 Catia istasyonu bulunan ve sanal modelleme sistemleri, sonlu elemanlar yazılımları, süspansiyon analizi gibi modern projelendirme yöntemlerinin kullanıldığı merkezde, yeni projelerin gürültü, titreşim ve konfor analizleri yapılıyor, çarpma analizlerinde ise Fiat Auto ile birlikte çalışılıyor. Ayrıca pek çok araştırma projesi, TÜBİTAK ve TTGV destekli olarak yürütülmekte ve bu projelerde, FIAT Araştırma Merkezi ve yabancı tasarım Merkezleri'nin yanısıra ODTÜ, İTÜ, Uludağ ve Mimar Sinan Üniversiteleri öğretim üyeleri ile birlikte çalışılıyor.


    Türk Otomotiv Sektörü'nün lideri Tofaş, çeyrek yüzyılı aşkın birikimi ile Türk insanına "dünya kalitesinde" ve "Türkiye koşullarına en uygun" ürünleri sunma konusundaki çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
    Ortağı Fiat'ın yüzyılı aşan ürün ve teknoloji geliştirme deneyimlerinden de yararlanan Tofaş, gerek Türkiye pazarında gerekse ihracat yaptığı piyasalarda, en üst düzeyde müşteri mutluluğunu hedefliyor.
    Tofaş Ar-Ge Merkezi'nin misyonu, değişen tüketici talepleri ve Tofaş'ın "Koşulsuz Müşteri Tatmini" prensibi doğrultusunda ürün değişikliklerini, güncelleştirmelerini gerçekleştirmek, pazar ihtiyaçlarına zamanında ve ekonomik olarak cevap vermek, en hızlı ve en düşük maliyetle ürün geliştirmek ve kalite iyileştirme çalışmalarını yürütmektir. Vizyonu, Fiat-Auto'nun üretim merkezleri arasında kalite yükseltme ve maliyet düşürme performansı yönüyle en iyi olmak ve Türkiye'deki olanakları gözönüne alarak, seçilen alanlarda mükemmellik merkezi olmaktır.
    Araştırma - Geliştirme SimülasyonlarıSanal ortamda oluşturulan komple araç modeli ile araç dinamiğini belirleyen çeşitli manevralar yine sanal ortamda yapılarak geliştirilmekte olan aracın istenilen kriterleri sağlayıp sağlayamadığı bilgisayar ortamında görülebilmektedir. Ekteki simülasyonda geliştirilmekte olan yeni süspansiyonun araç dinamiğine olan etkisi, mevcut süspansiyonun araç dinamiğine olan etkisi ile karşılaştırılmıştır. Aynı hızda, aynı manevrayı yapan farklı süspansiyona sahip olan araçların davranışları arasındaki fark bu animasyondan da açıkça görülebilmektedir.






    Bu simülasyonda süspansiyon sistemlerinin geliştirilmesi sırasında yapılan elastokinematik analizlerden biri olan paralel tekerlek haraketi görülmektedir. Süspansiyon sistemi; süspansiyonu oluşturan bütün elemanların bağlantı koordinatlarını, bu bağlantılarda kullanılan elastik burçların, yay ve amortisörlerin karakteristiklerini içermektedir. Elastokinematik analizler bir aracın süspansiyon sisteminin karakteristiğini belirleyen analizlerdir. Bu analizler ile süspansiyon sistemlerine özgü kamber, toe ve kaster gibi parametreler belirlenmektedir. Bu parametreler komple aracın dinamiğine etki eden önemli parametrelerdir ve belli aralıklarda olması zorunludur.




    KONUSUNDA UZMAN...
    Tofaş Ar-Ge Merkezi'nin amacı, Tofaş ve Fiat'ın bilgi birikimini en iyi şekilde kullanarak, müşteriye en ideal ürünleri sunmaktır. Bu nedenle, "her alanda uzmanlaşmak" yerine, Türkiye ve ihracat yapılan ülkelerdeki "özel koşullara uygun alanlarda uzmanlaşmak" ön plana alındı. Belirli alanlarda "mükemmeliyet merkezleri" oluşturmak Tofaş-Fiat'ın en önemli hedefleri arasında.
    Tasarım ve Prototip






    Akustik ve VibrasyonTürkiye'nin yol koşulları ve/veya rekabetten dolayı, otomobilde trim sesleri, gövde sesleri ve kabin içi seslerin daha düşük düzeylerde ve aracın dış gürültü seviyesinin Avrupa normlarına uygun olmasının sağlanması.



    Motor ve EmisyonTürkiye'deki ve özel ihracat yapılan ülkelerdeki değişik emisyon yönetmeliklerine göre motor geliştirme ve emisyon iyileştirme çalışmalarının yapılması. Tofaş, bu konuda Türkiye'deki tek FAZ 3 normlarına uygun laboratuvara sahiptir. Laboratuvar, -35° / +40 °lik klimatik oda şartlarında emisyon ve yakıt sarfiyatı üzerine araştırma ve ölçüm yapılabilecek şekilde kurulmuştur.



    SüspansiyonTürkiye ve ihracat yapılan ülkelerin yol koşullarının farklılığından kaynaklanan değişik süspansiyon komponentleri ihtiyacının karşılanması. Süspansiyon ve yorulmaya yönelik laboratuvar, bu alanda dünyanın en yeni teknolojisine sahip, Türkiye'deki tek laboratuvardır. Türkiye yol şartlarına göre sarsma testlerini yapıldığı klimatik oda, -40°C / +100°C arasında ısısı ayarlanabilen, güneş ve yağmur simülasyonu yapabilen ve nemliliği ayarlanabilen bir odadır.



    YorulmaGeliştirilmiş olan komponentlerin, Türkiye yol şartlarına uygun olarak bankolarda yorulma testlerinin yapılması.





    Yol Performans TestleriGeliştirilmiş otomobillerin, hızlanma, benzin sarfiyatı, güç, moment, yol tutuş, ses gibi tüm performans testlerinin yapılması,





    Yol SimülasyonuOtomobile çeşitli sensörleri bağlayarak yol verisi toplamak ve bankoda simüle etmek yoluyla otomobillerin Türkiye yol şartlarına uygun olarak hazırlanması.
    Araştırmalar
    Üretilen otomobilleri sürekli olarak ilerleyen teknolojilere uygun hale getirmek amacıyla, bugüne dek yapılan araştırma projelerimiz aşağıda belirtilmiştir:

    1- İzolatör Kullanımı İyileştirme ve Otomobil Kabin Gürültüsünü Azaltma

    2- Süspansiyon Sisteminin İyileştirilmesi

    3- Yeni Model Bir Otomobilin Kalifikasyon Testleri

    4- EEC/91441 ve 94/12 Direktiflerine Uygun Katalitik Konvertörlü Araç Geliştirilmesi

    5- Benzinli Motorlarda Lokal ve Kümülatif Olarak Yağ Sarfiyatının Ölçülmesi

    6- TOFAŞ 131-TEMPRA Serisinde LPG Alternatif Yakıt Uygulaması

    7- Mevcut Model Üzerinde Yapılan Değişikliklerle Hafif Ticari Araç Geliştirilmesi

    8- PALIO / SIENA / SIENA WE Modellerinin Türkiye Şartlarına Adaptasyonu ve Gerekli İyileştirmelerin Yapılması

    9- Bir Hafif Ticari Araç Geliştirme Projesi (DOBLÒ)


    10- 131 Tipinin İyileştirilmesi Projesi


    11- Yerli Yan Sanayi ile Çalışarak PALIO / ALBEA Modellerinin Geliştirilmesi


    GRANDE PUNTO ÖZGÜRLÜĞÜN YOLUNU AÇIYOR...
    Grande Punto, İtalya’nın Torino kentinde Eylül ayındayapılan dünya prömiyerinden kısa bir süre sonra Türkiye pazarında satışa sunuluyor.Gözalıcı tasarımı, sınıfının zirvesindeki boyutları ve teknolojisinin yanısıra Euro NCAP’ten aldığı 5 yıldızı, geniş motor gamı ve iddialı fiyatıyla otomobilseverlerin gözdesi olmaya hazırlanıyor. Fiat’ın Melfi fabrikasında üretilen Grande Punto, lanse edildiği İtalya, Fransa, Almanya ve İspanya pazarlarında başarıdan başarıya koşuyor.
    Herkesin gözü onda olacak
    Güzellik, sağlamlık ve akılcı çözümler temalarından yola çıkılarak yaratılan Grande Punto’nun tasarımcısı dünyaca ünlü Giorgetto Guigiaro. Kompakt ve spor görünümlü gövdesiyle İtalyan tasarımının en etkileyici örneklerinden biri olan otomobil, estetik hatlarıyla duyulara hitap ediyor. 3 ve 5 kapı seçeneklerine sahip olan Grande Punto müşterilerine verdiği heyecanla özgürlüğün yolunu açacak.
    Grande Punto’nun dışı kadariç tasarımı da göz kamaştırıyor. Dinamik ve sportif İtalyan stili ileergonominin bütünleştiği iç tasarımda, kullanılan renkler ve malzemenin kalitesi ilk anda farkediliyor. Çok sayıda döşeme ve konsol alternatifine sahip olan Grande Punto kullanıcılara; ruh haline, zevke ve isteğe göre otomobillerini kişiselleştirme olanağı sunuyor.
    Sınıfının en büyüğü
    Sınıfının en uzun aracı olma özelliğine sahip olan Grande Punto’nun uzunluğu 4030, genişliği ise 1680 mm. Akıllıca tasarlanan iç hacmi sayesinde sınıfında en yüksek iç hacim endeksi değerine sahip olan Grande Punto’da 5 kişinin konforlu bir şekilde seyahat etmesi için yeterli alan her zaman var. Konfor beklentilerini yükselten Grande Punto akılcı çözümlerle dolu. Üst segmentlerdeki birçok otomobilde sunulmayan çift bölgeli otomatik klimaya sahip Grande Punto, sürücü ve yolcu için farklı iklim yaratabiliyor. Elektrikli açılır tavan-Skydome ve park sensörleri sunulan gelişmiş konfor özelliklerinden sadece bazıları.
    5 yıldızlı güvenlik
    European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) tarafındanyolcu ve araç güvenliğinde en yüksek takdir düzeyi olan 5 yıldız ve çocuk güvenliği konusunda ise 3 yıldızla ödüllendirilen Grande Punto, yüksek dayanıklılığa sahip güçlendirilmiş yapısı sayesinde yolcularını en iyi şekilde koruyor. Yayaların da güvenliğini gözeten Grande Punto’nun özel olarak tasarlanan ön bölümü sayesinde yaya güvenliği alanında Euro NCAP tarafından sınıfının en yüksek değeri olan 3 yıldızla ödüllendirildi.
    Kategorisinde pek çok ilke imza atan Grande Punto’nun aktif ve pasif güvenlik alanında sunduğu donanımlar da dikkat çekiyor. ABS ve EBD de (Elektronik Fren Güç Dağılımı), çift aşamalı açılabilen sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, FPS (Yangın önleme sistemi), aktif gergili ön emniyet kemerleri ve 3 noktalı arka emniyet kemerleri standart donanımlar arasında. Üst sınıf otomobillerde sunulanElektronik Stabilite Programı (ESP), Motor Fren Torku Düzenleyici (MSR), Patinaj Önleme Sistemi (ASR) ve yokuşlarda otomobilin geriye kaymasını önleyen Hillholder güvenlik paketi içinde yer alıyor. Sınıfında ilk olarak Grande Punto’da sürücü diz havayastıkları ile 7 adet hava yastığına sahip olmak mümkün.
    Zengin motor gamı
    Grande Punto, 2 benzinli ve 2 Multijet dizel motor seçeneğiyle zengin bir motor gamına sahip. 1.4 Fire 77 Bg ve 1.4 95 Bg benzinli motorların yanısıra 1.3 Multijet 16V 75 Bg ve 1.3 Multijet 16V 90 Bg motor ile kullanıcıların, performans ve düşük yakıt tüketimi taleplerine farklı alternatifler sunuyor.
    Grande Punto size Fiat’ın ünlü 1.3 Multijet 75 Bg dizel motorunun yanı sıra farklı bir seçenek olarak, yepyeni değişken geometrili turbo 1.3 Multijet 90 Bg’yi de sunuyor. Bu yeni enerji santralinin en büyük özelliklerinden biri, yüksek performans ve çok düşük yakıt tüketimini birarada olması. 1.3 Multijet 90 Bg dizel motor 100 kilometrede ortalama 4.6 litre yakıt tüketirken 200 Nm tork üretebiliyor. Bu özellikleri ile performans yönünden sürücüsüne tatmin edici sürüş imkanı sağlıyor.
    Grande Punto, gerek şehir içi kullanımda gerekse şehirlerarası yolculuklarda düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans sağlıyor. 1.4 Fire 77 Bg benzinli motor ortalama 6.1 litre benzin tüketiyor.
    Üst versiyonlarda müşteriye sunulan avantaj artıyor
    Grande Punto, farklı müşteri beklentilerinini tatmin etmek yaratılmış tasarım ve içerik olarak farklılaşan 3 donanım seviyesiyle otomobil severlerin beğenisine sunuluyor: Active, Dynamic veEmotion.
    Giriş versiyonu olan Active’de ABS+EBD,sürücü ve yolcu ön havayastıkları,klima ve polen filtresi, direksiyondan kumandalı CD çalar,elektrikli dış dikiz aynaları ve ön camlar, gövde rengi tamponlar, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, 15” jantlar standart olarak sunuluyor.
    Donanım seviyelerinin içerikleri ve fiyat farkları belirlenirken müşteri beklentileri ve avantajı dikkate alınarak oluşturulmuş ürün gamında Dynamic versiyonun donanım seviyesi ise zengin içeriği ile dikkatleri çekiyor. Dynamic versiyonda Active’e ek olarak perde havayastıkları, çift bölgeli otomatik klima, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, MP3 çalar, ön sis farları, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, ısıtmalı gövde rengi dikiz aynaları sadece 1.750 YTL fiyat farkıyla standartlar arasına giriyor.Dynamic’in sunduğu donanımlar ve Active ile olan fiyat farkı düşünüldüğünde müşteriye sunulan avantaj ve yaratılan değer cazip gözüküyor.
    Emotion versiyonun donanım seviyesine geçtiğinizde ise Grande Punto’nun sunduğu tüm seçeneklere ulaşmak mümkün.
    Limitsiz seçenek ve rekabetçi fiyat
    4 farklı motor, 3 farklı donanım seviyesi, 10 dış renk, her bir donanım seviyesi için tanımlı 3 farklı iç renk alternatifi ile Grande Punto müşterisine limitsiz seçenek ve otomobiliyle kendini ifade edebilme imkanı sunuyor.
    21.900 YTL’den başlayan fiyatlarla pazara sunulan Grande Punto’yla özgürlüğün yolu açılıyor.
    PALİO ve ALBEA'NIN ARDINDAN FİAT DOBLE DA RUSAYA YOLUNDA...
    Fiat Palio ve Albea’nın ardında bir süredir görüşmeleri süren Fiat Doblò’nun Rusya’da üretilmesine yönelik anlaşma imzalandı.
    Fiat Auto ve Rus Severstal Auto arasında, Tofaş’ın Türkiye’de ürettiği Fiat Doblò’nun Rusya’da da üretilmesi amacıyla montaj hattı kurulması konusundaki sınai anlaşma imzalandı. Severstal Auto’nun, Kazan yakınlarındaki Neaberejniye Chelni Fabrikası’nda 2007 yılında üretimine başlanacak Fiat Doblò için gerekli parçaların tamamı Tofaş tarafından ihraç edilecek. Fiat Doblò anlaşması Fiat Auto ve Severstal Auto arasındaki işbirliğinin daha da gelişmesi yönünde atılan ikinci önemli adım oldu.
    Yaklaşık 1 ay önce de Fiat Auto ve Rus Severstal, Bursa’da üretilen Fiat Palio ve Albea’nın Rusya’da üretilmesi için anlaşma imzaladıklarını duyurmuş, tüm Fiat markalı binek modeller ve hafif ticari araçların Rusya’da satışı ve dağıtımı ile ilgili bir de tedarik anlaşması imzalamıştı.
    Uluslararası alanda 2006 Yılının Ticari Aracı seçilen ve bugüne kadar 500 bin adetten fazla üretilen ve 380 bini ihraç edilen Fiat Doblò, Fiat’ın gelmiş geçmiş en başarılı hafif ticari araçları arasında yer alıyor.
    Fiat Doblò’nun Rusya’da üretim anlaşmasının Tofaş için olduğu kadar Türk otomotiv sektörü için de gurur verici bir gelişme olduğunu belirten Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, “Severstal Auto ile işbirliğimizin daha da genişlemesi işbirliğimizin ne kadar mükemmel bir zeminde yürüdüğünün açık kanıtıdır. Söz konusu işbirliği uzun dönemde de parlak açılımlar gerçekleştirecektir” diye konuştu


    TOFAŞ RESMİ SİTESİNDEN ALINMIŞTIR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geremy -- 20 Eylül 2008; 21:05:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gendarme


    1.2 8v motor ş.içi düşük tüketimli ,seri ve atak,ancak uzun yolda (16 v göre) zayıf,
    uzun yolda daha rahat nefes alan ,daha iyi hızlanma değerlerine sahip olan 1.2 16v motor ş.içinde alt devirlerdeki cansız(düşük tork)kalıyordu..her ikiside yüksek hızlarda (mevcut 1.4 fire motora göre) daha yüksek tüketime sahipti..
    Fiat bu yüzden albea,palio ve dobloda 1.2 motorlardan vazgeçip yeni nasil 1.4 fire motoru kullanmaya başladı...






    Kesinlikle çok mantıklı bir karar. 1.4 FIRE hakikaten çok ekonomik ve 1.2'den düşük tüketime sahip.

    Gerçi bu, 1.2'nin harika bir verimliliğe sahip olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Ama adamlar 1.2'den 114 nm tork ve 80 hp güç alırken, yakıt tüketiminin de bu "1.4 litre vari" değerlere yakışacak şekilde biraz yüksek olmasına neden olmuşlar.

    Hem düşük devirler doğal olarak çok iyi değil. Atiklik gerektiğinde 4000'i görmek mutlaka gerekiyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy


    quote:

    Orjinalden alıntı: DeaDGardeN

    ben fiat sitilo 1.6 103 hp var marea motoru ve bravo. şehir içi tüketimi 10.4 litre gösteriyor şehir dışına daha çıkamadık ama uzun yolda çok indiğini hissedebiliyorum. bu motora sahip olan araclar trafiğe yakalanırlarsa boş boş benzin harcarlar.


    10,4 lt çok gibi geldi eğer performanslı kullanmıyorsanız.
    ayarlar nasıl kontrol ettirdinizmi.



    Bence normal. Şehir içinde zaten 10'lu değerler görülebiliyor. Üstelik FİAT'ın bu motoru birazcık fazla bir tüketime sahip. 3000 devir üstü sesinin ve keyfinin hatrına katlanmak lazım. Bu motor için en iyisi, kaliteli bir LPG uygulaması olacaktır.




  • 1.4 kullanıyorum üst devirlerde performans sağlıyor.
    sakin kullanımda yakıtda çok cimri.
  • @Geremy

    konu hayırLı oLsun eLimden geLdiği kadar payLaşımLarda buLunacağım....
  • jtd.ler turbo dizel oluyor değil mi? şehir içi ne kadar yakıyor bu motorlar?
  • gremey 1,3 doblo nun tüketimi şehir içi 6,5 ile 7,5 litre şehir dışı 4,6 5,5 litre arası
  • quote:

    Orjinalden alıntı: odalai

    jtd.ler turbo dizel oluyor değil mi? şehir içi ne kadar yakıyor bu motorlar?

    odalai hocam dediğiniz gibi JTD motorlar (jet turbo dizel) turbo dizeldir.

    1.9jtd 1.3mjetle arasında fazla bi fark yoktur şehir içinde çok sarsmassanız tahmini olarak 6-7 lt arası yakar
  • ben bravo 1.6 jtd 105hp alıcam, motorun çok ii olmadığını, arabayı iyi çekmediğini söylediler, sizce bu motor nasıldır?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: odalai

    jtd.ler turbo dizel oluyor değil mi? şehir içi ne kadar yakıyor bu motorlar?


    evet turbo dizel
    net rakamı bilmiyorum ama düz dizellerden az yaktığı kesin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: odalai

    ben bravo 1.6 jtd 105hp alıcam, motorun çok ii olmadığını, arabayı iyi çekmediğini söylediler, sizce bu motor nasıldır?


    arabayı iyi çekmediği konusunu aracı bizzat siz kendiniz kullanıp deneyin.
  • odalai ben ce bravonun 1,6 multijet versiyonuna çekmiyor diyen vatandaş araba kulllanamıyordur bizzat kendiniz test edin
  • yarın arabanın alımı için belgeleri vermeye gidicem, orda tekrar arabayı detaylıca gözden geçirip deneme sürüşü yapıcam, teşekkürler yorumlar için ;)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: odalai

    jtd.ler turbo dizel oluyor değil mi? şehir içi ne kadar yakıyor bu motorlar?


    arkadaşım hangi aracın motor tipinde T harfi görürsen Turbo vardır ama geneLinde böLedir....

    yani Peugeot HDI motorLarında T harfi yok ama turbo var böLe yani...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: odalai

    yarın arabanın alımı için belgeleri vermeye gidicem, orda tekrar arabayı detaylıca gözden geçirip deneme sürüşü yapıcam, teşekkürler yorumlar için ;)


    hayırlısı olur inşallah.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fdd24


    quote:

    Orjinalden alıntı: odalai

    jtd.ler turbo dizel oluyor değil mi? şehir içi ne kadar yakıyor bu motorlar?


    arkadaşım hangi aracın motor tipinde T harfi görürsen Turbo vardır ama geneLinde böLedir....

    yani Peugeot HDI motorLarında T harfi yok ama turbo var böLe yani...



    yeni nesillerde hep turbo var herhalde.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_26604752/tm.htm

    daha önceleride verilmişti ama karşılaştırma için aşağı yukarı sonuç veriyor
    linea-albea gibi araçların dizel ve benzinli karşılaştırmalarıda var.
    ben 1.4 dobloyla 1.3 dobloyu karşılaştırdım kar için çok uzun yıllar gerekiyor.yıllık 5000 km için lpg bile bana karlı gözükmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geremy -- 22 Eylül 2008; 2:50:18 >




  • hayırlı geceler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    bugünden itibaren


    FİAT EFSANE MOTORLAR TAKIMI

    kurduk.

    fiat motoru kullanan kullanacak seven sevmeyen herkesi paylaşım için buraya bekliyoruz.




    Hayırlı uğurlu olsun arkadaşlar,ramazandan sonra pasta,börek,çayve meşrubatlı bir kokteyl isteriz o na göre
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: geremy

    bugünden itibaren


    FİAT EFSANE MOTORLAR TAKIMI

    kurduk.

    fiat motoru kullanan kullanacak seven sevmeyen herkesi paylaşım için buraya bekliyoruz.




    Hayırlı uğurlu olsun arkadaşlar,ramazandan sonra pasta,börek,çayve meşrubatlı bir kokteyl isteriz o na göre






  • arkadaşlar bugun bravom için işlemlere başladım ve dediğim gibi test sürüşü yaptım. 1.6jtd ile yaptım deneme sürüşümü ve çok memnun kaldım moturun çekişinden ;)
    kimse fiat'ın motoruna bişey demesin
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.