Şu an yaşadığım şehirde yaklaşık 2 hafta önce benim yaşlarda bir genç gece saatlerinde AUDI TT ile direğe girdi araba 2 parçaya ayrıldı. Genç arkadaş hayatını kaybetti. Ama söz konusu FİAT olunca BU FORUMDA herkes bok atmayı çok sever. Hepiniz FİAT ın en ufak bi açığını dahi ararsınız.
Aynen öyle herkes açık arıyor fiatta 5 para etmez caddy de ısı deviri yok vw ciler zaten gerek yok diyo o devir dobloda olmasa varya yerden yere vururlar fosvogenin ayıbı eksiği bile ayrı karizma
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
quote:
Orijinalden alıntı: Mono Italiano
quote:
Orijinalden alıntı: wave61
1 bilmeden 1000 konuştuğunuzu düşünerek öncelikle size farklı ve hayati bir önermede bulunduğum için teşekkürü bir borç bilmelisiniz... Neyse bu kısmına takılmayacağım bahsi edilen ulaşım aracının! 1.3 ve 1.6 motor dizel seçeneklerini kullanmış yeterince sürüşüne dair bilgiye sahip olduğum araç için evet motoru güzeldir özellikle 1.6 sı iyi de kaçıyor kaliteli motor... Fakat kaçmasının bir mantığı yok aracın karoserisinden yol tutuşuna kadar ve güvenliğine etki eden bir yığın faktör var. 1.3 motor az yakıyor 1.6 dan ama gel gelelim astra gibi 1.5 tonun üzerindeki araçta 1.3 daha da az yakıyor burası biraz garip benim için.. Sözün özü Linea almak kafaya konulmuşsa 1.3 alınmalı bence .. yakıt , vergi avantajı ve çok iyi kaçmaması gibi sebeplerden yani bu tür araçlarda olabilen en hantal motor seçeneğini seçiniz... Bilginiz yok ise size bilgi verenlere teşekkür ederek karşılık veriniz..
Hayati önermeniz için çok teşekkür ederim. Şu andan itibaren iyi bir inceleme yaptım (piyasa ile ilgili) bütçem için rahat olanı 1.4 Tjet almak. Evet yanlış duymadınız.
120hp 206nm tork. 9 saniyenin altında 100 kmh hıza ulaştıran bir motor. Kötülediğiniz karoseri bi miktar daha hafif bir kasada 185hp gücündeki motorla çalışıyor. Linea ve Punto nun altyapısı yürüyen olarak bu derece sağlamdır. Merak etmeyin bu konuyu açarken verilcek cevapları biliyordum fakat yinede hem forumdan gelcek cevapları görmek hemde belki arada farklı bişey çıkar diye açtım konuyu. 1.3 95HP multijet motor bugun Punto gibi bir araçta 1.6 tsi jetta ile denk performans yakalıyorsa ben 1.3 motora hantal diyemem. Kullandığım araçta 4 yıldır 1.3 70hp lik motor dönüyor. Performans olarak aracın ne istediğini bilene elinden geleni verir. 1.3 16V hem performansı hemde kalitesi ve stabilitesi ile kendini piyasaya kanıtlamış bir motordur. Türkiye sınavını 5 yıldız ile geçmiştir. Hiçbir firma 1.3 multijetin hızına ve teknolojisine yetişemedi. Piyasadaki hangi motor 1.3 multijet gibi üst devirlere rahat çıkabiliyor ? Hangi motorda bu kadar devirlenme isteği var ? 4000 deyince susan dCi mı yoksa 2014 yılında hala 250 tork ile 1.6 dizel üreten Vw mi ? Yoksa atmosferik benzinli gibi tüketen Crdi mi ?
Hadi Vw motor teknolojisinde bildiğimiz gibi aşağıda fakat Bugun Fiat'ın teknoloji olarak en büyük rakibi Renault 1.3 vs 1.5 yarışını handikaplı olmasına rağmen kazanabildi mi ? 1248cc hacme sahip motor piyasaya ilk çıktığı günden beridir arada hacim farkı olmasına rağmen dCi motordan önde gitti. Bu fark günümüzde sayısal olarak kapanmış olarak gözüksede teknik detayları göz önüne alınca 1.3 Multijet motor hala 1.5 dci dan daha üstün bir motordur. Bunu bu motor sayesinde ekmek yiyenlere sormak lazım. 500L Mjet II motor ile çıktığı gün herkes atıp tuttu yok o motor o kasayı çekermiymiş rampada kalırız, sütçü beygiri vs dendi. Fakat o ağır kasanın altından layığı ile kalktı. Hafif araçlara göre bile daha az yakıt tüketen 500L nin 1.3 multijet başarısı kimse tarafından gözükmez. Ve en son demi olarak 1.3 95hp bu işin uç noktasıdır bana göre. Hacmine göre mükemmel ivme ve güç sağlıyor.
Bakınca nasıl olsa Fiat, acaba kaçkere viraja girdiniz yada şöyle diyeyim Virajı dönmeye çalıştınız. Yoksa zamanında Auris ile Bravo test programında kıyaslanırken Aurisle aynı virajda kontralar vererek içli dışlı viraj dönüldü fakat aynı Pilotumuz Bravoya binince araba sürmeyi unuttu ve virajın içinde direksiyonu tam kırdı. Sözüm o ki virajı dönememek değil dönmeye çalışmak asıl konu. Ve 16 inç jantları ile ESP li ASR li EDB li linea viraj içinde gayet stabil bir araçtır kanımca. Gerçi siz japon arabalarına alışmış olabilirsiniz. Yolu hissetmeyince yol tutuşu otomatikman iyi oluyor. Bu tip japon araçlarıyla haşır neşir olan insanlar İtalyan araçlarına binince korku yaşarlar çünkü yolu hissedince korkarlar. Bu tip arabalar sürmesini bilene göre konuşuyor.
Albeada bazı stabilite hataları vardı. Arka kısım fazla geniş kaldığından yol tutuşu arka kısım yüzünden yalan oluyordu. Gerçi bunuda aşmanın basit yolları var yıllardır kullanıyoruz bu sorunu bi kaç şekilde en az seviyeye indirebildim. Sebebi ise Palio şasisine oturtulan Sedan kasaydı. Fiat bu problemi görünce HB araçlarının şasisini Sedan kasayada uyacak şekilde üretmeye başladı. Lineada arka kısım daraltıldı ve arka kısım gayet güzel kafadan kopma yaşatan önden çekişli bir aracın olması gerektiği gibi oldu. Rakiplerine göre Linea çok iyi yol tutuşu sunmakta. (B ve C gibi gözükenler malum linea arada sıkışmış bir araç)
Bunca lafı boşa çıkarabiliriz peki, sizin demeye getirdiğiniz konuyu anladım. Şu 2 ye bölüme olayı ve yıldız meselesi.
Konu açmıştım yine aynı şekilde forumun nabzını yoklamak için millet saçmalayınca son 38 mesajı hiç açıp okumadım.
Punto aynı altyapı ve şasi ile 5 yıldız alıp bu çok önemli gereksiz testten alnının akıyla çıkıyor fakat mevzubahis Linea olunca - puan alması gerekiyor. Çünkü Fiat. Aerodinamik Fiat'ın işidir fakat bahaneler atıldı Aerodinamik olarak sorunlar yaşar kasa farklı. Aynı parçalarla 5 yıldız alan araca bagaj eklenince 2 yıldız alacak hali yok. En en düşük 4 yıldız alacaktır mantıklı düşününce. Aracınız nedir bilmiyorum fakat 4 kapısını birden açın ve yandan aracınızı izleyin. Orta kısmın ne kadar pamuk ipliğine bağlı şekilde durduğunu göreceksiniz. Aracınız 7 kasa BMW olsa bile aracınız orta kısımdan doğal olarak bir Tank olmayacaktır. Yüksek hızla ordan yan şekilde çelik direğe çarpınca orda şahinde olsa bölünecek Mercedes olsa da. He tamam diyelim Linea'nın 5 yıldızı olmadığı için orda bölündü. Peki çok değil yakın zaman önce bölünen Golftemi 3 yıldız lıydı ? Ha 3 ha 5 farketmez. 5 yıldız alınan test 64 kmh ile yapılıyor. Uzunyolda hangimiz 100den düşük gidiyoruz. Anlık bişey olsa freni köklesek yine o hıza düşemeyiz. Bide 140 civarı gitmek varki o kendi ipini kesmek gibi bişey.
Verdiğiniz sonsuz teknik ve pratik bilgi için çok teşekkür ederim otomobil bilgime farklı bir boyut kazandırdınız.
Ben kararımı verdim, bu karoseriye güveniyorum ve 1.4 Tjet olan en güçlü motoru seçiyorum çünkü yakıt ile ilgili soru işaretleri aklımdan kalktı.
Ve bir soru sormak istiyorum, Linea ile bu kadar haşır neşir olmuşsunuz ? 1.6 ve 1.4 Tjet te kullanılan Frenler ve 1.3, 1.4 fire da kullanılan frenler, lastikler hakkında bilgi verebilir misiniz ?
Ve genel olarak bir soru daha, jant ebadı ve taban gibi ölçüler yol tutuşunda ne kadar etkiye sahiptir ?
1.6 multijetlerin frenleri gayet başarılıdır 1.3 lere göre diskleri ve fren balataları farklı 1.6 larda ön arka disk fren 1.3 lerde arka frenler kampana
1.6 dizel ve 1.4 tjetler
ön disk minimum kalınlık - 20 mm arka disk minimum kalınlık - 9 mm
Balataların minimum kalınlığı 1.6 mm dir
1.3 dizellerde
ön disk minimum kalınlık - 20.2 mm arka kampana maksimum iç çap - 230 mm
balataların minimum kalnlığı 1.5 mm dir.
quote:
Orijinalden alıntı: ilhan555
Hocam ben çok kısa bir süre arkadaşımın 1.4 tjet lineasını kullanmıştım size şunu söyleyebilirim 1.3 multijet ile hiç alakası yok aracın.1.4 TJET motor linea'yı bildiğin uçuruyor.Bazı araçlara trafite güzel şaka yapabileceğin bir araç.1.6 Multijet güzel bir motor ancak 1.3 Multijete göre vergi ve 0.5,1 lt yakıt dezavantajı var.Dize bir motorun kullanım sebebide ekonomi olduğuna göre dizel alıcaksanız 1.3 mjet alın derim ancak ben bu 3 araçtan birini tercih edicek olsam kesinlikle 1.4 tjet alırım.
hyundaici senın burda ne işin var
quote:
Orijinalden alıntı: sametsamett
quote:
Orijinalden alıntı: ilhan555
Hocam ben çok kısa bir süre arkadaşımın 1.4 tjet lineasını kullanmıştım size şunu söyleyebilirim 1.3 multijet ile hiç alakası yok aracın.1.4 TJET motor linea'yı bildiğin uçuruyor.Bazı araçlara trafite güzel şaka yapabileceğin bir araç.1.6 Multijet güzel bir motor ancak 1.3 Multijete göre vergi ve 0.5,1 lt yakıt dezavantajı var.Dize bir motorun kullanım sebebide ekonomi olduğuna göre dizel alıcaksanız 1.3 mjet alın derim ancak ben bu 3 araçtan birini tercih edicek olsam kesinlikle 1.4 tjet alırım.
hyundaici senın burda ne işin var
Sen kimsin lae ne Hyundai'cisi?
wave61
kullanıcısına yanıt
Yani şu lineanın yerinde Astra J sedan olsaydı inan onunda akıbeti çok farklı olmazdı.
quote:
Orijinalden alıntı: Mono Italiano
Arkadaşlar önce ihtiyacımı söyleyeyimde ona göre anlamlı bir soru olsun.
İstanbulda yaşıyorum araba yılda 10.000-13.000 KM kullanılacak. Ekonomik değerler aşırı olmamakla birlikte önemli. Araçla yılda 1 kere 2000 kmh lik uzun yol yapılıyor. Yılda 1 kere olmak şartıyla zorlu köy yollarında kullanılıyor. Şuan 1.3 16V MultiJet Fiat Albea sahibiyim araçtan memnunum fakat hem biraz daha donanım hemde yeni bir araç alınması lazım. Araç Aileyle birlikte kullanılacak yani sadece bana ait değil. Ortalama bir sürücü olan 40 yaşındaki babam ile yarı yarıya gibi kullanıcaz yani 6000 km si onun arta kalanı benim. Linea konusunda fikir kesindir başka model tavsiye etmeyiniz.
Donanım olarak en full paket mümkünse opsiyonlarıyla beraber bulmaya çalışcam. Araç 2. el olcak. Mümkün olduğunca yeni bir motor olmalı 50-60 bin civarı hadi diyelim 70 olsun.
1. 1.3 16V Multijet 95HP; -90 değil kesinlikle 95- Eğer 1.3 motor tercih edersem yeni makyajlı kasa Linea alacağım. Çünkü 95 hp lik motor sadece onda mevcut. 2. 1.6 16V Multijet 105HP; Eğer bu motoru tercih edersem Classic kasa olacak. Yine full donanım. 3. 1.4 16V Tjet 120HP; Bu motorun performansındanda gücündende şüphem yok fakat bu motor konusunda beni korkutan yakıt. İstanbul gibi bi yerde bu tip bi motorun yakıtı ne tür bi değer çıkaracağından emin değilim. Beni biraz korkutuyor açıkçası, çünkü LPG siz kullanmayı düşünüyorum ve karşıma 10lt gibi ve üstü bir tüketim çıkarsa aracı satmak zorunda kalırım. O yüzden bu konuya kafamda bir açıklık getirirsem büyük ihtimal bu motoru seçerim ve piyasayı ona göre araştırırım.
Evet sorularım bariz ortada. Malum Linea gibi bir araç seçince yakıt ön planda oluyor. Ona göre ekonomik ağırlıklı yorum yaparsanız sevinirim. Ve bir soru daha, 1.6 motor alınca yıllık vergisini ve aradaki bilimum farkları ödemeye değecek kadar fark edermi (kıyas 1.3).
Şimdiden teşekkür ederim.
kesinlikle 1.3m.jet alma dayımda var kırmızı ışıkta herkes geçiyor,kalkışları çok ağır, yakıt desen 30/35kuruş diyor,1.6m.jet bence daha iyi olur ama aile için kullanacaksanız linea almayın arka köşeye oturdum boy 175cm kafam sürekli yukarı çarptı desem yeridir çok dar , size tavsiyem geniş geniş bir focus 1.6tdci alın
Ben 1.3 mjet ve 1.6 mjet linea kullanmış biri olarak, 1.3 mjet tavsiye ederim, benim için performans dan ziyade yakıt ekonomisi gelir. Hatta bir arkadaşımda,1.3 emotion duologic var 2008 hala büyük bir keyifle kullanır, linea mı alıyon bırakkk yaaaa tarzı yorumlara da gülüyorum, linea kendi grubuna göre çok çok iyi bir araç 120.000 km şirket aracı olarak kullandım, çevremde kişisel olarak da kullanan çok insan var, tek şikayetim motor sesiydi, yol tutuşu olsun dayanıklılığı olsun, ayrıca kasanın rijit bir yapıda olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Millet Linea dedin mi sallamayı çok seviyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme