Şimdi Ara

FİAT TİPO HAKKINDA NE BİLİYORSANIZ GELİN YAZIN arkdaşlar (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
436
Cevap
9
Favori
362.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biraz önce Fiat'ın internet sitesine baktım Marea ve Stilo'nun tanıtım sayfaları kaldırlmış. Ayrıca duyduğum kadarıyla bu iki model tedavülden kalkacak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Sana katılıyorum bence de teknik konulardan konuşmak faydalı olabilir. Bende 1 yıldır tipo kullanıyorum. Ön düzeninin narin olduğunu, dijital göstergelerin sorun yarattığını falan söyleyen arkadaşlar oldu. Fakat ben bunların hiçbirini yaşamadım allaha şükür. Fakat distiribütörün yağlanması gerektiğini bilmiyordum. Bendeki Tipo 1,6 i.e SLX MPI motor. Tam zamanlı elektronik ateşleme sitemine sahip, dolayısıyla platin yok. Serviste 10.000Km debir 2 defa yağ değiştirdim. Hiç Böyle birşeyden bahsetmediler. Senin tipo karbüratörlü mü? Ondan olabilir bu farklılık.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Alemci

    Mrb Arkadaşlar,
    Dün servise gittim, ilk bakım, galeriye güvenemedim, herşeyi tamam demişlerdi ama yinede,
    Yağı, buljileri, filitreleri, ön balataları, triger kayışı, bilyası, (V) kayışı, karter contası,antifriz, katkı, sol ön kapı motorunda problem vardı yerine yeni kapı motoru (ama tiponun kendi motoru değil, kendi motoru 50 YTL ama yan sanayi dediler orjinali servisin söylediğine göre 100 YTL, eğer bozulursa size tavsiyem otomatik kapı motorları (pompa) var hiç merkezi kilit sistemi olmayan araçlara taktıkları 10 YTL, ondan kullanabilirsiniz, benm araça taktılar gül gibi çalışıyo ) hepsini değiştrdim. Aracın sesi değişti, kaçışı güzelleşti. İnşallah başka bi sorun çıkarmaz.
    Forumda biraz daha teknik şeyler paylaşsak daha iyi olmazmı?
    Mesela nelere dikkat etmek lazım, bu araçları uzun sürelerdir kullanan arkadşlar var, mesela kronik sorunleri nelerdir?
    Serviste ögrendim bişey var belki biliyosunuzdur ama yine söylim,ben ilk defa duydum. Bu araçların kronik sorunlarından biri distiribütörmüş. Yağlanması gerekiyormuş her yağ değişiminde distiribütöründe yağlanması lazımmış.




     FİAT  TİPO HAKKINDA NE BİLİYORSANIZ  GELİN YAZIN arkdaşlar



    Pardon burdaki araçlaçların çoğu MPI sizde bu sorun olmayabilir.
    Bildgm kadaryla enj.araçlarda distb.yok.
    Escorttda yoktu.BU karburtörlü araçlar için geçerli.




  • Bu arada aracın çok güzelmiş.
    Kazasız belasız kullan. Üzerinde teflonlu cilamı var?
    Şİmdi kış oldugu için yapamıyorum ama havalar biraz güzelleşsin bende bi cila atıcam.
    Ben carpex'in cilasını kullanıyordum. Valla ilk günkünden bile güzel oluyodu.
    Hatta Fairway yakut kırmızısydı bundan 6 sene önce bu kadarda bilinmiyordu bu cilalar yani aracına düşkün olanlar filan biliyodu ama genel kullanıcılar pek haberdar değildi.
    Cilaladım dışarı çıktım gece olasına rağmen herkes gelip sordu bunu nasıl parlattın die?
    2 saat ugraşmıştım, sonucu görünce 2 saat daha olsa ugraşırım demiştim.
    Havalar biraz düzelsin bi vaktim oldugunda bunuda cilalıcam.
  • bende öyle tahmi etmiştim Yani MPI motor olduğundan yağlanmasına gerek yoktur. Fakat Enjeksiyonlu araçlarda da bildiğim kadarıyla distiribütör var. Benim aracımda distiribütör var. distiribütörden 5 kablo çıkıyor 4 ü bujilere biridi indiksiyon bobinine gidiyor. Eğer distiribütör olmazsa ateşleme sistemi nasıl olacakki? Bence bir yanlışlık var Escort'ta da distiribütör olması lazım. Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: Alemci


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Sana katılıyorum bence de teknik konulardan konuşmak faydalı olabilir. Bende 1 yıldır tipo kullanıyorum. Ön düzeninin narin olduğunu, dijital göstergelerin sorun yarattığını falan söyleyen arkadaşlar oldu. Fakat ben bunların hiçbirini yaşamadım allaha şükür. Fakat distiribütörün yağlanması gerektiğini bilmiyordum. Bendeki Tipo 1,6 i.e SLX MPI motor. Tam zamanlı elektronik ateşleme sitemine sahip, dolayısıyla platin yok. Serviste 10.000Km debir 2 defa yağ değiştirdim. Hiç Böyle birşeyden bahsetmediler. Senin tipo karbüratörlü mü? Ondan olabilir bu farklılık.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Alemci

    Mrb Arkadaşlar,
    Dün servise gittim, ilk bakım, galeriye güvenemedim, herşeyi tamam demişlerdi ama yinede,
    Yağı, buljileri, filitreleri, ön balataları, triger kayışı, bilyası, (V) kayışı, karter contası,antifriz, katkı, sol ön kapı motorunda problem vardı yerine yeni kapı motoru (ama tiponun kendi motoru değil, kendi motoru 50 YTL ama yan sanayi dediler orjinali servisin söylediğine göre 100 YTL, eğer bozulursa size tavsiyem otomatik kapı motorları (pompa) var hiç merkezi kilit sistemi olmayan araçlara taktıkları 10 YTL, ondan kullanabilirsiniz, benm araça taktılar gül gibi çalışıyo ) hepsini değiştrdim. Aracın sesi değişti, kaçışı güzelleşti. İnşallah başka bi sorun çıkarmaz.
    Forumda biraz daha teknik şeyler paylaşsak daha iyi olmazmı?
    Mesela nelere dikkat etmek lazım, bu araçları uzun sürelerdir kullanan arkadşlar var, mesela kronik sorunleri nelerdir?
    Serviste ögrendim bişey var belki biliyosunuzdur ama yine söylim,ben ilk defa duydum. Bu araçların kronik sorunlarından biri distiribütörmüş. Yağlanması gerekiyormuş her yağ değişiminde distiribütöründe yağlanması lazımmış.




     FİAT  TİPO HAKKINDA NE BİLİYORSANIZ  GELİN YAZIN arkdaşlar



    Pardon burdaki araçlaçların çoğu MPI sizde bu sorun olmayabilir.
    Bildgm kadaryla enj.araçlarda distb.yok.
    Escorttda yoktu.BU karburtörlü araçlar için geçerli.





  • hayırlı olsun.aynı kapı cam otomatık sorunu bende de var.ıstanbulda sıslıdeyım nerde yaptırdın banada tavsıye edersen bende degıstırmek ıstıyorum.(on sag kapı camı zor acılıp kapanıyor bazende takılıyor)Bu arada araban lpg lımı yakıt durumu nasıl.
  • Arkadaşlar arabamı 13500 YTL ye satıyorum ilgilenen arkadaşla PM atabilir
    http://www.araba.com/386617.html
  • Kapı camı değil, kapı merkezi kilit problemine böyle bi çözüm buldular.
    Ama cam kaldırmak içinde motorlar var, genelde heryer yapıyor. Oto alarmcılarda bulunuyor bu merkezi kilit motoruyla, cam motorları.

    quote:

    Orjinalden alıntı: levent2828

    hayırlı olsun.aynı kapı cam otomatık sorunu bende de var.ıstanbulda sıslıdeyım nerde yaptırdın banada tavsıye edersen bende degıstırmek ıstıyorum.(on sag kapı camı zor acılıp kapanıyor bazende takılıyor)Bu arada araban lpg lımı yakıt durumu nasıl.
  • Orjinalden alıntı: volkan67

    bende öyle tahmi etmiştim Yani MPI motor olduğundan yağlanmasına gerek yoktur. Fakat Enjeksiyonlu araçlarda da bildiğim kadarıyla distiribütör var. Benim aracımda distiribütör var. distiribütörden 5 kablo çıkıyor 4 ü bujilere biridi indiksiyon bobinine gidiyor. Eğer distiribütör olmazsa ateşleme sistemi nasıl olacakki? Bence bir yanlışlık var Escort'ta da distiribütör olması lazım. Saygılar
    Orjinalden alıntı: Alemci

    Distiribütör yok, senin dediğin merkezi ateşleme yani beyin gönderiyor bujilere akımı, o dediğin 5 kablo meselesi escortta da var tabi, ama bildiğimiz standart distiribütör değil.
    Senin aracında da distrbtör yok.
    Hatta merak ettim, aracı alırken tiponun kullanım klavuzuda var, ordan da baktım yok.
    Aynen Şöyle yazıyor,
    1.4 i.e ve i.e SX modelleri için,
    Ateşleme sistemi
    Stattik Ateşleme (Distribütörsüz)
    Escortta da aynı sistem vardı, elektronik beyin sensörlerşn okudugu bilgilere göre ateşleme zamanını ve benzini ayarlıyor.
    Bendeki sistemse standart mekenik sistem.
    Ve kitapta şunu farkettim,
    1.4 s ve 1.4 i.e-sx aynı benzini yakıyor, sıkıştırma oranları aynı, vites oranları neredeyse aynı, viteslere göre çekiş gücü aynı, maksimum hız aynı, maksimum tırmanabilme eğimleri aynı.
    Yani anladığım kadarıyla (bana saçma geldi ama adamlar böyle yazmış) enjeksiyonlu ile karbütatörlü aynı şey.
    Enjeksiyonlu araçların çekişleri herzaman daha iyidir ama fabrika verileri aynı oldugunu söylüyor.
    YAkıt Tüketimi İse
    1.4 S / 1.4 i.e - SX
    Şehir İçi 8.9 / 8.9
    90 Km Hızda 5.3 / 5.2
    120 Km Hızda 7.1 / 7.1

    Maksimum Hızlar
    1. Vites 43 / 43
    2.Vites 75 / 75
    3.Vites 116 / 116
    4.Vites 165 / 165
    5.Vites 170 / 170
    Geri Vites 43 / 43
    Lastik Basınçları
    Ön 2.0 (29)
    Arka 1.9 (28)

    Daha Teknik Veri İsteyen varsa yazabilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alemci -- 13 Kasım 2006; 22:44:07 >




  • Saol kardeş araştırmışsın. O zaman benim gördüğüm sadece disbürütöre benziyor ama değil. Bende bir ara bakayım kitapçığa merak ettim
    Orjinalden alıntı: Alemci

    Orjinalden alıntı: volkan67

    bende öyle tahmi etmiştim Yani MPI motor olduğundan yağlanmasına gerek yoktur. Fakat Enjeksiyonlu araçlarda da bildiğim kadarıyla distiribütör var. Benim aracımda distiribütör var. distiribütörden 5 kablo çıkıyor 4 ü bujilere biridi indiksiyon bobinine gidiyor. Eğer distiribütör olmazsa ateşleme sistemi nasıl olacakki? Bence bir yanlışlık var Escort'ta da distiribütör olması lazım. Saygılar
    Orjinalden alıntı: Alemci

    Distiribütör yok, senin dediğin merkezi ateşleme yani beyin gönderiyor bujilere akımı, o dediğin 5 kablo meselesi escortta da var tabi, ama bildiğimiz standart distiribütör değil.
    Senin aracında da distrbtör yok.
    Hatta merak ettim, aracı alırken tiponun kullanım klavuzuda var, ordan da baktım yok.
    Aynen Şöyle yazıyor,
    1.4 i.e ve i.e SX modelleri için,
    Ateşleme sistemi
    Stattik Ateşleme (Distribütörsüz)
    Escortta da aynı sistem vardı, elektronik beyin sensörlerşn okudugu bilgilere göre ateşleme zamanını ve benzini ayarlıyor.
    Bendeki sistemse standart mekenik sistem.
    Ve kitapta şunu farkettim,
    1.4 s ve 1.4 i.e-sx aynı benzini yakıyor, sıkıştırma oranları aynı, vites oranları neredeyse aynı, viteslere göre çekiş gücü aynı, maksimum hız aynı, maksimum tırmanabilme eğimleri aynı.
    Yani anladığım kadarıyla (bana saçma geldi ama adamlar böyle yazmış) enjeksiyonlu ile karbütatörlü aynı şey.
    Enjeksiyonlu araçların çekişleri herzaman daha iyidir ama fabrika verileri aynı oldugunu söylüyor.
    YAkıt Tüketimi İse
    1.4 S / 1.4 i.e - SX
    Şehir İçi 8.9 / 8.9
    90 Km Hızda 5.3 / 5.2
    120 Km Hızda 7.1 / 7.1

    Maksimum Hızlar
    1. Vites 43 / 43
    2.Vites 75 / 75
    3.Vites 116 / 116
    4.Vites 165 / 165
    5.Vites 170 / 170
    Geri Vites 43 / 43
    Lastik Basınçları
    Ön 2.0 (29)
    Arka 1.9 (28)

    Daha Teknik Veri İsteyen varsa yazabilirim




  • Ya şimdi 1,6 İe içinde baktım,
    Onun içinde şöyle yazıyor.
    Kusura bakma ben senn aracı 1.4 zannetmiştim.
    Entegre elektronik enjeksiyon ateşleme sistemi
  • Benimki 1.6 idi önemli değil arkadaşım
    quote:

    Orjinalden alıntı: Alemci

    Ya şimdi 1,6 İe içinde baktım,
    Onun içinde şöyle yazıyor.
    Kusura bakma ben senn aracı 1.4 zannetmiştim.
    Entegre elektronik enjeksiyon ateşleme sistemi
  • Epeydir ertelediğim ön takım bakımını nihayet bu gün yaptırdım. Ufak tefek sorunlar vardı ama asıl sıkıntım sağ ön aks bilyasından gelen sesti ve onu yapalım derken her tarafa bulaştık hemen hemen bütün parçaları orjinal kullandım liste şöyle :

    Sol ve sağ aks bilyası (Lancia)
    Sol aks iç bilyası (Lancia)
    Sol ve Sağ aks iç körükler (Lancia)
    Sağ arka tekerlek bilyası (Lancia)
    Sol salıncak (Lucas) durumu çok kötü değildi önümüzdeki 3-5 ay içinde sorun çıkaracak gibi görünüyordu.
    Şanzuman yağı

    Malzeme toplamı 200 ytl tuttu, 25 ytl bilyaların çakılmasına ve 5 ytl de ön fren disk içinde kırılmış sabitleme civatanın çıkarılmasına verdim. Toplam işçilikte 125 ytl . Genel maliyet bana toplam 355 ytl oldu. Zaten orjinal paraça fiyatları bütün parçacılarda aynı belki işçilik değişebilir,bakım yaptıracak arkadaşların aklında bulunsun belki bir fikir verebilir diye düşündüm.




  • merhaba beyler benim öğrenmek istediğim bi kaç bişey var.. bütün bi mesajları okumuş olmakla beraber tipo yu aklımdan geçiriyodum şimdi iice aklıma koydum.. yalnız bi kaç sorum var..
    -- slx modelinin e-hepsinde enjeksiyon var mı yoksa slx olanlar karbiratörlü ie olanlar mı enjeksiyonlu sadece??
    -- bildiğim kadarıyla sx lerde hiç enjeksiyon yok ama sx modelinde klima var mı?? (bu arada slx lerin hepsinde klima var mı?)
    ---S modelinin tutulmama sebebi elektronik göğüs özelliğine sahip olmaması mı??
    -- bide sanırım 90-93 arasında italyan tipolar var.. bunların yerli modellere göre bi avantajı var mı? mesela onlarda enjeksiyon tek nokta da olsa var mı??

    ilginiz için şimdiden tşk ederim beyler.. herkese ii sürüşler.. ben 4 yıldır doğan kullanıyorum ama artık doğan yetmiyor.. inşallah seneye yılbaşında bi tipo parası biriktirmiş olacam..
  • Arkadaşlar bende 94 Tipo S var, 98 yılından beri 8 yıldır kullanıyorum ,aldığımda 40 binlerde idi şimdi 145 binlerde ,yani ortalama bir kullanımı oldu hatta hafta içi çoğunlukla yattı...
    İş bilmez bir tamirciye trigeri kayışı değiştirdiğim evelki seneden sonra olanlar oldu ! Kayışı sökerken kayış kasnağını lövye ile sıkıştırıran tamirci benim krankın içindeki yarım ay şeklindeki burcun birinin kartere düşmesini sağlamış ,tabii hiç farkında değiliz ;bir müddet böyle kullandım bir kaç ay sonra araç sola kavşak dönerken stop etmeye başladı tekrar marş da problemsiz çalışıyordu! İlk başlarda bu stop meselesini motor soğuk felan diye geçiştirirken dönüşlerde stop ettiğini dahası sadece sola dönüşlerde stop ettiğini hayretle gördüm ..Araç gıcıklığına sağa dönüşleri mükemmel yapıyordu sola dönmeden stop ediyordu, kavşakta kek gibi kalıyordum!...
    Bu yüzden benim marş motoru tez elden kömürleri yedi, işin kötüsü evin önündeki park yerine de sol manevra ile girdiğim için burada da daha kontağı kapamadan stop ediyormuş alet...
    Marş motorunu tamirciye yaptırdım taktı marş yap abi dedi marş yaptım motor dönüyor gene tık yok!
    Meğer taksiciler bu motorun bu huyunu biliyormuş; marş tamircisi de hemen anladı, eline bir levye aldı benim kasnağa biraz sola doğru yüklendi, krank tam 1 cm oynuyor yerinde; bir marş yaptım araç saat gibi ilk tıkda aldı ve yerinde durduğu müddetçe çalışmaya devam etti..Çalışmama nedeni krank sağa doğru oynuyor ve ateşleme sensörü volandaki işareti okuyamıyordu ...
    Tamirci krankın yendiğini burçların ve krankın değişmesi gerektiğini ve de bunun için motorun inmesi gerektiğini söyleyince bitkisel hayata girdim bir ara.....:))))))
    Servisleri araştırdım fiyatlar yüksek geldi .bir tanıdık usta buldum ve krank değişti (orjinali lancia ile ,içinden çıkan tofaşdı) burçlar ,yataklar ,sekmanlar,keçeler vs vs...hepsi değişti subaplar temizlendi ve kılavuzları ile yastıkları değişti ,bunlar olmuşken bari komple bişeye benzesin diye dört amortisör alt takımın tüm burçları fren vs baskı balata değişti .Vites kutusu açılmadı ..keçeleri değişti ...iki sene öncesinin fiyatları ile bir yediyüze iş bitti ...
    Geçenlerde de silindir bir tüp taktırdım, ayrıca da taban halısının artık temizlenemez olduğuna karar verip 35 ytl olan kalıplı orjinal taban halısından alıp kendim döşedim bu sırada göğüs panelininde bakımdan geçmesinin zamanının geldiğini ve kilometre göstergesi dahil dağıtılması gerektiği kararına vardım
    Bari kilometre göstergesini dağıtmışken ibrelerin solmuş rengini boyayıp göstergeyi temizleyeyim ve artık demode olmuş flamentli gösterge lambalarının da LED teknolojisine geçmesi gerektiğini kararı cereyan etti ...kısa bir araştırmadan sonra hazır ledleri (parlak beyaz ve yeşil ve direçli 12 v luk) buldum ve 25 çift kutuda çifti 2.5 ytl ye aldım ve taktım göstergeyi temizledim ibreleri boyadım ve bir yanlışı fark ettim , hararet göstergesinin kalibrasyonu bozulmuştu, ayrıca ledler tek yöne elektrik geçirdiğinden artı ve eksi kutuplara dikkat edilecek ve bazı lambaların (örneğin el freni ve emniyet kemeri gibi) şasesi artı olacak idi ..
    Hararet göstergesinin ibresini fan çalışma zamanına göre takmayı denedim ancak beğenmeyip evde kalibre etmeye karar verdim.. 12 volt olarak bilgisayar powersuply si kullandım,parçacıdan 3.5 ytl ye orjinal bir tipo hararet muşiri almak zorunda kaldım tahmin edeceğiniz gibi devreyi evde kurdum yumurta kaynattığım kaba bir yumurta ve hararet muşirini salladım ve ocağı yaktım hararetin ibresini de hafifçe taktım başladım beklemeye .... Su kaynadı fokur fokur ..yumurta rafadan hale geldi benim ibre bir noktada kaldı .bu durumda iken ibreyi tekrar söküp su 100 derecede kaynar bilgisi ile (aslında deniz kenarında geçerli ama benim motor da deniz kenarıda değil yani sonuçta değişen bişey yok) ibreyi 100 işaretinin üzerine gelecek şekilde takdım işim bitince de yumurta zaten katılaşmıştı afiyetle yedim..
    Benzin göstergesine gelince; zaten benzin bitmişti ben de sıfıra takdım...
    Kilometre direk sıfırda takıldı;
    Devir saati de sıfırda takılı (biraz kayma olabilir tam kalibrasyonu başka zaman kontrol edeceğim)..
    Göstergeyi toplarken kenarlara biraz seffaf silikon sürdüm dıştan görünmüyor...
    Tüm bunları yaparken sağ panelin birazını ağaç desenli digifix ile kapladım ayrıca kapıların üstünüde kaplayacağım...Bir de havalandırma düğmelerini olduğu yeri kapladım ve ışıklarını ledler ile değiştirdim
    Şimdilik tam bitmemesine karşın göğüsten gelen sesler yok denecek kadar azaldı vidaları takarken altlarına yapışkanlı kauçuk süngerler ve silikon ile takviye yaptım..
    Motorda da bir iki yere dokunmayı düşünüyorum yakında .....




  • @wing

    Hocam naptın sen ya böyle helal olsun

    2 şey sormak istiyorum gerçekten taban halısı 35 lira mı orjinal yani cuk diye uturuyormu. Ayrıca paneldeki aydınlatma lambalarını led ile değiştirdim dediniz S modelleri bilmiyorum ama panel ışıklarını kısmak istediğinizde nasıl düzgün kısılıyormu eskisi gibi? Bende SX var ve aydınlatma lambaları elektronik göstergeleri dehşet ısıtıyor bunun önüne geçmek için led ampül kullanmayı düşünüyorum ama bu ışık kısma olayı çok sağlıklı çalışmayacakmış gibi geliyor bana.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    merhaba beyler benim öğrenmek istediğim bi kaç bişey var.. bütün bi mesajları okumuş olmakla beraber tipo yu aklımdan geçiriyodum şimdi iice aklıma koydum.. yalnız bi kaç sorum var..
    -- slx modelinin e-hepsinde enjeksiyon var mı yoksa slx olanlar karbiratörlü ie olanlar mı enjeksiyonlu sadece??
    -- bildiğim kadarıyla sx lerde hiç enjeksiyon yok ama sx modelinde klima var mı?? (bu arada slx lerin hepsinde klima var mı?)
    ---S modelinin tutulmama sebebi elektronik göğüs özelliğine sahip olmaması mı??
    -- bide sanırım 90-93 arasında italyan tipolar var.. bunların yerli modellere göre bi avantajı var mı? mesela onlarda enjeksiyon tek nokta da olsa var mı??

    ilginiz için şimdiden tşk ederim beyler.. herkese ii sürüşler.. ben 4 yıldır doğan kullanıyorum ama artık doğan yetmiyor.. inşallah seneye yılbaşında bi tipo parası biriktirmiş olacam..



    -- slx modellerinin hepsinde enjeksiyon yok karbüratörlü olan modelleride vardı sanırım 97 yada 98 den sonrakilerde çok nokta kullanıldı

    -- Benim aracım SX ie 97 model tek nokta enjeksiyon ve klima var ama bütün sx ve sx ie lerde klima olacak diye bir şart yok olmayan daha çok, slx lerin hepsinde klima var diye biliyorum

    -- S modellerinde çok büyük bir kısmında elektrikli camlar hidrolik direksiyon bulunmuyor bazı italyan ve son çıkan modelleri haric, Bence elektronik gösterge den değil çünkü kaç tane arabada sx de olan gösterge paneli var kimse alışık değil tersine S modelini seçmeleri lazımdı.

    -- Sonuçta 90-93 te olsa orjinal italyanda olsa o araçların orjinal kalan bir tarafları kalmamıştır eğer hala yürüyorsa illa çok sayıda parça değişmiştir bundan dolayı daha yeni model bir araba bak derim.




  • wing adlı arkadaşı tebrik ediorum çok emek harcamışsın gerçekten de resmini çekte bizde görelim kardeş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 21 Kasım 2006; 16:44:15 >
  • teşekkürler mmengi kardeşim... sanırım söyle 94-95 bi slx düşünüyorum bu modelde enjeksiyon olmayacak dediğine göre ama ama en azında klima olabilir ve tahminime göre böyle bi tipoyu 7-8 civarı alabilirim.. bide enjeksiyonlu bulabilme şansım olsaydı bu fiyat aralığında tadından yenmezdi sanırım ama kısmet.. mutlu mesut kazasız belasız günler..
  • Arkadaşım bende de senin arabanın 96 sı var.1,4 S. Aracın ruhsatında 88 beygir yazdığına bakma.88 SAE biriminde.DİN yada HP olarak oranlarla çarparsan araç 78 beygir oluyor.Neden bilmiyorum ama 1,6 2,0 motorları DİN yada HP olarak lanse ediyorlar ancak 1,4 leri SAE biriminden.Satış politikası galiba.Bende kullanma kılavuzu var oradan iyice araştırdım.Araç yaklaşık 1 ton tabi bu kasayı 1,4 lük motor pek kaldırmıyor.Ayrıca yeni teknoloji değil motoru ama yolda basarsan gidiyor.Rampalarda vites küçültüp topuklaman lazım.Bende bazen keşke şunun 1,6 sını alsaydım diye geçiriyorum içimdem.Ama benzin istasyonunda farkı görüyorum.LPG taktıralı 5 ay oldu 1 kaç kez uzun yol yaptım çok memnun kaldım yakıtından.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    @wing

    Hocam naptın sen ya böyle helal olsun

    2 şey sormak istiyorum gerçekten taban halısı 35 lira mı orjinal yani cuk diye uturuyormu. Ayrıca paneldeki aydınlatma lambalarını led ile değiştirdim dediniz S modelleri bilmiyorum ama panel ışıklarını kısmak istediğinizde nasıl düzgün kısılıyormu eskisi gibi? Bende SX var ve aydınlatma lambaları elektronik göstergeleri dehşet ısıtıyor bunun önüne geçmek için led ampül kullanmayı düşünüyorum ama bu ışık kısma olayı çok sağlıklı çalışmayacakmış gibi geliyor bana.

    Evet orjinal kalıplı ve altına su geçirmeyen mavimsi taban halısı 35 ytl,belki 30 a bile alınabilir! Zaten problem halıyı almakta değil,değiştirmekte ;ben kendim değiştirdiğimden kaça değiştirirler bilmiyorum ayrıca öğrendiğim kadarı ile aracın orjinal vida ve deliklerini kullanmayıp matkapla saç vidasını rasgele basıyorlarmış,arkadaşlar söyledi zaten bu işe kalkışmamın bir deneni de bu rasgele vidalama olayı...
    Teyp konsolu ve vites konsolu dahil emniyet kemerleri koltuklar ne varsa önce plastiklerin vidalarını sonra civataları söküp ardından eski halıyı (fabrika çıkışı halının ön kısmı kalorifer hortum giriş çıkışı altında kalıyor, o kısım iki parça olarak yerleşiyor hortumları sökmemek için), halının delikleri delinmemiş olduğundan eski halıyı aracın yanına serip nasıl deldiğine bakılır ama referans olarak ön koltukların oturma yerleri delinir ,ben buraları referans alarak çelik metre ile vites topuzu vs gibi yerleri ölçüp o şekilde kaliteli bir maket bıçağı ile kestim cuk diye oturdu ama bir veya iki gün sürer ...Ayrıca sökerken sökülen vidaların bir iki örneğini yerlerine tekrar vidalarsanız vidaları karıştırmamış olursunuz...
    Ledlere gelince aydınlatma ayarlıda da kullanabilir olman büyük olasılık çünki tavan lambası yavaş sönen araçlara led takılabiliyor...Ama ön konsolu sökmek için allen anaktarları dahil tam techizatlı olmak gerekiyor ...Arabanın 15 e yakın plastik parçası ve vidası karışıklık yaratabilir ayrıca sökülme ve takılma sırasını da bir yerlere not etmek zaman kazandırır...
    Benim için en önemlisi ön panelden gelen sesleri kesmiş olmam bu da silikon ve kauçuk banlar sayesinde oldu....
    Şimdi kapı panellerini söküp evde yıkıyorum cam ve kilit mekanizmalarını temizleyip yağlayacağım ve panellere digifix ağaç deseni yapıştırdıktan sonra yerlerine siyah silikon eşliğinde yerleştireceğim en son olarak koltuk kılıflarını temizleyip üzerlerine kılıf diktireceğim ..
    Bence bu konularda deneyiminiz ve vaktiniz yoksa hiç girişmeyin derim....




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.