Uzun yola gidiyorsa sıkıntı yok demektir. Düşük devirde bile kullansanız motor uzun süre çalışacağından filtre tıkanmaz.
Devir ise yolun durumu ve hızlanma isteğiniz ile alakalı. İlk 3 viteste aşırı hızlanma istemiyorsanız rölanti devrinden itibaren yeterli çekiş var ve motorda zorlama ve titreme gibi bir durum olmuyor. 4 ve 5. viteste de 1500 devirin altına düşmemeye çalışıyorum. Tabi bu değerler düz yolda ve sakin kullanımda geçerli. Ama diyelim ki 3. vites 1000 devirde giderken yokuş çıktı ya da hızlanma gerekti. Gaza bastığınızda motorda titreme yok ancak hızlanma isteğine cevap vermeyecek durumdaysa vites düşürmek gerekir. Çünkü turbo boşluğu durumunda (corsada 1800 devir altı oluyor) araca yüklenmek uzun vadede turboya zarar verir.
Bende 5. viteste 1250 devirin altına düşmedikçe titreme veya ses gelme durumu olmuyor. Sabit hızda gidilecekse bu devire kadar düşülebilir. Ancak ben 70 kilometrenin (1500 devir) altında 4. vitesi kullanıyorum motor daha rahat çalışıyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme