Şimdi Ara

Ford Focus 1.6 Ti-Vct Powershif Şanzıman LPG Dönüşümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
6.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.. Malum benzin fiyatlarındaki artıştan dolayı aracıma LPG kiti taktırmayı düşünüyorum yılda 10bin km. ortalama yapıyorum ve aracımı 3 yıl sonra satmayı düşünüyorum. 2013 Model Ford Focus 1.6 Ti-VCT Powershift şanzıman aracım için hangi LPG kiti fiyat/performans ve sorunsuzluk açısından uygun olur?
    BRC Sequent32, Lovato C-OBD ve Atiker GOLD arasında kaldım yardımcı olursanız sevinirim..



  • aracınız 10 lt benzin yaksa = 10x6,3 = 63,5 tl 100 km 'de yakıt maliyeti
    6350 tl 10000 km de şu anki fiyatlara göre yakıt maliyetiniz. ( Benim bulunduğum şehirdeki yakıt fiyatlarından baz alıyorum )

    10lt benzin = 12 lt LPG demek. 12,5 lt diyelim X 3,09 tl = 38,6 tl / 100 km.
    3860 tl 10000 km'de ki yakıt maliyetiniz lpg'de

    2490 tl tasarrufunuz olur 1 yılda. yani 10000 km'de. 3 yılda 7470 tl tasarruf edersiniz toplamda.

    kit seçiminizi buna göre yaparsanız iyi olur. fakat en iyi seçenek BRC Sequent 32 ve Zavoli S32. ikisi de aynı cihazlar. tabi bu cihazların 3000 tl üzeri maliyetleri vardır. bu da yakıttan ediceğiniz karınızın büyük kısmını götürüyor. 3500tl olsa iyi bir yerde 3970 tl / 3 yıl yani yılda 1323 tl karınız olur. yani aylık 110 tl. çok değil. çünkü birde lpg bakım masrafı binecek üstüne. bi de aracı satarken lpg li diye satması var. çevreye duyarlılığı var. sizin yaptığınız km azmış yıllık.

    karar sizin :) bu arada lpg'nin şanzımanla bir bağlantısı yok. manuel ve ya automatic transmission farketmez.
  • Aynı marka ve model araçtan kullanıyorum. Powershift... 2.el aldım ben... İlk sahibi 2016 yılında lovata OBD 2 eculu akıllı kit diye tabir edilen sistemi taktırmış. Son derece memnunum, gerek performans gerek verimlilik açısından... 24-27 kuruş arası yakıyorum karma ve şehiriçi olmak üzere... Kısacası usta da önemli kit de önemli... Sonuç itibariyle bizim araçlar lpg yi çok seviyor ve sorun çıkarmıyor. Yağlı sistem taktırmayın, tamamen aldatmaca çünkü... Zarar gören egzoz subapları iken, yağlamayı emme subaplarına yapıyor bu sistem... dünyanın en saçma sistemi... Ama obd'li tercih edin kesinlikle... Bir de enjektörler boruları mümkün olduğunca kısa olsun. Ne kadar kısa o kadar iyi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erim Aktuğ -- 3 Haziran 2018; 12:59:4 >
  • aracınız 10 lt benzin yaksa = 10x6,3 = 63,5 tl 100 km 'de yakıt maliyeti
    6350 tl 10000 km de şu anki fiyatlara göre yakıt maliyetiniz. ( Benim bulunduğum şehirdeki yakıt fiyatlarından baz alıyorum )

    10lt benzin = 12 lt LPG demek. 12,5 lt diyelim X 3,09 tl = 38,6 tl / 100 km.
    3860 tl 10000 km'de ki yakıt maliyetiniz lpg'de

    2490 tl tasarrufunuz olur 1 yılda. yani 10000 km'de. 3 yılda 7470 tl tasarruf edersiniz toplamda.

    kit seçiminizi buna göre yaparsanız iyi olur. fakat en iyi seçenek BRC Sequent 32 ve Zavoli S32. ikisi de aynı cihazlar. tabi bu cihazların 3000 tl üzeri maliyetleri vardır. bu da yakıttan ediceğiniz karınızın büyük kısmını götürüyor. 3500tl olsa iyi bir yerde 3970 tl / 3 yıl yani yılda 1323 tl karınız olur. yani aylık 110 tl. çok değil. çünkü birde lpg bakım masrafı binecek üstüne. bi de aracı satarken lpg li diye satması var. çevreye duyarlılığı var. sizin yaptığınız km azmış yıllık.

    karar sizin :) bu arada lpg'nin şanzımanla bir bağlantısı yok. manuel ve ya automatic transmission farketmez.




  • Üstadım şehir içi ortalama yakıt tüketimi 10,5 şehirler arası 6,5. Araç benzinli ve çok yakıyor mantığı ile binmeye korkuyoruz zaten :D zaruri ihtiyaç durumunda kullanıyoruz. Dediklerine aynen katılıyorum elde edilen kar büyük kısmı lpg kitine gidiyor zaten. Brc sequent 32 2900TL, Atiker GOLD 1800TL bu fiyat farkını görünce atiker mantıklı geliyor ama sorun yaşamakda istemiyorum.
  • öncelikle bulunduğunuz şehirde sanırım malatya hangi dönüşüm servisi en iyi montajı yapıyor bu çok önemli.kitler arasında aşırı bir fark kalmadı çünkü.doğru montaj ve doğru ayar en önemlisi.benim tercihim atiker ile brc nin arasında kalan lovato obd2 olurdu tabi servisi iyiyse o bölgede.
  • Düzgûn bir montajla,atiker gold yeterli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haziran başı aynı aracıma brc lpg dönüşümü uygulattım ve şimdiye kadar 3bin km yol yaptım.
    performansta en ufak sıkıntı görmedim ki ara sıra uzun yolda benzine alıp deniyorum.
    atiker gold taktırmayı düşünüyordum lakin uzun süre binmeyi planladığım için daha kaliteli olan brc'yi taktırdım.
  • ekinoks44 kullanıcısına yanıt
    2016 da annemin aracina atiker gold uygulamasi yapildi.Su ana kadar herhangi bir sorun yok.Obd yi ustune bastira bastira baglanmasini istedim.

    Sonuc olumlu.Hic benzin yakmiyor.Kisin 200-300m de gaza geciyor.Yazin ise 50m.

    Iyi bir yerde montaj sizi memnun eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg takınca daha rahat bineceksiniz. Şimdi 10 bin biniyorsanız, lpg'den sonra 15 bin bineceksiniz.



    Ben 8 yıldır focus comfort (2011) aracımla 121 bin km 'dir lpgli biniyorum. 20 bin tl tasarruf yapmıştır. İyi bir ustaya taktırırsaniz memmun kalırsınız. Öyle her 10 binde bir filtre filanda değiştirmiyorum. 30 binde bir degistiriyorum. Kesinlikle tavsiye ederim.



    Benzin 6.9 tl iken 3.22 'den lpg alıyorum. Tasarruf en az %50 .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.