Evet çok geç ısınıyor ama vitesi erken büyütüp gaza yüklenirsen ya da gaza yüklenip devirli kullanırsan çabuk ısınıyor. Bunu bilmiyordun öğrenmiş oldun eminim
Şaka bir yana Fiat ın MJ leri bu konuda çok iyi,sabah 7 civarları elemanımla iş yerime gitmek üzereyken yolda karşılaşıyoruz ışıklarda camı açtığımda "nasıl ısıtıyor mu" diyorum daha cevap gelmeden içerden sıcak hava geliyor yüzüme aynı sokakta oturuyoruz üstelik!
Motor ömrü+kabin ısıtma konforu+tüketim için avantajlı bir durum.
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
Evet çok geç ısınıyor ama vitesi erken büyütüp gaza yüklenirsen ya da gaza yüklenip devirli kullanırsan çabuk ısınıyor. Bunu bilmiyordun öğrenmiş oldun eminim
Şaka bir yana Fiat ın MJ leri bu konuda çok iyi,sabah 7 civarları elemanımla iş yerime gitmek üzereyken yolda karşılaşıyoruz ışıklarda camı açtığımda "nasıl ısıtıyor mu" diyorum daha cevap gelmeden içerden sıcak hava geliyor yüzüme aynı sokakta oturuyoruz üstelik!
Motor ömrü+kabin ısıtma konforu+tüketim için avantajlı bir durum.
Corsadaki de aynı motor işte multijet o
Focus ısınana kadar 3 kere falan ısınmış olur ufaklık
8.3 mü
5.8 şuanda bende, üstelik bir haftadır akşamları 2 km. kullanıp kapatmam gerekiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Duratorq
Corsadaki de aynı motor işte multijet o
Focus ısınana kadar 3 kere falan ısınmış olur ufaklık
O motoru Palio (70hp),Doblo (75hp) ve Linea da (90hp) kullandım,her açıdan başarılı bulduğum bir motor,Linea da alt devirler çok zayıf sadece.
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
quote:
Orijinalden alıntı: Duratorq
Corsadaki de aynı motor işte multijet o
Focus ısınana kadar 3 kere falan ısınmış olur ufaklık
O motoru Palio (70hp),Doblo (75hp) ve Linea da (90hp) kullandım,her açıdan başarılı bulduğum bir motor,Linea da alt devirler çok zayıf sadece.
Focusun motorundan sonra çok sakin geliyor ama,ayrıca çok daha sessiz tabi
Çok daha sessiz değiller yahu hatta benim üst devirlerim MJ den daha sessiz!?
Bu gibi yorumlara bakılırsa makyajlı FII de motor sesi azaltılmış olmalı,bu konuda net bir bilgim yuok ama eski Focus TDCI larla yanyanayken ya da kullanıcılarına göre makyajlılar daha sessiz,MJ lere göre sadece soğuk havada ilk çalıştığı an daha sesli TDCI
Bir de "buçuk sevmem" derler!!
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
Çok daha sessiz değiller yahu hatta benim üst devirlerim MJ den daha sessiz!?
Bu gibi yorumlara bakılırsa makyajlı FII de motor sesi azaltılmış olmalı,bu konuda net bir bilgim yuok ama eski Focus TDCI larla yanyanayken ya da kullanıcılarına göre makyajlılar daha sessiz,MJ lere göre sadece soğuk havada ilk çalıştığı an daha sesli TDCI
Bir de "buçuk sevmem" derler!!
Bilmem artık buçuğunu falan
Focus II'ye göre bariz sessiz multijet
Motor kapaklarını açtığında ısınmış bir MJ ile (MJ; Peter Parker ın sevgilisi) Tdci arasında çok fark yok.
Doblo ve Palio da alt devirler çok sessiz ama 2500dd den sonra çok tiz ve yüksek bi,r ses çıkarıyorlar,Focus aynı devirlerde kesinlikle daha az motor sesi alıyor.
F II ile F II,5 arasındaki yarım puanlık farkın nedenlerinden biri işte.
quote:
Orijinalden alıntı: almir10
Benim Focusta 650 km'de bu akşam Motor Arızası Uyarısı verdi 5-6 saniye sonra uyarı kayboldu. Bir şey yapmalımıyım acaba.(Araç Focus titanum tdci 109 bg)
Arkadaşlar arabanın ekranında 3. kez motor arızası yazıp sesli uyarı yaptı. 5-6saniye sonra uyarı kayboluyor. Uyarının çıkma aralığı 400 km arayla çıktı şimdiye kadar, araba 1300 km'de. Burada servis yok Ankaraya gidince gösterecem, bu durumla karşılaşan varmı?
quote:
Orijinalden alıntı: almir10
quote:
Orijinalden alıntı: almir10
Benim Focusta 650 km'de bu akşam Motor Arızası Uyarısı verdi 5-6 saniye sonra uyarı kayboldu. Bir şey yapmalımıyım acaba.(Araç Focus titanum tdci 109 bg)
Arkadaşlar arabanın ekranında 3. kez motor arızası yazıp sesli uyarı yaptı. 5-6saniye sonra uyarı kayboluyor. Uyarının çıkma aralığı 400 km arayla çıktı şimdiye kadar, araba 1300 km'de. Burada servis yok Ankaraya gidince gösterecem, bu durumla karşılaşan varmı?
Kullanma kitapçığına göre motor arıza lambası yandığında arabayı kenara çekip kontağı kapatıp yol yardımını çağırman gerekiyor.Senin bir yere götürmene gerek yok enyakın yerden gelip aracın arızasını tespit ediyorlar ve yürümesi sakıncalı ise çekici çağırıyorlar.Bunların hepsi garanti kapsamında işlem görüyor.Dikkat et arıza lambasına rağmen aracını kullandığını tespit ederlerse bütün masrafı sana yıkmaya çalışırlar haberin olsun.
Bende en son egr valfi arızası oldu fatura 634 tl 50 tl si işçilik.Tamamı yakıt kaynaklı kabul edildiğinden opet e fatura edildi.Tabii tüm yakıtları opetten aldığım kartımdan km km incelenip başka yerden yakıt almadığım tespit edildikten sonra.Hatta bir alışım kartta görünmüyordu istasyondan yakıt fişini arşivden alıp onlara faksladıktan sonra kabul edildi.
Sadece binek aracım olsa belki daha dikkatli olurdum ama dosyalanması gereken o kadar fazla evrağım var ki,kendi arabamınkiyle uğraşma zahmetini es geçiyorum hep.
Ama yine de yakıttan kaynaklanan bir sorun olursa istasyon sahibi arkadaşlarımın başına ekşirim orası kaçınılmaz..
quote:
Orijinalden alıntı: karaşahin_2008
Bende en son egr valfi arızası oldu fatura 634 tl 50 tl si işçilik.Tamamı yakıt kaynaklı kabul edildiğinden opet e fatura edildi.Tabii tüm yakıtları opetten aldığım kartımdan km km incelenip başka yerden yakıt almadığım tespit edildikten sonra.Hatta bir alışım kartta görünmüyordu istasyondan yakıt fişini arşivden alıp onlara faksladıktan sonra kabul edildi.
Helal olsun opet, karşıladıysa iyi valla..Normalde bu olayın kanuni bir yönü var mı?Aracınız garantisi bitmişse bile opet yine karşılıyor mu acaba?Bu işlemi siz kendiniz mi hallediyorsunuz yoksa ford servisi mi?Nasıl ikna ettiniz ki..
tıkırtıdan başka sorunum yok şükür bunada
quote:
Orijinalden alıntı: esmerce
Sadece binek aracım olsa belki daha dikkatli olurdum ama dosyalanması gereken o kadar fazla evrağım var ki,kendi arabamınkiyle uğraşma zahmetini es geçiyorum hep.
Ama yine de yakıttan kaynaklanan bir sorun olursa istasyon sahibi arkadaşlarımın başına ekşirim orası kaçınılmaz..
Yok yanlış anlaşıldı.Bende epeyce zamandır fişleri dosyalamıyorum.Karta gereği gibi işlemeyen istasyonun muhasebe arşivinde fişlerin bir nüshası var oradan çıkarttırdım.
quote:
Orijinalden alıntı: shadow99tr
quote:
Orijinalden alıntı: karaşahin_2008
Bende en son egr valfi arızası oldu fatura 634 tl 50 tl si işçilik.Tamamı yakıt kaynaklı kabul edildiğinden opet e fatura edildi.Tabii tüm yakıtları opetten aldığım kartımdan km km incelenip başka yerden yakıt almadığım tespit edildikten sonra.Hatta bir alışım kartta görünmüyordu istasyondan yakıt fişini arşivden alıp onlara faksladıktan sonra kabul edildi.
Helal olsun opet, karşıladıysa iyi valla..Normalde bu olayın kanuni bir yönü var mı?Aracınız garantisi bitmişse bile opet yine karşılıyor mu acaba?Bu işlemi siz kendiniz mi hallediyorsunuz yoksa ford servisi mi?Nasıl ikna ettiniz ki..
Opet el mahkum karşılayacak.Arabayı alırken yakıt güvence sistemi diye kart verdiler.İki yıldır başka hiçbir yerden yakıt almadan 37000 km yol yaptık.Aracın garantisi boyunca aynı güvence devam ediyor.Siz hiçbirşeye karışmıyorsunuz parçasından tamirine,kurtarıcısından kalacağınız otele ,yola devam edecekseniz verilecek kiralık araca kadar hepsini ford hallediyor.Parayı kimin ödeyeceğinide opet le aralarında hallediyorlar.Yakıt kaynaklıysa opet.,parça veya üretim kaynaklıysa ford.
quote:
Orijinalden alıntı: karaşahin_2008
Yok yanlış anlaşıldı.Bende epeyce zamandır fişleri dosyalamıyorum.Karta gereği gibi işlemeyen istasyonun muhasebe arşivinde fişlerin bir nüshası var oradan çıkarttırdım.
Doğru, nüshalar yitirilmediği sürece bu konuda sorun yok.
Geriye Opet ten yakıt almak kalmış sadece.
Merhaba, 2007 focus collection dizel kullanıcısıyım geçenlerde aracın motor kaputunu açtım turbonun sağ tarafındaki kısımda biraz yağ gördüm, tamirciye gittim, kontorol için bana yağ buralaşma yapmış yağ dedi bu motorlarda oluyormuş kaçak yok dedi!!! balına hiç böyle bir şey gelen var mı???
Bazı servisler bu gibi ifadeler kullansada bana normal gelmiyor.
Turboya sahip 2 traktörümden zor şartlarda kullanılanın şanzıman ve turbo civarında benzer şekilde yağ varken diğerinde yoktu,servis sizinki gibi bana da "buharlaşma yapabilir normaldir" demişti,diğer turbo dizel araçlarımda ise böyle bir durum yok.