Ne kadar boş beleş velet var Türkiye GP'sinden sonra F1 izlemeye başlamış konuşulanlara bak |
Formula 1 2021 Sezonu - 2021 Dünya Şampiyonu Max Verstappen (4. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dallamos
Demek ki Verstapen ya yarıştan önceki brifingi dinlememiş, aklı başka yerdeymiş; ya da ciddi dil problemi var, anlatılan şeyi anlayamamış.
Yarış mühendisinin 30 tur sonra uyarması da ayrı bir garabet... O zamana kadar bir sürü pilot dışarı taşarak geçti o virajı, yarışı nerenle izliyorsun, hiç mi uyanmadın 1 saattir?..
Benim tahminim redbull pit duvarı bu 4. virajda dışarı taşmaya izin verilmesi durumundan pek hoşlanmadılar ve uyanıklık yapıp hiç öyle bir şey yokmuş gibi davranarak Hamilton’a ceza yedirmeye çalıştılar.
FIA’da nasıl olduysa yarıştan önceki açıklamalarını yutup yarışın ortasında dışarı taşmayı yasakladı. Hatta ilk uyarıyı da Hamilton’a yaptı, bir daha taşarsan cezayı yersin diyerek. Ondan sonra da herkes taşmamaya dikkat etti zaten, sorun kalmadı.
Ayrıca yarış içerisinde o noktada dışarı taşmaya izin verilmesi öndeki aracı da pist dışına çıkarak geçebileceğiniz anlamına gelmiyor. Her durumda Max hatalı. Ayrıca “keşke uyarmasaydınız, 5 sn fark yapardım” demek de üçkağıtçılığın son noktasıdır...Yarışın başından beri dışarı taşmak yasak demiş olsaydı pilotlara durmadan ceza vermek durumunda kalacaklardı bu yüzden yarıştan önce serbest dediler.
Düşünmedikleri şey Hamilton'un bunu bu kadar fazla kullanmasıydı. Redbull da bunu ifşa edince sıvayıp yarışın ortasında karar değiştirdiler.
5sn cezası da seyir halindeyken geçersen veriliyordur.
Hem dışarı taşıp rakibini geçeceksin sonra +5 sn fark açıp ondan sonra 5 sn cezası yiyeceksin. Oh ne güzel İstanbul. Adam pilot olmuş daha overtaking kurallarını bilmiyor.
Ben de kaç mesajdır Ham 30 kere geçti ceza almadı. Max 1 kere geçti ceza aldı diyen aklı evvellere olayı anlatmaya çalışıyorum.
-
Burda iki suçlu var. Birisi RB ekibi diğeri de Fia. RB ekibi versin pitini geç yaptığı için suçlu, fia da 2 gün boyunca yasak olan bir şeyi yarış günü serbest bırakıp, yarış ortasında geri yasakladığı için suçlu. Ham felaket kullandı bunu. Vers beklese aşağı düzlükte drs yardımıyla çok rahat geçerdi. Neyse akillanacaklar böyle böyle. En azından 2 sezondan eski agresifligi azaldı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: SineMelawen
Burda iki suçlu var. Birisi RB ekibi diğeri de Fia. RB ekibi versin pitini geç yaptığı için suçlu, fia da 2 gün boyunca yasak olan bir şeyi yarış günü serbest bırakıp, yarış ortasında geri yasakladığı için suçlu. Ham felaket kullandı bunu. Vers beklese aşağı düzlükte drs yardımıyla çok rahat geçerdi. Neyse akillanacaklar böyle böyle. En azından 2 sezondan eski agresifligi azaldı.RB ekibi de suçlu birkaç tur öncesinde yapsa piti bitmişti bu olay. Fia ise başlı başına. Ham 30 tur kullanmış orayı saniyeler farklar açılmış ya 5 saniye ceza ver adama ya da Verstappen de kullansın yarışın ortasında yasaklamak nedir? Çocuğun hakkı yenildi bugün.
-
Aynen vers i sevmesem de hakkını yediler bugün. Dediğim gibi hırs yaptı en azından. İnşallah ters tepmez de bu sene ciddi bir çekişme görürüz. Bakalım vers ham in dominasyonunu yenmeyi başaracak mi?
Bunun dışında günün en basarilisi bana göre Perez'di. 20.siradan 5.lige çıktı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: SineMelawen
Aynen vers i sevmesem de hakkını yediler bugün. Dediğim gibi hırs yaptı en azından. İnşallah ters tepmez de bu sene ciddi bir çekişme görürüz. Bakalım vers ham in dominasyonunu yenmeyi başaracak mi?
Bunun dışında günün en basarilisi bana göre Perez'di. 20.siradan 5.lige çıktı.Geçişine izin vermek yerine devam etseydi o hırsla 5 saniye farkı açardı. Redbull ekibi tam bir beceriksiz. Diğer yarış 3 hafta sonra imolada. Imola pisti de yavaş ve hızlı virajlar var. Verstappen burada da polü alır. hızlı virajlarda mercedesten öndeler.
Perez ise muazzam geriye düşmeseydi ben max 1 perez 2 olabilirdi. O derece iyi yönetti.
-
Aynen katılıyorum. Umarım güzel bir sezon geçiririz. Ben bu sene bilmiyorum ama ferrariden de umutluyum. Geçen seneye göre iyilesme gösterdiler. Keza mclarende Norris de aynı şekilde.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Mercedes ekibi her ne olursa olsun strateji anlamında bütün takımlardan iyiler. Son tur Bottas arkasındaki ile farkı iyice açtı pite girdi ve en hızlı tur denemesini yapıp 1 puanı kaptı. Hamilton kısmında ise pit zamanları + Hamilton tecrübesi ile bitirdiler işi bugün. İki pilotunun stratejisi de çok iyiydi bence.
-
Bence Mercedes çok iyi yarıştı. Redbull ise bir o kadar kötü. Ona rağmen son turlar verstappen hamiltonu yakaladı ve keyifli bir yarış izledik.
Mercedes aracını Redbull ile yarıştırmak istemedi. Taktik yarıştırdılar ve Max hata yaptığı için kazandılar. Max yaklaştıkça Hamilton pite girdi. Taze lastiklerle farkı azaltıp Max pite girince öne geçti. En sonunda yakalandı, geçildi ama Max hata yaptığı için pozisyonunu bırakmak zorunda kaldı. Legit bir geçiş olsa bugün Max 1. Olurdu. Mercedesi tebrik etmek lazım.
Umarım bu sene böyle çekişmeli yarışlar izleriz. Sadece üst sıra değil, orta tarafta da çekişme iyiydi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçen sene russel in hamilton un aracı ile milleti tokatlamasi ve mercedes in aha millet uyanacak şimdi hemen yanlış lastik takıp çocuğu geri atalım taktiği ile aracının mukemmeliyetini gizlemeye çalıştılar. Aklı başında bir birey buradan bile Hamilton un aracının ne kadar güçlü olduğunu anlar. Hamilton Mercedes dışında gideceği bütün takimlarda orta ve son sıralara oynar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Son 10 tur çok iyiydi, umarım bu sezon hep böyle çekişmeli geçer
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Başarılıların kaderi sanırım topa tutulmak yürüyedur Hamilton.. -
Kimse kusura bakmasın bu konu gayet de tartışılır.
Önümüzde ABD 2018 örneği varken(Verstappen pist dışında Rai'yi geçmişti ve yarış sonrası ceza gelmişti.) burada gidip de elin butonda bekliyormuşsun gibi hemen Redbull'a 10 saniyede talimat verirsen şaibe yaratmış olursun. 4. virajda kazandığı yeri 6. virajda geri verdi zaten. O aradaki süre 15-20 sn maksimum.
Fia'nın altın çocuğu Hamilton'ı kollamaya devam. Aynı geçen seneki kişi özel VSC gibi.
-
Max kendi hatası yüzünden 1.likten oldu. 'Performansım çok iyi beni pite almayın' diyen kendisiydi. pistte kaldı kaybetti.
Horner'da kendi salaklığından ötürü takımı 1. likten etti. Yarıştan önce fia açıklamış 4. virajın denetlenmeyeceğini, sen telsizden ne diye Max'a açık açık, Mercedes'ler yapıyor sende yap diye? bırak kullanmasın Max. yarış sonunda da gidip itirazını yap.
İyi bir yarış çıkarmasına rağmen ben Honda'dan hala o kadar emin değilim, dünkü performansı sezona yayabilecek mi büyük soru işareti. çok diken üstünde bir araç gibi duruyor hala.
Onun dışında Aston Martin Şaşırtmadı. Bence Jaguar'dan sonra 2. fiyasko yaşayacak İngiliz takımı olacak. Aynı kaderi paylaşacaklar.
Mclaren ile Ferrari'nin hızları eşit. sağlam bir 3.lük çekişmesi olacağı belli. Daniel bu haftayı araca alışmakla geçirdiği için bir mazeret olabilir ama Ferrari ile denk aracında kendisinden bekleneni verip kırmızıların önünde olmalı.
Ferrari toparlanmış belli. üstte belirttiğim gibi Mclaren ile denk bir arabaları var. Bunu ilk serbest antremandan itibaren gördük. Yarış sonuçlarıda birbirlerine çok yakın. Bence Ferrari önde olması gereken taraf aslında zira kendilerine ait bir rüzgar tüneli var - Mclaren'in yok mesela. Bu aero konusunda 1 tık öne atar Ferrari'yi. Ancak demekki Ferrari'de organizasyon, yönetim ve mühendislik konusunda sıkıntılar varki avantajı lehine çeviremiyor. Binotto sorgulanmalı...
Mick Schmumacher eğer 'ilk senemde öğrensem yeter, araç ve aracın performansına bağlı olarak benim ne yaptığımım bir önemi yok' diyorsa ve diğer takımlarda onu bu şekilde değerlendirecek ise sorun yok. Ancak ilk yarışında F2'den rakibi Tsunoda, 2-3 harika geçişle birlikte ilk yarışında 8. olup ilk puanlarını alırken, Mick'in sonuncu olması ve üstüne üstlük spin atması açıkçası beni üzdü.
Son olarak bilmiyorum bununla ilgili bir çalışma yapılıyor mu ancak sanki lastik üreticisi değişse, hem araçlar daha çok hızlanacak, hemde ömürleri 1 tık artacak gibi. Özellikle Bridgestone gelse çok daha iyi olacak kanaatindeyim.
-
LH yaparken sorun yok başkası yapınca kural ihlali... salamasyon kurallarla LH kollanıyor yarışıda kazanmadı kazandırttılar... LH için seri bitti ama bitirmesini engellediler...
-
LH pist dışından kimi geçti de FIA göz yumdu?quote:
Orijinalden alıntı: ugah6aiwLH yaparken sorun yok başkası yapınca kural ihlali... salamasyon kurallarla LH kollanıyor yarışıda kazanmadı kazandırttılar... LH için seri bitti ama bitirmesini engellediler...
FIA yarışın ortasında kural değiştirinceye kadar herkes istediği kadar dışarı taşabiliyordu zaten. Asıl saçma olan Redbull pit duvarının mızmızlanmasından sonra hakemlerin karar değiştirip dışarı taşmayı yasaklamasıdır.
Baktılar ki Max bir türlü LH'ye yetişemiyor; acaba 4. virajı geniş aldığı için mi LH bu kadar hızlı diye düşünmüş olacaklar ki Max'e "LH 4. virajı pist dışından geçiyor, sen de yapabilirsin" diye mızmızlanıp hakemlere bir nevi mesaj gönderdiler. Max de sanki ilk defa duymuş gibi "aa ben onu bilmiyordum" diye salağa yatıyor pişkin pişkin.
Yarış sonunda da utanmadan keşke geçmesine izin vermeyip 5 sn fark açarak ceza alsaydım diyor. Yarışta zaten sıçmıştı, yarış sonrası da bir güzel sıvamış oldu böylece haysiyetsiz herif...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
yarışın tamamında çizgiyi aşarak geçiş yaptı başkası yapınca hemen yasakladılar...2. sıraya düşünce nasıl salya sümük ağladı inkar edemezsin...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X