Şimdi Ara

FORMULA 1 ARAÇLARI HAKKINDA İLGİNÇ BİLGİLER ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BU ARAÇLARIN GERÇEKTEN ÇOK DEĞİŞİK ÖZELLİKLERİ VAR BENİM KAFAMA ENÇOK TAKILAN MESELE ARACIN 1 PİSTONU SANİYEDE 300 KERE HAREKET EDİYORMUŞ

    BU NE KADAR DOĞRU OLABİLİR MOTOR NASIL DAYANIYOR ? BU KADAR HIZLI YANMA DIŞARI ATMAYI MOTOR NASIL KARŞILIYOR ??



  • Boş ver onu da, bu araçlar üzerindeki aerodinamik elemanlar (kanatlar) araca öyle bir kuvvet uyguluyor ki, aracın ağırlığından daha fazla bir kuvvet oluşuyor.
    Yani isterse yüksek hızda olmak şartıyla o araç bir tünelin tavanında ilerleyebilir ve yere düşmez.
  • dakikada 18000 devir çeviren motorun bir pistonu dakikada 18000 kere hareket eder
    18000/60 saniye

    300 yapar burada ilginç olan ne?

    benim scooter in motoruda dakikada 12bin devir çeviriyor

    12000/60

    oda saniyede 200 kez hareket ediyormuş bak
  • Saniyede 300 piston hareketi cok akil almaz bir rakam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Boş ver onu da, bu araçlar üzerindeki aerodinamik elemanlar (kanatlar) araca öyle bir kuvvet uyguluyor ki, aracın ağırlığından daha fazla bir kuvvet oluşuyor.
    Yani isterse yüksek hızda olmak şartıyla o araç bir tünelin tavanında ilerleyebilir ve yere düşmez.

    Bunu görmeden inanmam açıkçası.

    Enzo için de öyle söyleniyor ama çoğu otomobil dünyasının miti.
  • F1 aracı fiyat 6.8 milyon dolar


     FORMULA 1 ARAÇLARI HAKKINDA İLGİNÇ BİLGİLER ?
  • Monza'daki ilk sikandaki frenlemede araç 280 km yavaşlar. Ve fren disklerinin sıcaklığı 920°'yi bulur.

    Ayrıca bir F1 pilotu bahsettiğim sikanda frenlemeyi 0.1 saniye sonra yaparsa araç 10 metre pistin dışına gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles

    Monza'daki ilk sikandaki frenlemede araç 280 km yavaşlar. Ve fren disklerinin sıcaklığı 920°'yi bulur.

    Ayrıca bir F1 pilotu bahsettiğim sikanda frenlemeyi 0.1 saniye sonra yaparsa araç 10 metre pistin dışına gider.



    Rosberg o hatayı iki kez yaptı son yarışta :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles

    Monza'daki ilk sikandaki frenlemede araç 280 km yavaşlar. Ve fren disklerinin sıcaklığı 920°'yi bulur.

    Ayrıca bir F1 pilotu bahsettiğim sikanda frenlemeyi 0.1 saniye sonra yaparsa araç 10 metre pistin dışına gider.



    Rosberg o hatayı iki kez yaptı son yarışta :D

    Evet.

    Hatta röportajları yapan Jean Alesi ilk virajı değiştirelim mi dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • formula 1 araçları el değmeden üretilir,ve ilk direksiyona elini sürmeden yarışı kazanan pilot Ayirton Senna dır.
  • Bu seneki turbo besleme motorlar elektrikli süpürge sesi çıkartmaktadır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    formula 1 araçları el değmeden üretilir,ve ilk direksiyona elini sürmeden yarışı kazanan pilot Ayirton Senna dır.

    Hangi yarıştır o?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    Bu seneki turbo besleme motorlar elektrikli süpürge sesi çıkartmaktadır

    Bu seneki araçların tasarımları hilkat garibesi gibidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SalutGilles kullanıcısına yanıt
    1994 San marino GP'si direksiyonu çeviremeden duvarla birleşmiştir sayın Merhum,o tarihten sonra F1'in kolu kanadı kırık kalmıştır,saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    1994 San marino GP'si direksiyonu çeviremeden duvarla birleşmiştir sayın Merhum,o tarihten sonra F1'in kolu kanadı kırık kalmıştır,saygılar

    O kazanın detayına inersek sayfalar yetmez.

    Ama sadece direksiyon mili yüzünden ölmedi Senna.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    1994 San marino GP'si direksiyonu çeviremeden duvarla birleşmiştir sayın Merhum,o tarihten sonra F1'in kolu kanadı kırık kalmıştır,saygılar

    O kazanın detayına inersek sayfalar yetmez.

    Ama sadece direksiyon mili yüzünden ölmedi Senna.

    Komplo mu var acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    1994 San marino GP'si direksiyonu çeviremeden duvarla birleşmiştir sayın Merhum,o tarihten sonra F1'in kolu kanadı kırık kalmıştır,saygılar

    O kazanın detayına inersek sayfalar yetmez.

    Ama sadece direksiyon mili yüzünden ölmedi Senna.

    Komplo mu var acaba

    Kesin değil.

    Ama kimse buna yarış kazası dememeli.

    Senna 7. turda öldü.

    Şimdi bandı geriye saralim:

    Statta ciddi bir kaza oluyor, uçan tekerlekler seyircileri yaralıyor. Bu durumda ne olur? Yaris durdurulur. Ama böyle olmuyor, SC piste giriyor. Ve 6 tur pistte kalıyor.

    Dolayısıyla lastik basıncı düşüyor ve zaten altı yere hayli yakın FW16 iyicene yere yapisiyor.

    Ayrton'un yapacağı birşey yok kötü sondan kaçması mümkün değil.

    Ama ufak bir ihtimal var. Barrichello'nun Cuma günkü kazasının ardından Senna pisti inceler. Ve Tamburello'nun yüzeyinin aşırı tumsekli olduğuna kanaat getirir. (Bilmeyenler için söyleyeyim Tamburello 300 kmh üstünde dönülen çok zor bir virajdir. Parabolica'dan eksiği yoktur.) Ve yüzeyin tekrardan asfaltlanmasıni ister. Bunu isteyeceğine virajın dışındaki duvarın önüne 3-4 kat lastik bariyer yapılmasını istese Senna efsanesi 1 Mayıs 1994 günü ölmeyecekti.

    Ama nereden bilebilir Tamburello'nun kendine mezar olacağını.

    İyi yönden bakalım. Senna dilediği gibi ölmüştür.

    Ayrıca Benetton Ford'u ile arkasından gelen genç adam ise yeni bir devrin kapılarını açmıştır.

    F1'in kırılma noktasıdır 1994 San Marino GP'si.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    1994 San marino GP'si direksiyonu çeviremeden duvarla birleşmiştir sayın Merhum,o tarihten sonra F1'in kolu kanadı kırık kalmıştır,saygılar

    O kazanın detayına inersek sayfalar yetmez.

    Ama sadece direksiyon mili yüzünden ölmedi Senna.

    Komplo mu var acaba

    Kesin değil.

    Ama kimse buna yarış kazası dememeli.

    Senna 7. turda öldü.

    Şimdi bandı geriye saralim:

    Statta ciddi bir kaza oluyor, uçan tekerlekler seyircileri yaralıyor. Bu durumda ne olur? Yaris durdurulur. Ama böyle olmuyor, SC piste giriyor. Ve 6 tur pistte kalıyor.

    Dolayısıyla lastik basıncı düşüyor ve zaten altı yere hayli yakın FW16 iyicene yere yapisiyor.

    Ayrton'un yapacağı birşey yok kötü sondan kaçması mümkün değil.

    Ama ufak bir ihtimal var. Barrichello'nun Cuma günkü kazasının ardından Senna pisti inceler. Ve Tamburello'nun yüzeyinin aşırı tumsekli olduğuna kanaat getirir. (Bilmeyenler için söyleyeyim Tamburello 300 kmh üstünde dönülen çok zor bir virajdir. Parabolica'dan eksiği yoktur.) Ve yüzeyin tekrardan asfaltlanmasıni ister. Bunu isteyeceğine virajın dışındaki duvarın önüne 3-4 kat lastik bariyer yapılmasını istese Senna efsanesi 1 Mayıs 1994 günü ölmeyecekti.

    Ama nereden bilebilir Tamburello'nun kendine mezar olacağını.

    İyi yönden bakalım. Senna dilediği gibi ölmüştür.

    Ayrıca Benetton Ford'u ile arkasından gelen genç adam ise yeni bir devrin kapılarını açmıştır.

    F1'in kırılma noktasıdır 1994 San Marino GP'si.

    Benetton Ford'daki elemanda kaya parçasına gidiyodu mübarek,Ben üçkağıtçı alain prost'tan şüpheleniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    1994 San marino GP'si direksiyonu çeviremeden duvarla birleşmiştir sayın Merhum,o tarihten sonra F1'in kolu kanadı kırık kalmıştır,saygılar

    O kazanın detayına inersek sayfalar yetmez.

    Ama sadece direksiyon mili yüzünden ölmedi Senna.

    Komplo mu var acaba

    Kesin değil.

    Ama kimse buna yarış kazası dememeli.

    Senna 7. turda öldü.

    Şimdi bandı geriye saralim:

    Statta ciddi bir kaza oluyor, uçan tekerlekler seyircileri yaralıyor. Bu durumda ne olur? Yaris durdurulur. Ama böyle olmuyor, SC piste giriyor. Ve 6 tur pistte kalıyor.

    Dolayısıyla lastik basıncı düşüyor ve zaten altı yere hayli yakın FW16 iyicene yere yapisiyor.

    Ayrton'un yapacağı birşey yok kötü sondan kaçması mümkün değil.

    Ama ufak bir ihtimal var. Barrichello'nun Cuma günkü kazasının ardından Senna pisti inceler. Ve Tamburello'nun yüzeyinin aşırı tumsekli olduğuna kanaat getirir. (Bilmeyenler için söyleyeyim Tamburello 300 kmh üstünde dönülen çok zor bir virajdir. Parabolica'dan eksiği yoktur.) Ve yüzeyin tekrardan asfaltlanmasıni ister. Bunu isteyeceğine virajın dışındaki duvarın önüne 3-4 kat lastik bariyer yapılmasını istese Senna efsanesi 1 Mayıs 1994 günü ölmeyecekti.

    Ama nereden bilebilir Tamburello'nun kendine mezar olacağını.

    İyi yönden bakalım. Senna dilediği gibi ölmüştür.

    Ayrıca Benetton Ford'u ile arkasından gelen genç adam ise yeni bir devrin kapılarını açmıştır.

    F1'in kırılma noktasıdır 1994 San Marino GP'si.

    Benetton Ford'daki elemanda kaya parçasına gidiyodu mübarek,Ben üçkağıtçı alain prost'tan şüpheleniyorum.

    Dolaylı olarak Prost yüzünden öldü Senna.

    Ama Prost Senna'yi katletti demek abestle iştigal.

    Senna, McLaren - Lamborghini ortaklığı gerçekleşmeyince 1993'te Williams'a gitmek ister. 1993'te Prost Williams ile F1'e geri döner. Ve anlaşmasına "kesinlikle Senna ile aynı takımda yarismam" ibaresini ekletir.

    Bu yüzden Senna FW15c gibi harika bir otomobille yarisamaz. 1994'te Prost emekliye ayrılır. Senna Williams'a gider. Fakat FW16, FW14B ve FW15C altyapısı üzerine inşa edilmiştir. Buraya kadar herşey güzel. Sıkıntı su: FW14B ve FW15C'yi muazzam kılan etmenler ABS, TC, Launch Control gibi elektronik sürüş yardımcılarıdır.

    1994 sezonu kuralları gereği FW16'da bunların hiçbiri yoktur. Dolayısıyla araç aşırı dengesizdir. Senna otomobilin vasat olmasına kurban gider.

    Adrian Newey'in, Williams'ın yüz karasıdır FW16.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Boş ver onu da, bu araçlar üzerindeki aerodinamik elemanlar (kanatlar) araca öyle bir kuvvet uyguluyor ki, aracın ağırlığından daha fazla bir kuvvet oluşuyor.
    Yani isterse yüksek hızda olmak şartıyla o araç bir tünelin tavanında ilerleyebilir ve yere düşmez.

    Bunu görmeden inanmam açıkçası.

    Enzo için de öyle söyleniyor ama çoğu otomobil dünyasının miti.

    Görmen mümkün mü sence? Böyle bir yol var mı?

    Hesap yalan söylemez. Downforce araç ağırlığından fazla ise araç tavanda gidebilir. Koskoca Boeing nasıl havada uçuyor sence? 290 km/s hız koca uçağın teker kesmesi için yeterli.
    Önemli olan areodinami ve bunu karşılayabilecek motor gücü.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.