Şimdi Ara

Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.317
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Her haber için ayrı konu açmaktansa buraya haberleri mesaj olarak atmanın daha mantıklı olacağını düşündüm.Herkes haber paylaşabilir.


    Alonso: Kimi az konuşuyor, Massa'yı özleyeceğiz

    Fernando Alonso, yeni takım arkadaşı Kimi Raikkonen hakkında temkinli konuşurken, Ferrari'nin Williams'a giden Felipe Massa'yı özleyeceğini söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Totalrace'ye konuşan Alonso, "Felipe kesinlikle çok çalışkandı. Aracın performansını artırmak için takım adına gece gündüz çalışıyordu" dedi.

    Yeni takım arkadaşıyla ilgili düşüncelerinin sorulması üzerine Alonso, "Kimi'yi tanımıyorum. Fakat çok az konuştuğu ve biraz daha fazla insanlardan uzak olduğu söyleniyor. O yüzden Ferrari Massa'ya özleyebilir" diye konuştu.

    Alonso bununla birlikte, Kimi Raikkonen'le; Red Bull'da Sebastian Vettel'le Mark Webber arasındakine benzer bir rekabetin takıma zarar vereceği iddialarını da reddetti.

    Alonso, "Şu an yapmamız gereken şey kış döneminde iyi bir araç üretmeye odaklanmak olmalı" ifadesini kullandı.

    İspanyol pilot ayrıca, "Eğer (sonu) Red Bull'daki gibi olacaksa güzel, ismi Multi-21 olsun, Multi -35 olsun veya başka bir şey, sorun değil, çünkü takımdaki atmosfer harika olacak" yorumunda bulundu.


    Horner: Renault sınırlı bütçeyle rekabetçi motor üretiyor

    Red Bull takım patronu Christian Horner, Renault'nun diğer tedarikçiler kadar büyük bir bütçeye sahip olmamasına rağmen, gelecek yıl rekabetçi bir motor üreteceğine inandıklarını söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Red Bull'la birlikte üst üste dört kez dünya şampiyonluğu yaşayan Renault, turbo beslemeli motorların Formula 1'e döneceği 2014 sezonunda da takımla birlikteliğini sürdürecek.

    Renault, 1977'de F1 için turbo motor üretmiş, iki yıl sonra turbo beslemeli motorla kazanan ilk takım olmuştu.

    Horner yaptığı açıklamada, Renault'nun bu konuda gayet başarılı bir geçmişi bulunduğunu belirterek, "Onlarla olağanüstü şeyler başardık. Muhtemelen diğerleri kadar büyük bir bütçeye sahip değiller ama mevcut bütçelerini verimli şekilde kullanıyorlar" dedi.

    Fransız üreticinin birkez daha rekabetçi bir motor tedarik edeceğinden şüpheleri olmadığını ifade eden Horner, Renault ile yıllardır sürdürdükleri işbirliğinin yeni motorun araca uyarlanmasında da önemli bir avantaj olacağını dile getirdi.

    Horner, "Renault, motorun yerleştirilmesi konusunda bizimle çok yakından çalıştı. Biz de onların çalışmalarına konsantre olduk. Motor onların uzmanlık alanı, şasi de bizim uzmanlık alanımız. Dolayısıyla motorun entegrasyonu konusunda son yıllarda ortak bir çaba sergilemiş olduk" dedi.


    F1'in medya çalışanları da 'Vettel' dedi

    Formula 1 takımlarının medya bölümlerinden çalışan personel arasında yapılan ankette, Sebastian Vettel yılın pilotu seçildi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Ankette Fernando Alonso ikinci sırayı Nico Hülkenberg'le paylaşırken, üçüncü sırada Romain Grosjean yer aldı.

    İsimleri gizli tutulan medya çalışanlarına en başarılı ilk üç pilot soruldu. Takım patronları arasında yapılan ankette ise Vettel, Alonso ve Kimi Raikkonen ilk üç sırada yer almıştı.

    İsminin açıklanmasını istemeyen bir medya çalışanı, "Sebastian Belçika Grand Prix'den itibaren adeta başka bir gezegenden gelmiş gibiydi. Bu olağanüstü sürüşün sezon sonuna kadar sürdürdü. Şampiyonluğu çok önceden garantilemiş olmasına rağmen çok güçlü bir kazanma arzusu var. 2013'ün en iyisi oydu. Fakat patronuma tercihimi anlatmayın lütfen" yorumunda bulundu.


    Whitmarsh Magnussen'e güveniyor

    McLaren takım patronu Martin Whitmarsh, Kevin Magnussen'in tecrübesiz olmasının getirdiği belirsizliği kabul etmekle birlikte, Formula Renault 3.5 şampiyonu bir pilot olarak F1'de mücadele edebilecek yetenekte olduğunu ifade etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    İngiliz The Independent gazetesine demeç veren Whitmarsh, Magnussen'in FR3.5'den F1'e geçiş yolunda kendisini etkileyen anları anlattı.

    Magnussen'in, geçtiğimiz Temmuz ayında haftanın ilk gününü lider tamamladığı genç pilot testlerindeki "istikrarı"nın etkileyici olduğunu söyleyen Whitmarsh, "Tek bir hatası bile yoktu" dedi.

    Magnussen'in piste çıktığı ilk günün sonunda mühendislerin yaptığı toplantıya kendisinin de katıldığını söyleyen Whitmarsh, "Etrafında çok sayıda mühendis vardı, video konferansta da en az 20 mühendis bulunuyordu" diye konuştu.

    Whitmarsh, "Orada oturarak verdiği geri bildirimleri dinledim. Ne kadar net ve açık olduğunu, kendine güvenini gördüm ve 'bu çocuk özel biri' dedim" ifadelerini kullandı.

    Bu arada McLaren'ın bu sezon podyum yüzü görmediği düşünüldüğünde, Magnussen'in araca çok kısa sürede adapte olması gerekecek. Ayrıca bunun çaylak pilot üzerinde bir baskı da oluşturacağı belirtiliyor.

    Bununla birlikte Whitmarsh, bu konuda endişeli olmadığını ifade ederek, "Bir risk var, fakat risk almadan yapamazsınız" yorumunda bulundu.


    Mercedes, Behreyn'deki teste yalnız Rosberg'le katılıyor

    Bahreyn'de gerçekleştirilecek lastik testinde Mercedes'in pistteki tek pilotu Nico Rosberg olacak.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Geçtiğimiz hafta başında teste katılacağını açıklayan Alman takımın testlere iki pilotuyla katılması bekleniyordu.

    Takımdan bugün gelen açıklamada ise Lewis Hamilton'un kış dönemi için sıkı bir çalışmada olduğu için Bahreyn'de bulunmayacağı ifade edildi.

    Red Bull, Toro Rosso ve Ferrari, Bahreyn'deki teste katılacak dieğr takımlar.

    Bahreyn Testi kadrosu (Takım/pilot):

    Red Bull Sebastien Buemi
    Mercedes Nico Rosberg
    Ferrari Pedro de la Rosa/Jules Bianchi
    Toro Rosso Jean-Eric Vergne/Daniil Kvyat


    '2014 arabalarının ilk testi çok eğlenceli olacak'

    McLaren pilotu Jenson Button, 2014 arabalarıyla yapılacak ilk testin çok eğlenceli geçeceğini söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Yeni V6 turbo şarjlı motorların Jerez'deki soğuk havak oşullarında dayanıklılık sorunları yaratabileceğinden şüphelenen 2009 Dünya Şampiyonu Button, bu ihtimalin testleri daha da ilginç kılacağı fikrinde.

    "Jerez'deki ilk test çok eğlenceli olacak. Hava soğuk olacak, lastikler çalışmayacak, arabalar da muhtemelen sorun çıkartacaklar. Bir tur atarken normalde yedinci vitese geçtiğiniz süreden daha önce sekizinci vitese geçmiş olacaksınız bu yüzden ilk turlarda durum daha da tuhaf olacak."

    "Bu çok farklı bir tecrübe olacak ve bugüne kadar yarış otomobillerinin sürüşü, motorlar, bir yarış otomobilinin güç kapasitesi ve sizin bu güçü kontrol etmenizle ilgili bildiğiniz pek çok şeyi unutmanız gerekecek. Bu çok ama çok farklı bir deneyim olacak."

    Button artan tork ve düşen downforce seviyelerinin de merak uyandırıcı olduğunu ifade etti.

    "Açıkçası sezonun ilk yarışına kadar kimsenin arabaların performansı hakkında net bir düşüncesi olamayacak. Arabaların çok daha fazla torka sahip olmaları da durumu karmaşık bir hale sokuyor."

    "Çok daha az yere basma gücü olacak çünkü egzoz çıkışının downforce'a yaptığı katkı da uçup gitti. Kim ne derse desin, bana göre bu bir F1 otomobilini F1 otomobili yapan büyük bir parçanın da uçup gitmesi demek."

    "Arabanın yere tutunmasını sağlamak çok zor olacak."

    "Öte yandan hepimizin öğreneceği çok fazla şey var. En tecrübeli sürücülerin bile ki bu da çok heyecanlı bir durum."

    "Jerez'deki 2. ve 3. virajlarda bile pistte kalmak çok zor olacak. Bu motorların sahip oldukları gücü kontrol etmek ve düşürmek için. için bir metrelik bir gaz pedalına ihtiyaç var."

    "Arabanın gelişimi aşamasında kendi stilime adapte etmek için yaptığım çalışmalar umarım yarışmaya sıra geldiğinde işe yarar."

    Testlerde büyük sorunların yaşanabilecğeini ifade eden Button, açıklamasının sonunda sezonun ilk yarışına kadar tüm takımların sorunların üstesinden gelmiş olacağından emin olduğunu da söyledi.


    Ricciardo: Webber'in yaşadığı sorunları yaşamayı beklemiyorum

    Red Bull'a Mark Webber'in yerine gelen Daniel Ricciardo, vatandaşının zaman zaman takımla yaşadığı sorunları yaşamamayı umuyor.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Mark Webber ve Sebastian Vettel'in beş sezon süren takım arkadaşlığı süresince Vettel'in takım tarafından korunduğu izlenimi uyandıran 2013 Malezya GP'deki Multi 21 emri, 2010 Türkiye GP'sindeki çarpışma gibi pek çok öne çıkan olay yaşanmıştı.

    Benzer bir durum yaşaması halinde Webber'in taşlayıcı tavrının aksine davranış göstereceğini ifade eden Ricciardo, "Kesinlikle yapıcı tavır takınacağım." ifadesini kullandı.

    "İşe onun tecrübelerini göz önünde bulundurarak başlayamam. Takımla ilişkilerinin yüzde yüz sorunsuz olduğunu söyleyemeyiz elbette ama ikimizin de Avustralyalı olmamız bunu başlangıçta sorun edip bu konuda bir endişe taşıyacağım anlamına da gelmez."

    "Oraya yepyeni bir sayfa açmaya gidiyorum ve öyle de yapmalıyım."

    "Kendi iyiliğim için pozitif bir bakışla çalışmaya başlayacağım ve geçmişte yaşananlar beni ilgilendirmiyor."

    Ricciardo ayrıca, Webber'in Vettel'den daha fazla mekanik arıza yaşamasıyla ilgili komplolara da inanmadığını kesin bir dille ifade etti.

    "Mark mekanik sorunlar yaşadığı zaman Red Bull'u arayıp bu neden oldu diye sormadım. Bu yüzden neler olduğunu bilmiyorum ve bana göre olanlar kötü şanstan ibaret."

    "Bir pilotları için hayatı daha zor kılmanın onlar açısından hiçbir faydasını göremiyorum. Takıma katılırken kesinlikle hiçbir endişe taşımıyorum içimde."


    Kaltenborn'dan F1'in mali sistemine tepki

    Sauber takım patronu Monisha Kaltenborn, Formula 1'in mevcut mali yapısının, "son derece kusurlu" olduğunu belirterek, bunun F1'in güvenirliğini zedelediğini söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Takımlar arasında tam bir eşitlik arzusunda olmadığını dile getiren Kaltenborn, büyük takımların dev bütçeleri sayesinde problemlerini çözebildiklerini, bunun, küçük takımların sınırlı çabalarını anlamsız hale getirerek, F1'in imajını riske attığını dile getirdi.

    Bu durumun, hem F1'in değerleri, hem de seyir zevkine zarar verdiğini belirten Kaltenborn, bunun ortadan kaldırılması için köklü değişikliklere ihtiyaç olduğunu belirtti.

    Kaltenborn, Formula 1'de rekabet etmenin maliyetine ilişkin bir soru üzerine, "Sistemde son derece kusurlu şeyler var. Bence sorun bu sistemin ve F1'in ne olduğuyla başlıyor" dedi.

    F1'de sadece büyük bütçeli büyük takımların olmadığını ifade eden Kaltenborn, "Bir kere eşit şartlara sahip değiliz, sorun buradan başlıyor. Biz yerde eşitlik olsun yanlısı değiliz, kesinlikle. Bu bir mücadeledir ve en iyi olan kazanır. Fakat en iyi olmak sadece mali kaynaklarla belirleniyorsa, burada birşey yanlış gidiyor demektir, çünkü F1, bir finans işi değil, bir spordur" diye konuştu.

    Bütçe sınırlaması anlaşmasına işaret eden Kaltenborn, "İşin mali tarafıyla ilgili bazı parametreler getirirseniz, en iyi aracı yapan daha iyi mühendislerin olduğu, en iyi pilotların en iyi sonuçları aldığı takımların da kendilerini gösterdiklerini görürüz. Fakat en azından takımlara bu fırsat tanınmalıdır" dedi.


    Brawn: 2014 kuralları büyük fırsat sunuyor

    Ross Brawn, "ekstrem" 2014 kural değişikliklerinin, görev yaptığı takımların yarışları domine ettiği 1994 ve 2009 sezonlarındaki gibi büyük bir fırsat sunduğunu söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Brawn, 1994'de Benetton'da Michael Schumacher ile sezonu domine etmeyi başarmış, 2009'da da kendi adıyla kurduğu Brawn GP takımıyla şampiyonluğa ulaşmıştı.

    İngiliz teknik adam, "Gelecek yıl oldukça ekstrem bir durum olacak. Birçok kez bu tür durumlarla karşılaştım, 1994 bunun en iyi örneklerinden biriydi. 2009 da iyi bir örnekti" dedi.

    Noel'le birlikte Mercedes'teki takım patronluğu görevinden resmen ayrılacak olan Brawn, değişikliklerin "şiddetinin" bazı takımlar için "harika fırsatlar" sunacağını belirterek, "Umarız biz de bu fırsatları değerlendiririz" şeklinde konuştu.

    Alman ekibinin yeni dönemden en iyi şekilde faydalanmak için "yeterli kaynak ve çabaya" sahip olduğunu söyleyen Brawn, bu yıl 2013 ve 2014 sezon hazırlıklarını dengeli bir şekilde yürüttüklerini ve bu yüzden hazırlık konusunda bir endişelerinin olmadığnı ifade etti.

    Takımın çok uzun zaman önce 2014 aracı üzerinde çalışmaya başladığını kaydeden Brawn, "Bu takımda Geoff (Willis) ve Aldo'ya (Costa) sahip olmanın avantajlarından biri. Geoff 2014 projesine başladı, daha sonra Aldo yıl ortasında devraldı. Bob (Bell) de mevcut araca yoğunlaşarak onun gelişimnie baktı" dedi.


    Perez: Çifte puan F1 için iyi olacak

    Sergio Perez, sezonun final yarışında çifte puan uygulamasının Formula 1'in çıkarlarına zarar vermeyeceğini ifade etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Perez, dünya şampiyonu Sebastian Vettel'in "saçmalık" olarak nitelediği kuralla ilgili olarak, "Kural, kuraldır. Herhangi bir şekilde şampiyonanın değerini düşereceğini sanmıyorum" dedi.

    Meksikalı pilot, "Bu uygulama, son yarışa daha fazla gerilim kazandıyor. Sanırım (bu durumda) en iyi olan zirveye çıkacaktır" ifadesini kullandı.

    "Her ne olursa olsun, şampiyon olmuşsanız, şampiyonsunuzdur" diyen Perez, "Üç yıldır bu sporun içindeyim. Özellikle geçen sezon (2012) harikaydı, mücadele son yarışa kadar devam etti" dedi.

    Perez, "Bu kural değişikliği, sezon sonuna kadar ilgiyi canlı tutacak, o yüzden bunun kesinlikle F1 için iyi bir şey olduğunu düşünüyorum" şeklinde konuştu.

    Perez, Vettel'in yorumuyla ilgili olarak ise, "Herkesin kendisi düşüncesidir. Bazı insanlar bunun doğru, bazıları da yanlış olduğunu düşünürler" dedi.


    'Allison Ferrari'nin şampiyonluk şansını artıracak'

    Ferrari baş mühendisi Pat Fry, James Allison'ın takıma gelişinin, 2014 hedeflerini gerçekleştirme açısından takıma önemli katkı sağlayacağını ifade etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Bu yıl Lotus'taki teknik direktörlük görevinden ayrılan Allison, Eylül ayında Ferrari ile çalışmaya başlamıştı. Allison şu an şasi bölümünün teknik sorumlusu olarak görev yapıyor.

    Fry, Allison'ın takıma katkısının, gelecek yıl hayata geçecek yeni kurallar çerçevesinde özellikle önem kazanacağını dile getirdi.

    "James'in burada olması harika" diyen Fry, önlerinde yapılacak çok iş olduğunu belirterek, "Rüzgar tünelinin güncellenmesinden, simulatöre değin her alana saldırıyoruz. Dolayısıyla yapılacak devasa miktarda iş var" dedi.

    Bu görev yükünün paylaşımının "iyi" olduğunu söyleyen Fry, "Bilhassa gelecek yılki kurallar çerçevesinde bu daha da önemli, dolayısıyla daha fazla parlak beyinle daha iyi sonuçlar elde edersiniz" diye konuştu.

    Takımda daha fazla teknik patrona ihtiyaç duyulmasını savunan Fry, iş yükünün dengeli bir dağılımının işlerini kolaylaştıracağını dile getirdi.


    Alonso 2014 aracının simulatör sürüşünden memnun

    Fernando Alonso, 2014 aracının simulatör denemesinin ardından yaptığı açıklamada, ilk tecrübesi sırasında kaydettiği gelişimin memnuniyet verici olduğunu söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Felipe Massa, simulatörde aracı daha önce denemiş olmasına rağmen, Alonso ilk kez simulatörde 2014 aracını kullandı.

    Ferrari'nin resmi sitesine konuşan İspanyol pilot, "Gerçek olmasa da yeniden sürüş yapmak güzeldi. Hazırladığımız programdaki herşeyi tamamlamayı başardık" dedi.

    Mühendislerle yoğun fikir alış verişinde bulunduklarını kaydeden Alonso, "Henüz daha öğrenme sürecinin başındayız. Bu sürece katkıda bulunuyor olabilmek güzel" yorumunda bulundu.

    Ferrari'nin Noel partisinde konuşan Alonso, zorlu geçen sezonun ardından yeni yıl öncesinde takım çalışanlarına seslenerek, "İkinci olmak da hiç kolay değildi, fakat biz önümüze bakmalıyız" dedi.

    Alonso, "Herkes bizden daima çok daha fazlasını bekliyor Gelecek yıl daha iyisini yapmaya çalışacağız. Hepinizin çok yoğun çalıştığını biliyorum. Forza Ferrari" şeklinde konuştu.


    Massa: Ferrari'nin desteğini unutmayacağım

    Felipe Massa, 2009 Macaristan Grand Prix sıralama turlarında, ölümden döndüğü kazanın ardından Ferrari'den aldığı destekten birkez daha övgüyle bahsetti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Kazanın ardından sezonun ikinci yarısında kokpitte yer alamayan Massa, İtalyan ekibiyle yollarını ayırmadan önce dört sezon daha Ferrari ile yarıştı.

    Ferrari'nin yeni yıl partisinde konuşan Massa, "Çok uzun yıllar önce birlikte çalışmaya başladık, hepinize; mekanikerlere, mühendislere, pistte benimle birlikte çalışan herkese ve Maranello'da sahne arkasında çalışanlara teşekkür etmek istiyorum" dedi.

    Gelecek sezon Williams'ta mücadele edecek olan Massa, "Her biriniz bana büyük destek verdiniz, özellikle de en zor anlarda... Ferrari'nin 2009'da geçirdiğim kazada benim için yaptıklarını asla unutmayacağım" şeklinde konuştu.

    Ferrari ailesinin bir parçası gibi olma duygusunu her zaman özleyeceğini söyleyen Massa, 2007'den sonra takım patronu olarak görev yapmaya başlayan Stefano Domenicali'den de övgüyle bahsetti.

    Domenicali'yi, ağabeyi olarak gördüğünü söyleyen Massa, takım arkadaşı Fernando Alonso için de, "Pistte tekrar karşılaşacağız ama bu kez geçişine izin vermeyeceğim" ifadesini kullandı.


    'Rosberg ve Hamilton şampiyon olabilir'

    Mercedes'te takım patronu olarak son haftasını geçiren Ross Brawn, Lewis Hamilton ve Nico Rosberg'in, Alman ekibi ile dünya şampiyonu olabilecek kapasitede pilotlar olduğunu ifade etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Alman medyasına konuşan Brawn, "Mercedes'le dünya şampiyonluğunu kazanmaları için gereken herşeye sahipler" dedi.

    Rosberg'in Michael Schumacher'le rekabetten üstün ayrıldığını ifade eden Brawn, "Fakat bu çok açık bir gösterge değildi çünkü Michael'ın hangi rekabet seviyesinde geri döndüğünü kimse bilmiyordu. Fakat Nico'nun Lewis'e karşı performansı insanlara yeni bir referans vermiş oldu" diye konuştu.

    Brawn, Hamilton'la ilgili olarak ise, "Lewis'ın yeni takımıyla ilk yılı için performans açısından klasik bir yıl oldu. Çalışma sürecinin nasıl işlediğini öğrenmesi, ilişkiler kurması gerekiyordu. Birbirimizi tanımamız gerekiyordu. McLaren gibi bir takımda uzun süre geçirdiğinizde doğal olarak kendi tarzınızı geliştiriyorsunuz veya belli şeylere alışıyorsunuz" dedi.

    Gelecek sezon ikili arasındaki rekabetin ilgi çekici olacağını ifade eden Brawn, "Aralarında harika bir mücadele var, bu takım için iyi bir şey. Şu an en önemli ve öncelikli konu Mercedes'in pilotlarına güçlü bir araçlar vermesi. Bu olduktan sonra onlar da keyif aldıkları şeyler yapabilirler" yorumunda bulundu.


    Brawn: Biraz kafa dinleyeceğim

    Yıl sonunda Mercedes'ten resmen ayrılacak olan Ross Brawn, 6 ay dinlenmek istediğini belirterek, Formula 1'e dönüp dönmemeye bu süre sonunda karar vereceğini söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    F1'de 35 yılı geride bırakan Brawn, BBC'ye verdiği demeçte, "en azından gelecek yaza kadar" geleceğiyle ilgili hiçbir ihtimali değerlendirmeyeceğini ve tamamen dinlenmek istediğini ifade etti.

    Brawn, "Kafa dinlemek ve rahatlamak istiyorum. Daha sonra F1'e dönmeyi isteyip istemediğime karar veririm" dedi.

    59 yaşındaki İngiliz teknik adam, Michael Schumacher'in Benetton ve Ferrari'deki 7 dünya şampiyonluğunun arkasında yer alan en önemli isimlerden biri görülüyor.

    Brawn, 2009'da Super Aguri'yi satın alarak kendi ismiyle kurduğu takımla şampiyonluğu yakalamıştı. Brawn GP pilotu Jenson Button da ilk şampiyonluğunu yaşamış, takım ertesi yıl Mercedes GP olarak yoluna devam etmişti.

    Medyada çıkan haberlerde Brawn'ın ismi Honda, FIA, Williams, McLaren'la birlikte geçiyor. Konuşulan ihtimallerden biri de Brawn'ın McLaren'ın eski patronu Ron Dennis ile yeni bir takım kurması olarak gösteriliyor.

    Brawn, Mercedes'teki sorumluluklarını ticari olarak Toto Wollf'a, teknik konularda Paddy Lowe'ye devredecek. Brawn 31 Aralık itibariyle takımla ilişkisini resmi olarak kesmiş olacak.


    Force India'nın hedefi ilk 5'te yer almak

    Force India'nın yeni pilotu Sergio Perez, "genç ve aç" bir takımın parçası olmaktan heyecan duyduğunu belirterek, Nico Hülkenberg'le birlikte gelecek sezonu ilk 5 içinde bitirmek istediklerini ifade etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    "Gelecek yılı gerçekten sabırsızlıkla bekliyorum" diyen Perez, "Güçlü bir kadromuz var. Takımı daha ilerilere taşımak ve güçlü bir rakip bir olduğumuzu göstermek istiyoruz" dedi.

    Telekonferans aracılığıyla gazetecilere açıklamalarda bulunan Perez, "Gelecek sezon ilk 5 içinde yer almak Force India için güzel bir son olur. Rekabetçi ve genç pilotlarız. Her ikimizin de ortaya koyacağımız çok şeyi var. Çok güçlü ve aç bir takımız. Sezonu ilk 5 içinde bitirmeyi umuyorum. Bu büyük ve zorlu macerayı heyecanla bekliyorum" şeklinde konuştu.

    McLaren gibi üst düzey bir takımda kendini geliştiremediğini dile getiren Perez, "Fakat bir gün benim de şansımın döneceğine inanıyorum" dedi.

    Perez, McLaren'la yollarını ayırmasının ardından ilk tercihinin Force India olduğunu belirterek, "Force India gibi genç ve aç bir takımın parçası olmaktan çok büyük keyif duyuyorum. Büyük hayaller kurmalı ve büyük hedefler belirlemeliyiz. Bu takım işini gayet iyi yapıyor. Ben de iyi bir iş çıkarmayı sabırsızlıkla bekliyorum" ifadelerini kullandı.

    Gelecek seneki kural değişiklikleri ile ilgili bir soru üzerine Perez, "Eşit şartlar oluşturacak, yakın bir mücadele olacak. Sebastian (Vettel) yine favori rakip olacak, bunda şüphe yok" dedi.


    Perez'den çifte puan kuralına destek

    Sergio Perez, 2014 sezonu finalinde uygulanacak tartışmalı "çifte puan" uygulamasına destek verdi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Şampiyona heyecanını sezon sonuna kadar sürdürmeyi amaçlayan kural, Sebastian Vettel tarafından "saçmalık" olarak nitelendirilmiş, birçok taraftar da blog ve yorumlarında uygulamaya tepki göstermişlerdi.

    Gelecek sene Force India'da yarışacak olan Perez ise, uygulamaya karşı çıkanlarla aynı fikirde olmadığını ifade etti.

    Reuters haber ajansına konuşan Perez, "Bazıları için doğru olacak, bazıları için yanlış. Fakat ben bu (kuralı) olumlu görüyorum" dedi.

    23 yaşındaki Meksikalı pilot, "Bu uygulama, işlerin herkes için tamamen ters yüz olabileceği çok daha iyi bir final yarışı ortaya çıkaracak diye düşünüyorum. Ben olumlu bakıyorum benim için sorun yok" yorumunda bulundu.

    Perez ayrıca, sabit numara uygulamasıyla ilgili olarak da kendi tercihinin, karting günlerindeki gibi "11" olacağını söyledi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F1_ -- 19 Aralık 2013; 21:09:28 >







  • Haber bırakmamışsın mübarek.

    Her haber için bir konu açılmasındansa, F1 adına haberlerin paylaşılacağı bir ana konunun olması bence de daha iyi bir fikir. F1 dünyasından ilginç haberleri ben de paylaşmaya çalışırım bu konu altında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Haber bırakmamışsın mübarek.

    Her haber için bir konu açılmasındansa, F1 adına haberlerin paylaşılacağı bir ana konunun olması bence de daha iyi bir fikir. F1 dünyasından ilginç haberleri ben de paylaşmaya çalışırım bu konu altında.



    Tabi paylaş sık sık ne kadar çok kişi paylaşırsa o kadar iyi .


    Wolff ikinci yarıdaki düşüşün nedenini anlattı

    Mercedes patronu Toto Wolff, takımın sezonun ikinci yarısından itibaren form kaybetmesinin, lastik aşınma meselesine "aşırı tepki göstermesinden" kaynaklandığını ifade etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Mercedes, markalar klasmanını ikinci sırada bitirmesine rağmen, sezona verilen aranın ardından yılın ilk bölümündeki başarılarını tekrarlayamadı.

    Nico Rosberg, Monako ve İngiltere'de podyumun tepesine çıkarken, Lewis Hamilton, Macaristan'da Alman ekibiyle ilk zaferini elde etti. Ancak Mercedes sezonun ikinci yarısında bu başarılarını sürdüremedi.

    Wolff, sezonun ilk başlarında lastik aşınmasının üstesinden gelmeye yönelik yaptıkları değişikliklerin, Pirelli'nin lastik yapısını değiştirmesiyle, aleyhlerine döndüğünü ifade etti.

    Wolff, "Bahreyn yarışı çok, çok zordu. Barselona'da yine zor bir yarış geçirdik. Nurburgring'de geriye düştüğümüz berbat bir yarış oldu. Daha sonra çok iyiydik. Yani yılın ilk bölümünün net şekilde iyi geçtiğini söyleyemeyiz" dedi.

    "Fakat ters giden yer, yaz tatilinden sonra, yeni lastiklerin gelmesiyle oldu" diyen Wollf, "Arkaları çok agresif olan bir araçtan verim almak için doğru şeyleri yaptık, fakat yeni lastikler gelince muhtemelen geri dönemedik" diye konuştu.

    Daha önceki çalışmalarıyla lastiklerin çok hassas hale geldiğini söyleyen Wolff, yeni lastiklere geçiş yapamadıklarını ve uygun şekilde ısıtamadıkları için verim de alamadıklarını kaydetti.

    Red Bull'un sezonun ikinci yarıdaki üstünlüğüne de değinen Wolff, bunun sadece revize lastikleri araca uydurmakla ilgili olmadığını, asıl önemli noktanın takımın genel itibariyle değişikliklere hızlı şekilde cevap verebilme kapasitesi olduğunu dile getirdi.


    Ecclestone Yeni Yıl kartında Todt'la el ele

    Bernie Ecclestone'ın bu sene, yılbaşı için özel olarak hazırlattığı posta kartında, Concorde Anlaşması'nın imzalanmasıyla Formula 1'de yaşanan barış atmosferine vurgu yapıldı.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Geleneksel olarak her yıl yayınlanan kartta bu sene, Concorde Anlaşması'nın iki mimarı Ecclestone ve FIA Başkanı Jean Todt el ele, arkada Ferrari Başbanı Luca di Montezemolo görülüyor.

    Tam bir barış ve huzur ortamının betimlendiği kart da platformun bir tarafında takım patronları, diğer bölümünde ise pilotlar yer alıyor.

    Resimde, sahneye atılan kağıtlar yeni imzalanmış Concorde Anlaşması'nı ifade ediyor.




  • 2012 sezonundaki çabamız, 2013'te düşüş yarattı

    Caterham takım patronu Cyril Abiteboul'a göre takımın 2012'deki büyüme hamlesi, 2013'te Marussia'nın gerisine düşülmesine sebep oldu.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    2010 sezonunda yeni takımların katılımıyla birlikte F1'de son sıralardaki takımların en hızlısı olan Caterham geçtiğimiz sezon rakibi Marussia'ya sezonun her iki yarısında da üstünlük sağlayamamıştı.

    Abiteboul yaptığı açıklamada, 2012'de yapılan hataların, 2013'te rekabetçi bir araba üretmelerini engellediğini de itiraf etti.

    "Geçtiğimiz yıl takım teknik stratejinin biçiminde bir değişiklik yapma peşindeydi. Dürüst olmak gerekirse bu değişimi sofistike hale getiremediğimizi ve süreci devam ettiremediğimizi düşünüyorum."

    "Ayrıca geçen yıl yaptığımız fabrika değişikliği de üzerinde çalıştığımız her şeyi durdurmamızı gerektirdi."

    "Öte yandan yeni sezonda arabaya yeterli yatırım yapmak için gerekli finansal kaynakları da bulamadık."

    Abiteboul açıklamasının sonunda artık motorsporlarında eskisi gibi büyülü hikayeler olmadığını belirtirken, Malezya GP'den sonra şampiyonada Marussia'nın önüne geçmek için yeterli zamanları olduğunu ancak bunu bir türlü başaramadıklarını, artık bu sezonu unutup geleceğe bakacaklarını söyledi.


    'Alonso geri dönmek isterse buna hayır demem'

    McLaren başkanı Ron Dennis, geçmişte çok iyi bir ilişkileri olmasa da Fernando Alonso'nun McLaren'e dönmek istemesi halinde buna karşı çıkmayacağını söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    McLaren'de yalnızca 2007 sezonunda yarışan Alonso, sezon sonunda takımdan ayrılmış ve bu sırada takım başkanı Ron Dennis ile de arasını oldukça bozmuştu.

    Lewis Hamilton'un şampiyonluk yolunda Fernando Alonso ile çekişmesi ile başlayan gerginlik sonrasında gitgide çirkin bir hal alarak Fernando Alonso'nun takımını casusluk skandalı ile ilgili bilgiler vermek üzere FIA'ya gitmekle tehdit etmesine kadar varmıştı.

    Alonso basına sürekli olarak 2016'ya kadar geçerli olacak kontratının sonuna kadar, hatta sonrasında da Ferrari'de kalacağını söylese de, bu sezon pek çok kez adı McLaren ile ciddi şekilde anılmıştı.

    Ron Dennis, eğer McLaren'in rekabet seviyesini arttıracaksa, Alonso'nun geri dönmesine red cevabı vermeyeceğini söyledi.

    "Şunu herkes anlamalı ki bir Formula 1 takımının ilk hedefi kazanmaktır. Takımın kazanma isteği ile zafer arasındaki engel ne olursa olsun; mühendislik, mali yetersizlik ya da insani şeyler olsun isterse. Onları çözer ve asla asla demzsiniz."

    Öte yandan geçen sezonu değerlendiren Bernie Ecclestone da bu konuya değinerek Alonso'nun Ferrari ile ilişkisinde bu yılki eleştirileriyle kendisini biraz hayal kırıklığına uğrattığını ifade etmişti.

    "Açıkçası hayal kırıklığına uğramıştım. Kendisinin ve Ferrari'nin büyük bir hayranıyım. O dönem söyledikleri bence pes ettiğinin ve yeni bir takım aradığının işaretçisiydi."

    Geçtiğimiz hafta sonu Noel yemeğinde takımla biraraya gelen Luca di Montezemolo ise durumu yumuşatmaya yönelik olarak Alonso'nun nadiren dile getirdiği hayal kırıklıklarını anladığını fakat kendisinin Ferrari'nin nelerin temsilcisi olduğunun da farkında olduğuna emin olduğunu söyledi. Montezemolo ayrıca Alonso'nun en iyi performansını ortaya koymak için her zamankinden istekli olduğunu da sözlerine ekledi.


    Sutil: Sauber'le ilk podyumumu yaşamak istiyorum

    Sauber'le yeni sezona başlamaya hazırlanan Adrian Sutil, İsviçre ekibi ile kariyerinin ilk podyumunu yaşayacağına inandığını söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Alman pilotun Force India'da (2007'de Spyker ismiyle) geride bıraktığı altı sezonda en iyi başarısı, 2009'da İtalya Grand Prix'deki dördüncülüğü olmuştu.

    Gelecek yıl Sauber'de yarışacak olan Sutil, artık kariyerinin ilk podyumuna ulaşmayı hedefliyor.

    Formula 1'in resmi internet sitesine konuşan Sutil, "Başarılı bir dönem geçireceğimize inanıyorum. İlk podyumu çok büyük bir sabırsızlıkla bekliyorum. Sauber geçmişte podyumlar kazandı, ben de tam bunu istiyorum" diye konuştu.

    Force India ile yollarını ayırma kararından sonra tercih ettiği takımın Sauber olduğunu söyleyen Sutil, "Uzun süredir temas halindeydik. Force India'da güzel geçen altı yılın ardından bir değişiklik yapmak istiyordum ve Sauber de önceliğimdi. Menajerim, sonbahardan bu yana onlarla görüşüyordu. O dönem ilk kez Hinwil'deki fabrikayı ziyaret etmiştim" dedi.

    Sabit numara uygulamasıyla ilgili olarak da konuşan Sutil, "Numaramı seçtim, istediğim numara boştu fakat bu resmi olarak açıklanıncaya kadar gizli kalacak!" ifadesini kullandı.


    Raikkonen'in yarış mühendisi belli oldu

    Ferrari, Kimi Raikkonen'in gelecek sezon yarış mühendisinin, Antonio Spagnolo olacağını açıkladı.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    İtalyan ekibinin resmi internet sitesinde yayınlanan açıklamada, Raikkonen'in Maranello'yu ziyaret ederek, takım patronu Stefano Domenicali ile görüştüğü belirtildi.

    Açıklamada, dönüş hazırlıkları çerçevesinde Fin pilotun ayrıca, Spagnolo dahil üst düzey mühendislerle vakit geçirdiği ifade edildi.

    Sırt ağrıları nedeniyle sezonun son iki yarışına çıkamayan Raikkonen, Kasım ayı ortasında başarılı bir ameliyat geçirmişti.

    Spagnolo, dört yıl aradan sonra Ferrari'ye dönecek olan Raikkonen'in İtalyan ekibindeki üçüncü yarış mühendisi olacak. 2007 dünya şampiyonu pilotun ilk yarış mühendisi Chris Dyer olmuştu. Raikkonen daha sonra Andrea Stealla ile çalışmıştı.

    Stella ise şu an Alonso ile birlikte çalışıyor. Dyer ise 2010 sezonundan sonra takımdan ayrılmıştı. Ferrari'ye 2005'de katılan Spagnolo, 2013 sezonunda Alonso'nun mühendislik ekibinde çalışmıştı.


    Allison: Yeni dönem için herşey hazır

    Ferrari teknik direktörü James Allison, Formula 1'deki yeni dönemde aerodinamiklerin önemini koruyacağını belirterek, İtalyan ekibinin 2014'e iyi hazırlandığını söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Ferrari'nin internet sitesine konuşan Allison, "Motorların, aracın genel performansı içindeki etkisinin, geçmişten çok daha fazla olacağı bir gerçek" dedi.

    Motor teknolojisini dondurmaya yönelik ilk adımların atıldığı 2007'den itibaren motorların etkisinin zayıfladığını, aerodinamiklerin ise gittikçe artan bir önem kazandığını hatırlatan Allison, "Bu noktaya gelinmeden önceki dönemde durum farklıydı. Motorun, Ferrari'nin 2000'li yılların ilk bölümündeki başarısı açısından ne kadar önemli olduğunu çok iyi hatırlayabiliyorum. Şu an bir dengeleme olacak ama aerodinamikler hala kilit unsur olmaya devam edecek" şeklinde konuştu.

    Yeni aracın tasarımına ilişkin detaylar üzerinde çok fazla zaman harcamadığını dile getiren Allison, "Bu, şu aşamada çok bir anlam ifade etmiyor. Daha ziyade, kaynakları en iyi şekilde kullanma, detaylara yönelik çalışmalarda en yüksek verimi almak için doğru kişileri doğru yerde görevlendirmeye yoğunlaşmış durumdayım" dedi.

    Eylül ayında Maranello'ya geldiğinde, iki yıldır devam eden bir proje üzerinde çalışmaya başladığını ifade eden Allison, "Mümkün olan en kısa sürede kendimi takıma adapte etmeye ve takımın felsefesini içselleştirmeye çalıştım" diye konuştu.

    Aerodinamiklerin, modern Formula 1 araçlarına "hayat veren kan" olmayı sürdüreceğini kaydeden Allison, "Uygun kaynaklara ve doğru araçlara sahip olmaksızın rekabetçi olmak imkansız. Şu an yeni bir Ferrari dönemi başlatmak için herşey hazır" ifadelerini kullandı.


    Lotus Raikkonen'e hala borçlu

    Kimi Raikkonen'in, eski takımı Lotus'tan alacaklarını hala tahsil edemediği ortaya çıktı.

    Lotus'un, sırt ameliyatı nedeniyle sezonun son iki yarışına çıkamayan Fin pilota, alacaklarına dair "bir euro" bile ödemediği belirtildi.

    Raikkonen, Abu Dabi'deki yarıştan önce Lotus'taki kariyerini sonlandırmanın eşiğine gelmiş, yarış öncesinde, "Sadece yaşadığımız belli sorunlar konusunda bir anlayış görebilmek ümidiyle buraya geldim" açıklamasında bulunmuştu.

    Takım patronu Gerard Lopez, Finlandiya'nın MTV3 kanalına yaptığı açıklamada, Raikkonen'e hala borçlu olduklarını doğruladı.

    Raikkonen'e tüm parasının ödenip ödenmediği sorulan Lopez, "Tamamı değil, bir kısmı. Evet Abu Dabi'de ödeme konusunda bir anlaşmaya varmıştık" cevabını verdi.

    Lopez, "Bazı ertelemeler oldu. Fakat (medyadan) duyduğum miktar kesinlikle gülünç. Detaylara girmeyeceğim. Ancak borcumuz büyük değil. Her zaman yaptığımız gibi ödeyeceğiz" dedi.

    Yatırım grubu Quantun Motorsports'la beklediği anlaşmaya kavuşamayan Lotus'un mali darboğazı aşamadığı, işçilerine ve tedarikçilerine de hala ödeme yapamadığı belirtiliyor.



    Newey'den 'GP1 aracı' uyarısı

    Red Bull'un teknik patronu Adrian Newey, kurallarda esnekliğin daralmaya devam etmesi halinde, Formula 1'in "gelişememe" riskiyle karşı karşıya kalacağını ifade etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Son yıllarda çift katmanlı difüzer, F-kanal, egzoz beslemeli difüzer gibi çeşitli alanlarda öne çıkan teknik yenilikler, kuralların daha da sıkı hale getirilmesiyle geride kalmıştı.

    Kural değişikliklerinin bazı atılımları engellemesinin kaçınılmaz olduğunu kabul eden Newey, "Elbette bu, oyunun bir parçası. Hepimiz, F-kanalın muhtemelen sezon sonunda yasaklanacağını görünşündeydik. Bir sonraki sezon sonunda da çift katmanlı difüzer de yasaklanacak görünüyordu. Kısa süre sonra yasaklanabileceğini bildiğiniz halde o teknolojiye ciddi yatırım yapıp yapmamak ile, daha uzun süreli olacak başka alanlara konsantre olup olmama konusunda bir karar veriyorsunuz" dedi.

    Kural değişikliklerinin sürekli olarak tasarımcıların özgürüğünü sınırlandırmasından üzgün olduğunu ifade eden Newey, "Daha da kötü olanı, bu şeylerin çoğu, ki egzoz burada çok iyi bir örnektir, yasaklandığında, onun üzerine daha da fazla sınırlama getiriliyor" diye konuştu.

    Newey, "Kurallar daha da kısıtlayıcı olmaya devam ederse, önünde sonunda araçları neredeyse talimname ile tasarlayacak bir noktaya geleceğiz" uyarısında bulundu.

    Bu sürecin devam etmesi halinde Formula 1 araçlarının da, sadece motor ve pilot ayrımı olan GP1 araçlarına döneceğini söyleyen Newey, "Bence F1 bu değildir" yorumunda bulundu.

    Teknik üstünlük kazanma yetisinin F1'in çekiciliğinin en önemli parçalarından biri olduğunu ifade eden Newey, "Formula 1'i, belki Americas Cup hariç, neredeyse tüm diğer sporlardan ayıran en büyük farklılıklardan biri, insan ve makine kombinasyonunundan oluşmasıdır" dedi.

    Newey, "Ortalama bir pilotla harika bir araca sahip olup kazanamayabilirsiniz veya ortalama bir araçla harika bir pilota sahip olup kazanamayabilirsiniz. F1 bunların her ikisidir" şeklinde konuştu.



    Bottas: Massa'dan çok şey öğreneceğim

    Valtteri Bottas, gelecek sezon yeni takım arkadaşı Felipe Massa'dan çok şey öğrenmeyi umduğunu söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Fin pilot, "Ondan neler öğrenebileceğim konusunda konuşmak şu an için zor. Fakat her pilottan, gerek sürüş tarzıyla, gerekse araç ayarlarını nasıl yaptıklarıyla ilgili öğrenilecek farklı şeyler her zaman vardır" dedi.

    Bottas, Massa ile ilgili olarak, "Çok şey gördü, Ferrari'den geliyor. Orada farklı olarak yaptıkları şeyler vardır muhtemelen. Dolayısıyla siz de bunları kapabilirsiniz" diye konuştu.

    Bottas, "Gözüm kulağım kesinlikle sürekli açık olacak ve öğreneceğim birşeyler varsa bunları alacağım" ifadelerini kullandı.

    Sezon öncesi testler için kokpite geçmeden önce de yeni araç hakkında ve Massa'nın çalışma şekli konusunda mümkün olduğunca çok şey öğrenmeye çalışacağını söyleyen Bottas, kış testlerini Massa ile eşit şekilde paylaşacak.

    Bottas, "Kokpitte olayım veya olmayayım tüm testlerde hazır bulunacağım. Sürüş yapmasam da dinliyor olacağım" dedi.

    Sezon öncesinde araçta problem yaşanması halinde bu tür sorunların nasıl çözüldüğünü yakından görmek istediğini belirten Bottas, "Tüm testleri takip edeceğim" diye konuştu.



    Mallya: Bütçe sınırlaması işe yarayabilir

    Force India takım patronu Vijay Mallya, 2015'den itibaren hayata geçirilecek bütçe sınırı kuralının, daha önceki girişimler başarısız olsa da, sonuç verebileceğini söyledi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    İlk olarak eski FIA Başkanı Max Mosley'in gündeme getirdiği öneri 2010 sezonu için 30 milyon sterlinlik bir bütçe sınırını öngörüyordu. Ancak Mosley'in önerisi takımlardan gereken ilgiyi bulmamıştı. Daha sonra bu rakam 40 milyon sterline çıkarılmış ancak takımların muhalefeti nedeniyle uygulanamamıştı.

    Mallya, daha önceki bu girişimler sayesinde, yeni önerinin etkin bir şekilde hayata geçirilebileceği bir alt yapının oluştuğunu ifade etti.

    McLaren takım patronu Martin Whitmarsh, F1'de maliyetleri kontrol etmenin imkansız olabileceğini söylemesine karşın Mallya, yeni öneriye sahip çıkmanın her takım patronun görevi olduğunu belirtti.

    Bütçe sınırına ilişkin bir soru üzerine Mallya, "Bu mükemmel bir haber. Birkaç yıl önce olmalıydı ama geç olması hiç olmamasından daha iyidir" dedi.

    Kuralın başarılı şekilde uygulanabilmesi için tüm takımların birlikte çalışması gerektiğini vurgulayan Mallya, "Herkes birlikte mutabakata varmışsa, bu kuralın uygulanmasını sağlamak her bir takım patronunun üzerine düşen bir görevdir. Kendi kendini idare etmek, dışarıdan empoze edilmesinden daha iyidir" yorumunda bulundu.

    Açıklamasının, kuralın, FIA'dan ziyade takımlar tarafından kontrol edilmesi manasına gelip gelmediği sorusuna Mallya, detayların, fikirden daha önemli olmadığını belirterek, "Her ikisi de olabilir. Sadece biri de olabilir, her ikisinin kombinasyonu da olabilir" cevabını verdi.



    2013'ün en dayanıklı aracı Ferrari F138

    Ferrari F138, 2013 sezonunun en dayanıklı aracı oldu. Fernando Alonso ve Felipe Massa, teknik bir arızadan dolayı tek bir yarışa bile veda etmek zorunda kalmadı.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Auto Motor und Sport dergisinin istatistiklerine göre, Ferrari, Fernando Alonso'nun Malezya'daki ilk tur kazası dahil, yarış içinde yaşanan üç kazadan dolayı sezonun en çok tur yapan takımı olmasa da en dayanıklı aracı üreten ekibi oldu.

    Ferrari, geçtiğimiz sezon en çok kilometre yapan beşinci takım oldu. İtalyan ekibinin önünde, McLaren, Red Bull, Mercedes ve Williams bulunuyor.

    Bununla birlikte sözkonusu takımların hepsi de birden fazla teknik arızadan dolayı yarışa veda etmek zoruda kaldılar.

    Gridin dayanıklılık açısından en zayıf takımlarından biri, rekabetçi düzeyine rağmen Lotus oldu. Lotus, yedi kez yarış içindeki olaylardan dolayı, beş kez de teknik problemlerden dolayı mücadele dışı kaldı.

    Ürettiği araç en çok problem çıkaran takımların başında Caterham ve Force India geliyor



    Boullier, Force India iddialarına kızdı

    Lotus takım patronu Eric Boullier, Force India'ya geçeceği yönündeki haberlere karşı "kızgın" olduğunu ifade etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Boullier'in; mali açıdan zor durumdaki Lotus'u terk edeceği haberleri üzerine Lotus takım patronu, Twitter hesabından yaptığı açıklama ile haberleri palanladı.

    Boullier, "Başka hiçbir yerden asla herhangi bir teklif almadım ve istifa da etmedim" dedi.

    Speed Week'e konuşan Boullier, sözkonusu haberin kendisini son derece rahatsız ettiğini ve bunu şaşkınlıkla karşıladığını söyledi.

    Boullier, dergide yayınlanan açıklamasında, "Herşey gayet normal gidiyor. 2014 sezonuna hazırlanıyoruz. Sabah erken saatlerde başlayıp, gece geç saatlere kadar bir toplantıdan diğerine koşturuyorum. Hergün böyle dolu geçiyor. Ardından da böyle haberlerle karşılaşıyorsunuz" diye konuştu.

    Boullier, "Bu açıklamayı dışarıya karşı kendimi savunmak zorunda olduğum için yapmıyorum. Fabrikada bütün çalışanlarımla bir araya geliyorum, onlara da bu tür şeyler olmadığını anlatmak zorunda kalıyorum. Bu haberler, bir fabrikada hızla yayılıyor. Ben buradayım ve hiçbir yere gitmiyorum" şeklinde konuştu.



    Grosjean: En iyilerden biri olduğumu kanıtladım

    Gelecek sezon Lotus'ta yarışmaya devam edecek olan Romain Grosjean, ESPN'ye verdiği demeçte, "En iyi pilotlardan biri olduğumu kanıtladığım düşünüyorum. Kendimi böyle görüyorum" ifadelerini kullandı.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Bu noktaya gelebilmek çok sıkıntılı dönemler geçirdiğini ve çalıştığını söyleyen Grosjean, "Fakat yaptıklarımla gurur duyuyorum. Bundan fazlasını da yapabileceğimi düşünmüyorum" şeklinde konuştu.

    Grosjean, Fransız Auto Hebdo'ya yaptığı açıklamada ise, 2013 sezonu öncesindeki durumunu anlatarak, "(Takımın sahibi) Gerard Lopez'in aradığını hatırlıyorum. Bana, 'sözleşmen imzalandı. Fakat ilk dört yarışın ilk turlarında dört kaza yaparsan herşey biter' dedi. Ben de öne sürdükleri bu şartın normal olduğunu söyledim. Yani bu durumda beşinci yarışa çıkamayacaktım" dedi.

    Grosjean ayrıca, daha önce takımın bir kurtarıcı gözüyle baktığı Quantum Motorsports anlaşmanın sonuç kalması ve çalışanlara maaşlarının ödenememesinin zor bir dönem olduğunu söyledi.

    "Sezon zor şartlarda bitti" diyen Grosjean, "Özellikle de Eric Boullier için zor bir dönemdi. Ancak böyle zamanlar, takımın gücünü gördüğünüz anlar oluyor" dedi.

    Quantum anlaşmasının olmaması nedeniyle takıma gelemeyen Nico Hülkenberg'in "harika" bir takım arkadaşı olacağını ifade eden Fransız pilot, buna rağmen Pastor Maldonado ile gayet iyi çalışabileceğini kaydetti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F1_ -- 19 Aralık 2013; 12:57:30 >




  • Mercedes'in Bahreyn testi, lastik patlamasıyla noktalandı

    Mercedes'in bu hafta Bahreyn'de katıldığı lastik testi, Alman takım için Nico Rosberg'in 320 km's hızla seyrederken lastiği patlayarak spin atmasıyla son buldu.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    İngiliz Autosport'un haberine göre Mercedes yüksek hızla atılan spin esnasında hiçbir şeye çarpmazken, arabada yüksek hızla spin atılması sonucu onarılması gereken bazı parçalar olduğu ifade edildi.

    Günün geri kalanında onarımların yapılıp piste dönülmesi için yeterli zaman olmadığına karar veren Mercedes AMG F1 takımı testin son gününde piste geri dönmeme kararı aldı.

    Rosberg kazadan hiçbir yara almadan kurtulurken olay sonrası attığı tweet ise hemen silindi. Rosberg tweet'te, "Az önce 320 km/s ile giderken lastiğim birdenbire patladı ve spin attım. Neyse ki şimdi gidip biraz tuvalet kağıdı bulmam gerekiyor." ifadelerini kullanmıştı.

    Pirelli Bahreyn'de 2014 lastiklerini, Ferrari, Mercedes, Red Bull ve Toro Rosso'nun 2013 arabalarıyla test ediyor.

    Bir Pirelli yetkilisine olay sonrasında ulaşılırken, yetkili lastik patlaması ile ilgili direkt yorum yapmaktan kaçındı ve bu gibi olayların olabileceğini, testlerin bunun için yapıldığını ve programın aynen sürdürülüp tamamlanacağını söyledi.



    Mercedes, Red Bull'un iki mühendisini transfer etti

    Takımı güçlendirmek için bir hamle daha yapan Mercedes, Red Bull'un iki önemli mühendisi ile anlaşma sağladı.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Mark Ellis ve Giles Wood'un 2014'ün Haziran ayına Brackley merkezli takımdaki görevlerine başlayacakları duyuruldu.

    Ellis'in takımdaki görevinin performans direktörlüğü olacağı belirtilirken, Wood'un simülasyon ve gelişimden sorumlu şef mühendis görevinde bulunacağı ifade ediliyor.

    Bu haberle 2015'te Red Bull'un şef aerodinamistinin McLaren'e geçeceğinin açıklanmasının ardından şampiyon takım biraz daha kan kaybetmiş oldu.

    İkili ayrıca Paddy Lowe ve Toto Wolff'un Ross Brawn'dan takımın yönetimini devraldıktan sonra yaptıkları ilk transferler.



    Perez: F1'de kalamamaktan korktum

    Sergio Perez, Force India ile anlaşamaması durumunda Formula 1'e veda etmek zorunda kalacağını itiraf etti.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Meksikalı pilot, 2013 sezonu sonunda McLaren'in Formula 3.5 şampiyonu Kevin Magnussen ile anlaşması sonucu boşta kalmıştı.

    Grid'in son sırasındaki takımlarda yarışmak istemediğini her fırsatta ifade eden Perez, Force India ile anlaşma sağlayarak Formula 1'de kalmayı başarmıştı.

    "Formula 1'den ayrılmaya çok yaklaşmıştım çünkü McLaren kararını çok geç verdi ve ben de çok küçük bir takımda yer almak istemiyordum."

    "Başarıya çok açım ve kendimi Formula 1'de kanıtlamak istiyorum. Force India ile yarışma fırsatı yakalayamazsam Formula 1'de kalmayacağımı düşünüyordum. Neyse ki bu fırsatı yakaladım ve şimdi Formula 1 ile ilgili olarak geleceği sabırsızlıkla bekliyorum."

    Gelecek sezon Nico Hulkenberg ile birlikte yarışacak olan Sergio Perez'in hedefi ise McLaren'le geçirdiği zorlu sezonun ardından güçlü bir takımla neler yapabileceğini kanıtlamak olacak.

    "Elbette hedefim ilk olarak kendimi zirvedeki takımlara kanıtlamak. Bunu önceki sene yaptım ve yine yapamamam için hiçbir sebep yok. Yeteneğime güveniyorum ve ne yapabileceğimi biliyorum."

    "Gerçekleştirmek istediğim büyük hedefler var ve Force India'nın bunlara ulaşmak için iyi bir fırsat olduğunu düşünüyorum."




    Irvine: Çifte puan kuralı gülünç

    Eski Formula 1 pilotu Eddie Irvine, FIA'nın gelecek sezondan itibaren uygulayacağı "çifte puan" uygulamasını alaycı şekilde eleştirdi.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    DRS yardımıyla sollama gibi yeniliklere yönelik eleştirileri ile tanına eski Ferrari pilotu, sezonun son yarışında çifte puan uygulaması ile "kural koyucuların çok ileri gittiğini" ifade etti.

    Belfast Telegraph gazetesine konuşan Irvine, "Bu aslında benim şunu anlamamı sağladı: Bu kural çıkarılıncaya kadar yarış izlemeyeceğim" dedi.

    Irvine, "Can sıkıcı, gerçekten öyle. Kendilerinden utanmalılar. Gülünç bir karar. Hayatımda hiç böyle bir şaka duymamıştım

    2002'de Formula 1'e veda eden 48 yaşıdaki Irvine, Sebastian Vettel'in, üst üste kazandığı dört dünya şampiyonluğunun, eski takım arkadaşı Michael Schumacher'in başarıları ile karşılaştırılamayacağını ifade etti.

    Schumacher'in, yeni dünya şampiyonluğunu kazanabilmek için Ferrari'de dört yıl mücadele ettiğini söyleyen Irvine, "Vettel'in Red Bull'da kalarak ödülleri toplaması sıkıcı. Neyi kanıtlamaya çalışıyor anlamıyorum" dedi.

    Irvine, "Tamam, şampiyonlukları toplayacak. Fakat kimin umurunda?" ifadesini kullandı.




  •  Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Ferrari toplantı planlıyor

    2014 sezonu öncesi Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo Formula 1'in geleceği için tüm takımları kapsayan bir toplantı düzenlemeyi planlıyor.


    Ocak ayının ortasında yapılması planlanan toplantıda Luca di Montezemolo Formula 1'in geleceği ile ilgili konuların konuşulması gerekiyor, bir orta yolun bulunması lazım, yoksa Formula 1 zarar görür yorumunda bulundu.

    Yeni sezonda son yarışta çifte puan sistemi başta olmak üzere, artan maliyetler ve diğer konuların önemini vurgulayan Luca di Montezemolo gridde ki tüm takımların katılımıyla bu konuları tartışmalıyız. Yeni kurallar bir takım ve pilotu öne çıkartabilir ama bu Formula 1'e zarar verecektir. Yapılması gereken tek şey rekabet ve mücadeleyi arttırmak, bunun üzerinde çalışmalıyız" açıklamasını yaptı.

    Özellikle çifte puan sistemi ile ilgili Ferrari başkanı Luca di Montezemolo "Benim şüphelerim var. Yeni kural için bir sezon deneme - test yapılabilir. Ama ben çok yapay bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Bu kural için hevesli değilim. Bekleyelim görelim" yorumunu yaptı.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]




  •  Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Çifte puan iptal mi?

    Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone yeni sezonda son yarışta uygulanması beklenen çifte puan sisteminin iptal olabileceğini yada son yarışta değil son üç yarışta geçerli olabileceğini açıkladı.


    Geçtiğimiz haftalarda Formula 1 strateji grubu ve Formula 1 komisyonu aldığı kararlar arasında en çok konuşulan konu haline gelen son yarışta çifte puan verilmesi ile ilgili Bernie Ecclestone açıklamalarda bulundu.

    Ocak ayında Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo’nun düzenleyeceği toplantıda da bu konuyu görüşmek istediklerini belirten Bernie Ecclestone “bu konuda benim tercihim son üç yarışta çifte puan sistemi uygulansın. Ama konu görüşülecek belki de hiç uygulanmayacak” açıklamasında bulundu.

     Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]




  •  Formula 1 Haberleri [ANA KONU] [SÜREKLİ GÜNCEL]


    Michael Schumacher, kayak yaparken düşüp başından yaralanmış ve hastaneye kaldırılmış. Menajerinin yaptığı açıklamaya göre, Schumacher komada ve hayati tehlikesi bulunuyormuş.

    Haberler iç açıcı değil, umarım Schumi, bu tehlikeyi atlatıp bir an önce sağlığına kavuşur.
  • Haberler gerçekten de iç açıcı değil malesef.
    Yarın basın toplantısı düzenleyip durumu açıklayacaklarmış. Şu an komada olduğu söyleniyor.
    Umarım kötü bi haberle karşılaşmayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HyperioИ -- 30 Aralık 2013; 2:56:51 >
  • 99'da ayağı iki yerden kırıldığında tv başındaydım içim yanmıştı bu sefer de kurtulucaktır inş.
  • Kafadan alınan darbeler sonucu, kişi hayatta kalsa bile derin izler kalıyor, bazı fonksiyonlar bozuluyor....
    bazen ölüm kurtuluştur, hayırlısıdır.
    schumi ve fanlarına geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pilotların numaraları belli oldu, numaralar şöyle;

    1= Vettel
    3= Ricciardo
    44= Hamilton
    6= Rosberg
    14= Alonso
    7= Raikkonen
    8= Grosjean
    13= Maldonado
    22= Button
    20= Magnussen
    27= Hulkenberg
    11= Perez
    99= Sutil
    21= Gutierez
    25= Vergne
    26= Kvyat
    19= Massa
    77= Bottas
    17= Bianchi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Raikkonen, 2015 sezonunun ardından emekli olacağını açıkladı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Raikkonen, 2015 sezonunun ardından emekli olacağını açıkladı.

    Özleyeceğiz Raikkonen'i.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Raikkonen, 2015 sezonunun ardından emekli olacağını açıkladı.

    Özleyeceğiz Raikkonen'i.


    Aynen öyle. Tartışmalardan, göndermelerden uzak, "olduğu gibi" davranan ender pilotlardan birisidir. Ben özellikle telsiz konuşmalarını özleyeceğim. Daha uzun yıllar F1'de devam etmesini isterdim. F1'den emekli olunca ben yine bir Ralli macerasına atılacağını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SalutGilles


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Raikkonen, 2015 sezonunun ardından emekli olacağını açıkladı.

    Özleyeceğiz Raikkonen'i.


    Aynen öyle. Tartışmalardan, göndermelerden uzak, "olduğu gibi" davranan ender pilotlardan birisidir. Ben özellikle telsiz konuşmalarını özleyeceğim. Daha uzun yıllar F1'de devam etmesini isterdim. F1'den emekli olunca ben yine bir Ralli macerasına atılacağını düşünüyorum.

    Telsizden beni rahat bırak diyecek pilot sayısı hakikaten azdır.

    Bu arada Raikkonen F1'den sonra Rallycross veya Le Mans'a gitmeyi düşünmüş.

    Benim isteğim biraz farklı. Bence Rai Formula E'ye gitse iyi olur hani.

    Şu anda Formula E'de 9 eski F1 pilotu var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Formula E'den ziyade Formula 1'de kalmasını isterdim açıkçası. Ancak F1'i bıraktıktan sonra kesin Ralli macerasına kaldığı yerden devam eder. Çünkü çoğu röportajında Ralli'yi hobi olarak gördüğünü söylemiş, keza orada yarışmış bir pilot Raikkonen. Telsiz mevzusuna gelirsek... Sadece "Beni rahat bırakın" olsa yine iyi, pit duvarına ayar verdiği çok fazla telsiz mesajı var. Ufak bir araştırmayla bunlara ulaşmak mümkün.

    Sözün özü, Raikkonen gibi bir pilota F1 padoğunda pek rastlanmaz. Umarım göz önünde olacağı bir spora geçer de onu izlemeye devam ederiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 5 Temmuz 2014; 1:10:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Formula E'den ziyade Formula 1'de kalmasını isterdim açıkçası. Ancak F1'i bıraktıktan sonra kesin Ralli macerasına kaldığı yerden devam eder. Çünkü çoğu röportajında Ralli'yi hobi olarak gördüğünü söylemiş, keza orada yarışmış bir pilot Raikkonen. Telsiz mevzusuna gelirsek... Sadece "Beni rahat bırakın" olsa yine iyi, pit duvarına ayar verdiği çok fazla telsiz mesajı var. Ufak bir araştırmayla bunlara ulaşmak mümkün.

    Sözün özü, Raikkonen gibi bir pilota F1 padoğunda pek rastlanmaz. Umarım göz önünde olacağı bir spora geçer de onu izlemeye devam ederiz.

    Kesinlikle öyle.

    Bir keresinde bir röportajda Ron Dennis hakkında ne düşünüyorsun diye soru sorulduğunda Ron'un ne yaptığı umrumda değil demiş.

    F1'e biraz alakalı olanlar bilirler Dennis çok katı, işini çok ciddiye alan bir takım patronudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.