Şimdi Ara

FOTOĞRAF MAKİNESİ SATIN-ALMA REHBERİ !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • FOTOĞRAF MAKİNESİ SATIN-ALMA REHBERİ !!!

    Bu bölümde ihtiyacımız ve kullanım alanımız doğrultusunda fotoğraf makinesi seçimi ile ilgili bazı yararlı ipuçları yer almaktadır.Bu bilgiler ışığında ve bütçeniz oranında en iyi seçimi yapmanızı dileriz.



    Sizin Profiliniz Hangisi
    Sağlıklı, çabuk ve en yüksek fiyat/performans oranında tercih yapabilmek için, öncelikle profilinizi belirlemelisiniz. Bu, satın alma sürecinde incelediğiniz kameralarda belli özelliklere öncelikli olarak bakmanızı sağlar. Örneğin, bilgisayarlarla aram iyi değil diyorsanız, kullanım arayüzü ve yazılımları kolayca anlaşılabilen bir kamera sizi daha çok memnun eder. Kodak EasyShare ya da Ricoh Caplio modellerindeki gibi beşiğe oturtularak tek tuşla fotoğrafların bilgisayara aktarımını sağlayan modelleri göz önünde bulundurursunuz. Makro fotoğraftan zevk alıyorsanız, konuya daha çok yaklaşabilen kamera, tercihleriniz arasında daha öncelikli gelir, örneğin Fujifilm ve Olympus’un bazı modellerinde rastlayabileceğiniz “Super Macro” seçeneği ilginizi çekecektir. Stüdyo fotoğrafçılığında kullanmayı düşündüğünüz bir kameranın önce diyafram değerlerini gözden geçirebilirsiniz. Kullanıcı profillerine göre kameraları genel olarak üçe ayırabiliriz:

    1) Amatör: İngilizce’de Consumer (Tüketici) olarak adlandırılan bu gruptaki kameralar, genellikle başlangıç seviyesi, bas-çek tarzı kameralardır. Fiyatları nispeten ucuz olan bu ürünler, ortalama bir kullanıcı için genellikle tatminkar seviyededir. En çok ve çeşitli model, bu grupta karşımıza çıkar.
    Amatör kameralarda basitlik oldukça önemlidir. Burada önemli olan objektifi konuya çevirip deklanşöre bastığınızda olabilecek en iyi kareyi çekebilmektir. Bu nedenle amatör kameralar pozlama, netleme, flaş kullanımı, renk düzenlemesi gibi seçenekleri otomatik olarak ayarlar. Diğer yandan, eğer amatör bir kamera biraz önce bahsettiğimiz ayarlara kullanıcının da müdahale etmesine izin veriyorsa, çok daha güzel sonuçlar elde edilebilmenin ötesinde kullanıcının, fotoğrafçılık konusunda da altyapısını geliştirmesine olanak tanır.
    Fiyat aralığı: 50-500 Dolar.


    http://www.fotografium.com/icerik_resimleri/2620100206125846.JPG
    2) İleri Amatör: Internet’te ya da yabancı kaynaklarda Prosumer (Profesyonel ile tüketicinin karışımı bir kelime) ya da Advanced Consumer olarak da karşınıza çıkabilen bu gruptaki kameralar, fotoğrafçılıkla ilgilenen, sadece görüntü yakalamak için değil, sanatsal anlamda da tatmin edici sonuçlar elde etmek isteyen kullanıcılar için tasarlanmıştır. Fiyatları, amatör ürünlere göre daha yüksektir. Ancak bilinçli olarak fotoğraf çekmekten zevk alan bir kullanıcı için “şamda kayısı” diyebileceğimiz modelleri bu grupta bulabiliriz.
    Fiyat aralığı: 500-1000 Dolar



    3) Profesyonel: Fiyatları el yakan bu ürünler genellikle klasik SLR modellerin modifiye edilerek dijitalleştirilmesiyle elde edilir ve hem imaj kalitesi, hem de sunduğu imkanlar profesyonel bir fotoğrafçıyı tatmin edebilecek düzeydedir.
    Fiyat aralığı: 1.000-15.000 Dolar

    Belirleyici Özellikler
    Dijital kameraları bu şekilde gruplara ayırmakla iş bitmiyor. Çünkü her grubun içinde barındırdığı ürünler birbirlerine özellik bakımından çok benziyor. Bu noktada elimize büyüteci alıp kilimimizin ilmeklerine bakmak gerekli. Bunun için de öncelikle kameraların özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Sensör, lens, flaş gibi kameranın hayati elemanlarında aramanız gereken özellikleri bilerek cebinize ve gözünüze en uygun kamerayı seçebilirsiniz. Amacımız sadece en iyi kamerayı seçmek değil, işimize yaramayacak özelliklere de para ödememek. Şimdi göz önünde bulundurulması gereken on temel öğeyi ve bunların ayırıcı özelliklerini sıralayalım:




    Kamera Sensörü
    1) Çözünürlük (Resolution): Görüntü piksel adı verilen ışık noktacıklarından oluşur. Çözünürlük, kameranın kaç piksellik görüntü yakalayabildiğini gösterir ve genellikle megapiksellerle ifade edilir. Sayı ne kadar büyükse çözünürlük de o kadar büyür. Ancak hemen belirtelim: Yüksek çözünürlük, yüksek imaj kalitesi demek değildir. Çözünürlük, genel imaj kalitesini önemli şekilde etkilese de imaj kalitesini etkileyen pek çok faktörden sadece biridir.
    Tavsiye: Kamera satın alırken sadece optik çözünürlüğü (gerçek çözünürlük, sensörün yakalayabildiği piksel sayısı) göz önünde bulundurun.





    2) Işık Duyarlılığı (ISO): Kameranın, bir görüntüyü doğru pozlandırmak için gerek duyduğu ışık miktarının standart ölçü birimi. Düşük ISO değerlerinde (50-100) çekilen fotoğraflar genellikle daha yüksek görsel kaliteye sahip olurlar, ancak ışık şartlarının iyi olması gerekir. Güneşli bir gün, açık havada yapılan çekimlerde çok güzel sonuçlar alınabilir. ISO değeri yükseldikçe ışık bakımından yetersiz ortamlarında da çekim yapılabilir, bunun yanında imajda oluşan elektronik kirlilik (noise) miktarı da artar. Burada dikkat edilmesi gereken iki önemli nokta var. Birincisi, kameranın ISO değeri yükseldikçe ne kadar noise oluştuğu. İkincisi, ISO değerinin kullanıcı tarafından kontrol edilip edilemediği. Neredeyse her kamera ISO değerini ışık şartlarına göre otomatik olarak ayarlayabilir.
    Tavsiye: Bazı modeller, ISO değerini kullanıcının kontrol etmesine, dolayısıyla noise seviyesinin her an kontrol altında tutulmasına izin verirler. Eğer çektiğiniz imajların temizliğine önem veriyorsanız, bu özellik seçim yaparken önemli bir kriter olabilir.



    Objektif
    1) Lens Hızı (Speed): Diyaframın tümüyle açık olduğu durumda, objektifin içine alabildiği maksimum ışık miktarına lens hızı denir. Ölçü birimi olarak f değeri ya da f-stop değeri kullanılır. Bu değer diyafram açıklığını belirlerken kullanılan değerin aynısıdır. Maksimum diyafram açıklık değeri ne kadar küçükse (örneğin f2.0) lens o kadar hızlıdır diyebiliriz. Hızlı bir lensle düşük ışık koşullarında çekim yapmak mümkün olur.
    Tavsiye: Alacağınız kamerada açık diyaframlarda çekilen fotoğrafın ortası yeterince aydınlıkken kenarlarında kararma varsa iki kere düşünün.

    2) Odak Uzaklığı (Focal Length): Kameranın sensörüyle lensin arasındaki uzaklığa “odak uzaklığı” denir. Bu değer büyüdükçe, fotoğrafını çektiğiniz konuyu yakın görürsünüz. Değer küçüldükçe, daha geniş bir açıyla etrafı görebilirsiniz. Dijital kameralarda, 35mm konvansiyonel makinelere nazaran çok daha küçük ölçüler söz konusudur. (Örneğin 7mm) Ancak dijital kamera sensörleri, 35mm filmden çok daha küçük oldukları için bu değerler kıyaslamada kullanılmaz. Bu nedenle, her dijital kamera üreticisi kameranın sahip olduğu odak uzunluğunun 35mm formatta hangi değere karşılık geldiğini belirtir. Karar verirken hep bu değeri göz önünde bulundurmanızı öneririz. Kimi kameraların odak uzaklığı sabitken, kimilerinin odak uzaklığı değişebilmektedir. Bu tip objektiflere “zoom objektif” denir.





    3) Yakınlaştırma (Zoom): Kameranın sahip olduğu lensin odak uzaklığını değiştirmek suretiyle yakınlaştırma ve uzaklaştırma işleminin yapılmasına “zoom” diyoruz. Zoom objektiflerin yakınlaştırma oranları 3X, 5X gibi değerlerle anlatılıyor. Bu kavram, en düşük odak uzaklığı ile en yüksek odak uzaklığı arasındaki çarpan farkıdır. Örneğin 75-300mm arasında zoom yapabilen bir objektif, 4X olarak adlandırılır.
    Burada dikkat etmeniz gereken en önemli nokta, dijital zoom değerlerini pek göz önünde tutmamak.
    Tavsiye: Kamera satın alırken her zaman, sadece optik yakınlaştırma değerlerini göz önünde bulundurun.




    4) Makro (Macro): Bu fonksiyon sayesinde kameranın lensini konuya mümkün olduğunca çok yaklaştırabilir ve netleyebilirsiniz. Bazı dijital kameralarla konuya üç santime kadar yaklaşılabilmektedir. Eğer bir uğurböceğinin kanatlarıyla bilgisayarınızın ekranını kaplamak, yeni tomurcuklanan çiçeğinizi yapraklarındaki damarlara kadar görüntülemek ve büyümesini evre evre kaydetmek istiyorsanız makro modunda muhteşem detaylar yakalayabilirsiniz.
    Tavsiye: Odak uzaklığı sabit olmayan kameralar makro fotoğrafta çok daha başarılı sonuçlar verir.

    5) Harici Objektif: Harici objektifleri kameranın önüne takarak objektifinize yeni özellikler kazandırabilirsiniz. Kameranızın, harici objektif takılabilirlik özelliğine sahip olması, ileride telefoto ya da geniş açı lenslerle çalışabilmenize olanak tanır. Bu özellik daha çok ileri amatör ve profesyonel modellerde bulunur.
    Tavsiye: Denemeden satın almamanızı öneririz.



    Flaş
    1) Dahili (Built-in) Flaş: Dahili flaş neredeyse her dijital kamerada bulunuyor. Genellikle 3-4 metreye kadar aydınlatma yapabilen bu flaşlar, amatör bir kullanıcının ihtiyaç duyduğu çoğu ortamda yeterli aydınlatma sağlar.
    Tavsiye: Kameranızın performansını doğal ışıkta gösterdiği hassasiyetle ölçün.

    2) Otomatik Flaş: Kamera bu özellik sayesinde, ortamın ışığına göre flaşın çakılıp çakılmayacağına karar verir. Ancak bu özelliğe sahip pek çok kamera, arkadan gelen ışığın yoğunluna göre ölçüm yapamamaktadır. Bu durumlarda dolgu flaş önem kazanır.

    3) Dolgu (Fill) Flaş: Flaşı her türlü ışık koşulunda aktif tutan bu sistem, özellikle arkadan gelen ışıklarda daha dengeli fotoğraflar çekilmesine olanak tanır. Örneğin, gölgede duran bir arkadaşınızın fotoğrafını çekiyorsunuz. Fakat arkası aydınlık olduğu için bu fotoğrafı çekerseniz kamera yanlış ölçüm yapacak ve arkadaşınızın yüzü karanlık çıkacaktır. İşte bu gibi durumlarda dolgu flaş, ışık durumunun değerlendirmesini yaparak gerekli miktarda ışık sağlayacak şekilde flaşı çakar ve hem arka plandaki aydınlık kısım, hem de arkadaşınızın yüzü aydınlık şekilde görülebilir.



    4) Kırmızı Göz Engelleme (Red-eye Reduction): Düşük ışık koşullarında yapılan flaşlı çekimlerde oluşan kırmızı göz etkisini azaltmaya yönelik olan bu sistemde, çekim yapılmadan önce bir seri flaş patlatılır. Bu ışıktan etkilenen göz bebekleri ufalır ve kırmızı göz etkisi nispeten azaltılmış olur. Bu sorun harici flaş kullanılarak da çözülebilir.

    5) Flaş Yoğunluğu (Intensity): Bazı dijital kameralarda, çakılan flaşın yoğunluğunu ayarlayabilirsiniz. Böylelikle yakın mesafeden çekimlerde çok aydınlık veya uzaktan yapılan çekimlerde karanlık çıkacak fotoğrafları bir nebze dengelemek mümkün olabilir.

    6) Harici Flaş: İleri amatör ve profesyonel modellerin çoğunda harici flaş bağlayabileceğiniz, “hot-shoe” adıyla da adlandırılan bir kızak bulunur. Bu kızağa harici flaş ve bununla ilgili diğer ekipmanları bağlayabilirsiniz.

    7) Yavaş Senkronu (Rear-curtain Sync): Flaşlı çekim için uzun sayılabilecek bir pozlama süresi seçildiği zaman flaş, örtücü açılır açılmaz ya da kapanmadan hemen önce çakar. Böylece loş bir ortamda arka plandaki görüntüler bulanık şekilde CCD’ye aktarılırken öndeki konu flaşla net bir biçimde aydınlatılır. Özellikle hareket eden cisimlerin fotoğraflarında oldukça ilginç sonuçlar elde etmek mümkün olur. Yavaş senkron, ön perde senkronu (front-curtain sync) ve arka perde senkronu (rear-curtain sync) olarak ikiye ayrılır. Ön perde senkronunda flaş örtücü açılır açılmaz, arka perde senkronunda ise örtücü kapanmadan hemen önce çakar.

    Hazır Flaş Modları: Bazı dijital kameralarda hazır modlara rastlayabilirsiniz. Örneğin, parti modu veya gece portresi. Bu etkiler de flaşın değişik şekillerde kullanımıyla elde edilebilir.

    İzleme
    1) Küçük Resim (Thumbnail): Bu özelliğe sahip bir kamera, LCD ekranında fotoğrafları dörder dörder ya da dokuzar dokuzar küçük resimler halinde görebilmenize olanak verir. Böylelikle fotoğraflar arasında istediğinizi bulmak çok daha kolay olur.

    2) Zoom ve Pan: Fotoğraflardaki görüntüye yaklaşabilmenize ve fotoğraf üzerinde gezinebilmenize olanak tanır. Böylelikle LCD ekranda küçük göründüğü için göremediğiniz bir detaya yaklaşarak bakabilirsiniz.

    3) Slayt Gösterisi (Slideshow): Kimi dijital kameralarda çekilen görüntüyü izlerken, aynen bir slayt gösterisi gibi, her fotoğrafın birkaç saniye görünüp diğer fotoğrafa geçmesi sağlanabilir. Bu durum, pil tüketimminin fazlalığından LCD ekranda fotoğraflara bakarken çok mantıklı gelmese de, fotoğraflara televizyonda bakarken oldukça faydalı olmaktadır.

    4) Boyutlandırma ve Kopyalama: Bazı dijital kameralar, fotoğrafları kesmenize, belli çeşitli şekillerde boyutlandırmanıza ve diğer bir hafıza kartına kopyalamanıza izin verirler. Bu özellikler, hem yer kazanmaya hem de değerli imajların yedeklerinin alınabilmesine olanak tanır.





    Bağlantı
    1) Doğrudan Bağlantı: Pek çok kamerayı, bir kablo yardımıyla doğrudan bilgisayara bağlamak mümkün. Günümüzde pek çok kamera USB yoluyla bilgisayara bağlanıyor. Çoğu USB Mass Storage sınıfına giren bu ürünler, bilgisayara takıldığında doğrudan “çıkarılabilir disk” şeklinde görülebiliyor, böylece çektiğiniz fotoğrafları bilgisayara kopyalamak, klasörden klasöre dosya kopyalamak kadar kolay oluyor. Kameraları bilgisayara olduğu gibi televizyona da doğrudan kablo ile bağlamak mümkün.

    2) Beşik (Dock / Cradle): Kimi modellerle standart olarak verilen dock sayesinde kameradaki imajlar çok kolay bir gitmesi gereken yere yollanabilir. Örneğin, kamerayı dock’a yerleştirdikten sonra yalnızca bir düğmeye basarak imajları kameradan doğrudan bilgisayara kaydedebilir, e-posta olarak gönderebilir ya da yazdırabilirsiniz. Kimi dock’lar kameranın pilinin şarj edilmesi işini de üstlenir.



    Güç Kaynağı
    1) Piller: Satın alma kararı verirken genellikle göz ardı edilen pil konusu, aslında oldukça önemli bir yere sahip. Pil konusunda üç seçenek karşınıza çıkacaktır. Birinci seçenekte kamerada genellikle AA (kalem) pil kullanılır ve kutudan yalnızca dört adet kalem pil çıkar. Bunlar bitince atılan cinsten pillerdir. Her seferinde yeni pil almak ya da bir şarj edilebilir pil setine sahip olmak sizin seçiminiz.
    Diğer seçenekte ise, yine AA pil kullanan kameraları, yanlarında şarj cihazlarıyla görüyoruz. Bu gruba giren kameralar, şarj aletine bağımlı yaşamayı sevmeyenler için ideal. Çünkü pilleriniz bittiğinde kameranız için uygun amper değerine sahip AA piller satın alıp takabilir, fotoğraf çekmeye devam edebilirsiniz.





    2) AC Adaptör: Özellikle kameranın yeri pek değişmiyorsa, örneğin stüdyoda üçayak üzerinde kullanılıyorsa, adaptör çok işinize yarayabilir.

    Pozlama Kontrolü





    1) Otomatik (Auto-exposure): Pek çok dijital kamerada standart olarak bulabileceğiniz otomatik pozlama modu, CCD’ye gelen ışık miktarına göre kameranın diyafram ve enstantane değerlerini belirler ve çekimi buna göre yapar. Giriş seviyesi kullanıcılar için hayat kurtarıcı olan bu özellik, kullanım düzeyi ve fotoğrafçının beklentisi ilerledikçe cazibesini kaybetmeye başlar.





    2) Pozlama Telafisi (Exposure Compensation): “EV” olarak da kısaltılan pozlama telafisi özelliği, otomatik pozlamada kameranın belirlediği değerleri artırıp azaltma işine yarar. Varsayalım ki, karlar içinde bir çiçeğin fotoğrafını çekmeyi düşünüyorsunuz. Kameraya gelen görüntü çoğu beyaz olacağı için pozlama değerleri düşük tutulur. Elde edilen fotoğrafta kar tam beyaz çıkmayacağı gibi, çiçeğin renkleri de doygunluktan yoksun olacaktır. Bunun için biraz pozlama telafisi vermek akıllıca olabilir. Böylece kar bembeyaz, çiçek de gerçek renklerine daha yakın çıkacaktır.



    3) Enstantane Öncelikli (Shutter Pri.): Pek çok kamerada S, Canon’lar üzerinde TV olarak rastlayabileceğiniz bu otomatik pozlama modunda siz yalnızca enstantane değerini belirlersiniz. Örneğin, iskeleye vuran dalgalardan sıçrayan damlaları havada tek tek yakalamak istiyorsanız, S modunda 500 ya da 1000 değerini seçersiniz. Kamera, buna uygun açık bir diyafram seçerek, damlaları havada yakalayabilmenize olanak tanır. Benzer şekilde, çatıdan şehrin gece görüntüsünü çekmek ve arabaların farlarının çizgiler şeklinde görünmesini istiyorsanız S modunda enstantaneyi 10 saniye olarak belirlersiniz.





    4) Diyafram Öncelikli (Aperture Pri.): “A” ya da “Av” şeklinde adlandırılan bu otomatik pozlama modunda, kullanıcı diyafram değerini belirler. Sığ bir alan derinliği için diyaframı 2’ye getirebilir, aynı fotoğrafta her yerin net görünmesini isterseniz 22 gibi bir diyafram değeri seçebilirsiniz. Kamera ışık ölçümünü otomatik olarak gerçekleştirip enstantane hızını kendisi belirler.



    5) Manuel Pozlama: İleri düzey fotoğrafçılar için enstantane ve diyaframı kullanıcının istediği gibi ayarlayabilmesine izin veren pozlama modu.




    6) Çoklu Çekim: Kısa bir zaman sürecinde pek çok fotoğrafın çekilebilmesine izin veren bu mod, özellikle spor aktiviteleri ya da çocuklar gibi sürekli hareket eden objeleri fotoğraflarken pek çok kare çekip en iyisini seçebilmenize olanak tanır.



    7) Auto-Bracketing: Bu özellik, pozlama değerlerinden emin olamadığınız karelerde, pozlama telafisi yaparak aynı kareden üç adet çekebilmeye olanak tanır. Birinci kare normal pozlanırken ikinci kare daha az, üçüncü kare daha çok pozlanır. Sonuçta elde aynı kareden üç ayrı alternatifiniz olur ve en iyisini kullanabilirsiniz. Kimi kameralar toplam beş karelik bracketing işlemi gerçekleştirebilir. Bracketing sadece pozlama için değil, beyaz ayarı için de gerçekleştirilebilir. “White-balance bracketing” diye adlandırılan bu sistemde, yine üç fotoğraf çekilir. Birinci fotoğraf normal çekilirken ikinci fotoğraf mavi, üçüncü fotoğraf kırmızı ağırlıklı olarak çekilir. Böylelikle küçük renk kaymaları giderilebilir.

    En İyi Resim Seçici (Best Shot Selector): Kamera siz deklanşöre bastığınız anda pek çok (4 ile 10 arası) fotoğraf çeker ve ardından kullanıcının en iyisini seçmesini ister. Kullanıcı bunlardan birini seçince, o fotoğraf belleğe kaydedilir ve diğerleri otomatik olarak silinir. (Bu noktada bracketing’den farklıdır.). BSS modu kullanan bazı kameralar, seçim işini kullanıcıya bırakmadan en iyi pozlanmış ve en keskin fotoğrafı otomatik olarak belirler.

    Diğer Kontroller





    1) Beyaz Ayarı (White Balance): Çekilen konuların renkleri, ortamdaki ışığın karakteristiğine bağlı olarak değişir. Örneğin, evlerimizde kullandığımız ampullerin (tungsten ışık kaynağı) aydınlattığı objelerde kırmızı-sarı renk ağırlıklı çıkar. Beyaz ayarı ile kameraya “Bu gördüğün renk beyazdır” demiş olursunuz. Beyaz renk düzgün olarak belirlenirse, diğer renkler de kendi renklerine yakın şekilde çıkacağı için beyaz ayarı yapmak son derece önemlidir. Pek çok kamerada otomatik beyaz ayarı seçeneği vardır. Kamera çekilecek karedeki beyaz olabileceğini düşündüğü noktaları referans alarak ayar yapar ancak, sonuç çoğu kez elle yapılmış bir ayar kadar başarılı olmayacaktır.





    2) Hazır Çekim Modları: Kameralara belli ortamlar için özel olarak eklenmiş çekim modlarıdır. Bunlara örnek olarak gece çekimleri, parti, spor aktiviteleri ve portre verilebilir.


    3) İmaj Geliştirme Seçenekleri: Fotoğraflar çekildikten sonra üzerlerinde çeşitli iyileştirmeler yapabilmeye olanak tanıyan bu seçeneklerle kontrast, keskinlik, ışık gibi düzeltmeler, fotoğraf çekilir çekilmez uygulanabiliyor.

    İmaj Yönetimi
    1) Klasörler: Bazı dijital kameralar fotoğrafları bellek kartında belli klasörlere kaydedebilmenize olanak tanırlar. Özellikle çok kullanıcılı kameralarda işe yarayan bu sistemin değeri, bellek kartının büyüklüğü arttıkça hissedilmeye başlanır.

    2) Numaralandırma: Pek çok dijital kamera çektiğiniz fotoğrafların numaralarını, bellek kartını her boşaltışınızda sıfırlar. Bu da fotoğraflarını aynı klasörde saklayanlar için istenmeyen, hatta tehlikeli bir durumdur. Bazı dijital kameralar numaraları, kullanıcı sıfırlayana kadar sayarlar. Otomobillerdeki kilometre sayacı gibi sürekli olarak farklı bir numara veren bu tip kameralarda aynı isimli dosyaları üstüne kaydetmek yoluyla silme tehlikesi de yaşamazsınız.
    Tavsiye: Yoğun çekimler yapıp bunları bilgisayarınızda arşivliyorsanız kameranızın sürekli sayacı olması işinizi çok kolaylaştıracaktır.



    3) Exif Bilgileri: Günümüzde fotoğrafın çekildiği anda kullanılan pozlama, beyaz ayarı, ISO, JPEG sıkıştırma oranı gibi pek çok bilgiyi fotoğrafın içine kaydedebilmek mümkün. Bu bilgilere Exif bilgileri adı veriliyor. Exif bilgilerini kaydedebilen kameralar, baskı konusunda da avantajlara sahip olabiliyorlar.

    Diğer Özellikler




    1)Video Kaydı: Günümüzde pek çok dijital kamera, hareketli görüntü ve ses kaydı yapabiliyor. Ancak DV camcorder’ların video çekim kalitesine pek yaklaşamadıkları için elde edilen sonuçlar genellikle sadece “idare eder” düzeyde olmaktadır. Kayıt uzunlukları 30 saniye ile 1 saat arasında değişse de, genellikle kısa sayılabilecek bir sürenin ardından pillerin tükenmesi sonucu kayıtların yarım kalması kulağımıza gelen müşteri şikayetleri arasında yer alıyor.

    2) Ses Kaydı ve Notlar: Kimi kameralarda çektiğiniz pozun hemen ardından ses kaydı yapabiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde, o anki duygu ve düşüncelerinizi de kayda eşlik ettirebilmeniz ya da çektiğiniz kare ile ilgili daha fazla bilgiyi fotoğrafınıza eklemeniz mümkün oluyor.

    Doğru Bilinen Yanlışlar
    1.İnanış : Piksel sayısı ne kadar fazlaysa görüntü kalitesi o kadar iyidir.
    Gerçek: Pazarlama uzmanları CCD’ler konusunda aynen bilgisayar işlemcilerinde uygulanan taktikleri uyguluyor. Ancak “ne kadar çok MHz, o kadar çok performans” görüşünde olduğu gibi “Ne kadar çok piksel sayısı, o kadar iyi görüntü” görüşünün doğruluğundan da emin olamayız. Renk tutarlılığı ve netlik gibi imaj kalitesini etkileyen önemli faktörlerde lens ve CCD’nin de çok önemli rolleri vardır.

    2.İnanış: Kameramın 5x optik, 3x dijital zoom’u var ve toplamda 15x yakınlaştırma yapabiliyor.
    Gerçek: Pazarlama uzmanlarının en çok cinlik yaptığı konuların başında optik yakınlaştırma değerleri geliyor. Özellikle dijital zoom ile optik zoom değerlerinin çarpılması ile elde edilen zoom değerleri kameraların üzerine yazılarak kullanıcı yanıltılabiliyor. Dijital zoom imajın ortasında daha küçük bir parçanın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknkrc -- 7 Şubat 2010; 23:14:01 >







  • her konunun fotografi da var ama ekleyemedim paragraf aralarına...yuklemeyi beceremedim ..bilen arkadaşlar kışaca anlatırşa onları da eklerimm..
  • www.imageshack.us'a gir browse'ye tıkla resmi seç boyutu çok büyükse yeniden boyutlandırma var istediğini seç. Yükleme tamamlanınca resmin direkt linkini [simage][/simage] kodunun arasına yaz tamamdır.
  • üstadım sağol. çok yararlı bir yazı olmuş.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.