Şimdi Ara

Fren servosu devre dışı, Hata! start-stop

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
3
Favori
54.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk olarak karşılaştığım hatayı bu yaz istanbul antalya arası uzun yolda hız sabitleyici kurulu 120km hıza sabit ilerlerken "fren servosu devre dışı" ve "hata start stop" hatalarını aldım. Kırmızı ışık yanıp söndü sonra sabitlendi. Fren pedalına ilk bastığım anda beton gibi sertleşmişti ve frenleme gerçekleşmedi ama ikinci denemede hız sabitleyicinin de devreden çıkmasıyla pedal çözülüp normal yumuşaklığına kavuştu ve normal frenleme ile sağa çekip stop ettim... Ardından tekrar çalıştırıp arıza şeridinde ufak ufak denedim hata mesajı yoktu herşey normaldi fren tutuyordu.
    Sonra bir soru gördüm facebookta sosyal platformunda passat kullanıcısı biri tarafından sorulmuştu aynı benim hata... hiç cevap verilmemişti... bu kişiyle irtibat kurdum sorunu nasıl çözdün diye... balata ve hidrolik kontrolünü söyledi önce onlar tamamdı... Vakum hortumunda da çatlak yoksa o zaman sakın arabanı kimseye elletme 60km üzeri bir süratle Abs devreye girecek şekilde kazık fren yap aracı stop edip kilitleyip tekrar çalıştırınca düzelecektir dedi İnanmayacaksınız ama tam olarak da öyle oldu... Start stop hatası kesin olarak çözüldü 50 dakika boyunca sıkışık trafikte ısrarla denedim bir kere kararsızlık göstermeden her defasında devreye girdi... Defalarca manuel açıp kapattığımda da devreye girdi... En az 100 defa kararlı bir şekilde devreye girdi...

    İlk uzun yol tecrübemde şimdilik hata vermeyen ve düzelmiş gibi görünse de özellikle hız sabitleyicide daha çok alınan "fren servosu devredışı" hatasını da
    uzun soluklu test edip burayı editleyeceğim...


    --------------------XXXXXXXXXXXXXXX-------------------

    2 YIL SONRA GELEN EDİT Çok geç olsa da bu konudan mesajlar alınca yeniden konuyu editliyorum.

    Yukardaki yöntem start stop hatasını gidermekte işe yaradı, Fakat uzun süre sonra fren servo hatasını tekrar aldım, kesin ve garanti çözümünü yazan birine internette rastlamadım. Arızayı serviste giderenler genelde tekrar almışlar.
    Karşımıza 3-4 ihtimal çıkıyor ama kesin şundandır diyen/diyebilen yok.
    Kimisinde yetkili servis yazılım güncellemesi yapmış,
    Kimisinde fren servosunu yenilemiş,
    Kimisinde kablo tesisatı yenilenmiş,
    Kimisinde emme manifoldunden servoya giden boru değişmiş yada temizlenmiş ya da üzerindeki sensör yenilenmiş. Ama bunları yazan kullanıcıların bir çoğunda eninde sonunda bu sorun yine tekrarlamış :(

    Yetkili servise danıştım, kesin şundandır diyemiyorlar, arıza tespit ücretini arizayı burada yaptırırsan, ya da bakımla birlikte yaptırırsan almayız diyorlar ama kesin teşhis koyarız demiyorlar. 300 liralık bakıma 1500 istiyorlar. Fren servosunu değiştirseler kaç para isterler allah bilir. Yani onlar da sanayi yöntemiyle deneme yanılma yapacaklar...

    Şimdilik acil durum oluşturmadığından yakın zamanda tavsiye aldığım ve yetkili servisten ayrılma, sanayide dükkanı olan bir iki vw ustasına gösterecegim aracı. O zaman yine editleyeceğim konuyu..

    Start stop hatasına geri dönersek, bu hatayı da yine bir kaç kez aldım, yukardaki kazık fren yöntemini yapınca işe yarıyor ve bir süreliğine normale dönüyordu ama sonra yine yapıyordu. Sonra aküyü yenileyince bu sorun tamamen ortadan kalktı. Geçici değil kalıcı çözüm aküymüş..

    Ama kesin olarak görülen bir şey var ki vw audi seat skoda grubu araçların tümünde bu "fren servo devre dışı" (brake servo defective) hatası sık yaşanan bir durum. Garanti kapsamındaki araçlarında deneme yanılma yöntemiyle sırayla fren sistemi elemanlarını değiştire değiştire bi şekilde gideriyorlar ya da sorunu ötelemiş oluyorlar.

    Ama arızanın kesin sebebi bilinmediği için garanti dışındaki araçlar için kesin bir çözüm gözükmüyor gibi.

    Aracımda bu hatanın gerçekleştiği koşullar şöyle;
    Hız sabitleyici kurulu vaziyette uzun yolda giderken gözle farkedilmeyecek kadar bile olsa yoldaki eğim farklarından sonra veriyor Hız sabitleyiciyi kurduktan bir süre sonra eğer hiç ani hızlanma ya da yavaşlama yapılmadıysa, hız sabitleyici devreden çıkartılmadıysa bu hatayı mutlaka veriyor. Frene bir kez dokunup bırakınca herşey normale dönüyor. Hayati bir sorun oluşturmuyor. Frenlemeyi etkilemiyor.

    Bazen hız sabitleyici açık sabit hızla çok dik rampalardan tırmanırken veriyor.

    Az önce forumdan konuştuğumuz abimizin aracı da jetta ama ona hız sabitleyici yokmuş. Uzun yolda sabit hızla giderken hatayı alıyor. Değişken hızlarla giderken hata vermiyor.. çok garip bir hata.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 13 Aralık 2020; 0:44:28 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Servosu Devre Dışı Uyarısı: Anlamı ve Ne Yapılması Gerektiği

    "Fren servosu devre dışı" uyarısı, araçtaki fren sisteminin düzgün çalışmadığını gösteren kritik bir uyarıdır. Fren servosu, sürücünün fren pedalına uyguladığı kuvveti çarparak fren sisteminin daha verimli çalışmasını sağlar.

    Bu uyarıyı görmeniz durumunda, aşağıdaki adımları uygulamalısınız:

    • Aracı güvenli bir şekilde durdurun: Hızınızı yavaşlatın ve aracı güvenli bir yere park edin.
    • Motoru kapatın: Motoru kapatmak fren servosu sisteminin sıfırlanmasına yardımcı olabilir.
    • Fren pedalına birkaç kez basın: Bu, fren servosu sistemindeki herhangi bir hava kabarcığını gidermeye yardımcı olabilir.
    • Motoru tekrar çalıştırın: Motoru yeniden çalıştırın ve fren pedalına basın. Fren servosu düzgün çalışıyorsa, uyarı ışığı sönecektir.

    Uyarı ışığı sönmezse veya frenler olması gerektiği gibi çalışmıyorsa, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmelisiniz.

    Olası Nedenler:

    Fren servosu devre dışı uyarısına neden olabilecek çeşitli faktörler vardır:

    • Fren servosu arızası
    • ABS modül arızası
    • Fren hidroliği seviyesi düşük
    • Hava kabarcıkları
    • Elektriksel sorunlar

    Dikkat Edilmesi Gerekenler:

    Fren servosu devre dışı uyarısını gördüğünüzde, aracınızı kullanmaya devam etmek tehlikelidir. Frenleriniz normalden daha fazla güç gerektirecek ve durma mesafeniz artacaktır. Bu nedenle, sorunu en kısa sürede gidermeniz çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fren sorunu çok can alıcı ama çözümün bu kadar garip olması da enteresan iyiki rastgele kurcalatmamışsınız aracı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Fren sorunu çok can alıcı ama çözümün bu kadar garip olması da enteresan iyiki rastgele kurcalatmamışsınız aracı
    Aslında tam olarak fren sorunu değil bu fren servosu devre dışıyken de fren yapıyorsunuz ama pedal beton gibi sert oluyor... (motoru kapalı bir araçta bir kaç kez fren pedalına basmışsınız gibi oluyor) Servonun sizin yerinize minik dokunuşunuzu kat kat arttırarak uyguladığı etkiyi kaybediyorsunuz..



    Yani çok çok fazla kas güçü uygulamanız gerekiyor fren pedalına bu fren servosu denen zırt devre dışıyken...
  • Çözülmesi güzel ama 2015 model dsgli elektroniği sistemi ileri düzeyde bir aracın freninin seetleşmesi zar zor aracın durdurulması düşündürücü .Allah muhafaza fren hayati mesele.Yazık gerçekten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 2 Kasım 2018; 21:12:33 >
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Güzel açıklamişsın hocam ama şöyle birşey var benim anlamadığım servo emme manifoldundan aldığı vakum ile çalişyor (en azından benim arabada böyle :-)) yeni araçlarda yada sadece sizin aracta nasıl bir sorun oluşmuş olabilirki böyle bir hata vermiş araç
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Şimdi az önce bana kazık fren yapma tavsiyesi veren kişiye teşekkür etmek için aradım... Kendisi mühendis ve işi gereği farklı alanlarda kullanılan hidrovaklarla ilgiliymiş ayrıca vag grubu araçlarla da oldukça ilgili... Sorunu asıl oluşturan etkenin balata aşınması sonucu oluşan boşluk ve aracın bunu yetersiz fren hidroliği olarak algılaması olarak açıkladı... Tam da benim tahmin ettiğim gibi... Çünkü aynı durumu hidrolik frenli bisikletimde de yaşıyordum balatalar aşındıkça fren tutma noktası da aşağıya düşüyor ve en son gidona çarpıyor bisiklette siz bu fren kolu seviyesini manuel ayarlayıp yukarı alabiliyorsunuz bir alyan anahtarıyla... Ama araçlarda otomatik ayarlanıyor ve boşlukta oluşan hava kazık fren yapmadıkça hidrolik sıvısıyla yer değiştirmiyor bu da servo hatası gibi algılanıyor... yani emmeden vakum hortumuyla hidrovakaka gelen vakumla ilgili bir sıkıntı yok... en azından benim araçta...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 2 Kasım 2018; 21:35:20 >




  • Sorunun çözülmesine sevindim
  • Gecmis olsun . Ben maalesef ne kadar arastirsamda fren servosu devre disi kalmistira cozum bulamadim.:((
  • serkanytu S kullanıcısına yanıt
    Fren balatalarına ve hidrolik seviyesine bakmanı tavsiye ederim...
  • 120 kmh ile giderken fren ile ilgili sorun yaşamak ? Allah sabır versin. Sorunun çözümü de kendisi kadar saçma. O araca güvenip yola çıkılmaz.
  • Teşekkür ederim..
  • dangerousman kullanıcısına yanıt
    Fren yeteneği tamamen kaybolmuyor sadece servonun etkisi kayboluyor...
  • Şefim dediklerini aynen yaptım olmadı yalniz bendeki sorunda fren servosu arizalinin yaninda abs ışığında yanıyor ve böle olunca star stop devreye girmiyor bisi farkettim on disk arkaya gore fazla aşınmış ondan kaynaklanıyor gibi geliyor sizce on disklerimi değişmeliyim balataların hepsini değiştim disk in bir kısmına balataların değdiği görünüyor 1 cm lik kısmı tam değmemiş gibi aşınmadan farkediliyor acaba ön diski demişsem sorun geçermi saygilar
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Şefim dediklerini aynen yaptım olmadı yalniz bendeki sorunda fren servosu arizalinin yaninda abs ışığında yanıyor ve böle olunca star stop devreye girmiyor bisi farkettim on disk arkaya gore fazla aşınmış ondan kaynaklanıyor gibi geliyor sizce on disklerimi değişmeliyim balataların hepsini değiştim disk in bir kısmına balataların değdiği görünüyor 1 cm lik kısmı tam değmemiş gibi aşınmadan farkediliyor acaba ön diski demişsem sorun geçermi saygilar
  • sadece_kadir S kullanıcısına yanıt
    Diskleri değiştirince kesin düzelir diyemem elbette ama disklerin değişmesi gerekiyorsa bence çok fazla ertelemeyin...
  • Stop-Start sisteminin devreye girmemesinin sebebi fren sisteminde kayıtlı hata bulunmasından zaten. Araç hata kodu vermiyor muydu?
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Ayni sorun bende oldu garantiden değişti. Doğuş Maslak. 2015 Jetta

    Aralıklı ariza- Fren pedalı bir defaya yonelik sertleşiyor.

    Tam olarak ne değiştiğini söylemem için bir daha bakmam lazim evraklarina

    Westinghouse idi sanirim.

    VW firmasinin geri çağırma yapmasi lazım, insanlarin ani fren tepkisini bu şekilde riske aatan bir problemin geri çağırma için kodaman birilerinin ölmesi mi gerekiyor ?

    Bu sorun olduğunda araç henüz 16.000km'de idi. Kullanım ile alakası yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 25 Ocak 2019; 18:13:37 >
  • Eğer ortada böyle ciddi bir sorun varsa ki konudan oldukça yaygın bir sorun olduğu anlaşılıyor. Bu kadar ciddi bir sorun için nasıl geri çağırma yapmadıklarını anlamıyorum.

    Otoyolda tin tin giderken tali yoldan aniden bir kamyonun yola çıktığını düşünün frene basıyorsunuz servo devre dışı diyor. Allah rahmet eylesin.

    Vw kullanıcılarının şimdiye kadar çoktan ortalığı ayağa kaldırıp geri çağırma yapması için firmaya bastırması gerekirken kimseden ses çıkmaması ya da kullanıcıların sorunu kendi kendine çözmeye çalışması ibretlik.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.