Şimdi Ara

frene bastıgımız zaman pedal titreme yapıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
48.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ORTADA BİR SORUN VAR "MIŞ GİBİ" SADECE TAHMİNLE KONUŞMAYA BİR ÖRNEK... ÜSTELİK, MASRAF TAHMİNİ DE VAR...
    YAMULAN DİSKLER FREN PEDALINI TİTRETİR MİŞ GİBİ DÜŞÜNÜLSE DE, BU ÇOK AZ BİR TİTREŞİMDİR. DİSKLERDEKİ PROBLEMDE ASIL TİTREYEN DİREKSİYONDUR... ÜSTELİK DİREKSİYONDAKİ TİTREŞİMİN SEBEBİ LASTİKLERİN DÜZENSİZ AŞINMASI DA OLABİLİR...
    BU ARKADAŞIN ARACINDA HİÇBİR PROBLEM YOK...
    ABS NİN BİRAZ ERKEN DEVREYE GİRMESİ SÖZKONUSU VE BELLİKİ BU ARKADAŞ DAHA ÖNCE ABS Lİ ARAÇ KULLANMAMIŞ... ABS NİN ERKEN DEVREYE GİRMESİNİN SORUMLUSU DA "YERE TUTUNAMAYAN (ESKİMİŞ, SERTLEŞMİŞ) LASTİKLER VEYA (BOZUK) AMORTİSÖRLERDİR... BAŞKA PROBLEM YOK...

    quote:

    Orjinalden alıntı: desert_lion

    uzun yoldan gelipte balatalara ve disklere su tutulduysa yıkama sırasında disk yamulmuş olabilir. eğer böyleyse disk başı 50 ytl para gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 20 Mayıs 2006; 17:39:34 >




  • roverci, benim merak ettigim de, eger ki bu titreme abs sisteminden kaynaklanmiyorsa o zaman sorun nedir? Onceki mesajimda arkadastan daha net aciklama yapmasini istememin nedeni buydu aslinda... Benim basima bu konuyla ilgili saç bas yolduracak cinsten bir hadise geldi, o nedenle merak ettim gercekten bu arkadasin aracindaki durumu...
  • MÜHENDİS06,
    SORUYU SORAN ARKADAŞIN ARACINDA BİR PROBLEM OLMADIĞINI, OLAYIN ABS İLE İLGİLİ VE NORMAL OLDUĞUNU ANLATMAK İÇİN, YAZDIM...
    SENİN ARAÇTAKİ PROBLEM NEYDİ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    roverci, benim merak ettigim de, eger ki bu titreme abs sisteminden kaynaklanmiyorsa o zaman sorun nedir? Onceki mesajimda arkadastan daha net aciklama yapmasini istememin nedeni buydu aslinda... Benim basima bu konuyla ilgili saç bas yolduracak cinsten bir hadise geldi, o nedenle merak ettim gercekten bu arkadasin aracindaki durumu...
  • %100 abs .sorun morun yok kaygılanma boşuna.lastikler statik sürtünmeden dinamik sürtünmeye geçtiğinde abs devreye girerek lastiğin dinamik sürtünmeden kurtulmasını sağlıyor.
  • tam tersi olamasın sakın

    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    %100 abs .sorun morun yok kaygılanma boşuna.lastikler statik sürtünmeden dinamik sürtünmeye geçtiğinde abs devreye girerek lastiğin dinamik sürtünmeden kurtulmasını sağlıyor.
  • Balatalarda ve disklerde problem olabilir..Baktırmanı öneririm...
  • Yooo dogru yazmis arkadas.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    tam tersi olamasın sakın

    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    %100 abs .sorun morun yok kaygılanma boşuna.lastikler statik sürtünmeden dinamik sürtünmeye geçtiğinde abs devreye girerek lastiğin dinamik sürtünmeden kurtulmasını sağlıyor.


  • 1-) static = duragan, stabil
    2-) dinamik degil kinetik
    3-) kinetic = hareketli

    ??????????????????????????

    quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Yooo dogru yazmis arkadas.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    tam tersi olamasın sakın

    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    %100 abs .sorun morun yok kaygılanma boşuna.lastikler statik sürtünmeden dinamik sürtünmeye geçtiğinde abs devreye girerek lastiğin dinamik sürtünmeden kurtulmasını sağlıyor.








  • quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    1-) static = duragan, stabil
    2-) dinamik degil kinetik
    3-) kinetic = hareketli

    ??????????????????????????

    quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Yooo dogru yazmis arkadas.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    tam tersi olamasın sakın

    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    %100 abs .sorun morun yok kaygılanma boşuna.lastikler statik sürtünmeden dinamik sürtünmeye geçtiğinde abs devreye girerek lastiğin dinamik sürtünmeden kurtulmasını sağlıyor.








    gassaraylı alper83 haklı .dinamik yerine kinetik olacak yannış yazmışım.siz de kusra kalmayın artık.
    bu arada tüm statik sürtünme katsayıları ,kinetik katsayılardan daha böyük olduğ için abs siz arabalarda lastiği kızaklatıp durmaya çalışmak ,arabanın daha uzun bir sürede durmasına neden oliy.




  • Ani frenlerde ise, ve aracin freni bosaldı hissi yaratıyorsa ABS...
    Ama bu sırada arac sallama da yapıyorsa, bir arkadasın da dedigi gibi, fren diskini yamultmus olabilirsin... (Aynaları) Isınmıs balatalar herhangi bir sebepla aniden sogursa, yamulabilir... Arabanın km'si yeterince fazla ise, aynanın cesitli yerlerinde lekeler, cizikler olusmus olabilir... Bu durumda diskleri taslatabilirsin... Ayna kalınlıgı azalır... Ancak bir diske 1 kere yapılabilir... Sehir ici arabasıysa 2 kere de yapılabilir... Ama gerek yok, 2.'yi tavsiye etmem. Cok para degil diskler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    1-) static = duragan, stabil
    2-) dinamik degil kinetik
    3-) kinetic = hareketli

    ??????????????????????????

    quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Yooo dogru yazmis arkadas.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    tam tersi olamasın sakın

    quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan

    %100 abs .sorun morun yok kaygılanma boşuna.lastikler statik sürtünmeden dinamik sürtünmeye geçtiğinde abs devreye girerek lastiğin dinamik sürtünmeden kurtulmasını sağlıyor.








    gassaraylı alper83 haklı .dinamik yerine kinetik olacak yannış yazmışım.siz de kusra kalmayın artık.
    bu arada tüm statik sürtünme katsayıları ,kinetik katsayılardan daha böyük olduğ için abs siz arabalarda lastiği kızaklatıp durmaya çalışmak ,arabanın daha uzun bir sürede durmasına neden oliy.



    sende tamamen yanlış yazdın be kardeşim




  • Ben hikayemi biraz uzunca anlatacagim ki, arkadaslar bazi noktalardan da ibret alsinlar...

    Geçmiste fiat tipo (abs yok) aracimin 70 000 km'de, arka amortisorlerini ve komple fren balata-disk-kampanalarini Ankara Diskapi Fiat yetkili serviste degistirttim. Parçalarin montaji esnasinda aracin basindan ayrilmadim, yetkili de olsa hiçbir marka servise asla guvenmem. Bu islemlerin ardindan, araci teslim aldiktan sonra, kullanmaya baslayinca, frene bastigimda aracin duzenli olarak pedaldan da hissedilen bicimde titredigini farkettim. Hiz ne kadar yuksek ise, frenleme esnasinda arac durana kadar da o kadar siddetli titresimlerle yavaslayabiliyordu.

    Servise geri donunce, frenlerin bir sure alismasi gerektigini ve eger problem kendiliginden gecmezse geri gelmemi soylediler. Reddedince, on diskleri ve balatalari tekrar degistirdiler. Ancak problem cozulmedi. Araci kendim tekrar tekrar test edince titresimlerin arka tekerleklerden kaynaklandigina kanaat getirdim. Yuksek hizlarda ( 90 kmh gibi) sadece el freniyle yavaslama denemeleri yaptim, titresimler yine devam ediyordu.

    O ara Izmir'e gitmem gerektigi için, aracta problem olmasina ragmen dikkatli dikkatli Ankara'dan yola ciktim ve sag salim İzmir'e ulastim. Hemen ilk firsatta Fiat ege bolgesi merkez servisi konumundaki, simdiki adiyla Birmot Bornova olan yetkili servise gittim. Bugun yine gitsem servis muduru beni karsisinda gorse dusup bayilir belki....

    Elimde faturalar oldugu için, olayi anlattim ve araçtaki fren problemini cozmelerini istedim. Tekrar Ankara'ya birkaç ay sonra donebilecektim. Once servis beni basindan savmaya yeltendi ama biraz sert çikinca mudur araçla ilgilenilmesini kabul etti. Ayni gun, aracimin yeniden on diskleri, arka kampanalari, tum balatalari degistirildi. Henuz bu parçalarla 800 km yapmistim. Yerine takilan yenileri ile test surusu yapildi ve aractaki titresimin giderilemedigi goruldu. Servis bana aracimin lastikleri eskidigi icin bu titresimin ortaya ciktigini ve gidip yeni lastik almami soyledi ve benim artik tepem atti. Servis mudurune tekrar tepki gosterince, elinden baska sey gelmedigini soyledi. Ben artik cildirmak uzereyken, aracimin aluminyum alasimli celik jantlarinin yamulmus olabilecegini ve yeni jantlar almam gerektigini ama bana bir kiyak yapip celik jantlarimi balansa getirip gerekiyorsa dogrultma yapacaklarini soyledi. Aluminyum alasimli celik jantlarin preste dogrultuldugunu da ilk onlardan duydum. Celik sac baski jant olsa hadi neyse...

    Derken guya jantlarimi dogrultup balansladilar ama titresimler aynen devam. Artik servisteki tum teknisyenler ve mudur komple siyirma noktasina geldi ve aksam oldu. Bana dediler ki, "araci birakin yarin devam edelim." . Fakat guvenmedigim için araci alip ertesi gun tekrar getirdim. Servis muduru hala lastiklerde israrci. Oysa ki bu arac bakim esnasinda Ankara'daki servisten cikinca bu hale geldi. Lastikler jantla sokulunce mi ozelligini kaybetti?? Dedim ki " bana kendi sifir lastiklerinizi ve sifir jantlarinizi depodan cikartip takacaksiniz ve titresimlerin ortadan kalktigini hepimiz test surusu yapip gorecegiz, bunu ispatlarsaniz hem jantlari hem lastikleri satin alacagim!!!" Mudurun çok hosuna gitti, herhalde hemen kazanacagi paraciklari ve benden biran once kurtulacaginin hayallerini kuruyordu. Aracima bu sefer sifir jant ve sifir lastikler getirdiler. Ben biraz heyecan yaptim, mudur montaj bitince davet etti, hemen bindik araca 4 kisi , teste ciktik. Araci atolye sefi kullaniyor!!! O DA NE???? TITRESİMLER AYNEN DEVAM...

    Derken tekrar servise geri donduk. Mudur beni bir kenara birakip ustalari cagirip ufak bir toplanti yapti. Bir yandan da mudur için uzuluyorum, adam meslektasim ama aracimdaki problem giderilemiyor hala. Bana gelip soyle bir teklif yaptilar " Sizin fren ana merkezi ve hidrolik borulari komple degisecekmis""" .... Artik benim salterler iyice atti... Bilimsel bir açiklama istedim ama kimse bir izahat yapamiyor. Denemeleri gerektigini soyluyorlar...

    Dedim ki, deneye deneye nereye kadar gidecek bu is... Adamlarin elinde Ankara servis faturasi var detay dokumlu. Bende bir simsek çakti o sirada, ustalardan birisine dedim ki, arka amortisorleri komple sokelim. Usta nuh diyor peygamber demiyor. Yok neymis amortisorle frenlerin ne alakasi varmis vs vs vs... Derken adamlara zorla arka amortisorleri sokturdum. Bu amortisorlerin kafalari bildigimiz gibi civata somun baglantisi ile monte ediliyor. Iste dananik kuyrugu da burada koptu.. Aracin sol amortisor baglantisi ile sag taraftaki baglantinin civatalari FARKLI!!!! Birisi M10, digeri M12.... Yani Ankara'daki servis hatali ince civata kullandigi için, aracin frenleme esnasinda bu denli titresim yapacak bir duruma gelmesine sebep olmus.

    Derken, civatalar tekrar yenileriyle degistirildi ve cikilan test surusunde ustalar kafalarini duvarlara vurmak istercesine bakiyordu etrafa. Titresimler kesildi, arac normale dondu, mudur sirke kupu vs vs vs.. Sonuç itibariyle 2 tam gun mesai harcayan 3 usta ve bos yere harcanan balatalar, diskler, kampanalar vs vs... depodan acilip getirilen jantlar, lastikler... Ben yine bunlara ugrastilar diye biraz iscilik birakmistim o zaman...

    Ama gordugunuz gibi, arizacilik cok derin bir mevzudur...




  • ÖFF BEEE,
    OKURKEN BEN YORULDUM VALLA...
    KALİTELİ BİR USTA ARACA BİNDİĞİNDE BUNU ANLAYABİLMELİYDİ... ARIZACILIK OLAYI SENİN DE SÖYLEDİĞİN GİBİ, GERÇEKTEN ÇOK ÖNEMLİ...
    YUKARDAKİ ARKADAŞIN YAŞADIĞI OLAYIN BİR SORUN OLMADIĞINI, NORMAL OLDUĞUNU ANLATMAYA ÇALIŞIRKEN, OLSA OLSA ABS NİN ERKEN DEVREYE GİRMESİNİN BİR PROBLEM OLARAK DÜŞÜNÜLEBİLECEĞİNİ, BUNUN DA ESKİ SERTLEŞMİŞ LASTİKLERDEN VEYA BOZUK AMORTİSÖRLERDEN KAYNAKLANABİLECEĞİNİ SÖYLEMİŞTİM...
    SENİN OLAYINDA AMORTİSÖR KAYNAKLI, AMA HATALI MONTAJ. AMORTİSÖR BURCUNDAN GEÇEN CİVATANIN 1-2 MM LİK İNCELİĞİNİN YAPTIĞI İŞE BAK... YİNE USTA TECRÜBESİZLİĞİ BU İŞKENCEYİ YAŞATMIŞ SANA VE DİĞERLERİNE...

    BİR DE ŞÖYLE BİR DURUM VAR. SEN BU İŞLERDEN ANLIYORSUN. YA HİÇ ANLAMAYAN BİRİNİN BAŞINA GELSEYDİ BU OLAY, DENEME YANILMA YOLUYLA NEREYE VARILABİLİRDİ VE SONU NE OLURDU ACABA...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Ben hikayemi biraz uzunca anlatacagim ki, arkadaslar bazi noktalardan da ibret alsinlar...

    Geçmiste fiat tipo (abs yok) aracimin 70 000 km'de, arka amortisorlerini ve komple fren balata-disk-kampanalarini Ankara Diskapi Fiat yetkili serviste degistirttim. Parçalarin montaji esnasinda aracin basindan ayrilmadim, yetkili de olsa hiçbir marka servise asla guvenmem. Bu islemlerin ardindan, araci teslim aldiktan sonra, kullanmaya baslayinca, frene bastigimda aracin duzenli olarak pedaldan da hissedilen bicimde titredigini farkettim. Hiz ne kadar yuksek ise, frenleme esnasinda arac durana kadar da o kadar siddetli titresimlerle yavaslayabiliyordu.

    Servise geri donunce, frenlerin bir sure alismasi gerektigini ve eger problem kendiliginden gecmezse geri gelmemi soylediler. Reddedince, on diskleri ve balatalari tekrar degistirdiler. Ancak problem cozulmedi. Araci kendim tekrar tekrar test edince titresimlerin arka tekerleklerden kaynaklandigina kanaat getirdim. Yuksek hizlarda ( 90 kmh gibi) sadece el freniyle yavaslama denemeleri yaptim, titresimler yine devam ediyordu.

    O ara Izmir'e gitmem gerektigi için, aracta problem olmasina ragmen dikkatli dikkatli Ankara'dan yola ciktim ve sag salim İzmir'e ulastim. Hemen ilk firsatta Fiat ege bolgesi merkez servisi konumundaki, simdiki adiyla Birmot Bornova olan yetkili servise gittim. Bugun yine gitsem servis muduru beni karsisinda gorse dusup bayilir belki....

    Elimde faturalar oldugu için, olayi anlattim ve araçtaki fren problemini cozmelerini istedim. Tekrar Ankara'ya birkaç ay sonra donebilecektim. Once servis beni basindan savmaya yeltendi ama biraz sert çikinca mudur araçla ilgilenilmesini kabul etti. Ayni gun, aracimin yeniden on diskleri, arka kampanalari, tum balatalari degistirildi. Henuz bu parçalarla 800 km yapmistim. Yerine takilan yenileri ile test surusu yapildi ve aractaki titresimin giderilemedigi goruldu. Servis bana aracimin lastikleri eskidigi icin bu titresimin ortaya ciktigini ve gidip yeni lastik almami soyledi ve benim artik tepem atti. Servis mudurune tekrar tepki gosterince, elinden baska sey gelmedigini soyledi. Ben artik cildirmak uzereyken, aracimin aluminyum alasimli celik jantlarinin yamulmus olabilecegini ve yeni jantlar almam gerektigini ama bana bir kiyak yapip celik jantlarimi balansa getirip gerekiyorsa dogrultma yapacaklarini soyledi. Aluminyum alasimli celik jantlarin preste dogrultuldugunu da ilk onlardan duydum. Celik sac baski jant olsa hadi neyse...

    Derken guya jantlarimi dogrultup balansladilar ama titresimler aynen devam. Artik servisteki tum teknisyenler ve mudur komple siyirma noktasina geldi ve aksam oldu. Bana dediler ki, "araci birakin yarin devam edelim." . Fakat guvenmedigim için araci alip ertesi gun tekrar getirdim. Servis muduru hala lastiklerde israrci. Oysa ki bu arac bakim esnasinda Ankara'daki servisten cikinca bu hale geldi. Lastikler jantla sokulunce mi ozelligini kaybetti?? Dedim ki " bana kendi sifir lastiklerinizi ve sifir jantlarinizi depodan cikartip takacaksiniz ve titresimlerin ortadan kalktigini hepimiz test surusu yapip gorecegiz, bunu ispatlarsaniz hem jantlari hem lastikleri satin alacagim!!!" Mudurun çok hosuna gitti, herhalde hemen kazanacagi paraciklari ve benden biran once kurtulacaginin hayallerini kuruyordu. Aracima bu sefer sifir jant ve sifir lastikler getirdiler. Ben biraz heyecan yaptim, mudur montaj bitince davet etti, hemen bindik araca 4 kisi , teste ciktik. Araci atolye sefi kullaniyor!!! O DA NE???? TITRESİMLER AYNEN DEVAM...

    Derken tekrar servise geri donduk. Mudur beni bir kenara birakip ustalari cagirip ufak bir toplanti yapti. Bir yandan da mudur için uzuluyorum, adam meslektasim ama aracimdaki problem giderilemiyor hala. Bana gelip soyle bir teklif yaptilar " Sizin fren ana merkezi ve hidrolik borulari komple degisecekmis""" .... Artik benim salterler iyice atti... Bilimsel bir açiklama istedim ama kimse bir izahat yapamiyor. Denemeleri gerektigini soyluyorlar...

    Dedim ki, deneye deneye nereye kadar gidecek bu is... Adamlarin elinde Ankara servis faturasi var detay dokumlu. Bende bir simsek çakti o sirada, ustalardan birisine dedim ki, arka amortisorleri komple sokelim. Usta nuh diyor peygamber demiyor. Yok neymis amortisorle frenlerin ne alakasi varmis vs vs vs... Derken adamlara zorla arka amortisorleri sokturdum. Bu amortisorlerin kafalari bildigimiz gibi civata somun baglantisi ile monte ediliyor. Iste dananik kuyrugu da burada koptu.. Aracin sol amortisor baglantisi ile sag taraftaki baglantinin civatalari FARKLI!!!! Birisi M10, digeri M12.... Yani Ankara'daki servis hatali ince civata kullandigi için, aracin frenleme esnasinda bu denli titresim yapacak bir duruma gelmesine sebep olmus.

    Derken, civatalar tekrar yenileriyle degistirildi ve cikilan test surusunde ustalar kafalarini duvarlara vurmak istercesine bakiyordu etrafa. Titresimler kesildi, arac normale dondu, mudur sirke kupu vs vs vs.. Sonuç itibariyle 2 tam gun mesai harcayan 3 usta ve bos yere harcanan balatalar, diskler, kampanalar vs vs... depodan acilip getirilen jantlar, lastikler... Ben yine bunlara ugrastilar diye biraz iscilik birakmistim o zaman...

    Ama gordugunuz gibi, arizacilik cok derin bir mevzudur...








  • Muhendis06 ;

    sorum şu,bu adamlar olayın içindeyken bunu reddederken ,olayı amortisörle nasıl bağdaştırdın?

    yani bu fikir nereden geldi akla?

    bir de bu titreşim araçta hissedilmiyormuydu?
  • emre, benim hareket noktam aracin bu hale gelmesine sebep olan Ankara servis bakimiydi.

    1-Ankara'da ilk basta on diskler ve balatalar ikinci defa degistirilmisti ve problem cozulmemisti.

    2-Izmir'de artik problemin kesin arkadan geldigi ortadaydi. El freni testi bunu dogruluyordu.

    3-Izmir Birmot tekrar on diskleri (3. oldu) ve komple tum balatalari (2. set oldu) degistirdi ama fayda etmedi.

    4-Lastik ve jantlardan kaynaklaniyor olamazdi çunku hep basinda bekledim aracin (Ankara Diskapi Fiat servisi benden habersiz araci disarida kurcalayamadi veya cukura hendege dusurmedi), dolayisiyla muhakkak lastik ve jant problemi degildi.

    5-Geriye degismesine ragmen hiç uzerinde durulmayan bir tek amortisorler kaliyordu. Basima boyle bir hadise ilk defa geldi ama salincak sistemindeki en ufak bosluklarin dahi aracin dinamiginde etkili oldugunun bilincindeydim zaten. Oyle ya, balans ayarlarinda gramlarla oynuyoruz, dinamik-statik dengeleme yapiyoruz, rot ayarlarini milimetrenin kaçta kaçi hassasiyetle yapiyoruz, vs vs... Amortisor hatali olmadigina gore (herhalde bir marea, uno veya uymayan baska bir modelinki takmis olamazlardi, ortak kullanilan model var miydi bilmiyorum) amortisor montajinin hatali olabilecegini dusundum. Ancak bu civatalarin boyutlarinin farkli olduklari sokmeden pek gozle anlasilmiyordu tabi, M10 ve M12, ortam pek aydinlik degil, seyyar lamba vs...

    Ozetin ozeti budur hadise, iste bu olay benim yetkisi fiat servislerindeki son maceramdir, 2001.

    Bulamadigim parçalari sormak disinda bir daha yetkili servise hiç gitmedim.

    En çok da otomobillerden gerçekten anlayamayan suruculere, hiç gunahi olmayan vatandaslarimiza uzuluyorum. Kim bilir insanlarimizin baslarina ne çoraplar oruyorlardir....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muhendis06 -- 21 Mayıs 2006; 0:14:23 >




  • teşekkürler mühendis06 ,

    servisten aldıktan sonra önceden olmayan problemler hakkında bir topiğim vardı,
    orda da bunu mu yazacaktın da yazmamıştın?

    yoksa başka bir konu muydu o?
  • emre, bu titresim hadisesi sadece pedalda degil, aracta da hissediliyordu. Pedala vuran titresim hafifce hissediliyordu ancak aracin govdesine dagilan titresim anlamli sekilde hissediliyordu. Titresimin siddeti hizla dogru orantiliydi. Olay amortisor kafasindaki burcun boslugu idi sizin de dediginiz gibi. Iste oyle 1-2 mm ama, o milimetreler dag gibi kaliyor iste mikrometreler yaninda...

    Frenlemeyi sadece el freni ile yaptigimda, sadece arka kampanalar devreye giriyor ve pedala basmadigimdan dogal olarak govdeye dagilan titresimleri hissedebilmek mumkundu. Arti kaynagin arka taraf oldugu da boylece anlasiliyordu dogal olarak.


    Servislerde calisan tamircilerimiz, ustalarimiz, formenlerimiz ne yazik ki, en bilgili kisiler olmalari gerekirken genellikle en bilgisiz kisiler oluyorlar. Birçok serviste ise yonetim politikasi olarak sorun yaratabilecek tum parcalarin mumkun mertebe yenileriyle degistirilmesi ve musterinin azami olçude kaziklanmasi prensibi gecerli oluyor. Kisa yoldan kose donmece mi diyelim, haksiz kazanç mi diyelim, ne diyelim...




  • bende servis maceralari az degil... o topikte anlatilacak çok hikaye var boyle istersen kopyalayayim o baslik altina da... boyle uzun hikayeler oldugu icin bir anda destan gibi yazmaya vaktim olmuyor her zaman..
  • abs o bnde de oluyo bazen
  • epey oldu bende takma kafana ben de yeni öğrendim absmiş
    bozuk zannediyodum da
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.