Şimdi Ara

FSI LPG DÖNÜŞÜMÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
7.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba son günlerde sağda solda sıkça artık fsi motorlara lpg taklıabildiğini duyuyorum haberler doğrumu aranızda kendi veya çevresinden fsi motora lpg taktıran var mı ? şimdiden teşekkürler...



  • FSİ. TSİ, VE TFSİ ARAÇLARA LPG MONTAJ UYGULAMASI OLUYOR..ANCAK TÜRKİYEDE TASARUF YOK..AVRUPADA LPG BENZİNDE 3 KAT DAHA UCUZ..AVRUPADA Kİ FSİ TFSİ VE TSİ MONTAJLARDA TSARUF ORANI %40..TÜRKİYEDE BU ORAN %15 İLE 25 ARSI DEĞİŞİYOR..UZUN YOLDA %30 A KADAR ÇIKSADA TATMİN EDİCİ RAKAM OLMADIĞINDAN KİMSE YANAŞMIYOR..BU TÜR ARAÇLARDA ARAÇ ROLANTİDE BENZİN YAKAR ..VE YÜKSEK DEVİRLERDE ORTALAMA 5000 DEN SONRA BENZİNE GEÇİŞ YAPAR..AYNI ZAMANNDA 1100 İLE 5000 DEVİRLER ARASI ARAÇ GAZDAİKEN BİLE BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ SOĞUTMA A.ISINDAN BELİRLİ MS LERDE BENZİN İLE AÇLIŞIR..UZUN SÜRELİ DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE UYLATMADA FAYDA VAR..ANCAK TÜRKİYEDE FSİ TSİ VE TFSİ LERE LPG UYGULAMASI TUTMADI...SAYGILAR SUNARIM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    FSİ. TSİ, VE TFSİ ARAÇLARA LPG MONTAJ UYGULAMASI OLUYOR..ANCAK TÜRKİYEDE TASARUF YOK..AVRUPADA LPG BENZİNDE 3 KAT DAHA UCUZ..AVRUPADA Kİ FSİ TFSİ VE TSİ MONTAJLARDA TSARUF ORANI %40..TÜRKİYEDE BU ORAN %15 İLE 25 ARSI DEĞİŞİYOR..UZUN YOLDA %30 A KADAR ÇIKSADA TATMİN EDİCİ RAKAM OLMADIĞINDAN KİMSE YANAŞMIYOR..BU TÜR ARAÇLARDA ARAÇ ROLANTİDE BENZİN YAKAR ..VE YÜKSEK DEVİRLERDE ORTALAMA 5000 DEN SONRA BENZİNE GEÇİŞ YAPAR..AYNI ZAMANNDA 1100 İLE 5000 DEVİRLER ARASI ARAÇ GAZDAİKEN BİLE BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ SOĞUTMA A.ISINDAN BELİRLİ MS LERDE BENZİN İLE AÇLIŞIR..UZUN SÜRELİ DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE UYLATMADA FAYDA VAR..ANCAK TÜRKİYEDE FSİ TSİ VE TFSİ LERE LPG UYGULAMASI TUTMADI...SAYGILAR SUNARIM
    Mehmet Bey,

    iyi araştırma yapın, TSI' da Vialle'nin ürünü tuttu yurt dışında.

    Yakın zamanda Türkiye'de de duyarsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Berlin_

    Mehmet Bey,

    iyi araştırma yapın, TSI' da Vialle'nin ürünü tuttu yurt dışında.

    Yakın zamanda Türkiye'de de duyarsınız.

    Alıntıları Göster
    kusura bakmayın..okadar araştıramadık..avrupa ile türkiye arasındaki farkı çözemedik özür..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    kusura bakmayın..okadar araştıramadık..avrupa ile türkiye arasındaki farkı çözemedik özür..

    Alıntıları Göster
    Pardon Mehmet Bey,

    yazınızda birkaç Avrupa kelimesi geçince bende farklı algıladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    FSİ. TSİ, VE TFSİ ARAÇLARA LPG MONTAJ UYGULAMASI OLUYOR..ANCAK TÜRKİYEDE TASARUF YOK..AVRUPADA LPG BENZİNDE 3 KAT DAHA UCUZ..AVRUPADA Kİ FSİ TFSİ VE TSİ MONTAJLARDA TSARUF ORANI %40..TÜRKİYEDE BU ORAN %15 İLE 25 ARSI DEĞİŞİYOR..UZUN YOLDA %30 A KADAR ÇIKSADA TATMİN EDİCİ RAKAM OLMADIĞINDAN KİMSE YANAŞMIYOR..BU TÜR ARAÇLARDA ARAÇ ROLANTİDE BENZİN YAKAR ..VE YÜKSEK DEVİRLERDE ORTALAMA 5000 DEN SONRA BENZİNE GEÇİŞ YAPAR..AYNI ZAMANNDA 1100 İLE 5000 DEVİRLER ARASI ARAÇ GAZDAİKEN BİLE BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ SOĞUTMA A.ISINDAN BELİRLİ MS LERDE BENZİN İLE AÇLIŞIR..UZUN SÜRELİ DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE UYLATMADA FAYDA VAR..ANCAK TÜRKİYEDE FSİ TSİ VE TFSİ LERE LPG UYGULAMASI TUTMADI...SAYGILAR SUNARIM


    sayın mehmet usta akkaya
    basettiginiz araçlardan hangilerine montaj yaptınız veya kullandınız, verdiginiz yüzdelik oranları birebir görme imkanınız oldumu,ayrıca teşekkür eder hayırlı işler dilerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2A MAVİDENİZLER

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    FSİ. TSİ, VE TFSİ ARAÇLARA LPG MONTAJ UYGULAMASI OLUYOR..ANCAK TÜRKİYEDE TASARUF YOK..AVRUPADA LPG BENZİNDE 3 KAT DAHA UCUZ..AVRUPADA Kİ FSİ TFSİ VE TSİ MONTAJLARDA TSARUF ORANI %40..TÜRKİYEDE BU ORAN %15 İLE 25 ARSI DEĞİŞİYOR..UZUN YOLDA %30 A KADAR ÇIKSADA TATMİN EDİCİ RAKAM OLMADIĞINDAN KİMSE YANAŞMIYOR..BU TÜR ARAÇLARDA ARAÇ ROLANTİDE BENZİN YAKAR ..VE YÜKSEK DEVİRLERDE ORTALAMA 5000 DEN SONRA BENZİNE GEÇİŞ YAPAR..AYNI ZAMANNDA 1100 İLE 5000 DEVİRLER ARASI ARAÇ GAZDAİKEN BİLE BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ SOĞUTMA A.ISINDAN BELİRLİ MS LERDE BENZİN İLE AÇLIŞIR..UZUN SÜRELİ DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE UYLATMADA FAYDA VAR..ANCAK TÜRKİYEDE FSİ TSİ VE TFSİ LERE LPG UYGULAMASI TUTMADI...SAYGILAR SUNARIM


    sayın mehmet usta akkaya
    basettiginiz araçlardan hangilerine montaj yaptınız veya kullandınız, verdiginiz yüzdelik oranları birebir görme imkanınız oldumu,ayrıca teşekkür eder hayırlı işler dilerim

    Alıntıları Göster
    2A MAVİDENİZLER ..SAYIN MESLEKTAŞIM ..BELKİ KONUMUMUZ İTİBARİYLE SİZ DEĞERLİ USTALARIMIZ KADAR ARAŞTIRMA YAPAMIYORUZ ...BİZ BU ARAÇLARA LPG UYGULAMSINI İLK OLRAK TÜRKİYEDE BRC DEN DUYDUK..YAKIT ORANINI BİLMİYORUM..YANLIZ ÇALIŞMA PRENSİPLERİ YANLIŞ DEĞİLSEM BÜTÜN İSTEMLERLE AYNI..SADECE VİALLE BİR SİTEM ÜRETMİŞ ODA SADECE TSİ LER İÇİN OLDUĞUNU BİLİYORUM..BU SÖYLEDİĞİM KABACA DEĞEREKLER TAMAMİYLE MANTIKA DAYALI DEĞERLERDİR..YANİ GENEL OLARAK BAZI DEĞERLER ORTAYA KOYDUM..TABİ BAYİSİ OLDUĞUM PRİNS VSİ VE ZAVOLİ DEĞERLERİNE YAKIN DEĞERLERDİR...Bİ YANLIŞIM OLDUYSA ÖZÜR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    2A MAVİDENİZLER ..SAYIN MESLEKTAŞIM ..BELKİ KONUMUMUZ İTİBARİYLE SİZ DEĞERLİ USTALARIMIZ KADAR ARAŞTIRMA YAPAMIYORUZ ...BİZ BU ARAÇLARA LPG UYGULAMSINI İLK OLRAK TÜRKİYEDE BRC DEN DUYDUK..YAKIT ORANINI BİLMİYORUM..YANLIZ ÇALIŞMA PRENSİPLERİ YANLIŞ DEĞİLSEM BÜTÜN İSTEMLERLE AYNI..SADECE VİALLE BİR SİTEM ÜRETMİŞ ODA SADECE TSİ LER İÇİN OLDUĞUNU BİLİYORUM..BU SÖYLEDİĞİM KABACA DEĞEREKLER TAMAMİYLE MANTIKA DAYALI DEĞERLERDİR..YANİ GENEL OLARAK BAZI DEĞERLER ORTAYA KOYDUM..TABİ BAYİSİ OLDUĞUM PRİNS VSİ VE ZAVOLİ DEĞERLERİNE YAKIN DEĞERLERDİR...Bİ YANLIŞIM OLDUYSA ÖZÜR...

    Alıntıları Göster
    Sevgili dostlar ;

    Bu sistemi takmış olanlar ve kullananlar bu forumlarda yeterli sayıyıa ulaşamadığı için bazı bilgi eksikliklerinin olduğu alenen ortadadır.,

    Mevcut sistemlerde bile bazı belirsizlikler ve bilgi eksiklikleri olunca FSI ve TSI konusunda eksiklerin olmasının tek suçlusu bizleriz aslında.

    Bu konudaki belirsizliklere açıklama getirebilecek nacizane açıklamalarımı bu vesileyle sizlerle paylaşmak istedim :)

    1- Normal bir SGI sistem bile tamamen rolantede ve gazda çalışsa bir saatte sadece 0,8 lt benzin tüketir.

    2- FSI yada TSI sistemler ise mehmet meslekdaşımın dediği gibi (ROLANEDE BENZİNLE ÇALIŞMAZ) Sadece kut-off tan çıkarken her enjektörden 3-4 kere benzin dozajlaması yapar.

    3- Bu tip araçlarda her enjektörün 0.80 veya 0.90 m/s açık kaldığını düşünün !!! ve 4 kez bu işlemi yapsın ve 4 tane pitonunuz var :)
    3.6 msX4piston dediinizde = 14.4 ms yapar :)
    Buda normal bir v.wagen golfün 4X3.30 = 13.20 ms açık kaldığını düşündüğünüzde
    FSI yada TSI bir aracın normal volkswagen golfe göre sadece 1 er defa açık kalarak benzin dozajlaması yapması anlamına gelmektedir.

    4- Sanıldığı gibi yakıt tasarrufu konusunda FSI yada TSI lerin diğer kitlerden farkı yoktur desek başımız ağrımaz...

    5- Sadece çok kalabalık şehirlerde biraz gerçeklik payı vardır.

    6- Aslaa belli devirin üzerine çıktığında benzine geçiyor diye birşey yoktur.

    Lütfen arkadaşlar bu tip araçları bırakın normal sıralı sistemleri bile insanlara kabul ettire bilmek için fuar lara milyarlar döktüm, hatta nnefes yetmezliği problemi yaşadım ...
    ''Sıfır aracıma LPG taktıracağıma yakarım onu gidip broadway alırım'' diyenlerin karşısında rencide dahi oldum,
    Bu insanlara yeni nesil sequantal sistemleri anlatırken insanlar fuarda sergilediğim spor araçların kaç beygir olduğunu soruyorlardı :(
    Ardından nooldu !!!

    Fuarın otoparkında bedava broşür dağıtan ve bu işten anlamayanlar parayı kazandı biz seyrettik.

    Şimdi Teknoloji bizi buralara getirdi, bırakında bu işi anlatanlar yalan söylememiş olsun ,
    Neticede yarın hepiniz bu ürünü takmayı öğreneceksiniz ve bu üründen ekmek yiyeceksiniz.

    Sürçi-lisan eylediysem affola
    Saygılarımla efendim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Sevgili dostlar ;

    Bu sistemi takmış olanlar ve kullananlar bu forumlarda yeterli sayıyıa ulaşamadığı için bazı bilgi eksikliklerinin olduğu alenen ortadadır.,

    Mevcut sistemlerde bile bazı belirsizlikler ve bilgi eksiklikleri olunca FSI ve TSI konusunda eksiklerin olmasının tek suçlusu bizleriz aslında.

    Bu konudaki belirsizliklere açıklama getirebilecek nacizane açıklamalarımı bu vesileyle sizlerle paylaşmak istedim :)

    1- Normal bir SGI sistem bile tamamen rolantede ve gazda çalışsa bir saatte sadece 0,8 lt benzin tüketir.

    2- FSI yada TSI sistemler ise mehmet meslekdaşımın dediği gibi (ROLANEDE BENZİNLE ÇALIŞMAZ) Sadece kut-off tan çıkarken her enjektörden 3-4 kere benzin dozajlaması yapar.

    3- Bu tip araçlarda her enjektörün 0.80 veya 0.90 m/s açık kaldığını düşünün !!! ve 4 kez bu işlemi yapsın ve 4 tane pitonunuz var :)
    3.6 msX4piston dediinizde = 14.4 ms yapar :)
    Buda normal bir v.wagen golfün 4X3.30 = 13.20 ms açık kaldığını düşündüğünüzde
    FSI yada TSI bir aracın normal volkswagen golfe göre sadece 1 er defa açık kalarak benzin dozajlaması yapması anlamına gelmektedir.

    4- Sanıldığı gibi yakıt tasarrufu konusunda FSI yada TSI lerin diğer kitlerden farkı yoktur desek başımız ağrımaz...

    5- Sadece çok kalabalık şehirlerde biraz gerçeklik payı vardır.

    6- Aslaa belli devirin üzerine çıktığında benzine geçiyor diye birşey yoktur.

    Lütfen arkadaşlar bu tip araçları bırakın normal sıralı sistemleri bile insanlara kabul ettire bilmek için fuar lara milyarlar döktüm, hatta nnefes yetmezliği problemi yaşadım ...
    ''Sıfır aracıma LPG taktıracağıma yakarım onu gidip broadway alırım'' diyenlerin karşısında rencide dahi oldum,
    Bu insanlara yeni nesil sequantal sistemleri anlatırken insanlar fuarda sergilediğim spor araçların kaç beygir olduğunu soruyorlardı :(
    Ardından nooldu !!!

    Fuarın otoparkında bedava broşür dağıtan ve bu işten anlamayanlar parayı kazandı biz seyrettik.

    Şimdi Teknoloji bizi buralara getirdi, bırakında bu işi anlatanlar yalan söylememiş olsun ,
    Neticede yarın hepiniz bu ürünü takmayı öğreneceksiniz ve bu üründen ekmek yiyeceksiniz.

    Sürçi-lisan eylediysem affola
    Saygılarımla efendim :)

    Alıntıları Göster
    SYIN FARUK USTAM: BU HAFTA SONU FSİ TFSI TSİ..ARAÇLARIN YAKIT DÜNÜŞÜMÜ SEMİNERİNE KATILDIM..POLARİS LPG ZAVOLİ...İTALYADAN TEKNİK ELEMANLAR GELMİŞTİ..DEDİĞİM GİBİ BRC NİN B SİNİ BİLMEM BİLMEKTE İSTEMEM...VE HER DEFASINDA AYNI ŞEYLERLE KARŞI KARŞIYA KALMAKTAN GERÇEKTEN HİÇ HOŞNUT DEĞİLİM..KİMSENİN BİLGİSİNE USTALIĞINA LAF SMYLEMEDİM SÖYLEMEM..BÜTÜN ANLATTIKLARIM TAMAMİYLE PRİNS Dİ VE ZAVOLİ İÇİN GEÇERLİDİR..VE BU SİSTEMLERDE ARAÇ KESİNLİKLE 1100 DEVİRİN ALTINA GİRDİĞİ ZAMAN SADECE BENZİN YAKMAKTADIR...AYRICA 5200 DEVİRE KADAR ARAÇ LPG DE ÇALIŞIURKEN BİLE BELİRLİ MS LERDE BENZİN PÜSKÜRTMESİ YAPILMAKTADIR..5200 DEVRİDEN SONRA BU ARAÇLARIN MOTOR YAPISINDAN KAYNAKLANAN ÖZELİKTEN ÖTÜRÜ SADECE BENZİNDE ÇALIŞMASI VARDIR..VE HİÇBİR BAYİ TEKNİK TESTLERDEN GEÇTİKTEN SONRA ÇIKAN YAKIT TASARUFUNU GERÇEK ANLAMDA UYGULAMAYA KONULAMAYACAĞINI TÜRKİYEDE HAVA RAKIM YOL VE LPG FİYATI BAZ ALINDIĞINDA TASARUFUN ÇOK DÜŞÜK OLDUĞUNU BİLMEKTEDİR..

    teknik bilgi olarak sizin gibi bir ustanın eline su bile dükemem..siizin gibi değerli ve konusunda uzaman bir meslektaşımla bilgi tartışmasına girmek hhaddim değildir..siz nasıl katıldığınız fuarlarda seminerlerde toplantılarda değilki müşterileri katılımcıları bilhasa bayilere bilgi aktarımı yaptığınız gibi biz burda bu bölgede müşterilere anlatıyoruz..siz orda kalkiteyi anlatırken teknik bilgi verirken biz burda insanların kafasına yerleşmiş tüp tüptür mantığını silmekle meşkuluz..

    gelelim verdiğiniz değerlere :size bir kaç sorum olacak...bu sorularımı lütfen bir çırağın ustasına sorduğu gibi algılayın..öyle temmmeni ediyor ve affınıza sığınıyorum..


    biliniyorki fsi ,tsi, tfsi araçlarda yakıt standart motorlarda olduğu gibi emme manifolduna değil ,direk yanma odasına püskürtülüyor..ve normal motorlardaki benzin pükürtme barı 4 bar iken fsi lerde 10 bara kadar çıkabiliyor..tfsi lerde 110 bara kadar çıkıyor.. bu araçlarda yakıt talebe bağlı kontrol edilen yüksek basınçlı pompalar ile sağlanan ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor..emmme spapların arasında yer alan enjektürlerle yakıt doğrudan yanma odasına ms lik(milisaniyelik) hsasasiyetle yüksek bar basınçla püskürtülüyor..

    buda karşımıza benzin enjektürlerinin direk yanma odasına bağlı blokun içinde yar aldığını ve sürekli aktif olması gerekltiğini gösteriyor..BU ARAÇ NASIL OLURDA BENZİN PÜSKÜRTMEDEN DİREK LPGDE ÇALIŞABİLİYOR..Kİ ÇALŞABİLMESİ İÇİN EN AZ 0,5 MS LİK ZAMANLAMAYA SAHİP BİR LPG ENJEKTÜRÜNE SAHİP OLMASI LAZIM...BÖYLE BİR ENJEKTÜR YOK SANIRIM..BU TEZ ARACIN ROLANTİDE BENZİNLE ÇALIŞTIĞINI GÖSTERİR..maxsimum tork değeri :280 NM .1800 D/D İLE 5000 D/D ARASINDA OLABİLİYOR..BU CANAVARI LPG DE DOYURABİLMEK VE AYNI ZAMNDA BENZİNİ KESMEK SADECE LPG DE ÇALIŞTIRMAK NASIL OLUYOR ...

    MONTAJINIZI YAPTIĞINIZ ARAÇLARDA YAKIT TASARUFU SADECE LPG DE KULLANIRKEN 100 KM DE KAÇ LT LPG YAKITI HARCAR..

    EĞER DEDĞİNİZ SİSTEM BRC DE VARSA SANIRIM BRC Yİ TAKMAK BİRAZ RİSKLİ OLUYOR..BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ NASIL SOĞUTUYOR..

    KUSURA BAKMAYIN BEN BİRAZ MÜŞTERİ GÖZÜYLE BAKARIM RAKAMLARA İNMEM..ÇÜNKÜ BİLİNMELİDİR Kİ MÜŞTERİ SONUCA BAKAR ...

    BU KADAR TASARUF ORANI YÜKSEK İSE BRC YADA FARKLI BİR MARKA NEDEN BUNA REKLAM YAPMIYOR..YATIRIM YAPMIYOR..EN BÜYÜK REKLAM ATILIM OTOGAZIN SADECE TEK TSİ MONTAJINI DEFALARCA LPG HABERDEN VERMESİ..

    HERKES BİLİYORKİ YAKIN GELECEKTE BELKİDE BÜTÜN ARAÇLAR DİREK ENJEKSİYON SİSTEMİNE DÖNECEK..ALTERNATİF YAKIT İSE YATIRIM NERDE...AVRUPADA HER BAYİDE MONTAJ YAPILIYORKEN TÜRKİYEDE NEDEN MONTAJI YAPILAMIYOR...YAPILSADA ÇOK DÜŞÜK BİR MİKTARDA..SEBEBİ NE.

    TSİ VE FSİ AYNI MOTOR OLMAMASINA KARŞIN TSİ DE ALINAN VERİM NEDEN FSİ DEN ALINMIYOR...(avrupa da tabi..türkiyede tsaruf yokta)

    HERKES TARAFINDAN BİLİNİYORKİ ZAVOLİ İLE BRC NİN SAHİBİ BİR...DEDİĞİNİZ GİBİ BRC GAZLA ÇALIŞIYOR İSE TEKNİKERLER NEDEN ZAVOLİYE BU ÖZELKLERİ BU ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ UYGULATMIŞ..BU KAYIPTIR KAZANÇ DEĞİL..

    SANIRIM Bİ ARA KOREGAS IN TÜRKİYE DİSTİRİBÜTÜRÜYDÜNÜZ VE ÇOK KALİTELİ CİHAZ OLMASINA RAĞMEN NEDEN BRC..HATTA PAZARLAMACINIZ TAMMAIYLE ŞU ÇÜMLEYİ KULLANMIŞTI :ahmet bey hepimiz biliyoruz ki lpg piyasasının tek devi prins vsi dir..herkes ona yetişmeye çalışıyor ve dengeyi onun üstüne kuruyor..dünyada en büyük 3. firma olması ve en kaliteli ürünü pazarlaması onları 1. sıraya getiriyor..bizim enjektürümüz (koreagas) dünyada prins ten sonra en kaliteli enjektürdür..mslik oranıda söylemişti 2,4 mü öyle bişeydi ...

    PRİNS BİLE FSİ TSİ ARAÇLARA ŞUAN İÇİN MONTAJ UYGULAMASI DOĞRU DEĞİL DEMESİNE RAĞMEN BRC YADA FARKLI BİR FİRMA NEDEN HALA TASARUF VAR DEYİP MONTAJ YAPIYOR..ACABA PRİNS BU KONUDA GERİMİ KALDI...


    BİZ SADECE TAKILIYOR DİYE DUYUYORUZ ...PEKİ FİRMALAR NEDEN NET BİR TAVIRLA NET BİR RAKAMLA NET BİR DURUŞLA REKLAM VE YATIRIM YAPMIYOR VE ARKASINDA DURMUYOR...

    BEN 4 SENEDİR LPG SEKTÜRÜNDEYİM...SEKTÜRE GİRMEDEN ÖNCE ELİME ANAHTAR ALMIŞLIĞIM YOK MOTORUN M SİNDEN ANLAMAM..BEN BİLE İTALYAN ARAKADAŞA ŞU SORUYU SORDUM SİZCE TÜRKİYEDE BU ARAÇLARA MONTAJ UYGULAMASI YAPILMALIMI YAPILMAMALIMI..SORUSUNA BANA YANIT AYNEN ŞÖYLE OLDU AVRUPADA BU ARAÇLARA TASARUF %40 TIR...TÜRKİYEDE FİYATTAN DOĞAN SIKINTIODAN ÖTÜRÜ TASARUF ORANI DÜŞÜKTÜR..ANCAK FİRMALAR ÇOK CİDDİ GELİŞMELER ARAŞTIRMALAR UYGULAMALAR YAPIYOR..ŞUAN İÇİN AÇIKCASI HİÇBİR FİRMA BU ARAÇLAR İÇİN ALTERNATİF YAKIT LPG DİR DİYEMEZ..

    HATTA BİR BAYİ ARKADAŞIMIZ ŞU SORUYU SORMUŞTU NEDEN ARAÇ ROLANTİDE BENZİNDE ÇALIŞIYOR NORMALDE ÇALIŞIYORSA LPG DE ÇALIŞMASI LAZIM DEMİŞTİ..ALDIĞI CVP BİZİM MÜHENDİSLERİMİZ SİZİN GİBİ AKKILLI DEĞİL ..DAHA OKADAR GELİŞMEMİŞLER OLDU..



    KUSURA BAKMAYIN KAFANIZI ŞİŞİRDİM..ÇIRAKLIĞIMIZA VERMENİZİ TEMMENNİ EDERİM..SAYGILAR SUNARIM..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    SYIN FARUK USTAM: BU HAFTA SONU FSİ TFSI TSİ..ARAÇLARIN YAKIT DÜNÜŞÜMÜ SEMİNERİNE KATILDIM..POLARİS LPG ZAVOLİ...İTALYADAN TEKNİK ELEMANLAR GELMİŞTİ..DEDİĞİM GİBİ BRC NİN B SİNİ BİLMEM BİLMEKTE İSTEMEM...VE HER DEFASINDA AYNI ŞEYLERLE KARŞI KARŞIYA KALMAKTAN GERÇEKTEN HİÇ HOŞNUT DEĞİLİM..KİMSENİN BİLGİSİNE USTALIĞINA LAF SMYLEMEDİM SÖYLEMEM..BÜTÜN ANLATTIKLARIM TAMAMİYLE PRİNS Dİ VE ZAVOLİ İÇİN GEÇERLİDİR..VE BU SİSTEMLERDE ARAÇ KESİNLİKLE 1100 DEVİRİN ALTINA GİRDİĞİ ZAMAN SADECE BENZİN YAKMAKTADIR...AYRICA 5200 DEVİRE KADAR ARAÇ LPG DE ÇALIŞIURKEN BİLE BELİRLİ MS LERDE BENZİN PÜSKÜRTMESİ YAPILMAKTADIR..5200 DEVRİDEN SONRA BU ARAÇLARIN MOTOR YAPISINDAN KAYNAKLANAN ÖZELİKTEN ÖTÜRÜ SADECE BENZİNDE ÇALIŞMASI VARDIR..VE HİÇBİR BAYİ TEKNİK TESTLERDEN GEÇTİKTEN SONRA ÇIKAN YAKIT TASARUFUNU GERÇEK ANLAMDA UYGULAMAYA KONULAMAYACAĞINI TÜRKİYEDE HAVA RAKIM YOL VE LPG FİYATI BAZ ALINDIĞINDA TASARUFUN ÇOK DÜŞÜK OLDUĞUNU BİLMEKTEDİR..

    teknik bilgi olarak sizin gibi bir ustanın eline su bile dükemem..siizin gibi değerli ve konusunda uzaman bir meslektaşımla bilgi tartışmasına girmek hhaddim değildir..siz nasıl katıldığınız fuarlarda seminerlerde toplantılarda değilki müşterileri katılımcıları bilhasa bayilere bilgi aktarımı yaptığınız gibi biz burda bu bölgede müşterilere anlatıyoruz..siz orda kalkiteyi anlatırken teknik bilgi verirken biz burda insanların kafasına yerleşmiş tüp tüptür mantığını silmekle meşkuluz..

    gelelim verdiğiniz değerlere :size bir kaç sorum olacak...bu sorularımı lütfen bir çırağın ustasına sorduğu gibi algılayın..öyle temmmeni ediyor ve affınıza sığınıyorum..


    biliniyorki fsi ,tsi, tfsi araçlarda yakıt standart motorlarda olduğu gibi emme manifolduna değil ,direk yanma odasına püskürtülüyor..ve normal motorlardaki benzin pükürtme barı 4 bar iken fsi lerde 10 bara kadar çıkabiliyor..tfsi lerde 110 bara kadar çıkıyor.. bu araçlarda yakıt talebe bağlı kontrol edilen yüksek basınçlı pompalar ile sağlanan ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor..emmme spapların arasında yer alan enjektürlerle yakıt doğrudan yanma odasına ms lik(milisaniyelik) hsasasiyetle yüksek bar basınçla püskürtülüyor..

    buda karşımıza benzin enjektürlerinin direk yanma odasına bağlı blokun içinde yar aldığını ve sürekli aktif olması gerekltiğini gösteriyor..BU ARAÇ NASIL OLURDA BENZİN PÜSKÜRTMEDEN DİREK LPGDE ÇALIŞABİLİYOR..Kİ ÇALŞABİLMESİ İÇİN EN AZ 0,5 MS LİK ZAMANLAMAYA SAHİP BİR LPG ENJEKTÜRÜNE SAHİP OLMASI LAZIM...BÖYLE BİR ENJEKTÜR YOK SANIRIM..BU TEZ ARACIN ROLANTİDE BENZİNLE ÇALIŞTIĞINI GÖSTERİR..maxsimum tork değeri :280 NM .1800 D/D İLE 5000 D/D ARASINDA OLABİLİYOR..BU CANAVARI LPG DE DOYURABİLMEK VE AYNI ZAMNDA BENZİNİ KESMEK SADECE LPG DE ÇALIŞTIRMAK NASIL OLUYOR ...

    MONTAJINIZI YAPTIĞINIZ ARAÇLARDA YAKIT TASARUFU SADECE LPG DE KULLANIRKEN 100 KM DE KAÇ LT LPG YAKITI HARCAR..

    EĞER DEDĞİNİZ SİSTEM BRC DE VARSA SANIRIM BRC Yİ TAKMAK BİRAZ RİSKLİ OLUYOR..BENZİN ENJEKTÜRLERİNİ NASIL SOĞUTUYOR..

    KUSURA BAKMAYIN BEN BİRAZ MÜŞTERİ GÖZÜYLE BAKARIM RAKAMLARA İNMEM..ÇÜNKÜ BİLİNMELİDİR Kİ MÜŞTERİ SONUCA BAKAR ...

    BU KADAR TASARUF ORANI YÜKSEK İSE BRC YADA FARKLI BİR MARKA NEDEN BUNA REKLAM YAPMIYOR..YATIRIM YAPMIYOR..EN BÜYÜK REKLAM ATILIM OTOGAZIN SADECE TEK TSİ MONTAJINI DEFALARCA LPG HABERDEN VERMESİ..

    HERKES BİLİYORKİ YAKIN GELECEKTE BELKİDE BÜTÜN ARAÇLAR DİREK ENJEKSİYON SİSTEMİNE DÖNECEK..ALTERNATİF YAKIT İSE YATIRIM NERDE...AVRUPADA HER BAYİDE MONTAJ YAPILIYORKEN TÜRKİYEDE NEDEN MONTAJI YAPILAMIYOR...YAPILSADA ÇOK DÜŞÜK BİR MİKTARDA..SEBEBİ NE.

    TSİ VE FSİ AYNI MOTOR OLMAMASINA KARŞIN TSİ DE ALINAN VERİM NEDEN FSİ DEN ALINMIYOR...(avrupa da tabi..türkiyede tsaruf yokta)

    HERKES TARAFINDAN BİLİNİYORKİ ZAVOLİ İLE BRC NİN SAHİBİ BİR...DEDİĞİNİZ GİBİ BRC GAZLA ÇALIŞIYOR İSE TEKNİKERLER NEDEN ZAVOLİYE BU ÖZELKLERİ BU ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ UYGULATMIŞ..BU KAYIPTIR KAZANÇ DEĞİL..

    SANIRIM Bİ ARA KOREGAS IN TÜRKİYE DİSTİRİBÜTÜRÜYDÜNÜZ VE ÇOK KALİTELİ CİHAZ OLMASINA RAĞMEN NEDEN BRC..HATTA PAZARLAMACINIZ TAMMAIYLE ŞU ÇÜMLEYİ KULLANMIŞTI :ahmet bey hepimiz biliyoruz ki lpg piyasasının tek devi prins vsi dir..herkes ona yetişmeye çalışıyor ve dengeyi onun üstüne kuruyor..dünyada en büyük 3. firma olması ve en kaliteli ürünü pazarlaması onları 1. sıraya getiriyor..bizim enjektürümüz (koreagas) dünyada prins ten sonra en kaliteli enjektürdür..mslik oranıda söylemişti 2,4 mü öyle bişeydi ...

    PRİNS BİLE FSİ TSİ ARAÇLARA ŞUAN İÇİN MONTAJ UYGULAMASI DOĞRU DEĞİL DEMESİNE RAĞMEN BRC YADA FARKLI BİR FİRMA NEDEN HALA TASARUF VAR DEYİP MONTAJ YAPIYOR..ACABA PRİNS BU KONUDA GERİMİ KALDI...


    BİZ SADECE TAKILIYOR DİYE DUYUYORUZ ...PEKİ FİRMALAR NEDEN NET BİR TAVIRLA NET BİR RAKAMLA NET BİR DURUŞLA REKLAM VE YATIRIM YAPMIYOR VE ARKASINDA DURMUYOR...

    BEN 4 SENEDİR LPG SEKTÜRÜNDEYİM...SEKTÜRE GİRMEDEN ÖNCE ELİME ANAHTAR ALMIŞLIĞIM YOK MOTORUN M SİNDEN ANLAMAM..BEN BİLE İTALYAN ARAKADAŞA ŞU SORUYU SORDUM SİZCE TÜRKİYEDE BU ARAÇLARA MONTAJ UYGULAMASI YAPILMALIMI YAPILMAMALIMI..SORUSUNA BANA YANIT AYNEN ŞÖYLE OLDU AVRUPADA BU ARAÇLARA TASARUF %40 TIR...TÜRKİYEDE FİYATTAN DOĞAN SIKINTIODAN ÖTÜRÜ TASARUF ORANI DÜŞÜKTÜR..ANCAK FİRMALAR ÇOK CİDDİ GELİŞMELER ARAŞTIRMALAR UYGULAMALAR YAPIYOR..ŞUAN İÇİN AÇIKCASI HİÇBİR FİRMA BU ARAÇLAR İÇİN ALTERNATİF YAKIT LPG DİR DİYEMEZ..

    HATTA BİR BAYİ ARKADAŞIMIZ ŞU SORUYU SORMUŞTU NEDEN ARAÇ ROLANTİDE BENZİNDE ÇALIŞIYOR NORMALDE ÇALIŞIYORSA LPG DE ÇALIŞMASI LAZIM DEMİŞTİ..ALDIĞI CVP BİZİM MÜHENDİSLERİMİZ SİZİN GİBİ AKKILLI DEĞİL ..DAHA OKADAR GELİŞMEMİŞLER OLDU..



    KUSURA BAKMAYIN KAFANIZI ŞİŞİRDİM..ÇIRAKLIĞIMIZA VERMENİZİ TEMMENNİ EDERİM..SAYGILAR SUNARIM..

    Alıntıları Göster
    BU ARADA VERDİĞİNİZ 0,8 İLE 0,9 MSLİK ENJEKTÜR BAŞINA ZAMANLAMALARI BENZİN ÇALIŞMA PRENSİBİNE GÖREMİ LPG DEYKEN BENZİN PÜSKÜRTME ORANINA MI DEDİNİZ ..ANLAŞILMADIDA...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    BU ARADA VERDİĞİNİZ 0,8 İLE 0,9 MSLİK ENJEKTÜR BAŞINA ZAMANLAMALARI BENZİN ÇALIŞMA PRENSİBİNE GÖREMİ LPG DEYKEN BENZİN PÜSKÜRTME ORANINA MI DEDİNİZ ..ANLAŞILMADIDA...


    Aracın benzin tüketim değerlerini verirken bahsettiğim için bu ms.ler benzin zamanıdır.
    BRC nin enjektörleri bu zamanı yakalayabilmektedir :)

    Diğer sorularınızın tamamına aşağıda rakamlar vererek kısaca yanıt vermek istiyorum,
    Biz eskiden arkadaşlar arasında ''Haticeye bakma neticeye bak derdik'' (Samimiyetinize sığınarak bu espiriyi yapıyorum, Oturup hepsini sizinle yüzyüze sohbet etmek isterim.)

    Sizin bu sorularınız üzerine Elâzığa gideceğini söyleyen TSI sahibi müşterimi arayıp net doneler almak ve sizlerle paylaşmak için telefon ettim.
    Daha önce 250 Tl.lik benzinle aynı yolda 750 km. yol gidebilirken, Şimdi 250 Tl.lik LPG ile 1400 km. yol gittiğini söyledi.

    Yani benzin tüketimi 333 krş imiş,
    LPG tüketimi 178 krş olmuş,
    Tabii bu arada nekadar benzin tükettiğini ölçemediği için benzin bilgisini veremiyor Hüseyin bey.
    Bana göre Hüseyin bey tasarruf yapmış :)

    Niye reklamının yapılmadığı konusuna gelince
    Türkiyemde bu kiti takabilen servis sayısı malesef bir elin parmaklarından daha az, Siz seminere gitmişsiniz takdir edersinizki çok iyi bir elektrik bilgisi gerekiyor bu sistemi takabilmek için,
    3-5 bayi için reklam verilmez değilmi :

    Ancak sıralı sistemleride eskiden herkes takamıyordu şimdi merdiven altında bile takılabiliyor, birgün TSI lerde yaygınlaşacaktır.
    Tabiiki bizler bu konuyu bilerek ve herkesi tedirgin etmeden net donelerle bu işi tartışmalıyızki potansiyel oluşsun :)

    Saygılarımla dostum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    BU ARADA VERDİĞİNİZ 0,8 İLE 0,9 MSLİK ENJEKTÜR BAŞINA ZAMANLAMALARI BENZİN ÇALIŞMA PRENSİBİNE GÖREMİ LPG DEYKEN BENZİN PÜSKÜRTME ORANINA MI DEDİNİZ ..ANLAŞILMADIDA...


    Aracın benzin tüketim değerlerini verirken bahsettiğim için bu ms.ler benzin zamanıdır.
    BRC nin enjektörleri bu zamanı yakalayabilmektedir :)

    Diğer sorularınızın tamamına aşağıda rakamlar vererek kısaca yanıt vermek istiyorum,
    Biz eskiden arkadaşlar arasında ''Haticeye bakma neticeye bak derdik'' (Samimiyetinize sığınarak bu espiriyi yapıyorum, Oturup hepsini sizinle yüzyüze sohbet etmek isterim.)

    Sizin bu sorularınız üzerine Elâzığa gideceğini söyleyen TSI sahibi müşterimi arayıp net doneler almak ve sizlerle paylaşmak için telefon ettim.
    Daha önce 250 Tl.lik benzinle aynı yolda 750 km. yol gidebilirken, Şimdi 250 Tl.lik LPG ile 1400 km. yol gittiğini söyledi.

    Yani benzin tüketimi 333 krş imiş,
    LPG tüketimi 178 krş olmuş,
    Tabii bu arada nekadar benzin tükettiğini ölçemediği için benzin bilgisini veremiyor Hüseyin bey.
    Bana göre Hüseyin bey tasarruf yapmış :)

    Niye reklamının yapılmadığı konusuna gelince
    Türkiyemde bu kiti takabilen servis sayısı malesef bir elin parmaklarından daha az, Siz seminere gitmişsiniz takdir edersinizki çok iyi bir elektrik bilgisi gerekiyor bu sistemi takabilmek için,
    3-5 bayi için reklam verilmez değilmi :

    Ancak sıralı sistemleride eskiden herkes takamıyordu şimdi merdiven altında bile takılabiliyor, birgün TSI lerde yaygınlaşacaktır.
    Tabiiki bizler bu konuyu bilerek ve herkesi tedirgin etmeden net donelerle bu işi tartışmalıyızki potansiyel oluşsun :)

    Saygılarımla dostum

    Alıntıları Göster
    sayın faruk ustam...benzin mslerinden bahsetmiştik.0.9 ms de 1 defa açıp kapatıyor.ve 10 bar basıçlı fsi ile 110 bar basıçlı tfsi araçların ms leri bir değildir...gelen basınca dayanarak püskürtme ms leri çok düşük olmaktadır..ve brc nin mtm enjektürü kesinlikle buna yetişmez.ancak uzun süreli ms lerde yakalayabilir..buda aracı lpg de çalıştırır..ancak benzin enjektürünü hemen öldürür...

    AYNEN BENDE SİZİN GİBİ BÜYÜK BİR USTAYLA MUHABBET ETMEK VE BİLGİ EDİNMEK ÇOK İSTERİM..VE GELECEK YAKI ZAMANDA BİR TEL GÖRÜŞMESİ YAPALIM USTAM..BEN SİZE ULAŞIRIM..

    250 TL İLE ŞEHİRLER ARASI 750 KM BENZİN..
    250 TL İLE ŞEHİRLER ARASI 1400 KM LPG (lpg+benzin benzin sarfıyatı bilinmelidir)
    250 TL LPG İLE ÇALIŞAN BİR ARAÇ EN AZ BUNA MÜTEAKİP 100 TL LİK BENZİN HARCAR..
    350 TL LPG+BENZİN=1400 KM..(buda eşittir %25 tasaruf)
    ŞEHİRLER ARASI %25 TASARUF YAPAN BİR LPG SİSTEMİ ŞEHİR İÇİNDE %10 İLE %15 ARASI TASARUF SAĞLAYABİLİR..BUDA UZUN SÜRELİ DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE İYİ BİR RAKAM OLABİLİR.

    EVET MONTAJCI SIKINTISI TÜRKİYEDE AŞİKARDIR..ANCAK HER BAYİDE EN AZ 2 KİŞİ TEKNİK OLARAK VE MEKANİK OLARAK BU SGİ SİSTEMİNİ ÇÖZMÜŞTÜR..BUDA YAPILAN YATIRIMLARDAN KAYNAKLANIYOR..YOKSA HALA SGİ MONTAJINDA SIKINTILAR OLACAKTI..DEMEM OKİ EĞER TASARUF ORANI YÜKSEK DERECEDE OLSAYDI FİRMALAR DEĞİL BU SEKTÜRDE OLANLARI KUNDAKTAKİ ÇOCUĞU PREFESÜR YAPAR BIRAKIRDI...

    EVET BİZ BU KONULARDA ÇOK GERİYİZ...GEREK BÜYÜK FİRMALARIN REKABETİNDEN KAYNAKLANAN PAZARLILARI VE HER ÖNÜNE GELENE BAYİMDİR DEYİP MAL SARTMALARI YANİ KAR ORANINI DÜŞÜNMELERİ..GEREKSE DEVLETİN BU SEKTÜRE YETERLİ DERECEDE DESTEK VERMEMMESİ...

    SAYGILAR SUNARIM..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    sayın faruk ustam...benzin mslerinden bahsetmiştik.0.9 ms de 1 defa açıp kapatıyor.ve 10 bar basıçlı fsi ile 110 bar basıçlı tfsi araçların ms leri bir değildir...gelen basınca dayanarak püskürtme ms leri çok düşük olmaktadır..ve brc nin mtm enjektürü kesinlikle buna yetişmez.ancak uzun süreli ms lerde yakalayabilir..buda aracı lpg de çalıştırır..ancak benzin enjektürünü hemen öldürür...

    AYNEN BENDE SİZİN GİBİ BÜYÜK BİR USTAYLA MUHABBET ETMEK VE BİLGİ EDİNMEK ÇOK İSTERİM..VE GELECEK YAKI ZAMANDA BİR TEL GÖRÜŞMESİ YAPALIM USTAM..BEN SİZE ULAŞIRIM..

    250 TL İLE ŞEHİRLER ARASI 750 KM BENZİN..
    250 TL İLE ŞEHİRLER ARASI 1400 KM LPG (lpg+benzin benzin sarfıyatı bilinmelidir)
    250 TL LPG İLE ÇALIŞAN BİR ARAÇ EN AZ BUNA MÜTEAKİP 100 TL LİK BENZİN HARCAR..
    350 TL LPG+BENZİN=1400 KM..(buda eşittir %25 tasaruf)
    ŞEHİRLER ARASI %25 TASARUF YAPAN BİR LPG SİSTEMİ ŞEHİR İÇİNDE %10 İLE %15 ARASI TASARUF SAĞLAYABİLİR..BUDA UZUN SÜRELİ DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE İYİ BİR RAKAM OLABİLİR.

    EVET MONTAJCI SIKINTISI TÜRKİYEDE AŞİKARDIR..ANCAK HER BAYİDE EN AZ 2 KİŞİ TEKNİK OLARAK VE MEKANİK OLARAK BU SGİ SİSTEMİNİ ÇÖZMÜŞTÜR..BUDA YAPILAN YATIRIMLARDAN KAYNAKLANIYOR..YOKSA HALA SGİ MONTAJINDA SIKINTILAR OLACAKTI..DEMEM OKİ EĞER TASARUF ORANI YÜKSEK DERECEDE OLSAYDI FİRMALAR DEĞİL BU SEKTÜRDE OLANLARI KUNDAKTAKİ ÇOCUĞU PREFESÜR YAPAR BIRAKIRDI...

    EVET BİZ BU KONULARDA ÇOK GERİYİZ...GEREK BÜYÜK FİRMALARIN REKABETİNDEN KAYNAKLANAN PAZARLILARI VE HER ÖNÜNE GELENE BAYİMDİR DEYİP MAL SARTMALARI YANİ KAR ORANINI DÜŞÜNMELERİ..GEREKSE DEVLETİN BU SEKTÜRE YETERLİ DERECEDE DESTEK VERMEMMESİ...

    SAYGILAR SUNARIM..

    Alıntıları Göster
    Önce bir FSI ve TSI araca LPG dönüşümü yapın da sonra bilginizle benimle tartışın,

    Aracın sahibi kuyumcudur efendim :)
    250 tl ye dolan deposundan 100 tl lik benzini eksilecek;
    Bu kadar yolda 100 tl benzin tüketecek ve bunu anlamayacak kadar hesap mağduru değildir.
    Ama siz bu konuda bilgi öğrenmeye değil, Tartışmaya odaklı olduğunuz için malesef sizinle bilgi teatisine kendimi kapatıyorum .
    Ben size TSI araç doneleri veriyorum burada
    Siz ise duyduklarınızla afaki konuşuyorsunuz, :(
    Saygılar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 17 Temmuz 2010; 22:05:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Önce bir FSI ve TSI araca LPG dönüşümü yapın da sonra bilginizle benimle tartışın,

    Aracın sahibi kuyumcudur efendim :)
    250 tl ye dolan deposundan 100 tl lik benzini eksilecek;
    Bu kadar yolda 100 tl benzin tüketecek ve bunu anlamayacak kadar hesap mağduru değildir.
    Ama siz bu konuda bilgi öğrenmeye değil, Tartışmaya odaklı olduğunuz için malesef sizinle bilgi teatisine kendimi kapatıyorum .
    Ben size TSI araç doneleri veriyorum burada
    Siz ise duyduklarınızla afaki konuşuyorsunuz, :(
    Saygılar....


    Alıntıları Göster
    faruk usta...ben çırağım dikkat ettiyseniz ve size bilgi edinmek açısından soruyorum..siz bunu tartışmak olarak görüyosunuz..yanlış anlaşıldıysam özür dilerim...ki ben buna inanmıyorum...

    haklısınız ben fsi ve tsi montajını yapmadım..ama merak etmeyin gözü kapalı montajını yapar çalıştırırım..ama sonuç sıfır olduktan sonra neye yarar...

    neyse yine diyorum yanlış anlaşıldıysam özür dilerim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    faruk usta...ben çırağım dikkat ettiyseniz ve size bilgi edinmek açısından soruyorum..siz bunu tartışmak olarak görüyosunuz..yanlış anlaşıldıysam özür dilerim...ki ben buna inanmıyorum...

    haklısınız ben fsi ve tsi montajını yapmadım..ama merak etmeyin gözü kapalı montajını yapar çalıştırırım..ama sonuç sıfır olduktan sonra neye yarar...

    neyse yine diyorum yanlış anlaşıldıysam özür dilerim..

    İşte bu yüzden Türkiyemde 3-5 kişi takabiliyor bu sistemi :)
    Siz benzin ms ile gaz ms lerini aynı zannediyorsunuz :)
    Oysa olması gereken nedir ?
    Benzin ms lerini bozmıyacak ve aynı kalmasını sağlayacak bir dozajlamayı sağlamaktır amaç :=)

    BRC bunu hem FSI de hemde TSI de sağlayabilmektedir.
    bu siztem 3 yıla yakındırda kullanılmaktadır , enazından ben iki yıldır takıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 17 Temmuz 2010; 22:34:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    faruk usta...ben çırağım dikkat ettiyseniz ve size bilgi edinmek açısından soruyorum..siz bunu tartışmak olarak görüyosunuz..yanlış anlaşıldıysam özür dilerim...ki ben buna inanmıyorum...

    haklısınız ben fsi ve tsi montajını yapmadım..ama merak etmeyin gözü kapalı montajını yapar çalıştırırım..ama sonuç sıfır olduktan sonra neye yarar...

    neyse yine diyorum yanlış anlaşıldıysam özür dilerim..

    İşte bu yüzden Türkiyemde 3-5 kişi takabiliyor bu sistemi :)
    Siz benzin ms ile gaz ms lerini aynı zannediyorsunuz :)
    Oysa olması gereken nedir ?
    Benzin ms lerini bozmıyacak ve aynı kalmasını sağlayacak bir dozajlamayı sağlamaktır amaç :=)

    BRC bunu hem FSI de hemde TSI de sağlayabilmektedir.
    bu siztem 3 yıla yakındırda kullanılmaktadır , enazından ben iki yıldır takıyorum.

    Alıntıları Göster
    YA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    YA

    Asıl komik olan şey sizin benzin enjektörleriyle LPG enjektörlerinin aynı ms lerde çalışması gerektiği konusundaki saplantınız.
    Yarın servisinize gelen ilk aracı PC nize bağlayın ve benzin ms lerini sabit tutabilmek adına LPG enjektörlerinin kaç ms açık kalmak zorunda olduğunu bir gözlemleyin.

    SANIYORUMKİ SİZ BU BİLGİNİZLE 1.8 TURBO VOLKSWAGENLEREDE MONTAJ YAPMIŞSINIZDIR VE BU SORULARI SORAN BİRİ OLARAK TURBOLARA GAZ TAKILMAZ DA DİYECEKSİNİZ.

    ÇÜNKİ fsı VE tsı ARASINDA SADECE TURBO FARKI VARDIR ...

    Ve sanıyorumgi siz bu bilgiyle GDI araçlarada gaz takarsınız,Ve sanıyorumki siz bu bilgiyle ve 4 yıllık KOCA LPG geçmişinizle D4 toyoalarada montaj yapmışsınızdır.

    Ve benim TAKTIM VE SORUNSUZ ÇALIŞIYOR DEDİĞİM SİSTEMLERE YORUM YAPABİLECEK TEKNİK BİLGİYE, ELEKTRONİK BİLGİYE, VE LPG GEÇMİŞİNİZE ÇOK GÜVENEREK VE HALA ÇIRAKLIK ESPİRİSİYLE MASUMİYET sergilemeye çalışarak ne elde etmeye çalıştığınızı anlayabilmiş değilim.
    Lütfen benim gibi FSI veya TSI montajı yapın -sonrada çalıştırın ve ondan sonra buradan ahkâm kesin...
    Saygılarımla

    Tavla oynamayı öğrenmeden zar tutmayaı öğrenmeye çalışan bir çömez durumuna düşürmeyin kendinizi lütfen :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    YA

    Asıl komik olan şey sizin benzin enjektörleriyle LPG enjektörlerinin aynı ms lerde çalışması gerektiği konusundaki saplantınız.
    Yarın servisinize gelen ilk aracı PC nize bağlayın ve benzin ms lerini sabit tutabilmek adına LPG enjektörlerinin kaç ms açık kalmak zorunda olduğunu bir gözlemleyin.

    SANIYORUMKİ SİZ BU BİLGİNİZLE 1.8 TURBO VOLKSWAGENLEREDE MONTAJ YAPMIŞSINIZDIR VE BU SORULARI SORAN BİRİ OLARAK TURBOLARA GAZ TAKILMAZ DA DİYECEKSİNİZ.

    ÇÜNKİ fsı VE tsı ARASINDA SADECE TURBO FARKI VARDIR ...

    Ve sanıyorumgi siz bu bilgiyle GDI araçlarada gaz takarsınız,Ve sanıyorumki siz bu bilgiyle ve 4 yıllık KOCA LPG geçmişinizle D4 toyoalarada montaj yapmışsınızdır.

    Ve benim TAKTIM VE SORUNSUZ ÇALIŞIYOR DEDİĞİM SİSTEMLERE YORUM YAPABİLECEK TEKNİK BİLGİYE, ELEKTRONİK BİLGİYE, VE LPG GEÇMİŞİNİZE ÇOK GÜVENEREK VE HALA ÇIRAKLIK ESPİRİSİYLE MASUMİYET sergilemeye çalışarak ne elde etmeye çalıştığınızı anlayabilmiş değilim.
    Lütfen benim gibi FSI veya TSI montajı yapın -sonrada çalıştırın ve ondan sonra buradan ahkâm kesin...
    Saygılarımla

    Tavla oynamayı öğrenmeden zar tutmayaı öğrenmeye çalışan bir çömez durumuna düşürmeyin kendinizi lütfen :(

    Alıntıları Göster
    SAYIN FARUK USTAM..GÖRÜYORUM Kİ EN İYİSİ BRC DİR SAPTAMASINA KAYIYORSUNUZ..BU GÜN LPG DEN HİÇ ANLAMAYN BİRNE SORUN BENZİN MS LERİYLE GAZ MSLERİ EŞİT ÇALIŞMAZ..BÖYLE Bİ TEZİ NERDEN ÇIKARDINIZ ANLAMIŞ DEĞİLİM..

    MERAK ETMEYİN DÜNYANIN 1 . NUMARALI CİHAZI PRİNS SAYESİNDE TURBO KOMPPRESÜR VB ARAÇLARIN SIRADAN ARAÇLAR GİBİ MONTAJINI YAPIP ÇALIŞTIRYORUZ..

    DEDĞİMİ GİBİ GEÇMİŞİM YOK AMA SALAK DEĞİLİM..VE GEÇMİŞEDE İHTİYACIM YOK BUY KONUDA..SİZ BANA YUKARDA SORDUĞUM SORULARA CVP VERMEKTEN KAÇINDINIZ...SİZ BİRYERDEN DÜNYANIN ENKALİTELİ CİHAZI PRİNSTİR DEYİP ONUN GÖLGESİNE SIĞINIP BİLMEM NE GAZI SATMAYA ÇALIŞIP.VE ONU ES GECEREK EN İYİ BRC DİR DERECESİ,NE DÜŞÜRÜYOSUNUZ KENDİNİZİ NEDEN..

    FSİ VE TSİ MONTAJI ZORMU..YOKYA NESİ ZOR..SG MONTAJINDAN FARKI NE..SİZ Mİ PROGRAM ATIYORSUNUZ..YOK ZATEN PROGRAMLI EKÜLER..SADECE BENZİN ENJ UCLARINDAN ALINAN SAYIMLAR FABRİKA TARAFINDAN ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ VE ŞEMAİ ŞEKİLDE SİZE GELMİŞ RENK KODUNDAN ARACIN BEYNİNDEN ALIYORSUNUZ..BUNU ZATEN BİRÇOK SGİ ARAÇTA UYGULUYORUZ..ARTI DEĞİLKİ BU..
    YİNE REDÜKTÜR YİNE GAZ VALFİ.YİNE BAĞLANTILAR AYNI..


    BİZ BAŞKASININ BİZE ÇİZDİĞİ YOLDA NEDEN YÜRÜYORUZ ..NEDEN BİZ O YOLU ÇİZMİYORUZ..ANLAMADIĞIM BU YOLU KENDİMİZİNMİŞ GİBİ NEDEN ALGILIYORUZ..ZTEN MONTAJINI FABRİKA YAPMAMAMIŞSA YAPILMIŞ ÖZELİKTEKİ ARACA MONTAJ UYGULAMSINI YAPTIRTMAZLAR ...
    VE O YOLU DEMEKKİ BAŞKASI BELİRLİYOR...


    SAYIN USTAM BAŞTANM BERİ SİZE ANLATMAK İSTEDİĞİM VE HERKESİNDE MERAK ETTİĞİ SORUYA CVP VERMEDİNİZ...

    HAYIR NE D4 MOTORLARA NEDE GDI MOTORA LPG UYGULAMASI YAPMADIM..MİLYON KAZANACAĞIMI BİLSEM KİMSEYİ KANDIRMAM..ZATEN İHTİYACIMDA YOK...

    FSİ İLE TSİ ARASINDAKİ FARK SADECE TURBO.. onu sokaktaki çocuk bile biliyor..

    EVET SİZİN KADAR BİLGİM YOK..AMA BENİ BİLGİLENDİRMEYE YETECEK SİZİNDE YETERLİ BİLGİNİZ YOK..
    AFFINIZA SIĞINIR VE KONUYU BURDA KAPATIYORUM..Bİ,DAHADA CVP VERMEM..YANLIŞ ANLAŞILMAKTAN VE BRC CİLER TARAFINDAN SÜREKLİ TARTIŞMAYA SÜRÜKLENMEKTEN BIKTIM..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    SAYIN FARUK USTAM..GÖRÜYORUM Kİ EN İYİSİ BRC DİR SAPTAMASINA KAYIYORSUNUZ..BU GÜN LPG DEN HİÇ ANLAMAYN BİRNE SORUN BENZİN MS LERİYLE GAZ MSLERİ EŞİT ÇALIŞMAZ..BÖYLE Bİ TEZİ NERDEN ÇIKARDINIZ ANLAMIŞ DEĞİLİM..

    MERAK ETMEYİN DÜNYANIN 1 . NUMARALI CİHAZI PRİNS SAYESİNDE TURBO KOMPPRESÜR VB ARAÇLARIN SIRADAN ARAÇLAR GİBİ MONTAJINI YAPIP ÇALIŞTIRYORUZ..

    DEDĞİMİ GİBİ GEÇMİŞİM YOK AMA SALAK DEĞİLİM..VE GEÇMİŞEDE İHTİYACIM YOK BUY KONUDA..SİZ BANA YUKARDA SORDUĞUM SORULARA CVP VERMEKTEN KAÇINDINIZ...SİZ BİRYERDEN DÜNYANIN ENKALİTELİ CİHAZI PRİNSTİR DEYİP ONUN GÖLGESİNE SIĞINIP BİLMEM NE GAZI SATMAYA ÇALIŞIP.VE ONU ES GECEREK EN İYİ BRC DİR DERECESİ,NE DÜŞÜRÜYOSUNUZ KENDİNİZİ NEDEN..

    FSİ VE TSİ MONTAJI ZORMU..YOKYA NESİ ZOR..SG MONTAJINDAN FARKI NE..SİZ Mİ PROGRAM ATIYORSUNUZ..YOK ZATEN PROGRAMLI EKÜLER..SADECE BENZİN ENJ UCLARINDAN ALINAN SAYIMLAR FABRİKA TARAFINDAN ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ VE ŞEMAİ ŞEKİLDE SİZE GELMİŞ RENK KODUNDAN ARACIN BEYNİNDEN ALIYORSUNUZ..BUNU ZATEN BİRÇOK SGİ ARAÇTA UYGULUYORUZ..ARTI DEĞİLKİ BU..
    YİNE REDÜKTÜR YİNE GAZ VALFİ.YİNE BAĞLANTILAR AYNI..


    BİZ BAŞKASININ BİZE ÇİZDİĞİ YOLDA NEDEN YÜRÜYORUZ ..NEDEN BİZ O YOLU ÇİZMİYORUZ..ANLAMADIĞIM BU YOLU KENDİMİZİNMİŞ GİBİ NEDEN ALGILIYORUZ..ZTEN MONTAJINI FABRİKA YAPMAMAMIŞSA YAPILMIŞ ÖZELİKTEKİ ARACA MONTAJ UYGULAMSINI YAPTIRTMAZLAR ...
    VE O YOLU DEMEKKİ BAŞKASI BELİRLİYOR...


    SAYIN USTAM BAŞTANM BERİ SİZE ANLATMAK İSTEDİĞİM VE HERKESİNDE MERAK ETTİĞİ SORUYA CVP VERMEDİNİZ...

    HAYIR NE D4 MOTORLARA NEDE GDI MOTORA LPG UYGULAMASI YAPMADIM..MİLYON KAZANACAĞIMI BİLSEM KİMSEYİ KANDIRMAM..ZATEN İHTİYACIMDA YOK...

    FSİ İLE TSİ ARASINDAKİ FARK SADECE TURBO.. onu sokaktaki çocuk bile biliyor..

    EVET SİZİN KADAR BİLGİM YOK..AMA BENİ BİLGİLENDİRMEYE YETECEK SİZİNDE YETERLİ BİLGİNİZ YOK..
    AFFINIZA SIĞINIR VE KONUYU BURDA KAPATIYORUM..Bİ,DAHADA CVP VERMEM..YANLIŞ ANLAŞILMAKTAN VE BRC CİLER TARAFINDAN SÜREKLİ TARTIŞMAYA SÜRÜKLENMEKTEN BIKTIM..

    Alıntıları Göster
    Tartışma sürüklenmenizin nedeni mesajlarında yazdığınız yanlış veya eksik bilgi bence;
    Örnek;
    1-İlk mesajınızda bu araçlarala ilgili bilgi hep avrupa kanaklı sonrada Avrupa ile Türkiye arasındaki farkı çözemedik diyorsunuz
    2-Bu araçlar rolantide hep benzinde çalışır diyorsunuz,montajını yapan şahıslar çalışmadığını söylüyor.
    3-Yüksek devirlerde benzinde çalıştığını söylüyorsunuz yine montajını yapmış kişiler böyle bir şey olmadığını söylüyor.
    Durum böyle olunca tabiki insanlar cevap yazmak zorunda kalıyor.Şunu yazsaydınız belki tartışma olmazdı FSI araca şu marka lpg sistemini taktım rolantide benzinde çalışıyor,yüksek devirlerde benzine geçiyor test ettim tasarruf %15-25 arası değişiyor deseydiniz ki sanırım montaj yaptığınız FSI bir araç da yok tartışma mahiyetinde sanırım kimse cevap yazmazdı şeklinde düşünüyorum.Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talfar

    Tartışma sürüklenmenizin nedeni mesajlarında yazdığınız yanlış veya eksik bilgi bence;
    Örnek;
    1-İlk mesajınızda bu araçlarala ilgili bilgi hep avrupa kanaklı sonrada Avrupa ile Türkiye arasındaki farkı çözemedik diyorsunuz
    2-Bu araçlar rolantide hep benzinde çalışır diyorsunuz,montajını yapan şahıslar çalışmadığını söylüyor.
    3-Yüksek devirlerde benzinde çalıştığını söylüyorsunuz yine montajını yapmış kişiler böyle bir şey olmadığını söylüyor.
    Durum böyle olunca tabiki insanlar cevap yazmak zorunda kalıyor.Şunu yazsaydınız belki tartışma olmazdı FSI araca şu marka lpg sistemini taktım rolantide benzinde çalışıyor,yüksek devirlerde benzine geçiyor test ettim tasarruf %15-25 arası değişiyor deseydiniz ki sanırım montaj yaptığınız FSI bir araç da yok tartışma mahiyetinde sanırım kimse cevap yazmazdı şeklinde düşünüyorum.Saygılar

    Alıntıları Göster
    FSI LPG dönüşümü kaç TL?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.