Şimdi Ara

FSİ MOTORUN ÖZELLİĞİ NEDİR (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
2
Favori
101.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mand1ra_Hekimi

    Üst segment araçlar eski model de olsa her zaman daha keyifli konforlu kullanım sunar

    hatta günümüzden daha konforlu bile sunabiliyor birçoğu, eskiden d segmenti ve üstü ile altındakiler arasında çok fark vardı, maliyet kaygısından dolayı alt segmentlerde o kadar düşmese de üstlerde düşme çok bariz
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Iste klasik tip atmosferik 2.0 olsa ben de dusunurdum. Ancak fsiden hic iyi bahsedilmiyor. Aslini bilemem tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu gunlerde fsi nin farkli bir kullanimini da duydum bir forumda. Bazilari arac modifiye etmek icin 2.0 tsi degilde 2.0 fsi alip turbolatirmis. Farki nedir, avantaji nedir, bu kadar ugrasa deger mi bilemiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fsi (direk enjeksiyonlu motorlar) çok yakmaz, arıza yapmaz , hantal değildir, sadece tüp takılmaz. Aynı sınıf ve hacimdeki motorlu araçlardan kesinlikle az yakar !!!!!



    şehir içi normal kullanım: 60,53 lt / 818,4 km = 7,4 lt

    yazın 7 lt / 100 km

    Fsi kötü diyenler bu motorların tsi-tfsi olarak Volkswagen grupta

    kullanıldığını anladılar artık iyice (seat,Audi,skoda,ve)

    birde Volkswagen ag'nin araştırıldığında kendi grubunun haricinde,

    bently, bugatti, Porsche

    markalarınada motor yaptığını görürler !!!

    Fsi motor avukatlığı yapmaktan hiç hoşlanmadığımıda belirtmek isterim !!!!!!!!

    zira halkımızın bilip bilmeden saçma sapan konuşmalarından dolayı

    düştüğümüz ofsaytların görülmesini isterdim.

    Lpg takılma durumunda sıkıntı olmasaydı bilen bilmeyen

    kötülediğinden çok överek yerlere göklere sığdıramazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • buumin kullanıcısına yanıt
    Turbosuz olarak üretilen motorlara turbo ya da kompresör olmaz, olsada sorun olur. İlk olarak hararet yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz motor dediğimiz mpi (çok nokta enjeksiyonlu) motorlardan %20 daha az yakar. Tabi malum yakıt fiyatları nedeniyle arada kalmış bir motor tipidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Bu gunlerde fsi nin farkli bir kullanimini da duydum bir forumda. Bazilari arac modifiye etmek icin 2.0 tsi degilde 2.0 fsi alip turbolatirmis. Farki nedir, avantaji nedir, bu kadar ugrasa deger mi bilemiyorum.



    Deutsche Auto Partsyoutube
    Big Turbo and Upgraded Fuel Pump | Project MK5 Ep 3
    https://www.youtube.com/watch?v=uu7syojRd6c
    eleman turbo takıyor




  • SPI = single Piont enjeksiyon (tek noktadan enjeksiyonlu) karburatörden sonraki icat,

    MPI = Multi point enjeksiyon (çok noktadan enjksyon)

    Fsi (gdi, d4, ...) : silindir içine direk enjeksiyon (dizeller gibi)

    Tsi-tfsi : bunlarda fsi nin turbo ve turbo + kompresör eklenmiş hali.

    Yani: hepsi ard arda yakıt tüketimini azaltmak için geliştirilmiş ve dahada geliştirilecek teknolojilerdir.

    SPI sistemli motor mpi ya da fsi dan az yaksaydı tekrar spi motor üretimine hatta karbüratöre geri dönülürdü değil mi ? .

    Birisini gazda birisini benzinde deneyince;

    FSI türevleri olan motorlar tabiki karbüratörlü/SPI/ MPI gibi eski sistemlere göre Çok yakar ----> çünkü kıyaslama yaparken çok yakıyor denilenler benzinle az yakıyor denilenler gazla ölçüme tâbi tutuluyor .



    Kabul etmek gerekir ki bazı motorlara lpg hem oluyor hemde yakışıyor hemde sorunsuz çalışıyor, ekonomide sağlıyor.

    Ekonomi amaçlı ve mecburen lpg takılamayacak şekilde üretilen araçlara illede lpg takıp rezil edip ve olup daha fazla masrafla karşılaşmaktan usanılmıyor. Lpg taktırmak psikolojik sorun haline geldi; arıza, masraf yaşanan sıkıntılar yüksek maliyetler vs. Paşa paşa benzinde binmekle aynı hesaba geliyor, en son noktada belki 5krş fark eder km de. Bunlar göz ardı edilip illede taktırılıyor.

    Lpg li araçlarda gaza abanma işine alışılıp dizele ve benzinliye geçip aynı işe devam etmekte çok önemli bir durum fazla yakıt tüketimi açısından.

    Çok yakmak / az yakmak gibi kavramlar bilmekle ve istemekle olur birazda.

    Çok detaylara girmek mümkün zor olsada ancak bu kadarla yetinelim. Günümüzde ki ve daha önceki yakıt tüketimleri arasında uçurum olmayabilir, tork ve beygir açısından çok fark olduğunu bilmeyen çok azdır herhalde.

    Üretecek teknoloji ve güce faZlaca sahibiz !!!!!

    Üretecek milli şuur ! ve milli birlik beraberlik ve kültüre ulaşmak için çalışmalıyız ?!?!?!

    Birbirimizle uğraşıp dış güçlere onların yaptıkları teknolojik makineleri anlamadan bilmeden birde eleştirilere kalkıp kavgalara tutuşup komik durumlara düşmeyelim !?!?!

    saygı ve selamlarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    Düz motor dediğimiz mpi (çok nokta enjeksiyonlu) motorlardan %20 daha az yakar. Tabi malum yakıt fiyatları nedeniyle arada kalmış bir motor tipidir.

    Doğru söylüyorsunuz k.kahriman
    Arada kalmış motoru, şu anda doygun ekonomili bir ülke olsaydık benzinde ucuz olsaydı ya da Avrupa'da olsaydık (ki bu günlerimize çok şükür) 3000 cc ve üzeri motorlu 2018 model fsi motorlu vw grup tan veya bently Bugatti porsche gibi araçlara binerdik (tubosuz ve kompresörsüz). Cem Yılmaz'ın malzemesiz kalacağı bir ülke için uğraşalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buumin -- 17 Mart 2018; 16:6:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fsi motor özelliği, doğuş oto eğitim programından (yani motorun üretildiği yerden)



    Palavracılara utanmasın, bilmemek değil öğrenmemek ayıp diyelim.



    Majeste J Gamingyoutube
    FSI Motor Nedir ? Ne işe yarar ? Çalışma prensibi ? sesli anlatım ile bu videoda
    https://m.youtube.com/watch?v=lcmKwGCH0RI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar 2006 model 108binde golf 1.6fsi aldım size şunu sormak istiyorum bazı çalıştırmalarda motordan birkaç saniyelik tırtt diye bir ses gelip normale dönüyor ustam lifterlerden yapar dedi kullanan kardeşlerimin yorumu nedir acaba
  • malahit M kullanıcısına yanıt
    Direksiyonda oynama yapar o tırtt sesiyle birlikte;
    Elektrim destekli direksiyon olduğu için. Tabiki aynı sesten bahsediyorsak. Cevap geç oldu ancak güç olmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bir hiç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • müntehâ-yı zirve-i hiçî

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.