Şimdi Ara

Fusion, Jazz ve Corolla H/B arasında kaldım. Lütfen yardım. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://arabam.milliyet.com.tr/fiyatdonanimkars.asp

    bu adresten karşılaştırma yapabilirsin.

    TEKNİK VERİLER Corolla 1.4 VVT-i Corolla 1.6 VVT-i

    Motor hacmi 1398 cc 1598 cc

    Maksimum güç 97 - 6000 HP 110 - 6000 HP

    Maksimum tork 130 - 4400 150 - 4800

    Silindir adedi/valf 4/16 4/16

    Ölçüler (mm)
    (Uzunluk/genişlik/yükseklik) 4180/1710/1475 4180/1710/1475

    Bagaj hacmi 289 litre 289 litre

    Net ağırlık 1205 1210

    Yakıt deposu 55 litre 55 litre

    Azami hız 185 km/s 190 km/s

    Hızlanma (0-100 km/s) 12 s 10,2 s

    Yakıt türü Benzinli Benzinli

    Yakıt tüketimi
    (100 km'de 90 km/s sabit hızla) 6,7 litre 7 litre




  • Peki Toyota indirim konusunda nasıldır?

    şu an gözüken liste fiyatları:

    Gövde Tipi---------Model-----------Liste Fiyatı----Mart Fiyatları
    Corolla H/B--------1.4 Terra---------31,998 YTL---27,600 YTL
    Corolla H/B--------1.6 Terra---------34,933 YTL---29,600 YTL
    Corolla H/B Dizel---1.4 D-4D Terra---38,433 YTL---34,047 YTL
  • TOYOTA Corolla HB 1.4 Terra (2002/08)


    Genel Bilgiler

    Dokuzuncu nesliyle Avrupalı kompakt otomobillere karşı güçlü bir rakip kimliği kazanan Corolla'nın hatchback versiyonu, bu yılın basında diğer kardeşleriyle birlikte tanıtıldı. Toyota'nın İngiltere'deki tesislerinde üretilen otomobil, ülkemize 1.4 litre 97 HP ve 1.6 litre 110 HP'lik motor seçenekleriyle ithal ediliyor. Corolla 1.4, ülkemizde sadece manuel şanzımanlı olarak ve Terra donanım seviyesiyle satılıyor.

    Karoser, iç mekan
    Corolla 1.4 HB'yi dış görünümünde 1.6 litrelik motorlu ve Sol donanımlı kardeşlerinden kromajlı çerçevesi bulunmayan radyatör ızgarası, ön tamponda sis farlarının yerinde siyah kapakların yer alması ve 175/70 R14 ebatlı lastikleri ayırıyor. Aracın kabinindeyse, donanım seviyesini belirleyen özel kaplamalar ve müzik sistemi gibi özellikler fark yaratıyor. Test aracımızda yer alan metal görünümlü kaplamalar, Toyotasa bayilerinde orijinal aksesuar olarak satılıyor. Malzeme kalitesi genel olarak yüksek olan otomobilin, işçilik kalitesi de başarılı. Corolla'nın 289 litrelik bagaj hacmi, kompakt hatchbacklerin en küçüğü olarak dikkat çekiyor. Arka koltuklar yatırıldığında bu hacmi 400 litreye kadar genişletmek mümkün.

    Motor, performans
    Corolla 1.4 Terra'nın alüminyum bloklu, 1398 cc'iik, üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu ve 16 supaplı motoru, 6000 d/d'de 97 HP güç, 4400 d/d'de 130 Nm maksimum tork üretiyor. Corolla'nın sekizinci neslinde de görev yapan VVT-İ teknolojili motorun gücü, yapılan iyileştirmeler sonrası değişmezken 130 Nm'lik maksimum torkuysa elektronik işletim sisteminde yapılan geliştirmelerle artık 4800 d/d yerine 4400 d/d'de elde ediliyor. Yapılan değişiklikle Corolla Sedan'da da kullanılan, selefine göre alt devirleri güçlenen motor, artık daha iyi kalkış performansı sağlarken, esnek kullanım özellikleri sergiliyor. Test ölçümlerinde Corolla 1.4 HB, fabrika verilerinde 12.0 sn olarak açıklanan 0-100 km/s hızlanmasını 10.8 sn'de tamamladı. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 11.9 sn'de, beşinci viteste 16.3 sn'de gerçekleştiren Corolla, 90 km/s'den 120 km/s hıza, dördüncü viteste 9.6, beşinci viteste de 12.5 sn'de çıktı. Bu değerler 1.4 litrelik motora sahip bir otomobil için oldukça başarılı. Kalkıştan itibaren hızlanmaya istekli karakter sergileyen motor, sürekli üst devir kullanımında uğultulu çalışması nedeniyle rahatsızlık verebilir. Test süresince 100 km'de ortalama 6.9 litre yakıt tüketen Corolla 1.4, 55 litrelik deposuyla 797 km'lik menzile ulaşabiliyor.

    Kullanım, konfor
    Corolla'nın genel olarak kullanım özellikleri çok pratik. Aracın kararlı yol tutuş karakteri, yolcularına güven verirken virajlarda gaza yüklenilerek limitleri zorlandığındaysa önden kayma eğilimine giriyor. 1.6 litrelik versiyonlardaki 15 inç çaplı jantların yerini alan 14 inç çaplı jantlar ve 175/70 ölçüsündeki lastikler, yol tutuştan biraz ödün verilmesine sebep oluyor. Yüksek yanaklı lastiklerin sağladığı avantajsa daha fazla konfor. Otomobilin ergonomik açıdan sorunsuz kabininde sadece Optitron gösterge tablosunun, gündüz farlar kullanıldığında silikleşmesi eleştiri konusu olabilir. Motorunun 120 km/s'den itibaren uğultusunun aratmasıysa rahatsız edici hale gelebiliyor. Aracın yol ve lastik sesi yalıtımıysa genel olarak başarılı. Fren testlerinde Corolla 1.4 HB, 100 km/s hızda sağladığı 38 metrelik duruş mesafesiyle çok güvenilir olduğunu gösterdi.


    http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=406&yil=2002/08




  • İkisininde test sürüşünü yapmadan alma sakın. Arabamız yok mok derlerse kalsın o zaman de tıpış tıpış bulurlar sana test aracı.
  • yaklaşık 1000 ytl indirebilirsin ben dizelinde yaptırmıştım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: bjk_fan

    Peki Toyota indirim konusunda nasıldır?

    şu an gözüken liste fiyatları:

    Gövde Tipi---------Model-----------Liste Fiyatı----Mart Fiyatları
    Corolla H/B--------1.4 Terra---------31,998 YTL---27,600 YTL
    Corolla H/B--------1.6 Terra---------34,933 YTL---29,600 YTL
    Corolla H/B Dizel---1.4 D-4D Terra---38,433 YTL---34,047 YTL
  • ben toyotada avensis corolla hb dizel -benzinli ve yeni -eski yaris bunların test sürüşünü yapmıştım.
    bu konuda hiç sıkıntı yaşamadım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: coxyc

    İkisininde test sürüşünü yapmadan alma sakın. Arabamız yok mok derlerse kalsın o zaman de tıpış tıpış bulurlar sana test aracı.
  • TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR
    BUARADA BİŞEY DAHA ARKADAŞLAR COROLLANIN HB İ DAHA GÜZEL BENCE KASANIN DIŞ GÖRÜNÜMÜ AÇISINDAN NE DERSİNİZ ...

    NE KADARA ALMIŞTIN COROLLA SEDAN DİZELİNİ ARKADAŞ BİZE 32-33 CİVARI FİYAT ÇEKİYORLAR NE DERSİNİZ...
    BİDE TOYOTANIN SİTESİNDE GÖRDÜM BEJ DÖŞEMELİ ÇOK HOŞ GÖRÜNÜYIOR...
  • bu da TOYOTA Yeni Corolla 1.6 HB Sol (2002/03) test bilgileri (ama unutmaki bunlar yorum )


    Genel Bilgiler

    Geride bıraktığı 35 yılda ulaştığı 29 milyon adetlik satış rakamıyla dünyanın en çok satılan otomobili ünvanına sahip olan Toyota Corolla, artık Avrupa kompakt otomobiller pazarında da liderliği hedefliyor. İlk kez 1969 yılında yollara çıkan Corolla'nın yeni neslinin, sedan, hatchback, station wagon ve kompakt-van versiyonları, 2001 yılında aynı anda tanıtıldı. Corolla ailesinin İngiltere'de üretilen hatchback üyesi, üç ve beş kapılı karoser seçeneklerine sahip. Corolla'nın Türkiye'ye Terra, Sol ve T-Sport donanım seviyelerinde ithal edilen hatchback versiyonunda 1.4 litre 97 HP ve 1.6 litre 110 HP'lik motorlu versiyonlar sadece beş kapılı olarak satılıyor. 1.8 litre 192 HP'lik motorla sahip T-Sport'sa sadece üç kapılı karoserle üretiliyor. Toyotasa, Corolla Hatchback'leri diğer seçenekler gibi 3 yıl/100 bin km mekanik, 6 yıl paslanmazlık garantisiyle satıyor.

    Karoser, iç mekan
    Corolla'nın hatchback versiyonu, aynı yeni platformu paylaştığı, sedan, station wagon ve kompakt van kardeşleri gibi 2600 mm'lik aks mesafesine sahip. Ancak 4180 mm'lik boyu, sedandan (4385 mm) 205 mm, kompakt-van’dan (4240 mm) 60 mm daha kısa. 1475 mm'lik yüksekliğiyle sedana (1470 mm) göre 5 mm fazlası bulunan hatchbackin genişliğiyse, bütün kardeşleri gibi 1710 mm. Fransa'daki ED2 tasarım merkezinde şekillendirilen Corolla'nın hatchback versiyonu, sedandan farklı bir burun yapısına sahip. Kardeşleriyle aynı radyatör ızgarasını kullanmasına karşın far, kaput, tampon ve ön çamurluk tasarımı oldukça farklı. Hatchback'e daha dinamik bir görünüm kazandıran desensiz camlı farlar, irileştirilmiş çekik gözlere benziyor. Farlara entegre sinyaller, ön çamurluklara taşmış. Sedanın tamponuyla benzer çizgilerden oluşan tampon tasarımındaysa farklılığı sis farları yaratıyor. Otomobilin arka kısmındaysa Audi A3'ü hatırlatan büyük stop lambaları dikkat çekiyor. Otomobilin iç mekanı, sedandan farklı değil. Genel olarak kaliteli bir havaya sahip kabinde, Avrupai lezzetleri algılamak zor değil. Koltuk döşemeleri, kokpit, kapı içi kaplamalarının malzeme ve işçilik kalitesi Avrupalı otomobilleri çağrıştırıyor. Yüksek yapılı kokpitte bütün kumandalar yerli yerinde. Lexus'tan alınan optitron aydınlatmalı gösterge tablosu, karakterlerin büyüklüğü ve ferah tasarımıyla rahat takip ediliyor. Orta konsolun üzerindeki radyo-CD'nin büyük bilgi ekranında yol bilgisayarının verileri de görülebiliyor. Havalandırma kumandaları, düğme grubu ve kapaklı gözün yanı sıra küllüğün konumlandırıldığı orta konsol, metal görünümlü malzemeyle kaplı. Sol versiyonunda metal kaplamaların yanı sıra ahşap görünümlü kaplamalar da seçilebiliyor. Terra versiyonundaysa bu bölüm siyah renkli. Corolla'nın sürücüye eğimli tasarlanmış vites kolunun üzerinde de Sol versiyona özel olarak kromaj görünümlü kaplama ve deri kaplama var. Üzerinde müzik sistemi kumandası bulunan üç kollu direksiyon simidi de deri kaplı. Kapı kolları kromajlı olan otomobilin cam ve merkezi kilit düğme grubu da metal görünümlü. Kolçaktaki cam ve merkezi kilit kumandaları eski Corolla'dan tanıdık. Ayrıca kapı içlerinde yeterli hacim sunan cepler bulunuyor. Otomobilin sürücü koltuğunun sırtlık ve yükseklik ayarları, kapı tarafındaki iki kolla yapılıyor. Yeni şasi tasarımında eskisine göre 130 mm artırılan aks mesafesi, diz mesafesini belirgin şekilde uzatmış. Koltukların genişleyen oturma alanının dışında ön ve arka koltuklardaki yolcuların kalça noktaları arasındaki uzunluğun 70 mm artırılmış olması, yolcuların rahat etmesini sağlıyor. Ön koltukların yanal destekleri çok başarılı. Otomobilin 289 litrelik bagaj hacmi, sınıf ortalamalarının oldukça altında. Bu değeri arka koltuk sırtlıklarını yatırarak artırmak mümkün olabiliyor. Yükleme/boşaltma eşiği yüksek, bagaj zemini de bu eşikten bir hayli alçak olan Corolla'nın bagaj kapağı da içeriden açılamıyor. Bütün bu dezavantajların yanında kapağın yüksek açılması, sağladığı kullanım kolaylığıyla sadece küçük bir avantaj sunuyor.

    Motor, performans
    Corolla Hatchback 1.6'da sekizinci nesil Corolla'dan tanıdık olan motor kullanılıyor. Mekanik yapısı yanma odalarının yeniden tasarlanmasıyla geliştirilen motor, uygulanan yeni bir elektronik işletim sistemi kontrolünde çalışıyor. 1598 cc hacimli üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu ve 16 supaplı alüminyum bloklu motor, Japon üreticinin ilk kez 1995 yılında kullanmaya başladığı, Türkiye'deyse 2000 yılında "akıllı motor" olarak lanse edilen VVT-İ (akıllı değişken supap zamanlama kontrol sistemi) sistemine sahip. Sistem, motor devri, sürücünün gaz pedalından verdiği komutlar, motor harareti gibi çok sayıda parametreyi değerlendirerek supapların açık kalma süresini belirliyor. Böylece motor her devirde daha iyi gerçekleşen yanma verimiyle, yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Fabrika verilerine göre 6000 d/d'de 110 HP güç üreten motor, 4800 d/d'de 150 Nm'lik maksimum tork üretiyor. Eski Corolla'da 1000 d/d daha alt devirde alınan maksimum torkun yukarı taşınmasına karşın yüksek hızlardaki esneklik artırılmış ve yakıt tüketimi düşürülmüş. Gerçekten de kalkıştan itibaren istekle devirlenen motor, Corolla'yı zorlanmadan maksimum hızına ulaştırabiliyor. Şanzımanla uyum içinde çalışan motor, ideal tork dağılımı sayesinde büyük viteslerde hızlanma isteklerine de tolerans tanıyor. Daha önce Corolla Sedan'da şahit olduğumuz yüksek hızlardaki uğultuya hatchbackte rastlamamamız, sorunun o otomobile özgü olduğu sonucunu çıkartıyor. Test ölçümlerimizde Corolla 1.6, 0-100 km/s hızlanmasını 10.3 sn'de tamamladı. Seri hızlanmasıyla dikkat çeken otomobilin 400 metrelik mesafeyi kat etme süresiyse 17.0 sn olarak gerçekleşti. Esneklik ölçümlerinde 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 10.4, beşinci viteste 14.2 sn'de tamamlayan Corolla Hatchback, 90-120 km/s hızlanmasını da dördüncü viteste 8.5, beşinci viteste de 11.6 sn'de tamamladı. Test sürüşümüz boyunca Corolla'nın yakıt göstergesindeki ibreyi aşağı doğru hareket ettirmek çok kolay olmadı. 100 km'de ortalama 7.4 litre yakıt tüketen Corolla, sınıfındaki rakiplerine gözdağı verdi. Corolla Hatchback 55 litrelik deposuyla 743 km'lik menzile ulaşabiliyor. Ama bununla yetinmeyenler otomobilin gaz pedalım daha kontrollü kullanıp menzili daha da uzatabilir.

    Kullanım, konfor
    Corolla'nın canlı motoru, dinamik görünümünün karşılığının boş olmamasını garantiliyor. Otomobilin yola tutunmasınıysa konfor/yol tutuş dengesi iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi sağlıyor. Yüksek hız stabilitesi oldukça başarılı olan otomobil, virajlarda da bu sınıfın yol tutuş ustası olarak kabul edilen Ford Focus'a yakın tutunma özellikleri gösterdi. Ama hızlı dönüşlerde viraj içinde gaza yüklenildiğinde sürücüye tanıdığı tolerans Focus'un biraz gerisinde. Bu durumda önden dışa doğru kayma eğilimine giren otomobil, sürücüyü çok zorlamadan kontrol altına alınabiliyor. Corolla'nın elektronik kontrollü ve hıza duyarlı direksiyon sistemi, manevralarda hafifliği, yüksek hızda sertliği, tepkilerinin çabuk ve hassaslığıyla gerçek bir sürücü dostu. Simidin büyüklüğü ve kalınlığı da ideal. İç mekanda ergonomik kusur bulmak oldukça zor. Optitron gösterge tablosunun km sıfırlama sayacına dört kez basılarak yapılan ışık şiddet ayarı pek pratik değil. Gündüz farlar açıldığında göstergelerin fazlasıyla silikleşmesiyse kullanımda sorun yaratabilir. Yalın tasarımlı orta konsolda çakmağın göz önünde bırakılmış olması biraz sırıtıyor. Sürücü koltuğunun pratik yükseklik ayarım yapan kol, kapı kapalıyken zor kullanılıyor. Yeni Corolla'nın ilk test aracı olan sedan versiyonda 120 km/s'den sonra duyduğumuz motor uğultusuna hatchbackte rastlamadık. Bu durum, sorunun ön üretim aracı olan test otomobiline özel bir sorun olduğunu gösteriyor. Zaten yaptığımız gürültü düzeyi ölçümlerinde de bu durumu gördük. 100 km/s hızda dördüncü viteste 64 dB(A), 130 km/s hızda ve beşinci viteste 67 dB(A)'lık değerler, sedan versiyondan birer dB(A) daha düşük. Corolla'nın düşük yakıt tüketimi ve mükemmel işleyen direksiyon sisteminden sonra göz kamaştıran bir diğer özelliği de fren testlerinde kendini gösterdi. 100 km/s hızda yaptığımız ani frende 37 metrede duran otomobil, sınıf standardını yeniden belirledi. Dozlanma kolaylığı ve ABS sisteminin devreye girme zamanlamasıyla BMW modellerinin frenini andıran sistem 120 km/s hızdaki panik frende de 55 metrelik mesafede güvenle durdu.

    http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=364&yil=2002/03




  • içide böyle böyle bir şeydir (koltuklardaki açık renk sol lerde var)

     Fusion, Jazz ve Corolla H/B arasında kaldım. Lütfen yardım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    ben toyotada avensis corolla hb dizel -benzinli ve yeni -eski yaris bunların test sürüşünü yapmıştım.
    bu konuda hiç sıkıntı yaşamadım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: coxyc

    İkisininde test sürüşünü yapmadan alma sakın. Arabamız yok mok derlerse kalsın o zaman de tıpış tıpış bulurlar sana test aracı.




    Fordu kastediyorum Her modelin test arabası olmayabiliyor da




  • Ben olsam fusion 1.6 dizeli tercih ederim, torku daha yüksek sanırım.Dizelde aynı bg de büyük motor daha az yakar unutma. Yakıt verileri 90 km sabit hızdaki verilerdir. 90 ı geçince hangisinin devri daha az yükelirse o daha az yakar. mesela citroen C3 HDI 1.6 nın fabrika verilerine göre yakıtı, 1.4 70 BG den daha az. Mantıken küçük motor ve küçük Beygirin daha az yakması lazım ama öyle değil. 1.6 dizel motorun performans fazlalığı cabası. Fusion sıra dışı bir araba 4x4 havası var, biraz daha asil duruyor.
  • eğer dizel fusion o parea ise bencede fusion tabiiki

    29800 fiyat almıştık o arabaya biz

    yani 3000 lira daha ucuz

    diğer arabalar zaten en alt donanımı ve kimse onlara 2.elde para vermez çünkü 2.elde donanımlısı ile arada fark kalmıyo

    27-28000 e corolla sol satıyolar 2. elde nerdeyse 0 arabaalr

    jazz ın durumu malum 17-18 eder

    ama fusionu zaten ucuza alıyon kaybedecek çık şeyin olmaz

    hem alıcağın fazladan aksesuarlarda cabası

    fusion derim ben
  • fusiona süper fiyat almışın hemde dizel araba ikinci eldede büyük avantaj bence kaçırma!!kredi faizide sıfır ohh
  • Fusion değişik i tip
    Jazz hayal kirikligi honda için
    Corolla sorunsuz
  • EE ARKADAŞLAR SONUCA BAGLARSAK FUSİON MI ÇIKIYOR ORTAYA

    BUGÜN ALACAZ YAA FUSİON YADA COROLLLA 1.4 HB DİZEL TERRA

    FUSİON 26.5 YTL COROLLADA 32.5 MAL OLUYOR

    NE DERSİNİZ
    BENİM AKLIMDA Kİ 2-3 HASSAS NOKTA
    1.FORDUN KASA YADA ŞASE SAGLAMLIĞI BİLMEMEM VE 2EL OLAYININ DÜŞÜKLÜĞÜ
    2.COROLLANIN BU MOD.İÇİNİN ÇOK SADE OLMASI VE FAZLACA DONANIMA SAHİP OLMAMASI
    3. HERİKİ ARACINDA SERVİS VE YED.PARÇA FİYATLARININ BİRBİRİNE ORANTISI

    NE DERSİNİZ ARAKADAŞLAR ...ŞU SAATLER ÇOK ÖNEMLİ ÇÜNKÜ GÜN BİTİMİNDE ARABAYI ALMIŞ OLCAGIM
    HADİ BİRAZ DAHA YARDIM LÜTFENNNN




  • arkadaşım sana tavsiyem corolla alman kardeşimde var hb, çok hoş bir araba dış dizayn kolay eskiyecek gibi değil, sonra yıllarca rahat binersin ve adı corolla yani bu araba 30 yıldır üretiliyor ve en çok satılan model, 5 sene sonra ortada fusion kalır mı belli değil çünkü ara bir model, focus olsa tamam ama fusion asla corollayla bir tutulamaz. servis olarakta toyotanın servisinin iyi olduğunu söyleyebilirim zaten normal bakımlar dışında da pek işin düşmeyecektir. seçimin her ne olursa olsun hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsın umarım.
  • yaw ne corollası okadar para vericek bomboş araba alıcak

    ne işin var al fusionu
  • bence de fusion açık ara önde........................
  • ben terra dizel mmt sini 33700 e park sensörlü aldım dün bir arkadaş 33400 e almış ( ama 2 tane)
    liste fiyatı 35400 cıvarı idi yanlış hatırlamıyorsam


    quote:

    Orjinalden alıntı: rehber29


    TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR
    BUARADA BİŞEY DAHA ARKADAŞLAR COROLLANIN HB İ DAHA GÜZEL BENCE KASANIN DIŞ GÖRÜNÜMÜ AÇISINDAN NE DERSİNİZ ...

    NE KADARA ALMIŞTIN COROLLA SEDAN DİZELİNİ ARKADAŞ BİZE 32-33 CİVARI FİYAT ÇEKİYORLAR NE DERSİNİZ...
    BİDE TOYOTANIN SİTESİNDE GÖRDÜM BEJ DÖŞEMELİ ÇOK HOŞ GÖRÜNÜYIOR...





  • Bence de fusion hem indirimin de var.Tasarımı da güzel ve dizel
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.