Şimdi Ara

Garantili cihaza arıza tespit ücreti ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
11.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 5 ay önce aldığım lenovo g550 model notebook bilgisayarımın klavyesi kendiliğinden arıza verdi, tuşlar zor basıyor ve basarken çok ses çıkarıyor. Lenovo teknik servisini aradığımda benden 20 Euro + KDV gibi bir arıza tespit ücreti talep edildi...

    Garantisi devam eden bir cihaz için -velevki kullanıcı hatası bile olsa- arıza tespit ücreti alınır mı? Kaldı ki bu sorun kullanıcı hatası değil...

    Cevaplarınızı bekliyorum, teşekkürler...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Garantili Cihazlara Arıza Tespit Ücreti Alınır mı?

    Garantili cihazlar için arıza tespit ücreti alınması konusunda yasal düzenlemeler bulunmaktadır. Garanti kapsamındaki bir ürünün arızalanması halinde;

    • Ücretsiz Onarım: Üretici veya yetkili servis, garanti süresi içinde arızalı cihazı ücretsiz olarak onarmakla yükümlüdür.
    • Arıza Tespit Ücreti: Ancak, üretici veya yetkili servis, arızanın garanti kapsamı dışında olduğunu tespit ederse, arıza tespit ücreti talep edebilir.

    Yasal düzenlemelere göre, arıza tespit ücreti makul olmalıdır. Bu ücret, servisin arızayı tespit etmek için yaptığı işçilik ve malzeme masraflarını karşılamalıdır.

    Garantili üründen servis ücreti alınması durumunda, aşağıdaki noktalara dikkat etmelisin:

    • Cihazın garanti süresi devam ediyorsa, üretici veya yetkili servis, arızanın garanti kapsamı dışında olduğunu kanıtlamakla yükümlüdür.
    • Arıza tespit ücreti, servisin makul masraflarını karşılamalıdır. Aşırı yüksek ücretler talep edilmesi halinde, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurabilirsin.
    • Bazı üreticiler, garantili ürünleri için ücretsiz arıza tespit hizmeti sunmaktadır. Bu bilgiyi ürün kılavuzundan veya üreticinin web sitesinden kontrol edebilirsin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eğer garanti dahilinde gerçekleşiyorsa ücret falan alamazlar..
  • adam ısrarla o para alınır diyo peki yasal bi durum var mı öyle?? garanti kapsamı içindeyse cihaz...
  • yasal bi zorunluluk varmı öyle durumlarda garanti kapsamı içindeyken de??
  • Kesinlikle hiçbir şekilde garantili bir ürüne arıza tespit ücreti isteyemezler.Kullanıcı hatası olsa dahi (örn. sıvı) almış olduğun servis formunda böyle bir not madde yoksa yine talep edemezler.
  • başka bi servis götür
  • garantili bir cihaz için hiçbir şekilde arıza tespit ücreti talep edemezler..--cihazdaki problem kullanıcıdan kaynaklanıyorsa o zaman garanti kapsamı dışında sayılacağından onarım masrafı talep edebilirler..kısacası bazı servisler tuttuğunu...yani problem kullanıcıdan kaynaklanmıyorsa bile kullanıcı hatası gibi göstermeye çalışabilirler..uyanık olmak gerekir..son çare olarak doğru tüketici haklarını koruyan kurum ve kuruluşlara..

    ama ondan önce telefonla arayarak değil,bilgisayarınızla birlikte servisin kapısına dayanın,klavyesinde arıza var deyin,hiçbir ücret talep etmeden yapmak zorundalar..
  • Garantili aletlerin hiç birinden sorun tespit parası alamazlar garanti bitmiş ise geçerlidir onlar.
  • Bu ülkede klima, bilgisayr vede uydu konusunda servis sorbu halen devam ediyor,

    özellike klimacılar bu saçmalıgı çok yapıyor, malım garantili eve gelirim arıza yoksa paranı alırım diyor, yazıklar olsun bu sisteme bizleri kek sanıyorlar, arkadaşım ver şirketi mahkemeye.
  • hakkını aramazsan, kafalarına basmazsan snden servis ücretide isterlerr sağlam cihazını bozup geride verirler
  • Bırakın garantili yi, garantisiz bilgisayarlarda bile arıza tespit ücreti almıyorlar, özel servislerde. Benim toshiba notebook arızalı, 1-2 servise gösterdim, şu sorunu var, şukadar masrafı var yapalım mı diye soruyorlar, yaptırırsan ücreti ödüyorsun, yaptırmazsan para almıyorlar... Garantili cihazda böyle bir şey ilk defa duydum... Yasal mı bilmiyorum, bence araştırın, gerekirse şikayet edin sanayi bakanlığına...
  • Kesinlikle alamazlar o konuda rahat ol eğer aradığın kişi yetkili servisse zaten onarım tamamlandıktan sonra sana gerekli bilgileri verir ve fiyat der fiyatı da garanti dahilindedir diyerek talep edemez.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.