Şimdi Ara

Gaziosmanpaşa leşhanesi. Tavsiye istiyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Taahhütüm bitecek haziran sonunda. Türk telekom adsl alt yapısı dışında bir şey yok. Sizce ne yapmalıyım?

    Gaziosmanpaşa da yaşıyorum ve türk telekom kullanıyorum. 2016 ağustostan beri internetim kopuyor. 10 dakikada bir kıpkırmızı parlıyor internet ışığı. Türk telekom binasının planlarını çizerim artık kafamdan o kadar gittim geldim her odasını gezdim. Çözemediler arkadaşlar 4 ay uğraştım. Her şeyi denedim kendi çapımda. Sonrasında vdsl adsl pek çok modem denememe ve sonuç alamama rağmen hadi bunu da deneyeyim diyerek zyxel in vmg1312 sini denedim. Sorun çözüldü ama arkadaşımda sorunsuz çalışan diğer modemler bende neden düzgün çalışmıyor? Zyxel bozuldu geçenlerde yine kopmaya başladı netim. Ne uydunet ne superonline ne de turknet altyapısı var. Taahhütüm bitecek haziran sonunda. Türk telekom adsl alt yapısı dışında bir şey yok. Sizce ne yapmalıyım?







  • Modem içerisinden hat değerlerini gönder öncelikle, konu hakkında tecrubeli arkadaşlar yorum yapsınlar,


    Sonra bina içi ve ev içi tesisatını kontrol ettir, ek var mı ve hem binadaki ankastreden hem de dairedeki girişten sinyali ölçsünler. Değerler bağdaşıyor mu kontrol etsinler. Baktın ki buralarda temiz, splitter ve modem de sağlam, tek çözüm BTK'ya şikayet kalıyor. Altyapıda belli ki sorunlar var ve çözülmek istenmiyor. Bulunduğun semt eski bir yerleşim ve binalar da eskiyse tövbe buralara el sürmüyorlar... Zaten altyapı gelse de buralara çekilmiyor, eski deniyor... Para ve abone almaya gelince çatır çatır...

    Aynı durumdan ben de muzdaribim, 2 yıl önce tüneldeki kabloyu değiştiler, göçük oldu mahallede, su yedi kablo ve fareler de ara ara kemirip zarar veriyor, ne yaptıysam çözüm olmadı. Tek çözüm BTK... Sorunu çözdürene kadar devamlı kayıt açacaksın, bunun harici tanıdık varsa araya sokacaksın...

    Ayrıca saha dolabı da zarar görmüş, tozdu, topraktı, yağmurdu v.s. yiyor olabilir. Ekipler çok sorumsuz, arıza onarmaya gelip daha beter dağıtıp gidiyorlar. Ben kendi mahallemden biliyorum, adam dağıtıp kablo artıklarıyla bıraktığı yetmemiş, yedi düvele yetecek bakırı köşeye tıkıp gitmiş. Köşeye düzenlice kaldırıp kapattım. Bir de açık bırakıyorlar çokça... Kapağı çevirip açıyor, kapatıp gidecekken fonksiyonsuz diyor. Kilitleme diye bir şey zaten yok! Her Allah'ın günü işe gelip giderken kontrol edip kapatıyorum yoksa şimdiye çoktan arıza üstüne arıza yapmıştı, oksitlenme v.s. gibi... Bir de son dönem bir adetleri var, yumruk-tekme, pataklayarak dolap kapağı kapatma... Bir ara mahalleliden birkaç kişi devlet malına zarar verdiklerinden dolayı kafasını gözünü kıracakken kurtarmıştım...

    Ne diyim... :)

    Allah kolaylık ve sabır versin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uyemuyedegil -- 10 Nisan 2017; 9:1:41 >




  • AirFiber alın rahatınıza bakın
  • Teşekkür ederim uzun uzun yazmışsınız. Sizin durumunuz da kötüymüş. Ne yazık ki durumlar böyle.

    Apartmandaki kutudan splitter a kadar gelen kabloyu olduğu gibi değiştirdik zaten ekler vardı üzerinde ama değişen bir şey olmadı. Splitter değiştirdim. Ölçümler de yaptılar normal görünüyor dediler ama orasını ben bilemiyorum.

    Değerleri de şöyle göstereyim. Bu hat değerleri çok düşüktü problem ortaya çıktığı zaman daha sonra port aktarıcaz dediler bir şeyler yaptılar ayrıca bina içindeki kabloyu da değiştirince düzeldi sanırım ama internetin kopmasına engel olmadı nedense.

    Gaziosmanpaşa leşhanesi. Tavsiye istiyorum.

    Bir de bu kısım ne ifade ediyor? Burdan bir şey anlamıyorum.

    Gaziosmanpaşa leşhanesi. Tavsiye istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Invokelist -- 11 Nisan 2017; 4:19:32 >




  • Invokelist I kullanıcısına yanıt
    Değerlerine göz attığımda SNR margin değerlerinin kabul edilebilir ölçülerde gözükmesine rağmen ulaşılabilir hız ile mevcut hız değerlerin arasında 1 megabitten bile az bir değer kaldığı gözükmekte... Hattında gürültü fazla olabilir, lakin CRC değerin 46-47 dakikalık bağlantıya göre çok fazla, bu da veri kaybının fazla olduğunu gösteriyor... ES ve SES değerleri de bildiğim kadarıyla hattaki kopmalara göre değer alır ki bu da hattın birkaç defa koptuğunu gösteriyor (Tahimince 5 yada 6 defa kopmuşsun.)...

    Tavsiyem, kayıt oluştur, durumu detaylıca bildir, saha dolabından mevcut bulunduğun devrede gürültü şiddetini kontrol etsinler, muhtemelen hattında parazit fazla, altyapısal sorunlar var, dolapta bulunduğun yerde gürültüsü daha az bir giriş var ise devreden onunla değişebilirler, ihtimalen bu sorunu çözer. Ayrıca 12 megabit kullandığını görüyorum. 12 değilde 10 megabite de düşürtebilirsen yaklaşık 6 db'lık daha bir artış alırsın, kopmalardan bir ihtimal (Bir ihtimal diyorum artık çünkü işin ucu malum firma... :S) kurtulabilirsin. Tavsiyem 8 megabite düşürtmen tabi... Gerçi Upstream SNR Margin değerin de uçmuş. 797 Kbps değere karşılık alabileceği maksimum hız 807 Kbps gözükmekte, ucuna kadar dayanmış... :S Yine de konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlar daha detaylı değerlendirebilirler. Ben mevcut tecrubelerime dayanarak söylüyorum. Senin bileceğin iş... Son olarak paradan kaçınmam dersen elit ekip desteğine de başvurabilirsin, fakat elit olunca altyapıya el sürerler mi orasını bilemem... :)

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uyemuyedegil -- 11 Nisan 2017; 8:25:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uyemuyedegil

    Değerlerine göz attığımda SNR margin değerlerinin kabul edilebilir ölçülerde gözükmesine rağmen ulaşılabilir hız ile mevcut hız değerlerin arasında 1 megabitten bile az bir değer kaldığı gözükmekte... Hattında gürültü fazla olabilir, lakin CRC değerin 46-47 dakikalık bağlantıya göre çok fazla, bu da veri kaybının fazla olduğunu gösteriyor... ES ve SES değerleri de bildiğim kadarıyla hattaki kopmalara göre değer alır ki bu da hattın birkaç defa koptuğunu gösteriyor (Tahimince 5 yada 6 defa kopmuşsun.)...

    Tavsiyem, kayıt oluştur, durumu detaylıca bildir, saha dolabından mevcut bulunduğun devrede gürültü şiddetini kontrol etsinler, muhtemelen hattında parazit fazla, altyapısal sorunlar var, dolapta bulunduğun yerde gürültüsü daha az bir giriş var ise devreden onunla değişebilirler, ihtimalen bu sorunu çözer. Ayrıca 12 megabit kullandığını görüyorum. 12 değilde 10 megabite de düşürtebilirsen yaklaşık 6 db'lık daha bir artış alırsın, kopmalardan bir ihtimal (Bir ihtimal diyorum artık çünkü işin ucu malum firma... :S) kurtulabilirsin. Tavsiyem 8 megabite düşürtmen tabi... Gerçi Upstream SNR Margin değerin de uçmuş. 797 Kbps değere karşılık alabileceği maksimum hız 807 Kbps gözükmekte, ucuna kadar dayanmış... :S Yine de konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlar daha detaylı değerlendirebilirler. Ben mevcut tecrubelerime dayanarak söylüyorum. Senin bileceğin iş... Son olarak paradan kaçınmam dersen elit ekip desteğine de başvurabilirsin, fakat elit olunca altyapıya el sürerler mi orasını bilemem... :)

    Kolay gelsin.

    797 Kbps değere karşılık alabileceği maksimum hız 807 Kbps gözükmekte, ucuna kadar dayanmış demişsiniz. Anlayamadım tam olarak nasıl çalışıyor bu. Ayrıca 8 mbite düşürtebilirim hızı dediğiniz gibi. Bununla birlikte dün modemi güncellemek geldi aklıma bir bakayım dedim çünkü çağrı merkeziyle konuşurken "şimdi modeminizi güncelleyeceğim" falan diyerek bir şeyler yapıyorlardı ama girip baktım bir üst sürüm mevcut. Onu kurduktan sonra kopmalar ciddi şekilde azaldı sanırım. Ben dizi izlerken kopma yaşamadım, kardeşim oyun oynarken küfürler ediyordu arka arkaya kopmuş. Ekstra yük altına falan mı giriyor acaba.



    Efendim diyorum ya pek çok kez gidip gelmek zorunda kaldım. Bölümün adını şuan hatırlamıyorum ama ilgileniyormuş gibi yaptılar işte. Port aktarıyoruz diyip bilgisayar başından bir şeyler yaptılar falan. Kendi ekiplerini yönlendirdiler 2 gün diyorlar ne arayan ne soran ne gelen ne giden. Üç kez yaşamışımdır en azından. Sonrasında müdürleriyle konuştum. Ekip görevlendiriyorum dedi bu kez geldiler eve, sorun yok diyerek geri döndüler. Sonra tekrar gittim bu sefer elit ekip gönderelim uygun mu sizin için dediler. Elit ekip falan da gelmedi. Sonra öğrendim ki çağrı merkezinden talep edilebiliyormuş yalnızca. Yani edindiğim bilgiler de ne kadar doğru artık bilemeyeceğim. Sonrasında tekrar müdürlerinin sayesinde kendi ekipleri geldi apartmana bakmak için. Binaya girerken şans eseri yakaladım kontrollerini yapmışlar (2 dakika bağlı kaldıysa makina kalmıştır daha fazla değil) çıkıyorlardı. Sorun yok diyerek gittiler.



    Yani durumlar böyle. Biz nerede yanlış yapıyoruz bilmiyorum. Bireysel olarak o optik kabloyu evimize sokacak kadar paramız yok diye mi böyle yoksa daha iyi bir muhitte oturamıyoruz diye mi böyle onu da bilemiyorum. Yoksa sadece hakkımızı aramayı mı bilmiyoruz.




  • Invokelist I kullanıcısına yanıt
    Konu hakkında bilgili arkadaşların daha net cevap verebileceklerini düşünüyorum.

    Ben bu arkadaşlarla yıllardır haşır neşir olduğumdan tecrubelerime dayanarak ve araştırmalarım sonucu bazı bilgilerime istinaden yazayım size...

    Şimdi orada görmüş olduğun değerlerden "Line Rate" yazan kısım hattının alabileceği maksimum hız değerlerini gösterir. "Upstream" dediği değer upload SNR Margin'e bağlı olarak alabileceğin maksimum hız değerini, "Downstream" ise aynı şekilde indirme SNR Margin değerine göre alabileceğin maksimum hız değerini gösterir... Bu iki değer anlık olarak aldığın SNR Margin değerine göre değişiklik gösterir... "Actual Net Data Rate" alanı ise senin mevcuttaki hız değerlerindir... Görünen o ki 0,70 yani yaklaşık olarak 1 megabit upload sınırı (Sözleşmelerinde de yasal olarak minimum bu hızı verebileceklerini taahhüt ediyorlardı, tabi son haline bakmak lazım...), 12 megabit olarak da download sınırın gözüküyor (Tabi altyapı, santral, ve mesafe değerlerine göre anlık hızın ve PING değerlerin değişiklik gösterebilir.).

    Sendeki durumda ise bu iki değer "Line Rate" yani alabileceğin değere kadar dayanmış neredeyse... İşin güzel yanı SNR Margin değerlerin Upstream'de 16,9, Downstream'de 18,1 olmasına rağmen hattın alabileceği maksimum değer kadar dayanmış (Tabi ben mevcutta 8 megabit kullanıcısı olduğumdan bu şekilde değerlendiriyorum. Daha yüksek hızlar için bu bu değerler ideal olmayabilir.). SNR Margin değeri minimum alması gereken değer için 6 SNR'dir diye belirtirler ama siz bu değeri 10 hatta 12 altı görmemeye bakın...

    Mesafe değerleriniz de ideal gözükmekte... "Total Attenaution" alanındaki değerlere göre santrale ne çok uzaksınız ne de çok yakın tahminimce... Benim değerlerimde aynı gözüküyor, vasat yani...

    Kontrol ettirmenizi yukarıdaki sebeplerden dolayı söyledim. Hattınızın gürültüye karşı hassasiyeti düşük olabilir, bunu da genelde altyapısal sorundan ya da kablo, devre arızalarından yapıyor anladığım kadarıyla... Bazen de topraklanma yapabileceğini söylüyor saha ekipleri... Ekipmanları genelde eski oluyor, hattaki gürültüyü de devrenize bağladıkları telefondan duyamayabiliyorlar (40-45 hatta daha üzeri yaş grubu çalışanlar oluyor genelde, dert anlatana kadar çatlıyorsun...). Günün belli saatlerinde bölgede internet kullanımı artıyorsa hattın gürültüye karşı hassasiyeti iyice artar ki bu da anlık kopmalara sebep olur. Mesela benim bölgemde santral belli saatlerde yükü kaldıramayabiliyor, günde bir ya da 2 kez santral kaynaklı restart yapabiliyorlar, bunu da modem içerisinde her hattan düştüğümde belli değerlerin sıfır olduğunu gördüğümden teyit edebiliyorum ki (Komşular da aynı anda düşüyorlarmış...) genelde kopma esnasında internet ışığı sönüyor hemen arkasından da hat ışığı sönüyor... Hat ışığı düşmüyor yani... UAS, ES, SES gibi alanlarda değer görmüyorum.

    Eğer illa ki sorun yok deyip geçiştiriyorlar ise Elit ekip çağırmaya durumunuz müsait ise kontrol ettirin derim, aksi takdirde portta sıkıntı vardır ihtimalen... Son olarak hat girişine telefonunuz varsa bağlayıp parazit (Cızırtı, gürültü v.s., artık ne derseniz...:D) var mı yok mu diye kontrol edebilirsiniz.

    Yapacağınız bir şey yok. Parasını veriyorsanız hizmet beklemek hakkınız... Sonuçta orası eski, burası püskü diye arıza onarmayan, altyapı çekmeyen bunlar... RONALDO'ya para vereceklerine altyapıya verseler kimse sorun yaşamayacak ama nerdeeeeee? Bende aynı durumdayım, bölgemde mahallenin çevresi Superonline fiberle çevrili, mahallemde yok. Neden çekmiyorsun diyorum, protokol diyor... Külliyen yalan... Kaç yıl oldu, çeken şimdiye çekerdi. Bölge eski, binalar eski diyemiyorlar... Malum firmamızı geçen sıkıştırdım, sonunda itiraf ettiler, o bölge eski, binalar eski diyorlar... Yani sen eski binada eski yerleşim yerindeysen abone yapar veremediğimiz hizmetin parasını alırız diyorlar, ama taze hizmet istiyorsan rüyasına yat demeye getiriyorlar. Ne diyeyim? BTK SAĞOLSUN!

    Diyebileceklerim bunlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uyemuyedegil -- 11 Nisan 2017; 12:3:19 >




  • Haklısınız BTK ya bildireyim bari. Bu arada telefonu nereye bağlamam gerektiğini anlamadım.



    Dün aradım arıza kaydı oluşturdular tekrar. Hızımı 8 e düşürmüşler bu sabah. Ayrıca yeni bir modem aldım zyxel saldırı altında dediler risk almak istemeyip airties ın 5760 ını deneyeyim dedim ama kopma yaşadım yine :D
  • Invokelist I kullanıcısına yanıt
    Hat hızınız düşünce download margin yükselmiştir. İhtimalen upload margin sınıra dayanıp alabileceği değeri zorluyorsa ondan da kopabilir.

    Söylediğim gibi iki ihtimal var,

    Parazit ve porttan kaynaklı sorun...

    İlk seçeneği bir şekilde zorlayarak kontrol ettirebilirsiniz, ikincisini ise sağlam bir tanıdğınız olmadan veya da BTK vasıtasıyla sıkıştırma olmadan tövbe elletemezsiniz. Sürekli sorunu size bulurlar... En olmadısı modeminiz suçlu olur. :)

    Sorununuzu çözdürebilirseniz hat hızınızı alabildiği kadar kopmayacak şekilde alabildiği değere kadar yükselttirin, hakkınızı arayın... Sonuçta parayı sizden 16 diye alıyorlar...

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NITRO

    AirFiber alın rahatınıza bakın

    Bende Gaziosmanpaşa da oturuyorum malesef internet bağlantısı rezil 1 yıldır interneti kullanamıyorum doğru dürüst modemi değiştirdim defalarca şikayet ama nafile.. malesef gaziosmanpaşa da adsl alternatifi hiçbirşey yok, benimde taahütüm doluyor bu ay. Biraz bilgi verirmisiniz nedir bu bizde alabilirmiyiz
  • Bende gopta oturuyorum burda 50mbite kadar vdsl var çünkü bi ara kablolar çalınıyordu 2 3 çalınmadan sonra bunlarda fiber kablo döşediler(2 ay sürdü oda )
  • Küçükköyde oturuyorum ama malesef adsl hariç hiçbişey yok.. telekom görevlisiyle konuştum bu civarda sürekli sorun var çözmeye çalışıyoruz dedi (nerdeyse 1 yıldır:-)) keşke bizdede vdsl olsa ama bildiğim kadarıyla yok. Bu AirFiber dedikleri olayda kesin bizim orda yoktur. Bilgi almak için aradım müşteri temsilcisi çıkmıyor mesaj bırakın biz arayalım diyor.. sanki mahrumiyet bölgesi:-)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eydmir -- 15 Nisan 2017; 14:39:18 >
  • eydmir kullanıcısına yanıt
    Airfiber bulunduğunuz yerde var Hatta o şirketin forumda konusu var



    https://forum.donanimhaber.com/istwifi-fiber-internet--119667040#119667040



    http://www.istwifi.net/?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber





    quote:

    Hizmetimiz TAAHÜTSÜZ VE AKN SİZDİR....



    Facebook:https://www.facebook.com/istwifi.net/?fref=ts



    Web Sayfası:http://www.istwifi.net/



    Bireysel Taatütsüz Paketler Tarifesi



    - Eko 1Mbps-Full Limitsiz (AKKSIZ) ÜCRETSİZ/Ay

    - Midi 8Mbps-Full Limitsiz (AKKSIZ) 25 TL/Ay

    - Maxi 16Mbps-Full Limitsiz (AKKSIZ) 35 TL/Ay

    - Süper Maxi 35Mbps-Full Limitsiz (AKKSIZ) 45 TL/Ay

    - Tekno Maks Maksımum Hız Teknolojisi (AKKSIZ) 75 TL/Ay



    KOŞULLAR

    -Abone hattın bulunduğu noktada fiber paketlerden faydalanabilir.

    -Upload hızı standard 2MBPS dir.

    -Ayda 5Tl fark ile 7MBPS Extraa Upload servisi uygulabilir.

    -Söz konusu paketlerde AKK (Hız sınırı uygulaması) bulunmamaktadır.

    -Fiyatlara KDV ve ÖIV dahildir.

    Paketler aylık paketler olup taahüt zorunluluğu bulunmamaktadır.

    -Paketlerden yeni ve mevcut bireysel müşteriler yararlanabilir.

    -Bireysel kurulum ücreti 120tl olup kurulum sırasında bir defaya mahsus alınır.

    -Cihazlar müşteriye aittir.

    -MAKSIMUM HIZ TEKNOLOJİSİ ile abone bulunan bölgede desteklenen maks. hızı kullanabilecektir.

    Yeni Firma olan İST wifi istanbulda hizmet vermeye başladı. Altyapı Ön talep toplama sürecinde olan firma kısa süre içinde istanbulun tüm bölgelerinde hizmete girecek.

    Taahütsüz olarak hızmet verecek olan İST wifi her zaman taahütsüz olarak müşterilerine hizmet vermeyi amaçlıyor.



    Şimdilik pop noktalarımız (Fatih,Gaziosmanpaşa,Sultangazi) ilçelerinde




  • eydmir kullanıcısına yanıt
    Gaziosmanpaşa da varmış sizin orada varmı bilmiyorum. Arayıp öğrenin isterseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NITRO

    Gaziosmanpaşa da varmış sizin orada varmı bilmiyorum. Arayıp öğrenin isterseniz.

    Cevap için teşekkürler dediğim gibi arıyorum ama mesaj bırakın diyor, pazartesi dönüş yaparlar muhtemelen inşallah vardırda şu adsl den kurtuluruz
  • Az önce İstwifi yetkilisi tarafından arandım bulunduğum noktaya 300-400 metre mesafeye hat kuruyorlarmış pazartesi gelip altyapıya ve potansiyel bakıp bana bilgi verilecek
  • eydmir kullanıcısına yanıt
    Yine İyisiniz hocam. Bizim burada superonline fiber var ama olsa da şu akksiz ucuz fiyatlardan airfiber e geçsek
  • eydmir kullanıcısına yanıt
    Altyapı kurulunca sizden detaylı bir inceleme rica ederiz hocam. Kurulum yaptırmaktqn çekinmeyin altyapı gelirse. Alırsınız bir 35 20 mbps falan. Keyfinize bakarsınız. Zaten İstwifi fiyat tarife olarak birçok ilden daha iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semihsozen -- 15 Nisan 2017; 17:32:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NITRO

    Altyapı kurulunca sizden detaylı bir inceleme rica ederiz hocam. Kurulum yaptırmaktqn çekinmeyin altyapı gelirse. Alırsınız bir 35 20 mbps falan. Keyfinize bakarsınız. Zaten İstwifi fiyat tarife olarak birçok ilden daha iyi

    Teşekkür ederim hocam valla eğer bağlarlarsa muhtemelen en hızlı olanı tercih ederim fiyatına bakmam yeterki gelsin:-) bu arada verdiğiniz bilgiler içinde tekrar teşekkürler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.