Şimdi Ara

GE Aerospace'in altıncı nesil savaş uçağı motoru kritik testlerde başarılı oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • GE Aerospace'in altıncı nesil savaş uçağı motoru kritik testlerde başarılı oldu
    General Electric (GE) Aerospace, XA100 uyarlanabilir çevrimli motorunun dördüncü test serisinin başarıyla tamamlandığını duyurdu. Testler, ABD Hava Kuvvetleri'nin Yeni Nesil Uyarlanabilir Tahrik Sistemi (NGAP) dahil olmak üzere gelecekteki uyarlanabilir çevrim motorları için tasarım ve üretim yaklaşımlarının geliştirilmesine yardımcı olmayı amaçlıyor.



    GE Havacılık Savunma ve Sistemler Başkanı ve CEO'su Amy Gowder, “Dördüncü tur testlerimizden elde ettiğimiz bilgilerle askeri havacılığın geleceği artık teorik değil, gerçek” açıklamasında bulundu. Gowder, testlerde toplanan her terabaytlık verinin gelecek için çok değerli olduğunu söyledi.



    GE Aerospace, testlerde başarıya ulaştı



    Uyarlanabilir çevrimli motor teknolojisi, daha fazla yakıt verimliliği ve itiş gücü için motora üçüncü bir hava akımı akışı ekliyor. GE Aerospace'e göre uyarlanabilir çevrimli motorlar, en gelişmiş savaş uçağı motorlarına kıyasla yüzde 30 daha fazla menzil ve daha fazla termal yönetim sağlıyor. Şirket ayrıca bunların yüzde 20 daha fazla hızlanma sağlayabileceğini iddia ediyor.



    GE Aerospace'in altıncı nesil savaş uçağı motoru kritik testlerde başarılı oldu
    XA100-GE-100 motoru hem maksimum güç için yüksek itme modu hem de optimum yakıt tasarrufu ve boşta kalma süresi için yüksek verimlilik modu sağlayan uyarlanabilir bir motor tasarımı sağlıyor. Seramik matrisli kompozitler (CMC), polimer matrisli kompozitler (PMC) ve eklemeli üretim dahil olmak üzere gelişmiş bileşen teknolojilerinin motorda kullanıldığı biliniyor.



    Ayrıca Bkz.Anduril, ABD’nin hayallerini süsleyen dron sürüsünü gerçekleştiriyor



    Geliştirilmesi 15 yıldan uzun süredir devam eden GE Aerospace'in XA100 motoru, Pratt and Whitney'in uyarlanabilir çevrimli motoru XA101 ve F-35 Blok 4 versiyonu için önerilen geliştirilmiş F135 motoruna karşı rekabet ediyor. Bilindiği üzere F135 mevcut F-35 filosuna güç sağlıyor.



    NGAP projesinin bir parçası olarak GE Aerospace, geçtiğimiz aralık ayında tasarım incelemesi tamamlanan ikinci uyarlanabilir motoru olan XA102'yi de geliştiriyor. Bu motor yakında prototip motor testine alınacak. XA102 ve sonraki programların ABD’nin altıncı nesil savaş motoru programının bel kemiğini oluşturması bekleniyor.



    F-22'nin yerini alacak



    Değişken çevrimli motor (VCE) olarak da adlandırılan uyarlanabilir çevrimli motorlar, ses altı, transonik ve süpersonik gibi karışık uçuş koşullarında çalışacak şekilde tasarlanıyor. XA100, ABD Hava Kuvvetleri'nin Yeni Nesil Hava Hakimiyeti (NGAD) programına güç verecek olan GE'nin yeni nesil tahrik sisteminin temellerini oluşturacak. GE Aerospace, 4,9 milyar dolarlık NGAD sözleşmesi için yarışan ve aralarında Boeing, Northrop Grumman, Lockheed Martin ve Pratt & Whitney'in de bulunduğu beş adaydan biri. NGAD şu anda ABD Hava Kuvvetleri ortakları tarafından geliştirilmekte olan bir sistem ailesi konumunda. Bu programın merkezinde F-22'nin yerini alacak altıncı nesil bir avcı uçağı bulunuyor.




    Kaynak:https://www.geaerospace.com/news/
    Kaynak:https://interestingengineering.com/military/ge-fighter-engine-aces-testing







  • Sayın editör bu motor F-35 5. Nesil savaş uçakları için geliştiriliyor 6. Nesil değil. Mevcut F-22 ve F-35 lerde pratt & whitney motorları hayalet motor olarak kullanılıyor. General Aviation şirketinin cevabı bu motor. Şirketin hiçbir açıklamasında 6. Nesil uçaklar için geliştiriyoruz geçmiyor. Başlığa 6. Nesil uçağın motoru testi başarıyla geçti yazmak gerçeklerle uzaktan yakından alakası yok.
  • Sayın editör bu motor F-35 5. Nesil savaş uçakları için geliştiriliyor 6. Nesil değil. Mevcut F-22 ve F-35 lerde pratt & whitney motorları hayalet motor olarak kullanılıyor. General Aviation şirketinin cevabı bu motor. Şirketin hiçbir açıklamasında 6. Nesil uçaklar için geliştiriyoruz geçmiyor. Başlığa 6. Nesil uçağın motoru testi başarıyla geçti yazmak gerçeklerle uzaktan yakından alakası yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Vay be diyorum. Demek yapabildiler değişken bypass oranlı motoru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizimkilerde kaanı 4.5 dan hop 6.nesil yapıyoruz diye kanse ediyorlar.Halbuki kaan ilk part f15ex ayarında olacak

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ne kadar itki sağlıyor? Kaç kN insan bir yazar artyakıcısız itki değeri nedir. Bir sayfa yazı var, en önemli bilgiler yok.

  • LuckyNack5 L kullanıcısına yanıt
    en.m.wikipedia.org
    General Electric XA100 - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/General_Electric_XA100

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Eğer yüzde 30 yakıt tasarrufu, yüzde 20 hız artışı sağlıyorsa F35 e de takılsa otomatik olarak 6. Nesil savaş uçağı olur.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.