4 senedir 3ds Max ile çalışmaktayım. Render süresini işlemcinin hızı etkiler. Ekran kartı ve ram 2 konuda fayda saglar. Yuksek poligonlu sahnelerde rahat çalışmanı (mesela 3d orbit sırasında sahneyi döndurebilmen) ve atadıgın materialleri gercekci görebilmeni saglarlar. Baska hic bi işe yaramaz ekran kartı. Bunun icin prof ekran kartı almana gerek yok kanımca. Ancak Nvidia 6800 ve ustu serisi ekran kartlarına Maxtreme sürücüleri kurarsan (http://www.nvidia.com/object/maxtreme_8.00.03.html ) ekran kartın quadro olarak calisir. normal suruculerini yukledigin takdirde cayır cayır da oyun oynarsin. bu da işin artısı.
Donanım olarak render surelerini kısaltmanın en pratik yolu render'ı birden fazla pc'ye dagitarak eş zamanlı render alman. böylece sure yarıya iner. mesela evinde/ofisinde bir pc (laptop mesela) varsa hemen basit bir rj-45 network kablosu ile networkunu kurman ve netrender almaya baslaman işin süresini yarıya indirir. Nasıl oldugunuhttp://forum.arkitera.com/showthread.php?t=5781 detaylı izah ettim.
Bir diger süreyi kısaltma ise render parametrelerinde oynayıp ince ayar yapmandan geciyor. bunun icin biraz daha ileri duzey kullanıcı olman lazım. cesitli web sitelerini dolasarak kendini gelistirmeni tavsiye ederim.
Kasayı sogutsam fayda saglarmı gibi bişiiler de sormussun. ısınan parcalarda performans dusuklugu olacağı için sureyi ters yonde etkiler ancak aradaki fark ihmal edilebilir duzeyde olur kanımca. yani 6 saatte aldıgın bir renderi ilave para harcayıp extra soguttum sistemi diyerek 5 saat 55 dakkada alıyorsan degmez derim.
Uzun lafın kısası: hızlı render'ın en guzel caresi 2. bir pc ile netrender yapmaktır. Ekran kartı falan hikaye..
Kolay gelsin..
eğer çok büyük sahnelerde çalışırsan,render sırasında 2gb ram yetersiz gelebilir...her ne kadar 32bit xp,herhangi bir programın bellekten 1.5gb tan fazla kullanmasına izin vermese de,boot.ini'ye meşhur 3gb satırını ekleyerek windowsun sanal belleğin 3gb'a çıkmasını sağlayabilirsin...vray'de çok başıma gelen bir olaydı zamanında...
Yazının başından beri kafama takılan konuyu iki arkadaş açıklığa kavuşturmuş. Benim bildiğim, ekran kartının görevi ekrana gelen hareketli görüntüleri hesaplamak ve işlemci yükünü bu konuda hafifletmektir. Yani ekrana görüntü gelmiyorsa ekran kartı idle halde çalışır. Bu durumda render sırasında işlemci ve ram'lerin deliler gibi çalıştığını ancak ekran kartının tam anlamıyla 'yattığını' söylemek yanlış olmaz sanırım Emin olmak için render sırasında GPU sıcaklığını kontrol etmenizi öneririm.
hoca ramleri 2-2-2 timingli bi patriot alıcaktın 2 tane raptorun da raidini alcaktın bak ne performans alırdın makinadan..
koca forumda bitek yarasa355 dogru yazmış.renderin süresini sadece CPU etkiler.Sahneleri renderlerken ram ancak hdd den daha kısa sürede okunması nı saglar.Pro Vga ların amacı ise sadece Opengl ekranında daha yüksek performans saglamaktır.
öyle render bi tane VGA takmakla hızlanacak olsa 5000 tane bilgisayarlı renderfarmları kurmazlar gider bir VGA alır bi bilgisayarla işi hallederlerdi.