Şimdi Ara

Geçmeyen sağa çekme problemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
1
Favori
7.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • aracın geçmişinde kazası var mı

  • Valla bu problem birçok şeyden olabildiği için ve bizim rot balansçılar makineye bağla iki vida sık tamam ustası olunca çözülmüyor. Önceki aracımda da vardı bu problem şimdiki aracımda da birazcık var. Yollarımız mayın tarlası olunca ön düzende illa bozukluk oluyor. Aracı sıfır aldıysanız birkaç yıl kafanız rahat eder sonrası hep aynı. Ya gerçekten aldığı paranın hakkını vermeye çalışan bir ustaya denk geleceksiniz ya da öyle bineceksiniz. Keza servisler bile bu konuda çat pat rot balansı yapıp gönderme peşinde
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Böyle bariz birşey olduğunu zannetmiyorum, her liftte kendim girer bakarım altına ama arkaları iyice kontrol ettireceğim.

  • bubblesort B kullanıcısına yanıt

    Büyük bir kaza yok

  • rubelhizb kullanıcısına yanıt

    ben kabullenemem, ustaysa bulacak, elbet çözülecek bu. Ben takıntılı adamım kabullenemem, boyaymış, sök takmış ıvır zıvır umrumda değil ama yürüyene, böyle birşeye çok takarım. Düzelecek bu. Zaten bu yollar yüzünden araba sürmek eziyete dönüştü, bari araba düz gitsin.

  • Benim araçta da yol sağa yukarı doğru meyilli olduğu halde sağa gitmeye çalışıyordu. Sürekli direksiyonu sola doğru tutmaya çalışıyordum.

    Normalde alt takımı yenilemek için rot balans ustasına gitmiştim. Sağ rot başı ve sağ rot kolu değişim yazmıştı. Değiştirdim sorun ortadan kalktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anakata

    ben kabullenemem, ustaysa bulacak, elbet çözülecek bu. Ben takıntılı adamım kabullenemem, boyaymış, sök takmış ıvır zıvır umrumda değil ama yürüyene, böyle birşeye çok takarım. Düzelecek bu. Zaten bu yollar yüzünden araba sürmek eziyete dönüştü, bari araba düz gitsin.

    Doğru diyorsunuz ben de çok kafaya takıyorum da ustalar öyle tok ki birkaç defa kapısını aşındırdığınızda parayla bile iş yapmıyorlar. Çünkü size harcayacağı zamanda bir sürü araca o 10 dklık sahte rot balans ayarını yapıp dünyanın parasını alabilir. Olan sizin sinirlerinize vaktinize ve paranıza oluyor yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anakata

    Direksiyon düz, araç sağa gidiyor. Belli bir açıyla tutuyorum sürekli. Dalma vs yok, kararlı bir şekilde sağa gidiyor. İlginç bir detay yazmayı unuttum. Lastiği değiştirmeden önce ki gittiğim son rotcudan çıktık ustayla beraber, araç ip gibi. Dedim ben geçeyim koltuğa, hakikaten ip gibi gidiyor. Harika herşey. Bi 10km emin olmak adına gezdim, eve geldim. Sabah yola çıktım. Eskisi şekilde çekmeye devam ediyor :) Kaç ustayı aradım dedim böyle böyle, mümkün değil diyorlar. Ama eminim araba ip gibiydi.

    Araçta kamber var, son rotcu kasterle oynadı. Ancak kamberle ben oynamayam, zaten o arabayı çektirecek durumda değil vs. dedi.

    Sağ ön tekere 2 rotcuda normal değerleri dedi. Ancak bi tanesi herhalde sorunu bulmakta üşendiğinden çektirelim düzelir dedi, geride mi dedim hayır dedi. Ben istemedim.

    Aks yaptırmadım. Onları kontrol ettiklerini düşünüyorum.

    Arka bağımsız diye biliyorum. Bu mantıklı geldi. Ustalar arkalara düşman, arkaya bakın deyince anasına sövmüş gibi trip atmaya başlıyorlar. Aslında bu bayağı mantıklı.

    Direksiyon açı sensörüne kalibrasyon gerekiyor. Bunun için multiecuscan'i olan bir pc gerekiyor.


    Aracı iyi bir rotçuya götürün. Rot balans ıvır zıvır her şeyi zımba gibi yapıldıktan sonra aracı hareket ettirmeyin ve direksiyonu kıpırdatmayın. Aracı pc'ye bağlayıp direksiyon açı sensörünü kalibre edin.


    Birebir aynı yollardan gectim. 100 defa rot balansa girdim, 100 defa direksiyoncuya gittim, 100 defa şaseciye bi git tavsiyelerine maruz kaldım. Bu dediğimi bi araştırın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vidanj -- 3 Aralık 2021; 23:55:47 >




  • vidanj kullanıcısına yanıt

    Başka bir forumda aynı benim ki gibi sorun çeken biri de bu şekilde çözüm bulmuş.

    İşin zor kısmı da orası, iyi bir rotcu ve multiecuscan olan bir bir pc nerede bulacağım :) bir de codelink cihazı ile sıfırlama vs. demişler.

    Servis yolu gözüktü herhalde.

  • anakata kullanıcısına yanıt

    Araç piyasada bilinen bir araba olduğu için rot konusunda sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Elektronik, airbag tamiri vs. yapan yerlerde de multiecuscan'li bilgisayarlar oluyor. Belki rica edip yardım isteyebilirsiniz. Ben zamanında çok endişe ettim, siz etmeyin çözüm bu :)

  • Kendi aracımda çözdüm.


    Direksiyon açı sensörü sıfırlama oto tamircilerin cihazlarında var. yani bir çoğu arıza okuyup silmek için kullanıyor ama tamirci PC ile bağlanıyorsa o özellik muhtemelen var.


    rotçuya gittim,


    direksiyon su terazisi ile düz tutarken rotçu da alttan rot açlarını ayarladı.


    İŞlem bitince kontak açıp cihazla bağlandım, direksiyon açı sensörü sıfırlama ve ardından öğrenme dedim.


    Problem düzeldi.



    Sanayici ustalarımızın teknolojiye uyum sağlamaları gerekiyor.

  • vidanj kullanıcısına yanıt

    60.000 km deki aracın direksiyon kutusuna laf attılar bende. değişecek dediler. fiyat sordum, elektrikli direksiyon bu abi bi tek yetkili servis takar dediler.


    kendim çözmek zorunda kaldım. bu süreçte iyi denen rotçuların bile aslında ortalamanın üzerinde olmadığını görmüş oldum.

  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Ankarada cihazla direksiyon açı sensörünüde sıfırlayan bir Allahın kulu rotçu bulamadım. En sonunda kafayı tırlatıp 2. El bi laptop ve vcds alacam kendim taşıycam arabanın yanında vallaha ya bu nedir böyle
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Rotçuda pc yoktur hocam doğrudur. Airbag direksiyon tamiri, dpf egr temizliği yapan veya genel araç elektrik elektronik yapan bi yerde bulabilirsiniz.

  • vidanj kullanıcısına yanıt
    Öyle yerlerdede adama "ustam rot balansa gidicem cihazını alıp gelir misin benle" demekte ne kadar sağlıklı bilmiyorum ahahha
  • Muhtemelen direksiyon kutusu arızalı.

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Koy cebine 50-100₺ gelir geliirrr, mum ışığında akşam yemeğine davet etmiyoruz ya :p

  • HemşireZED kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin dediğinizi yaptım sağa tam kırıp 3-4 defa kanırttım sonra sola tam yapıp 3-4 defa kanırttım sonra bi daha yaptım yani 2x sağa 2x sola yaptım sanırım benimkide düzeldi çok ilginç bi şekilde daha tam deneyecek bi yola girmedim fakat biraz hissettim sanki

    Benim direksiyon tam elektrikli herhangi bi pompası hidroliği yok. Sanırım işe yaradı yaramadıysa editlerim

    Edit: hocam geçmedi halen aynı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 8 Aralık 2021; 21:21:7 >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    faydalı olduysa çok sevindim hocam ilk gördüğümde bende çok şaşırmıştım

  • Güncelleme yapayım;
    Rotasyon ayarı için gittiğim bir usta ile teste çıktık. O sıra kışlıklıkları takalı 2-3 hafta olmuştu. Bana araçta bi sorun yok bi süre kullan lastikler alışsın dedi. Hem yönlü lastik bi tarafa çekme ihtimali çok yüksek dedi.
    Kullandım, bi süre sonra çekme çok azaldı. Ama hala biraz vardı ve balansta bozuktu. Bi kaç gün önce yeni yazlık taktım. Çekme ve balans kalmadı. Araç ok gibi gidiyor maşallah. 2 çift lastik, ön arka, sağ sol bir çok şey denedik ama sorun lastiktenmiş. Bu da bana büyük bir tecrübe oldu.
    Lastiklere güvenmeyin :)

    Bu arada yetkili serviste rot+direksiyon kalibrasyonu 300₺ idi. Sanayilerde aramayın boşuna, fiyat makul.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anakata -- 15 Nisan 2022; 22:52:36 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.