Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (136. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.253
Cevap
18
Favori
691.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fren disklerinin kalınlığı 26 mm.Buradaki maximum aşınma için 2 mm toleransı var.Fren diskleri 24 mm ye düştüğünde değiştirilmeli.
    Bunu kumpas ile ölçebiliriz.Balatalar için şunu söylemeliyim.Tekeri söküp görme amaçlı yaptığım işlemde kaliperin aşağısındaki
    civatayı sökmüş ve hidrolik ile ileri geri giden pistonu tenekeci mengenesi ile geri ittirmiş ve tekeri yerine takmıştım.Sonra bir
    sorun ile karşılaştım.Kaliperden lıkır lıkır diye bir ses 0 ile 30 km arası hızlarda geliyor hızlanınca ses kesiliyordu.Bu beni
    rahatsız etti.Fren hatası affedilmez olabilirdi."Ben tamir ederim" kanalındaki arkadaşın videosunu tekrar izledim.Ve nerede eksik
    yaptığımı buldum.Fren hidrolik merkezinin kapağını açıp işlemi sonlandırmadan fren pedalı pompalaması ile hidroliğin havası
    alınıp kapak tekrar kapatılmalı imiş.Bu işlem sonrası hem fren daha istekli çalışmağa başladı hem de ses kayboldu.Balata değişimini
    yaparken buna dikkat edelim.




  • Motor üzerinde plastik koruma üzerinde G-POWER,DVVTİ 16 VALF yazısı üzerinde gümüş renkli yazı zamanla siliniyor.Bu yazıyı soba yaldızı
    alarak sulu boya fırçası ile kenarlarını bantlayıp tekrar yazmak için plastik koruyucuyu söktüm.4 tane civata 10 mm lokma ile sökülüyor.Lokmayı sola çeviriyorum.Somun dönüyor ama sanki hiç sökülmeyecek gibi dönüyor.Uğraş sonucu elime sadece somun değil 10 cm uzunluğundaki motora monte saplama da geldi.Diğerleri de böyle oldu.Yalnız ön sağdaki somun düzgün söküldü.Plastik korumadan saplamaları ayırmam için
    10 numara lokma ile 12 mm açık ağız anahtar gerekti.Olacak bu ya 12-13 mm anahtarım kaybolmuş.10 tl'ye bu numarada bir yıldız ve anahtar aldım.Olması gereken şuydu.Somunu taşıyan iki ucu vidalı civata motora vidalanarak takıldığında geri çıkmamalı.Somunu sökerken motara bağlı olan yerden saplama sökülmemeli.Bunun için orta mukavemetli civata sabitleyici aldım.3 Saplamayı bu kimyasal ile monte ettim.Bir gün aracı çalıştırmadım.Plastik korucuyu yerine taktım.Somunlar dıştan kapalı.Kapak gibi.İçini yüksek ısıya dayanıklı lidyumlu gres ile yağladım.Somunları sıktım.10-15 gün sonra aynı somunları sökmeyi denedim.Somunları sökmek 1 dk.mı bile almadı.Sanki zevk için somun sökmek ister gibi içimi rahatlık kapladı.
    20 gün sonra Afyon-Yozgat 40 gün sonra da Afyon-Trabzon arası yolculuğum olacak.Bu geliş gidişlerden sonra somunların gevşeyip gevşemediğini kontrol ederim.




  • Tüm somunlar :
    SIKMA:Saat yelkovanı dönüş yönünde sıkılır.
    SÖKME:Saat yelkovanı ters yönde sökülür.
    Bir cıvata yönü yere dikse sağa doğru sıkılır,sola doğru sökülür.
    Bir cıvata yere paralel duruyorsa sağa aşağı doğru sıkılır,sola aşağı doğru sökülür.
    Sökmeğe çalıştığınız somunu sıkarsanız işlemi zorlaştırmaktan başka işe yaramaz.Çok sıkı somun sökülürken kesinlikle uzun kollu ½ lokma kullanılır.Kol ne kadar uzunsa sökme kuvveti o kadar büyüktür.Gevşetilen somun daha sonra küçük cırcır ile açılmalıdır.
    Bijon somunları açılmamakta zorlanırsa sağa doğru az sıkılır sonra sola doğru sökülür.Yine de sökülmemekte direnirse yapacağınız tek şey bijon anahtarını bir boru ile uzatmaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robert Lewandowski RL9

    Almayı düşünüyorum nasildir piyasa yakıt parca vs alırken satarken sıkıntı yasanirmi

    Tabikide yaşatir. Bu arabalara bakan duzgun usta bile bulamassin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__


    quote:

    Orijinalden alıntı: Robert Lewandowski RL9

    Almayı düşünüyorum nasildir piyasa yakıt parca vs alırken satarken sıkıntı yasanirmi

    Tabikide yaşatir. Bu arabalara bakan duzgun usta bile bulamassin.

    Ne iş yapıyorsun bilmiyorum.Emgrand aracın var mı?Bir sorunla karşılaşıp çözüm bulamadın mı?
    Soruya objektif yanıt vereyim.
    1)Alım-satım işiyle uğraşanlar aracı almasın.Aracın tanınabilirliği yetersiz.Bu satışta sorun çıkarabilir.
    2)Piyasada Toyota,honda,Hundai gibi vvti-vtec motorlu araçları yapabilen ustalar bu aracı da rahat bakım ve tamir edebilir.
    3)Kia servisleri aynı zamanda Geely servisidir.
    4)Yedek parça için örneğin Afyon'da yedek parça satanlarda parça aramadım.Bulacağımı da sanmam.Fakat önceki mesajlarımızda internet aracılığı ile
    aradığımız için söylemek gerekirse her türlü parçasını bulmak mümkün.
    5)Kaporta,elektrik düzeni gibi sorunlarda bilgili her ustanın sorunu çözebileceğini söyleyebilirim.
    Ben bu aracı özellikle Afyon-Akhisar ve Afyon_Ankara arası yollarda kullanmak için aldım.Şehir içinde diyabet hastalığım olduğu için gerekmedikçe binmem.Arada Afium,Özdilek ya da kaplıca dışında pek kullanmıyorum.
    Aracımı çok seviyorum.Satmayı düşünmüyorum.Benim gibi tek elden neredeyse 0 gibi hiç kaza,çizik sorun yaşamamış bir araç alırsanız uzun süre sorun
    yaşamazsınız..




  • deltoid D kullanıcısına yanıt
    Hocam gördüm ki aracınızla ciddi anlamda ilgileniyorsunuz, 25-30 bin arası bir bütçe var, sizce bu bütçeyle bu modeli mi yönlenmeli başka bir model mi tercih edilmeli?

    2000 model boraların 27bine satıldığı bir ortamda cidden bu araba çok ucuz geliyor, insan şüpheye düşüyor.
  • Bende o butcedeyim ve emgrand düşünüyorum tek düşüncemi genç arabası olurmu diye bide pişman olurmuyum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kararı kendiniz vermelisiniz.Ben de almadan önce tereddütte idim.Excalibur isimli kullanıcının mesajları sonucu kesin olarak
    almağa karar verdim.Hatta Geely'nin diğer modellerini kesinlikle almam.Aldığım için de iyi ki almışım diyorum.Kasko yapmayı
    da elden bırakmıyorum.Bu araçta motorun önemli bölümleri tanınmış Avrupa'lı üreticilerden.Araç İngiltere'yi hedef pazar olarak
    üretilmiş.Sahibinden.com da şöyle bir araştırma yaptım.27000 km.de çok temiz görünen bir araç satılık.İlk bakışta daha fotog
    raflarını büyütmeden baktığımda alaşımlı jantların değiştiğini gördüm.Hiç kimse durduk yere alaşımlı jantları başka alaşımlı jantlarla değiştirmez.Motorun resminde plastik koruyucunun motor bağlantılarının olmadığını gördüm.Ben bu aracı kesin olarak
    almam.Bu araç büyük bir kaza geçirmiş.Gayet de düzgün yapılmış.Demek ki bir kaza olunca kazalı olarak elde kalmıyor.Parçaları
    bulunuyor.Yaşadığınız yer kasaba,ilçe ise çözüm bulmakta çok zorlanırsınız.Ama örneğin bir hundai'niz olsa kia,toyota vb.
    yine aynı zorluklar yaşanır.Eğer bundan çekiniyorsanız bir renault toros,tofaş şahin gibi araç için hemen her ilçede çözüm bulabilirsiniz.Kolay gelsin.




  • Değerli arkadaşlar,
    Onarım ,tamircilerin işidir.Kullanıcı olarak ben bakım konularını yerine getiriyorum.Filtre değiştirmek,motor yağı değiş
    tirmek,balata değiştirmek gibi..Bunları yapmadan önce aracımla ilgili videoları youtubeden bilgisayarıma indiriyorum.Yapacağım işlem ile ilgili Türkçe video bulamazsam Mısır,Ukrayna gibi ülkelerde bu aracı kullananların çektiği videoları birkaç kez iz
    leyip sonra işe başlıyorum.İlgili konuda video bulamazsam o işi yapmıyorum.Yapamayacağım işlere kalkışmıyorum.1965-1968 yıllarında Erkek Sanat Enstitüsü orta kısımda okuduğum için elim alet tutmağa alışkın.Lütfen yapacağınız işi tam kavramadan işe başlamayın.Bir örnek vereyim.Civata sabitleyicisi,lityumlu gres falan dedim.Şayet bijon saplamalarına civata sabitleyici,gres yağı sürerseniz kaza yapma riskini yükseltirsiniz.Bir yedek parçanın hangi işlevleri yerine getirdiğini öğrenin.Bilmiyorsanız,öğrenmek de istemiyorsanız el atmayın.
    Kendi işini yapacaklara kolaylık dilerim.




  • Arkadaşlar, 5 yıl garantisi Kasım 2017 'de dolacak olan Emgrand 'ımızın deri döşeme ön koltuklarında ciddi yıpranmalar oluştu. Bunları ücretsiz değişim talebi ile garantiye dahil edebilir miyiz, bir yolu varsa bilgilendirir misiniz?
  • Bu konunun garantiye gireceğini sanmam.Kullanımdan kaynaklı yenilenmesi gereken şeyler örneğin buji değişimi,örneğin yağ değişimi gibi.Far Ampulü gibi.Silecek gibi.Silecek motoru kullanıcı hatasından kaynaklanmayacak şekilde devre dışı kal
    dıysa(?) bunu servis değiştirecek.Burada servisler bir sorun varsa bunu hemen kullanıcı hatasına bağlama eğiliminde.Eğer
    kesin üretim hatası var ve kullanıcı hakkını aramasını biliyorsa o zaman ister istemez sorun düzeltiliyor.
  • Aracımın 40.000 km bakımında buji, hava,polen filtreleri vs. değiştirdim. Ayrıca elektronik gaz kelebeğini ve boğazını da temizledim. Özellikle buji değişimi ve gaz kelebeği temizliğinden sonra performansında az da olsa fark hissediliyor. Özellikle maf sensörü aradım fakat araştırmam sonucunda bizim araçlardaki sensör maf(hava akış sensörü) değil, map(mutlak basınç sensörü) olarak tercih edilmiş. Yalnız konum olarak o kadar zor bir yerde ki söküp temizlemeye cesaret edemedim doğrusu. Tam olarak emme manifoldunun arka alt tarafında bulunuyor, dikkatlice bakarsanız bulabilirsiniz. Boş bir zamanımda eğer bunu da temizlersem içim rahatlayacak doğrusu. Motorun düzenli çalışmasına katkısı olacağına eminim.
    Yarın bir gün belki lazım olur diye, emgrand'da kullanılan MAP sensöre ait parçanın linkini paylaşıyorum.
    aliexpress.com
    US $22.95 |Otomobiller ve Motosikletler'ten Basınç Sensörü'de Geely Emgrand 7 EC7 EC715 EC718, EC7 RV EC715 RV Emgrand7 RV, GC7, Araba motor emme hava basıncı sensörü AliExpress'da
    https://tr.aliexpress.com/item/Emgrand-EC7-EC7-RV-engine-intake-air-pressure-sensor-scanner-car-original-part/32371643150.html?spm=a2g10.search0302.4.12.6T98mh



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hookman -- 7 Temmuz 2017; 8:21:44 >




  • Bu akşam arabanın motorunu temizledim, kuruladım. daha sonra ise çalıştırınca motor arıza lambası yandı. Herhalde bir yerine su kaçırdım galiba, servis harici bu lambayı söndürme yöntemibi bilen var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzakdoğu malı varsa ordan koşarak uzaklaşın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Değerli arkadaşlar,
    Onarım ,tamircilerin işidir.Kullanıcı olarak ben bakım konularını yerine getiriyorum.Filtre değiştirmek,motor yağı değiş
    tirmek,balata değiştirmek gibi..Bunları yapmadan önce aracımla ilgili videoları youtubeden bilgisayarıma indiriyorum.Yapacağım işlem ile ilgili Türkçe video bulamazsam Mısır,Ukrayna gibi ülkelerde bu aracı kullananların çektiği videoları birkaç kez iz
    leyip sonra işe başlıyorum.İlgili konuda video bulamazsam o işi yapmıyorum.Yapamayacağım işlere kalkışmıyorum.1965-1968 yıllarında Erkek Sanat Enstitüsü orta kısımda okuduğum için elim alet tutmağa alışkın.Lütfen yapacağınız işi tam kavramadan işe başlamayın.Bir örnek vereyim.Civata sabitleyicisi,lityumlu gres falan dedim.Şayet bijon saplamalarına civata sabitleyici,gres yağı sürerseniz kaza yapma riskini yükseltirsiniz.Bir yedek parçanın hangi işlevleri yerine getirdiğini öğrenin.Bilmiyorsanız,öğrenmek de istemiyorsanız el atmayın.
    Kendi işini yapacaklara kolaylık dilerim.

    Bijonlara ve saplamaları sıkmadan önce zeytinyağı sürdüm. Ne kadar tehlikeli sizce? Ne yapmalıyım bunu düzeltmek için? Kendiliğinden gider mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Değerli arkadaşlar,
    Onarım ,tamircilerin işidir.Kullanıcı olarak ben bakım konularını yerine getiriyorum.Filtre değiştirmek,motor yağı değiş
    tirmek,balata değiştirmek gibi..Bunları yapmadan önce aracımla ilgili videoları youtubeden bilgisayarıma indiriyorum.Yapacağım işlem ile ilgili Türkçe video bulamazsam Mısır,Ukrayna gibi ülkelerde bu aracı kullananların çektiği videoları birkaç kez iz
    leyip sonra işe başlıyorum.İlgili konuda video bulamazsam o işi yapmıyorum.Yapamayacağım işlere kalkışmıyorum.1965-1968 yıllarında Erkek Sanat Enstitüsü orta kısımda okuduğum için elim alet tutmağa alışkın.Lütfen yapacağınız işi tam kavramadan işe başlamayın.Bir örnek vereyim.Civata sabitleyicisi,lityumlu gres falan dedim.Şayet bijon saplamalarına civata sabitleyici,gres yağı sürerseniz kaza yapma riskini yükseltirsiniz.Bir yedek parçanın hangi işlevleri yerine getirdiğini öğrenin.Bilmiyorsanız,öğrenmek de istemiyorsanız el atmayın.
    Kendi işini yapacaklara kolaylık dilerim.

    Bijonlara ve saplamaları sıkmadan önce zeytinyağı sürdüm. Ne kadar tehlikeli sizce? Ne yapmalıyım bunu düzeltmek için? Kendiliğinden gider mi?

    Arabayı kriko ile kaldırmadan bijonları çapraz çıkararak bez ile silin.Saplamaları da silin.Tüm tekerlerde bunu yaptıktan sonra somunları tekrar sıkın.110 nm ile sıkılması öneriliyor.Tatlı sıkı sıkılması yeterli.Araç ileri doğru hareket ettikçe oluşan kuvvet bir miktar somunları sıkma yönünde
    etki ediyor.Yağlama işlemi bijonların titreşim ile yerinden oynamasına sonra da çıkmasına neden olabilir.Önemli olan bijonun kolay sökülüp takılması
    değil, yerinden çıkmamasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Car Specialist

    Uzakdoğu malı varsa ordan koşarak uzaklaşın

    Lütfen boş konuşarak forumu kirletmeyin.Bildiklerinizi bizi de bilgilendirmek için buraya yazın!Kesin olarak eminim ki evinizde
    bir ya da birkaç tane Çin,Japonya,Malezia,Taiwan malı vardır da siz farkında değilsinizdir.
  • Sn hookman,
    Benden daha hızlısınız.Hava filtresinin çıkış hortumunda maf sensörü olmadığını ben de gördüm.Boğaz kelebeği yanında Bosch
    yazan bir parçanın benzer işlemi yaptığını düşündüm ama emin olmadığım için yazmadım.Araç motorunun su ile yıkanması
    önerilmiyor.Çok sayıda elektrik,elektronik bağlantı var.Buralara su kaçabilir diyorlar.Bu bölümlerin aluminyum folyo ile
    kapatılarak yıkadığını söyleyenler olduysa da ben gazyağı alarak metal kısımları fırça ile plastik kısımları ise banyo temizleyicisi (kir ve yağ temizleyici) ile temizledim.
    Benim size önerim aracın motorunu iyice havalandırıp bir iki gün aracı çalıştırmaz iseniz sızan su buharlaşıp arıza ışığı
    sönebilir.Tabi bu tahmin.Karbüratörlü aracımda distrübütöre kaçan suyu ancak silerek sorunu çözmüştüm.
    OBD ile sisteme müdahele edildiğini okumuştum.Ama bu konu hakkında bilgi sahibi değilim.




  • sn hookman,
    Arıza ışığının sorun giderilse dahi yandığını,aracın bilgisayara bağlanarak arıza kodunun silindiğini okudum.Servise gidip
    bu arıza kodunu sildirebilirsiniz.OBD konusunu araştırıp bize de faydalı olabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Car Specialist

    Tecrübelere dayanarak söylüyorum.



    Alman malı veya en kötü ihtimalle Japon malı arabalara bakın. Fransız arabaları dahi Geely'den iyidir.

    Kaç yaşındasınız?Hangi okulu bitirdiniz?Ne iş yapıyorsunuz?
    Bunları öğrenip bir değerlendirme yapabiliriz.Ben 63 yaşındayım.Emekli matematik öğretmeniyim.Orta okulu sanat okulunda okudum.
    Bilgi sahibi olmadan düşünce sahibi olan binlerce insan tanıdım.Bilgi iletişimi sayesinde teknolojik şirketlerin bir çoğu birbirlerine yakın
    teknolojide araçlar üretiyorlar.Bir kısmının marka değeri yüksek olduğundan çok daha pahalı araçları satabiliyorlar.Bu işlerde tanınabilirlik
    konusunda yetersiz iseniz isterseniz alleme-i cihan olun işe yaramıyor.Düne kadar insanlar hain dayı diye Hyundai'i kötülerken şimdi çok daha
    yüksek fiyatlara bu araçları alabiliyorlar.Bmv,Mercedes, İphone prestij için alınıyor olabilir.Ben her üründe fiyat/performans oranına bakarım.
    Boşuna markaya para vermem.Adam gömleği 15000 dolar kira ödenen mağazadan alabilir.Ben aynı gömleği sahte olmaması garanti ise daha kenarda köşede
    bir yerden alırım.Şurdan aldım diye hava atmak baba parası yiyenler için önemli olabilir.
    İçinde bilgi olmayan iletiler bana eziyet veriyor.Kusura bakmayın.




  • 
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.