Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etsı


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: etsı


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: etsı

    Arkadaşım millet bilip bilmeden yazıyor ben sana şöyle söyleyeyim maaşi 3.000dolardan başlıyor 20.000dolara kadar var.devletle alakasi yok özel şirket.iş imkanı süper

    pardon?
    20 bin dolar?
    hangi şirketmiş çok merak ettim.

    Ne diyon yavrum sen ya sen ne biliyorsunda konuşuyorsun bende deniz ulaştırma işletme okuyorum bır hocamız o bölümden emekli onun anlattıkları kendısi baş mühendıslıkten emekli

    genç...güzel kardeşim...sana iki çift laf ederim ama edepsizlik yapmıyayım senin gibi kıl kurdu seni.benim ağzımdan sana karşı kötü bir laf çıktı mı oku bakayım iletimi.

    2006 itü gemi mak işl mezunuyum.şu an 2. mühendisim ve baş mühendislik sınavına giriyorum.o okuyorum dediğin bölümün diğer bölümünü bitireli yıllar oluyor ve senin öğrencilik yaşamanından daha fazla meslek hayatım var.o yüzden konuşurken saçma saçma konuşup insanı sinirlendirme.burda cahilce ve bilmeden konuşan biri var ise o da sensin.

    bugün tr de o parayı veren bir şirket yok.salak saçma yorumlarınızı kendinize saklayın.bugün tr de baş mühendislerin aldığı rakam 11 bin 12 bin dolar civarı.ötesi yok.yabancı firmalar var ki ona da başvurup kabul edilmek çok büyük mesele.

    sen bu edepsizliğinde bu kendini bilmiş tavrınla bu bilip bilmeden yorum yapmalarınla meslekte sektörde hele hele gemide dikkat et kendine.

    Edepsizlik ettiysem kusura bakma ben bana anlatilanları söyledım.

    sana anlatılan her şeye böyle kesin inanma.anlatılan her şeyi sorgulamadan insanlara tavsiye etme.belki yanılıyorsundur belki duyduğun yanlıştır belki sana söylenen abartıdır yalandır yanlıştır diye bir şüphen olsun.bunlar bir kenara sana ukalalık sana saygısızlık sana edepsizlik yapılmamış ise sen sakın yapma.bunlar sana mesleğide bir kenara bırak abi tavsiyesidir.

    toysunuz daha normaldir hatalarınız olacak.hangi üniversitedesin sen? inş aynı gemiye düşmeyiz:) yazdım seni bir yere:)

    mesleği şehir efsaneleri gibi her duyduğunuz şeye inanarak öğrenmeyin.o mesleğin içindeki abilerinize arkadaşlarınıza sorun.bin bilseniz de bir şüphe edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: etsı


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: etsı

    Arkadaşım millet bilip bilmeden yazıyor ben sana şöyle söyleyeyim maaşi 3.000dolardan başlıyor 20.000dolara kadar var.devletle alakasi yok özel şirket.iş imkanı süper

    pardon?
    20 bin dolar?
    hangi şirketmiş çok merak ettim.

    Ne diyon yavrum sen ya sen ne biliyorsunda konuşuyorsun bende deniz ulaştırma işletme okuyorum bır hocamız o bölümden emekli onun anlattıkları kendısi baş mühendıslıkten emekli

    genç...güzel kardeşim...sana iki çift laf ederim ama edepsizlik yapmıyayım senin gibi kıl kurdu seni.benim ağzımdan sana karşı kötü bir laf çıktı mı oku bakayım iletimi.

    2006 itü gemi mak işl mezunuyum.şu an 2. mühendisim ve baş mühendislik sınavına giriyorum.o okuyorum dediğin bölümün diğer bölümünü bitireli yıllar oluyor ve senin öğrencilik yaşamanından daha fazla meslek hayatım var.o yüzden konuşurken saçma saçma konuşup insanı sinirlendirme.burda cahilce ve bilmeden konuşan biri var ise o da sensin.

    bugün tr de o parayı veren bir şirket yok.salak saçma yorumlarınızı kendinize saklayın.bugün tr de baş mühendislerin aldığı rakam 11 bin 12 bin dolar civarı.ötesi yok.yabancı firmalar var ki ona da başvurup kabul edilmek çok büyük mesele.

    sen bu edepsizliğinde bu kendini bilmiş tavrınla bu bilip bilmeden yorum yapmalarınla meslekte sektörde hele hele gemide dikkat et kendine.

    Hacım Birde Türkiyede Çalışmamıs Mærsk şirketinde görev yapmış sende bilip bilmeden konusma istersen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim soru gene kaynamis yav:(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etsı


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: etsı


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: etsı

    Arkadaşım millet bilip bilmeden yazıyor ben sana şöyle söyleyeyim maaşi 3.000dolardan başlıyor 20.000dolara kadar var.devletle alakasi yok özel şirket.iş imkanı süper

    pardon?
    20 bin dolar?
    hangi şirketmiş çok merak ettim.

    Ne diyon yavrum sen ya sen ne biliyorsunda konuşuyorsun bende deniz ulaştırma işletme okuyorum bır hocamız o bölümden emekli onun anlattıkları kendısi baş mühendıslıkten emekli

    genç...güzel kardeşim...sana iki çift laf ederim ama edepsizlik yapmıyayım senin gibi kıl kurdu seni.benim ağzımdan sana karşı kötü bir laf çıktı mı oku bakayım iletimi.

    2006 itü gemi mak işl mezunuyum.şu an 2. mühendisim ve baş mühendislik sınavına giriyorum.o okuyorum dediğin bölümün diğer bölümünü bitireli yıllar oluyor ve senin öğrencilik yaşamanından daha fazla meslek hayatım var.o yüzden konuşurken saçma saçma konuşup insanı sinirlendirme.burda cahilce ve bilmeden konuşan biri var ise o da sensin.

    bugün tr de o parayı veren bir şirket yok.salak saçma yorumlarınızı kendinize saklayın.bugün tr de baş mühendislerin aldığı rakam 11 bin 12 bin dolar civarı.ötesi yok.yabancı firmalar var ki ona da başvurup kabul edilmek çok büyük mesele.

    sen bu edepsizliğinde bu kendini bilmiş tavrınla bu bilip bilmeden yorum yapmalarınla meslekte sektörde hele hele gemide dikkat et kendine.

    Hacım Birde Türkiyede Çalışmamıs Mærsk şirketinde görev yapmış sende bilip bilmeden konusma istersen.

    yok yok sen hakikaten edepsizsin.hacım mış.gemide de süvarine 2. kaptanına hacım dersin:) ya da o baş mühendis hocana hacım diye seslen.
    Mærsk te çalışmışmış.git o efsanaler ile büyüyün yetişin o zaman.bir daha cevap yazma iletilerime ağır konuşurum sana.


    burda denizcilik ile alakalı gemi makineleri işletme müh ya da deniz ulaştırma müh ile alakalı bilgi almak gerçek doğru mesleğin içinden bir şeyler öğrenmek isteyen arkadaşlara her türlü bilgiyi elimden geldiğince doğru bildiğimce açıklamaya anlatmaya hazırım.edepsizler bilmeden biliyormuş gibi görünenler ordan burdan duyduğu ile bölümü okuyanlar okul okuyanlar uzak olsun yeter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    Benim soru gene kaynamis yav:(

    kaynamaz güzel kardeşim cevaplayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    Benim soru gene kaynamis yav:(

    kaynamaz güzel kardeşim cevaplayacağım.

    Soltiye yazmistim ama goremediniz sanirim :)

    Suanda 12.sinifim ygs lys ins. iyi geçerse muhtemelen itu gemi mak isletme veyahut yildiz gemi insaat ve mak tutacak ve itu gemi insaat epey uzak kaliyor bana

    Hocam sizce hangisini secmek daha mantikli ?(maalesef tekrar sinav giremem.)

    Ve 4-5yil sonra ben mezun olunca piyasa ne durumda olur? ihaleler mi var ? Sektor cokustemi Yukseliste mi toparlanir mi coker mi ?

    Ve samimi olarak bir muhendis yeni mezun muhendis bu zamanda gercekten bu paralari(3500 $) aliyor mu??(isin parasinda degilim ciddi olarak soruyorum)

    Peki siz mesleginizi oneriyormusunuz ?

    Saglik olarak istedikleri sartlardan bahsedebilir misiniz pilotlar gibi periyodik muayne oluyor musunuz ? Yoksa sadece 1 kereye mahsus mu?

    Mulakatta ne gibi zorlayici sorular olabilir?

    Cok soru oldu sanirsam :)
    Cevabiniz icin tesekkurler...




  • Suanda 12.sinifim ygs lys ins. iyi geçerse muhtemelen itu gemi mak isletme veyahut yildiz gemi insaat ve mak tutacak ve itu gemi insaat epey uzak kaliyor bana

    elinden geldiğince itü , dokuz eylül ya da yıldız teknik üniv den birini yaz.

    Hocam sizce hangisini secmek daha mantikli ?(maalesef tekrar sinav giremem.)

    denizcilik mesleğinde şu an itü mezunları çok fazla.dolayısıyla çoğu yerde onlar var.bir şekilde bir birlerini tutar mezunları.bunu diğerlerini dışlama şeklinde düşünme sakın.ama mesela bir şirkette bir adam mı alınacak ordakiler kendi dönem arkadaşlarını üst sınıflarını alt sınıflarını arar.ama bu durum diğer üniv den mezun olanların iş bulamayacağı anlamına gelmez.onlar da sektörde gayet başarılı bir şekilde çalışıyorlar.dediğim gibi itü dokuz eylül ve yıldız teknikten birini kazanmaya çalışın.

    Ve 4-5yil sonra ben mezun olunca piyasa ne durumda olur? ihaleler mi var ? Sektor cokustemi Yukseliste mi toparlanir mi coker mi ?

    bunu düşünmeyin.denizcilik hiç bir zaman çökmez:)belki yavaşlar belki durulur belki hızlanır ama sizin mesleğinizi etkileyecek boyuta geleceğini hiç zannetmiyorum.taşımacılık olduğu sürece dünya da denizciliğe de ihtiyaç olacaktır.bence gereksiz bir kaygı.sadece kendinizi yetiştirin.bölümünüzü mesleğinizi iyi tanıyın.mezunları bulun onlarla tanışın konuşun sorun soruşturun.onun dışında sektörün gelecek kaygısını bırakın armatörler tersane sahipleri düşünsün:)

    Ve samimi olarak bir muhendis yeni mezun muhendis bu zamanda gercekten bu paralari(3500 $) aliyor mu??(isin parasinda degilim ciddi olarak soruyorum)

    evet kardeşim alıyor.bugün bu bölümlerden mezun arkadaşlar mesela bizim şirkette 3400 dolar ile başlıyor işe.ve ikramiye hariç.ikramiye ile birlikte 4500 dolara geliyor.o da şöyle sene de 8 ay çalışsanız deniz de 4 ay dinlenseniz izin yapsanız yaklaşık 10 maaş alacaksınız.tanker için konuşuyorum tabi.ikinci mühendis maaşları bunun nerdeyse iki katı.baş mühendis maaşlarını zaten yazdım yukarda.


    Peki siz mesleginizi oneriyormusunuz ?

    bazı açılardan evet bazı açılardan hayır:)öneriyorum çünkü parası çok iyi iş kaygısı yok karada da çalışabilirsin.mesela biraz deniz tecrübesi ile karada da çok güzel işler bulabilirsiniz.ama ideal olanı bizim yaptığımız baş mühendis ve kaptan olup bir iki kontrat atıp karaya geçmek.böylece hep çok güzel para biriktirirsiniz hem de karaya geçtiğiniz de size sunulan pozisyonlar hem maddi hem manevi çok daha güzel olur.


    Saglik olarak istedikleri sartlardan bahsedebilir misiniz pilotlar gibi periyodik muayne oluyor musunuz ? Yoksa sadece 1 kereye mahsus mu?

    2 sene de bir muayene oluyorsun ama bunları düşünme gereksiz kaygı.sigortalı ve sigortasız olmak üzere farklı tip bayrak altında çalışabilirsiniz.bu konudan da daha sonra bahsederiz şimdilik erken sizin için.


    Mulakatta ne gibi zorlayici sorular olabilir?

    mülakatta bölümü isteyip istemediğin soruluyor sana.en azından bizim zamanımızda öyleydi.sonra fiziksel bedensel bir eğitim ve mülakat oluyor.şınavdı mekikdi barfixdi falan filan.bunlarda normal her insanın yapabileceği türden.ama dediğim gibi bu benim okuduğum okulda benim kazandığım senelerde vardı şimdi hangi okulda nasıl yapılıyor bilmiyorum açıkçası.ama yine çok da kafaya takılacak problem yapılacak bir şey olmadığı söyleyebilirim sana.


    Cok soru oldu sanirsam :)
    Cevabiniz icin tesekkurler...

    Sizin mesleginiz neydi?

    umarım faydalı olmuştur kafanıza takılan bir şey olursa sorun yine.

    ben 2. mühendisim şu an.tanker de çalışıyorum.ve baş mühendislik sınavına girdim kısmet ise baş mühendis olacağım:)




  • bu arada mesleği öneriyormusunuz sorusuna cevap eksik kalmış:)

    önermediğim kısımları şu;

    haliye 4-5 ay olmayacaksınız karada.sevdiklerinizden uzak kalacaksınız.bir tarafta 5-6 ay boyunca biriktirdiğiniz 20 bin dolarlar:) diğer taraftan sevdiklerinizden uzak bir yaşam.ama bir şekilde belirli bir süre sonra alışıyorsunuz.bence en kötü en kötü bir kaç kontrat atarsınız sonra geçersniz karaya.zaten bu işi en güzel stajınızda öğreneceksiniz göreceksiniz orda soracaksınız duyacaksınız.stajlarınızı tr nin iyi köklü sağlam firmalarında yapmaya çalışın.burdan olmasa da özelden staj için bir kaç şirket önerebilirim.ama en ideal olanı bir süre denizde çalışmak hem güzel para biriktirmek hem de mesleki olarak endini geliştirip kaptan başmühendis veya 2. kaptan 2. mühendis pozisyonlarına gelip karaya geçmektir.ideal olanı bence budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    bu arada mesleği öneriyormusunuz sorusuna cevap eksik kalmış:)

    önermediğim kısımları şu;

    haliye 4-5 ay olmayacaksınız karada.sevdiklerinizden uzak kalacaksınız.bir tarafta 5-6 ay boyunca biriktirdiğiniz 20 bin dolarlar:) diğer taraftan sevdiklerinizden uzak bir yaşam.ama bir şekilde belirli bir süre sonra alışıyorsunuz.bence en kötü en kötü bir kaç kontrat atarsınız sonra geçersniz karaya.zaten bu işi en güzel stajınızda öğreneceksiniz göreceksiniz orda soracaksınız duyacaksınız.stajlarınızı tr nin iyi köklü sağlam firmalarında yapmaya çalışın.burdan olmasa da özelden staj için bir kaç şirket önerebilirim.ama en ideal olanı bir süre denizde çalışmak hem güzel para biriktirmek hem de mesleki olarak endini geliştirip kaptan başmühendis veya 2. kaptan 2. mühendis pozisyonlarına gelip karaya geçmektir.ideal olanı bence budur.

    Gercekten cok sagolun tesekkurler
    Benim kafama takilan bi soru kaptanlarin puanlarinin daha yuksek olmasi gerekmez mi
    Edit imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 31 Ocak 2012; 18:06:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    bu arada mesleği öneriyormusunuz sorusuna cevap eksik kalmış:)

    önermediğim kısımları şu;

    haliye 4-5 ay olmayacaksınız karada.sevdiklerinizden uzak kalacaksınız.bir tarafta 5-6 ay boyunca biriktirdiğiniz 20 bin dolarlar:) diğer taraftan sevdiklerinizden uzak bir yaşam.ama bir şekilde belirli bir süre sonra alışıyorsunuz.bence en kötü en kötü bir kaç kontrat atarsınız sonra geçersniz karaya.zaten bu işi en güzel stajınızda öğreneceksiniz göreceksiniz orda soracaksınız duyacaksınız.stajlarınızı tr nin iyi köklü sağlam firmalarında yapmaya çalışın.burdan olmasa da özelden staj için bir kaç şirket önerebilirim.ama en ideal olanı bir süre denizde çalışmak hem güzel para biriktirmek hem de mesleki olarak endini geliştirip kaptan başmühendis veya 2. kaptan 2. mühendis pozisyonlarına gelip karaya geçmektir.ideal olanı bence budur.

    Gercekten cok sagolun tesekkurler
    Benim kafama takilan bi soru kaptanlarin puanlarinin daha yuksek olmasi gerekmez mi
    Edit imla

    niye gereksin ki:)
    taleple aldığı sayıyla alakalı meslek ile ne alakası var.
    yeri geliyor güvertenin puanı daha fazla oluyor yeri geliyor gemi makinanın.bunlar çok önemli değil.takılmayın böyle basit şeylere.




  • bende bu bölümü yazmayı düşünüyorum ama bir sorum var. şimdi 1)gemi inşaa ve gemi makine mühendisliği var bir de 2)gemi işletme mühendisi var 1.si karada çalışıyor isterse birkaç ayrı kurs alıp gemiye çıkabiliyor diye biliyorum. 2.si ise denizde 3.mühendis 2.mühendis ve başmühendis olarak çalışıyor. gemi işletme mühendisi olan biriside karada çalışabilirmi isterse, eğer çalışırsa bu 2 mühendislik dalı arasındaki fark nedir? cevabınız için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    bu arada mesleği öneriyormusunuz sorusuna cevap eksik kalmış:)

    önermediğim kısımları şu;

    haliye 4-5 ay olmayacaksınız karada.sevdiklerinizden uzak kalacaksınız.bir tarafta 5-6 ay boyunca biriktirdiğiniz 20 bin dolarlar:) diğer taraftan sevdiklerinizden uzak bir yaşam.ama bir şekilde belirli bir süre sonra alışıyorsunuz.bence en kötü en kötü bir kaç kontrat atarsınız sonra geçersniz karaya.zaten bu işi en güzel stajınızda öğreneceksiniz göreceksiniz orda soracaksınız duyacaksınız.stajlarınızı tr nin iyi köklü sağlam firmalarında yapmaya çalışın.burdan olmasa da özelden staj için bir kaç şirket önerebilirim.ama en ideal olanı bir süre denizde çalışmak hem güzel para biriktirmek hem de mesleki olarak endini geliştirip kaptan başmühendis veya 2. kaptan 2. mühendis pozisyonlarına gelip karaya geçmektir.ideal olanı bence budur.

    Gercekten cok sagolun tesekkurler
    Benim kafama takilan bi soru kaptanlarin puanlarinin daha yuksek olmasi gerekmez mi
    Edit imla

    niye gereksin ki:)
    taleple aldığı sayıyla alakalı meslek ile ne alakası var.
    yeri geliyor güvertenin puanı daha fazla oluyor yeri geliyor gemi makinanın.bunlar çok önemli değil.takılmayın böyle basit şeylere.

    Hocam yine ben ama son sorum :) benim hedefim gemi makine isletme muh okumak acaba makine ve insaati okumadigimdan dolayi ne gibi zorluk ve fark hissederim
    Iki bolumu kiyaslayabilirmiyiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DF0CD106 -- 31 Ocak 2012; 20:02:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    bende bu bölümü yazmayı düşünüyorum ama bir sorum var. şimdi 1)gemi inşaa ve gemi makine mühendisliği var bir de 2)gemi işletme mühendisi var 1.si karada çalışıyor isterse birkaç ayrı kurs alıp gemiye çıkabiliyor diye biliyorum. 2.si ise denizde 3.mühendis 2.mühendis ve başmühendis olarak çalışıyor. gemi işletme mühendisi olan biriside karada çalışabilirmi isterse, eğer çalışırsa bu 2 mühendislik dalı arasındaki fark nedir? cevabınız için teşekkürler.

    kardeş o bir kaç kurs alıp denize çıkma işi öyle kolay değil.ayrıca zaman ayrıca para meselesi.yapılabiliyordur belki ama olaya o olmazsa onu yaparım gözüyle bakmamak lazım.ya gidip gemi inşaa okuyun ya da gemi makineleri işletme müh okuyun.

    2. soruna gelince sen diyelim ki gemi mak işl müh okudun.stajlarını yaptın okulu bitirdin.kimse seni zorlayamaz denize çık diye.karada da denzcilik firmaların da bir şekil de iş bulursun.ama şu var.denizcilik şirketlerin de hiç bir denizcilik tecrüben olmadan kalkıp denizde kazanacağın denizde almaya başlayacağın 3000 bin dolarları beklemeyin.şu var bir de.isterseniz bir iki kontrat atıp geçerseniz karaya.isterseniz 2. mühendis olup geçersiniz.bu size kalmış bir şey.

    o iki mühendislik dalı arasındaki fark sana bağlı çalışacağınız sektöre bağlı firmaya bağlı binlerce sebebe bağlı:)eğer karada çalışacaksanız denize çıkmayı düşünmüyorsanız kesinlike gemi inşaat okuyun derim ben kendi kanaatimce.

    bir de çok önemli bir şey söylemek istiyorum.burda elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz sizlere.ama sizden de ricam soru sormadan önce önceki iletileri ve yazıları yorumları okuyun.aynı soruları sorup hem başlığı kirletmeyelim hem de cevaplayacak olan insanları boşu boşuna yormayalım:))sonuçta herkesin işi gücü var.
    o yüzden sizden bir kez daha rica ediyorum.başlığı iyice okuyun soracağınız soruların cevapları orda yok ise sorun.aynı soruları defalarca sormayalım.




  • anladım hocam çok teşekkürler ben gemi mak. işletme müh. sadece denizde çalışıyor diye biliyordum bunu öğrendiğim çok iyi oldu.
  • _________________



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rashta -- 2 Şubat 2012; 15:31:17 >
  • @PETERSBURG

    Öncelikle yanıtlarınız için teşekkürler. Okudum tek tek. Şimdi şunu biliyoruz ki 2013'ün ilk gününden itibaren yürürlüğe girecek olan yönetmelikte staj süresi 1 sene. (6 ay deniz, 6 kara şeklinde) Şimdi yukarıda bir arkadaşımız yazmış ve şunu ima etmiş. 2012'de makine stajına çıksanız bile 2012'de dönmezseniz stajı 1 sene yapacaksınız... Yani ben bu soruyu sizin gibi birçok makinacı ve kaptana sormuştum onlar, 2013 öncesi çıkarsanız eski yönetmelikten faydalanırsınız dediler. (Yani staj sadece 6 ay olacak) Siz ne diyorsunuz, bir bilginiz var mı? Ayrıca sizin bahsettiğiniz kontrat sanırım 8+2, zor olsa gerek. :) Tankerlerde daha kısa süreli kontratlar yok mu 4+1 gibi mesela? Kuru yük önerir misiniz, tankere nazaran tabi maaşları daha düşük olacaktır ama sizin görüşünüz nedir? Bir de makina stajyeri gemide neler yapmalı, neyin takipçisi olmalı? Biraz da bunlara değinirseniz sevineceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtt007

    anladım hocam çok teşekkürler ben gemi mak. işletme müh. sadece denizde çalışıyor diye biliyordum bunu öğrendiğim çok iyi oldu.

    çok mezun var mesela mezun olduktan sonra gitmiyor denize.sebebi kendisince makul.mesela evleniyor çıkmıyor.ya da denizi sevmiyor.staj yapıyor ama beğenmiyor.denizcilik firmalarında bir şekilde bir pozisyon da iş bulabilir.ama bu arkadaş çok iyi bir ingilizceye sahip olsun.özellikle yazışma dili telefon ingilizcesi:)çünkü bu noktalarda kendilerinden beklenen işlerde bunlara ihtiyaç duyulabilir.bence daha önce söylediğim gibi en azından 2. mühendislik ehliyetini alana kadar olanıdır.çünkü o zamana kadar hem para biriktirirsiniz hem deniz tecrübeniz olur ve karaya geçtiğiniz de size sunulan pozisyonlar gerek maddi gerek manevi anlam da daha güzel olur.

    söylediğim gibi gemi mak işt müh veya deniz ulaştırma müh okuyan arkadaşlar stajlarını çok önemsesinler.iyi firmaları araştırıp sorsunlar onlara başvursunlar.çünkü genel de zabit kadrolarını kendi stajerleriyle dolduruyor firmalar.her firma değil her şirket değil yanlış anlaşılmasın çoğu böyle diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnny B. Goode

    @PETERSBURG

    Öncelikle yanıtlarınız için teşekkürler. Okudum tek tek. Şimdi şunu biliyoruz ki 2013'ün ilk gününden itibaren yürürlüğe girecek olan yönetmelikte staj süresi 1 sene. (6 ay deniz, 6 kara şeklinde) Şimdi yukarıda bir arkadaşımız yazmış ve şunu ima etmiş. 2012'de makine stajına çıksanız bile 2012'de dönmezseniz stajı 1 sene yapacaksınız... Yani ben bu soruyu sizin gibi birçok makinacı ve kaptana sormuştum onlar, 2013 öncesi çıkarsanız eski yönetmelikten faydalanırsınız dediler. (Yani staj sadece 6 ay olacak) Siz ne diyorsunuz, bir bilginiz var mı? Ayrıca sizin bahsettiğiniz kontrat sanırım 8+2, zor olsa gerek. :) Tankerlerde daha kısa süreli kontratlar yok mu 4+1 gibi mesela? Kuru yük önerir misiniz, tankere nazaran tabi maaşları daha düşük olacaktır ama sizin görüşünüz nedir? Bir de makina stajyeri gemide neler yapmalı, neyin takipçisi olmalı? Biraz da bunlara değinirseniz sevineceğim.

    kardeş o yönetmelikler ile alakalı çok bir bilgim yok değişeceği değiştiği söyleniyor ama son zamanlarda çok takip edemedim.biraz okur burda paylaşırım düşüncelerimi.
    onun dışın da ben 8+2 diye bir kontrattan bahsetmedim.kaldı ki büyük firmalarda o şekilde bir kontrat yok.ben tanker de çalışıyorum.tanker kontratları çoğu firma da 3+1 ya da 4+1 şeklindedir.bu şekilde çalışsanız sene de 8 ay çalışırsınız ortalama 10 maaş alırsınız 4 ay da izin yaparsınız 2 ye bölünmüş haliyle.böyle olmak zorun da değil.siz isterseniz 7 ay kalın gemi de.o size kalmış ona göre ikramiye alırsınız.ayrıca dökmelerde kontratlar zabit arkadaşlar için yani 2. mühendis veya baş mühendis olmayan için 6+1 şeklin de.bu durum tankerlerdede aynı hemen hemen.bazılarında biraz daha farklı olabilir tabi.

    tanker liman da daha az durur.bir iki gün için de biter işi.uzun kalmaz.maaşları piyasa da dökmeye daha iyidir hatta bazı firmalar da veya şirketler de 1500 dolara kadar farkeder aylık olarak bulunduğunuz pozisyona göre değişmekle birlikte.çalıştığınız gemi tipi farklı da olsa yapacağınız işler hemen hemen aynıdır.gemi tipinden ve piyasasından kaynaklanan bir takım uluslararası prosedürler surveyler farklılık gösterebilir.yani bence tanker dökmeye göre daha sıkdır daha disiplinlidir bazı açılardan.dökme tipi gemiler belirli tonajda olanlar tabi daha fazla durur limanlar da.bu geminin yapısal özelliğine nereye gittiğine nerden yüklediğine hangi ülkeden yüklediğinie göre de değişir.bu tür konular bence çok erken sizin için:) gereksiz bilgiler bence bölümü kazanacak arkadaşlar için.

    makine stajeri gemide neler yapmalı diye sormuşsun:)çalıştığı firmaya göre çalıştığı gemideki zabitlerine bağlı olarak değişir bu durum.bir kere iyi bir firmada iyi bir zabit kadrosu ile çalışır ise zaten görür ne yapması gerektiğini kime benzemesi gerektiğini nelere dikkat etmesi gerektiğini.bir kere inanılmaz derecede instruction book okumalı.operasyon ve işletme kitapları okumalı.tabi ne okuması gerektiğine zabitleri karar verecektir:)mesela bölümden mezun olunca 4. mühendis olacaskınız.4. mühendisin görevleri neler gemide?bunlara dikkat etmeli.neler onun sorumluluğun da?bir kaçını sıralayalım birlikte:)

    mesela 4. mühendis gemiden gemiye geminin içindeki makine zabit sayısına bağlı olarak;

    yakıt alma işinde başmühendisin elidir ayağıdır koludur.cin gibi olmalı:)bunun okulu okumak ile alakası yok arkadaşlar.barge denilen yakıt taşıyan ufak gemiden alınacak yakıt için mesela işlemleri yapar baş mühendisin emriyle direktifiyle.yakıt tanklarını ölçer hepsalar doldurulması gereken formları doldurur falan filan.imzalanması gereken şeyleri gider imzalatır getir götür yapar.(bu konulara takılmayın bu konular staj zamanı her kesin yaşayacağı şeyler ve asla soğutmasın sizi meslekten bölümden.hepimiz geçtik bu yollardan:) )

    bunun dışında 4. mühendis makina dairesin de makina departmanın da çoğu evrak işiyle ilgilenir.bunlar hep 2. mühendisin yönlendirmesiyle olur.belirli kontrolleri vardır ona gösterilen ondan istenen.onları kontrol eder imza atar.geminin makine jurnaline geminin makinede ki monitörlerinden bazı değerleri kayededer.

    bunların dışında mekanik işler de 2. mühendisin yönlendirmesiyle bazı işleri yapar.mesela günlük bazı makinelerin gerekli işletme bakımları vardır onlarla ilgilenir.diyelim k deniz suyunu gemi de içme ve kullanma suyu olarak tatlı suya çeviren fresh water generator e günlük kimyasal ilaç atar.ana makine ve bazı ekipmanlara gerekli kimyasalları atar.bu durum gemiden gemiye kadrodan kadroya değişir:)kafanızda sabit bir iş kesin bir iş gibi kalmasın:)

    ayrıca bazı ekipmanlar vardır bu ekipmanların bazı ufak tefek bakımları 4. mühendistedir.yağ,yakıt seperatörleri hava kompresörleri gibi.bunlar da asla direk olarak 4. mühendise bırakılmaz.ufak tefek işleri ona verilir 2. mühendis tarafında.yağ değişimi temizliği hava yakıt filitreleri değişimi gibi.

    bunlar kabaca bir gemide okuldan yeni mezun olmuş 4. mühendisin görevleridir.dediğim gibi gemiden gemiye değişebilir.baş mühendisten baş mühendise 2. mühendisten 2. mühendise değişebilir.bunları neden anlattım? anlattım çünkü bir stajer bunlara dikkat etmeli.4. mühendisin 3. mühendisin neler yaptığına dikkat etmeli.onlarla gezmeli onların her yaptığını not etmeli fotoğraflar çekmeli.onların yaptığı işleri onları anlatan işletme kitaplarından çok iyi okumalı notlar almalı mantığını anlamalı ezberden ziyade işin pratiğini öğrenmeli.zaten iyi bir 2. mühendis veya baş mühendis ile staj yaparsanız onlar sizi çok güzel yöneldirir bu konularda merak etmeyin:)






  • bu arada 4. mühendisin işleri arasında sıraladağım ana makina ya atılan bazı kimyasallar işi bilenler tarafından yanlış anlaşılabilir düzelteyim:)
    ana makinanın turbocharger ı vardır exhaust gazlarıyla çalışan ve makineye eksra hava yanma havası sağlayan.bu turbocharger ın gerek türbin tarafına gerek blower tarafına günlük olarak ya da belirli saatler içinde makine operasyon kitabında belirtilen şekliyle belirli yıkamalar yapılır.mesela blower kısmı suyla yıkanır.türbin tarafı hem fındık kabuğu denilen granül ile hem suyla yıkanır.bu anlattığım işi bilmeyenlere yabancı gelebilir takılmayın:)düzeltmek istedim:)
  • Eyvallah hocam, teşekkürler yanıtlarınız için. Arada sırada sizi rahatsız edebilirim sorularımla, kusura bakmayın şimdiden. :)))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnny B. Goode -- 1 Şubat 2012; 17:04:22 >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.