Şimdi Ara

General Motors Türkiye ve Müşteri Memnuniyeti (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Etik olarak ve vicdanen siz haklısınız ancak kağıt üzerinde maalesef GM haklı. Rengini bile değiştirebiliriz diyor herifler ki bu tüm firmalarda böyle.

    Türkiye'de sipariş vererek araç almak iki talihsizlik doğuruyor. Birincisi; istediğiniz donanım olmayabiliyor, ikincisi ise fiyat garantisi veremiyorlar.

    Ben de araç alırken bekledim 2 hafta kadar ama gemideki araca peşinat yatırarak aldım.
  • Malesef tüketici mahkemesi ile sonuç elde edilebileceğini sanmıyorum. Çünkü otomobilleri önceden satın alma şansınız olmuyor; araç üretim bandından çıkmış olsa da, Türkiye'ye gelmiş ve tırın üzerinde bayiye geliyor olsa da durum değişmez. Ancak söz konusu otomobil bayiye ulaşıktan ve faturası kesildikten sonra size satışı mümkün oluyor. Yani siz ancak aracı sipariş verebiliyorsunuz ve ancak araç bayiye ulaştıktan sonra satın alabiliyorsunuz. Bu nedenle bir hak talebi olabileceğini sanmıyorum. Çünkü aracı satın aldığınız tarih 2012 Kasım, araca ait olan ve 2012 Kasım ayında yürürlükte bulunan katalogdaki opsiyonlar ile araç üzerindeki opsiyonlar örtüşüyorsa bu durumda tüketici mağduriyetinin olmadığına karar verilecektir.

    Eğer aracı Ağustos 2012'de satın alsaydınız ve o zaman araçta kol dayama bulunmasaydı hakkınız olurdu. Altta küçük harflerle yazan tahditlere rağmen mahkemede şansınız olurdu diye düşünüyorum. Şuan en fazla verdiğiniz siparişten cayma ve kaporanızı geri alma hakkı tanıyacaklardır, bunu da normalde sorunsuz tanıyorlar zaten.

    Bu durumun tüketiciye yapılan çok büyük bir saygısızlık olduğu aşikar, HB modelde bulunması ve yeni piyasaya çıkan sedan araca konulmaması ile ilgili hiç yorum yapmak istemiyorum. Ayrıca kol dayama sonradan eklendiğinde fabrikasyon şeklinde olamayan bir opsiyon. Yani arkadaş bunu para vererek kendi yaptırmak istese büyük ihtimalle servis yan çizip yapamayız diyecek, dışarıda ise orta konsolda delikler açarak oraya monte edecekler, oldukça iğreti duracak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vigilant

    Malesef tüketici mahkemesi ile sonuç elde edilebileceğini sanmıyorum. Çünkü otomobilleri önceden satın alma şansınız olmuyor; araç üretim bandından çıkmış olsa da, Türkiye'ye gelmiş ve tırın üzerinde bayiye geliyor olsa da durum değişmez. Ancak söz konusu otomobil bayiye ulaşıktan ve faturası kesildikten sonra size satışı mümkün oluyor. Yani siz ancak aracı sipariş verebiliyorsunuz ve ancak araç bayiye ulaştıktan sonra satın alabiliyorsunuz. Bu nedenle bir hak talebi olabileceğini sanmıyorum. Çünkü aracı satın aldığınız tarih 2012 Kasım, araca ait olan ve 2012 Kasım ayında yürürlükte bulunan katalogdaki opsiyonlar ile araç üzerindeki opsiyonlar örtüşüyorsa bu durumda tüketici mağduriyetinin olmadığına karar verilecektir.

    Eğer aracı Ağustos 2012'de satın alsaydınız ve o zaman araçta kol dayama bulunmasaydı hakkınız olurdu. Altta küçük harflerle yazan tahditlere rağmen mahkemede şansınız olurdu diye düşünüyorum. Şuan en fazla verdiğiniz siparişten cayma ve kaporanızı geri alma hakkı tanıyacaklardır, bunu da normalde sorunsuz tanıyorlar zaten.

    Bu durumun tüketiciye yapılan çok büyük bir saygısızlık olduğu aşikar, HB modelde bulunması ve yeni piyasaya çıkan sedan araca konulmaması ile ilgili hiç yorum yapmak istemiyorum. Ayrıca kol dayama sonradan eklendiğinde fabrikasyon şeklinde olamayan bir opsiyon. Yani arkadaş bunu para vererek kendi yaptırmak istese büyük ihtimalle servis yan çizip yapamayız diyecek, dışarıda ise orta konsolda delikler açarak oraya monte edecekler, oldukça iğreti duracak.

    Güzel açıklamışsınız, benimde bahsetmek istediğim bu durum, aracı parasını ödediğiniz halde hangi donanımda satın aldığınıza dair elinizde bir belge bulunmuyor.
    Aracı da doğrudan yerinde teslim aldığınız için iade hakkınızda olmayacak. Yani şu durumdan itibaren teslim aldığınız taktirde ayıplı ürünü kabul ederek satın almış olucaksınız. Ayıplı olması da size taahhüt edilen konfor donanımlarının eksik olmasından kaynaklı.

    Fakat bu durumu biraz daha araştırın, sonuçta kanunların işleyişi ve değerlendirilişi açısından kendiniz için çıkar yol da bulabilirsiniz.
    Mesela bu durum ayıplı hizmet olarak şikayet edilirse kanunen onarımını isteme hakkınız olması gerekir.

    Şunları da inceleyin;
    http://www.hukuki.net/showthread.php?42104-4077-Sayili-TuKETiCiNiN-KORUNMASI-HAKKINDA-KANUN




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    kesinlikle siz haklısınız, Benim bildiğim kadarıyla Yapım ve donanımda değişiklik yapma hakkımız mahfuzdur cümlesi yalnız olumlu yönde olabilir, yani müşteri aleyhine değil müşteri lehine olumlu bir özellik, donanımda iyileştirme yapılabilir yada bu başka bi olumlu kalite anlamında yükseliş olabilir, siz elinizdeki belgeyi iyi saklayın, ve doğru tüketici hakem heyetine gidin, ben sipariş ettiğimde bu donanımla sipariş ettim, bana sipariş ettiğim zamanki taahhüt edilen aracı eksik olarak teslim ettiler diyebilirsiniz, eğer sonradan takılamıyorsa gerçekten onun için fiyat farkı alırsınız, opel resmen salağa yatmış, o lafı oraya yazmakla olmuyor, bi daha arayın şansınızı deneyin, yine aynı şeyi zırvalarlarsa bundan sonra avukatımla muhatapsınız diyin, ve işlemleri başlatın ...

    Teşekkür ederim hocam. Dediğiniz gibi en azından kol dayama takamıyoruz ama başka türlü kolaylık sağlarız tarzında yaklaşmaları lazım.

    Direkt biz istediğimiz gibi özellikleri değiştiririz diyip bunu yasal bir hakmış gibi görmeleri çok yanlış bir tutum.

    Son bir mail attım konuda yazılanlardan ilham alarak, sonuna da yasal hakkımı kullanacağım dedim, bakalım ne cevap verecekler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vigilant

    Malesef tüketici mahkemesi ile sonuç elde edilebileceğini sanmıyorum. Çünkü otomobilleri önceden satın alma şansınız olmuyor; araç üretim bandından çıkmış olsa da, Türkiye'ye gelmiş ve tırın üzerinde bayiye geliyor olsa da durum değişmez. Ancak söz konusu otomobil bayiye ulaşıktan ve faturası kesildikten sonra size satışı mümkün oluyor. Yani siz ancak aracı sipariş verebiliyorsunuz ve ancak araç bayiye ulaştıktan sonra satın alabiliyorsunuz. Bu nedenle bir hak talebi olabileceğini sanmıyorum. Çünkü aracı satın aldığınız tarih 2012 Kasım, araca ait olan ve 2012 Kasım ayında yürürlükte bulunan katalogdaki opsiyonlar ile araç üzerindeki opsiyonlar örtüşüyorsa bu durumda tüketici mağduriyetinin olmadığına karar verilecektir.

    Eğer aracı Ağustos 2012'de satın alsaydınız ve o zaman araçta kol dayama bulunmasaydı hakkınız olurdu. Altta küçük harflerle yazan tahditlere rağmen mahkemede şansınız olurdu diye düşünüyorum. Şuan en fazla verdiğiniz siparişten cayma ve kaporanızı geri alma hakkı tanıyacaklardır, bunu da normalde sorunsuz tanıyorlar zaten.

    Bu durumun tüketiciye yapılan çok büyük bir saygısızlık olduğu aşikar, HB modelde bulunması ve yeni piyasaya çıkan sedan araca konulmaması ile ilgili hiç yorum yapmak istemiyorum. Ayrıca kol dayama sonradan eklendiğinde fabrikasyon şeklinde olamayan bir opsiyon. Yani arkadaş bunu para vererek kendi yaptırmak istese büyük ihtimalle servis yan çizip yapamayız diyecek, dışarıda ise orta konsolda delikler açarak oraya monte edecekler, oldukça iğreti duracak.

    Eyvallah hocam, söyledikleriniz mantıklı.. Sanırım hukuki anlamda leyhime karar verilecek bir durum yok gibi gözüküyor.

    Burada önemli olan nokta, koca firmanın çözüm üretmek istememesi. Aracı aldığım bayiye sordum orijinal kol dayama ne kadar diye, 1000 TL civarı dediler.

    Allah aşkına bunun fabrikasyon maliyeti nedir? En fazla 100-150 TL, sen koca bir firmanın Türkiye temsilcisisin bunu getirip takman sana kaça mal olur?

    Yeni Astra Sedan ana başlığında bir arkadaş yazmıştı, İstanbul'da bir bayi yan sanayi de olsa kolçak takıp arkadaşı memnun bir şekilde göndermiş. Bir bayi müşteriye mahcup hissedip böyle bir güzellik yapabiliyor ama GM Türkiye duyarsız kalıyor..

    Ayrıca başka çözüm yolları var, ücretsiz 15.000 km bakımı verirsin, krom cam çıtası hediye edersin. Ufak bişey ama müşterinin gönlünü alırsın..

    İnanın işin maddi boyutuna takılıp ne kopartsam kafasında değilim. Benim için önemli olan 'Evet bir hata söz konusu, biz bunun çözümü için elimizden gelen şeyi yaparız' demeleriydi.

    Ben en azından bu tutumlarını kabul etmedim ve tepkimi verdim. İçim rahat, sağlık olsun demekten başka bir şey yok şuanda..




  • Merhaba hocam. Son durum nedir acaba? Bir gelişme oldumu?

    Talihsiz bir durum, ama yaptıkları hiç etik değil. Ülkemizdeki insan hakları, tüketici hakları gibi kavramların yeterince gelişmediğinin bir göstergesi.
  • kaza yapan aracımın yetkili serviste kapısı faturasız olarak degisti uzerine birde resimleyip eksper raporuna koymuslar utanmadanda yine rapora degistigini beyan etmisler arac hatali toplanmıs ugrasiyoruz hakkimiz icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.