Şimdi Ara

GETZ 90 BİN BAKIMI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
4.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar, 2008 model 1,5 crdi dizel getz im var, akrabamdan aldım, aracın tüm bakımları bu güne kadar yetkili serviste yapılmış.Araç şu an 81,300 km.de, 75 bin km. de yetkili serviste periyodik bakıma girmiş, kendim memurum ve şu anda güneydoğu da yaşıyorum, malum buraların şartları, aracımda şu anda bir sıkıntı yok, ancak geçenlerde servise sordum, ya 90 binde yada senede bir defa bakıma girmesi gerektiğini söylediler, araç şu anda 81,300 de, yani daha 90 bine daha çok var ve bu km. yi ben buralarda dolduramam, araç 22 Aralık 2012' de daha önce periyodik bakıma girdiğinden servis tekrar bakıma girmesi gerektiğini söylüyor, ben kendilerine 90 bin dolmadı dediğim halde olsun 1 sene dolduğundan bakıma girmesi gerekir dediler, şimdi kararsızım ve araçlardan pek anlamam, malum buralarda sanayi filan pek yok ve olan ustalara da güvenemiyorum, yetkili servis yağ değişimleri, filtre değişimleri, polen filtresi ve V Kayışı ile gergi kasnaklarının değişeceğini söyledi(90 bin periyodik bakımının yapılacağını söylediler), zaten bu araçların bakımlarının paket şeklinde olduğunu söylediler, masrafını sorduğumda 90 bin bakımını 870 tl. olacağını söylediler, fakat en uygun fiyatı Batman Huyndai servisi verdi, onlar 650 tl fiyat çıkardılar, kendim askeri personelim, yaklaşık 7-8 ay sonra buralarda görevim bitecek ve batıya tayinim çıkacak, buralarda uzun km. yapmıyoruz, uzun yola gitmiyoruz, en fazla ayda 150-200 km. yapıyoruz oda bazen, ben bu bakım için 90 bin km. dolmadığı halde servise gideyim mi, yoksa beklesem ve idare etsem de 90 bine az kala mı gitsem kararsızım, sanayide bir usta buldum huydai araçlardan anlarım dedi fakat güvenemiyorsun işte, servis aracınızı buradaki sanayi de elletmeyin tavsiyesinde bulundu, sonuçta servis olarak orjinal parca ve garanti(fatura) sunduklarını belirttiler, zaten heralde anladığım kadarıyla bu V Kayışı ve gergi kasnakları değişimi ücretin yüksek olmasına neden oluyormuş, 90 bin bakımında nelere bakılıyor ve hangi parçalar değişiyor, maliyeti hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim, yani önümüzdeki aralık 2013 ayı içerisinde sene dolduğu için servise gideyim mi, yoksa 90 bin km. ye yaklaştığında mı gideyim, araç şu anda 81 bin km. içerisinde, bu güne kadar bütün bakımları yetkili serviste yapılmış, bu konularda bana yardımcı olursanız sevinirim, herkese iyi akşamlar ve tavsiyelerinizi bekliyorum







  • quote:

    Orijinalden alıntı: İsmail TOPAÇ

    Herkese iyi akşamlar, 2008 model 1,5 crdi dizel getz im var, akrabamdan aldım, aracın tüm bakımları bu güne kadar yetkili serviste yapılmış.Araç şu an 81,300 km.de, 75 bin km. de yetkili serviste periyodik bakıma girmiş, kendim memurum ve şu anda güneydoğu da yaşıyorum, malum buraların şartları, aracımda şu anda bir sıkıntı yok, ancak geçenlerde servise sordum, ya 90 binde yada senede bir defa bakıma girmesi gerektiğini söylediler, araç şu anda 81,300 de, yani daha 90 bine daha çok var ve bu km. yi ben buralarda dolduramam, araç 22 Aralık 2012' de daha önce periyodik bakıma girdiğinden servis tekrar bakıma girmesi gerektiğini söylüyor, ben kendilerine 90 bin dolmadı dediğim halde olsun 1 sene dolduğundan bakıma girmesi gerekir dediler, şimdi kararsızım ve araçlardan pek anlamam, malum buralarda sanayi filan pek yok ve olan ustalara da güvenemiyorum, yetkili servis yağ değişimleri, filtre değişimleri, polen filtresi ve V Kayışı ile gergi kasnaklarının değişeceğini söyledi(90 bin periyodik bakımının yapılacağını söylediler), zaten bu araçların bakımlarının paket şeklinde olduğunu söylediler, masrafını sorduğumda 90 bin bakımını 870 tl. olacağını söylediler, fakat en uygun fiyatı Batman Huyndai servisi verdi, onlar 650 tl fiyat çıkardılar, kendim askeri personelim, yaklaşık 7-8 ay sonra buralarda görevim bitecek ve batıya tayinim çıkacak, buralarda uzun km. yapmıyoruz, uzun yola gitmiyoruz, en fazla ayda 150-200 km. yapıyoruz oda bazen, ben bu bakım için 90 bin km. dolmadığı halde servise gideyim mi, yoksa beklesem ve idare etsem de 90 bine az kala mı gitsem kararsızım, sanayide bir usta buldum huydai araçlardan anlarım dedi fakat güvenemiyorsun işte, servis aracınızı buradaki sanayi de elletmeyin tavsiyesinde bulundu, sonuçta servis olarak orjinal parca ve garanti(fatura) sunduklarını belirttiler, zaten heralde anladığım kadarıyla bu V Kayışı ve gergi kasnakları değişimi ücretin yüksek olmasına neden oluyormuş, 90 bin bakımında nelere bakılıyor ve hangi parçalar değişiyor, maliyeti hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim, yani önümüzdeki aralık 2013 ayı içerisinde sene dolduğu için servise gideyim mi, yoksa 90 bin km. ye yaklaştığında mı gideyim, araç şu anda 81 bin km. içerisinde, bu güne kadar bütün bakımları yetkili serviste yapılmış, bu konularda bana yardımcı olursanız sevinirim, herkese iyi akşamlar ve tavsiyelerinizi bekliyorum

    Belli ki aracınız temiz kullanılan yorulmayan bir araç. Garanti sıkıntınız yoksa ki dolmuş olması lazım, hiç senelik bakım olması lazım dediklerine bakmayın. Yoğun kullanılmadığından yağına suyuna bakın yeter. Eksiltme varsa tamamlayın havalar soğuyor antifriz ekletin vs. Ayrıca 90 bin bakımında değişen parçalar v kayışı filtreler. bunları servis acaba gerek var mı değiştirmeye diye insiyatif kullanmaz. Zamanı geldiyse (15 bin) değiştirir. En iyisi 7-8 ay için aracınızı oralarda telef etmeden bekleyin, yeni görev yerinizde 90 bin bakımına girin. derim ben. Hatta yetkili servise de gitmenize gerek yok. 90 bin bakımına bende giricem bu yaza doğru, bende servisten 900 tl gibi bir fiyat aldım. Sadece v kayışını serviste değiştirticem geri kalan filtreler yağ vs dışarda halledicem.




  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    HAKLISINIZ GALİBA, AMA İŞTE V KAYIŞI ÖNEMLİ, 90 BİNE KADAR BİR SORUN ÇIKARTIR MI ONDAN KORKUYORUM, YOKSA GERİSİ ÖNEMLİ DEĞİL, YAĞ VE FİLTRE VESAİRE DEĞİŞİMİ SIKINTI DEĞİL HER YERDE YAPTIRILIR, KALDI Kİ YAĞIN FİLTRELERİN BOZULDUĞUNU PEK SANMIYORUM, 90 BİN E KADAR DAYANIR HERHALDE, EN AZINDAN 85-86 BİNE KADAR GİTMESİ LAZIM DİYE DÜŞÜNÜYORUM, BAKALIM, ARAŞTIRMAYA DEVAM EDECEĞİM, BURALARDA PEK KM. YAPMIYORUZ, YANİ KISA MESAFE, VE GÜNLÜK EN FAZLA 3-5 KM. EVDEN İŞE İŞTEN EVE, ANTİFİRİZİNİ DEĞİŞTİRDİM ZATEN, BAZEN DE İLÇEDEN İLE (35 KM. GİDİŞ, 35 KM. DÖNÜŞ) EPİ TOPU BU İŞTE, BİLMİYORUM VALLA BU KIŞ KIYAMETTE TE BU PARAYI VERMEK ZORUMA GİTMİYOR DEĞİL HANİ, AMA İŞTE SEÇENEKLER BURALARDA AZ, DOĞRU DÜZGÜN USTA YOK İŞTE ADAM GİBİ İŞÇİLİK YOK BURALARDA VE KİME GÜVENECEKSİN? SERVİSE SADECE V KAYIŞI VE GERGİ KASNAKLARI DEĞİŞİMİ MASRAFINI SORDUM 500-550 TL. YE MAL OLUR DEDİLER, YANİ ANLAYACAĞIN BÜTÜN FİLİM BUNDA, NİYE BU KADAR PAHALI DİYE SORDUĞUMDA CEVAP VEREMEDİLER, 90 BİN BAKIMI İLE BUNUN PAKET İÇİNDE YERALDIĞINDAN DAHA UCUZA MAL OLUR DEDİLER, YANİ ANLAYACAĞIN FİLM FIRILDAK BOL,HAYIRLISI OLSUN BAKALIM, HAYIRLI AKŞAMLAR




  • İsmail TOPAÇ İ kullanıcısına yanıt
    Bu konuda şöyle söylerler ;
    Otomobil bayileri araç satışından para kazanmaz (yani çok kazanmaz) asıl para kazandıkları konu servis ve ikinci el satışı (sıfır ile değişim için kalan arabalar). Bende söyleyenlerin yalancısıyım. 75 bin bakımı için de fiyat almıştım servisten. Ön fren diskleri değişimi dahil epeyce bir fiyat çıkarmışlardı. Bende sanayide tanıdık bir ustaya götürdüm (Ankara'da) Gerekli parçalar için yer gösterdi gittim aldım. Sadece işçilik aldı o da 25 tl. Servisin işçilik saat ücreti 70 tl. Bu işçilik fiyat farklı bile ne demek istediğimi anlatır. Hadi bir örnek daha vereyim. Far kolum arızalıydı uzun far takılı kalıyordu. Servis hem parça fiyatını hemde takma işçilik fiyatını çok fazla söyledi. Ben parçayı kendim aldım ve taktım (hiç te zor değilmiş takması yeterki insanın zamanı olsun) Bilmem anlatabildim mi? Yani eğer zamanınız varsa fitreler ve yağ değişimi için servise ustaya bile gerek yok. ha şu da var getz'in yakıt filtresi biraz ters yerde o biraz zorlayabilir.




  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    hyundai servis bakımı konusunda 31 aralık a kadar kampanya yapmış, parça değişimi ve işçilikte %20 indirim, 90 bin bakımına 826 tl. fiyat çektiler, indirim ile batman servis 650 tl. ye okeyledi, işin ilginci siirt teki servis ilk önce kampanya olduğunu bana söylemedi, bilmiyorum artık gizlediler diye düşünüyorum, kendilerine söylediğimde biz araştıralım size döneriz dediler, evet beni tekrar aradılar ve kampanya olduğunu, ve kampanyalı fiyatın 750 tl olacağını söylediler, kendilerine batman servisin 650 tl. fiyat verdiğini söyleyince, değişecek parçalardan belkide gerek görmeyecekleri olan var diye tahmin ettikleri vardır bu yüzden olabilir gibi saçma sapan bir savunma yaptılar, bu konuyu araştırdım, diyarbakır, mersin, edirne deki servisleri aradım, hepside kampanyanın olduğunu ve fiyatların heryerde aynı olması gerektiğini belirttiler, ama ne hikmetse siirt servisinde bu geçerli değil, sizce neden olabilir? İnsanın aklına farklı şeyler gelmiyor değil, dışarıda bir ustaya sordum, v kayışı gergi ve diğer yağ değişimi filtre vs. 400 tl. ye maal olabilir dedi, arada 200-250 tl fark var, servis daha mantıklı gibi geliyor, en azından garantisi var ve kafan rahat olacak, buralarda bilmediğin adamlara arabayı elletmektense, sizce nasıl yapalım?




  • İsmail TOPAÇ İ kullanıcısına yanıt
    650 tl iyi fiyat derim garantili olduğu için. tabi dışarıdaki fiyat ile aradaki farka bir depo dolar böyle de bir şey var. Bu noktada karar sizin. Ben sizin yerinizde olsaydım en başta da dediğim gibi kilometre saatinin 90 bin olmasını beklerdim. Bunu da kullanım sıklığının seyrek olmasından diyorum. Benim aracım şuan 84 binde. Haziran ayında 75 bin bakımına girdi yani 6 ay önce. Tahminlerime göre nisan ayında 90 bin bakımına km sebebiyle giricem. Durumlarımız biraz farklı tabi ama önemli olan ne yıldır ne km dir. Önemli olan arabanın diri olması bakımlı olmasıdır. Eskiden sentetik yağlar yokken tek vizkoziteli yağı yaz kış kullanırdık. Eskiden servis bilinmezdi. Usta yağa bakar iki parmağının arasında ezer renginden bu daha gider değişmene gerek yok derdi. Ben arabamı 72 bin de aldım. Alır almaz servise götürdüm. Ön frenler değişmeli dedi.
    Tanıdık usta da değişmesine gerek yok dedi. 10 bin km'dir biniyorum. En ufak sorun yaşamadım. 90 bin bakımında değiştiricem.




  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    DOĞRU DİYORSUN, ANCAK ŞU DA VAR, BULUNDUĞUMUZ YER İTİBARİYLE DIŞARIYA NE KADAR GÜVENEBİLİRSİN, BURALARDA SANAYİ VE USTALAR Bİ FACİA, KİME SORSAM SERVİS DİYOR, BENCE 200-300 TL. İÇİN RİSK ALINMAZ GİBİME GELİYOR, BATI OLSA SIKINTI DEĞİL AMA BURALAR MALUM, HERALDE SERVİSE GİDERİM GİBİME GELİYOR, HAYIRLISI BAKALIM, SONUCUNU BURDAN PAYLAŞIRIM, HAYIRLI AKŞAMLAR
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Audi A3 90 bin bakımı
    6 yıl önce açıldı
    Fiat Egea 60 000 Bakımı
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 27.12.2013 günü 1,5 getz aracımın 90 bin bakımını serviste yaptırdım, taplam 700 tl. ye maal oldu, normal fiyatı 840 tl çıktı fakat işçilik ve yedek parçada %20 indirim kampanyası ve blue kard indiriminden faydalandık ve bakımı yaptırdıkbakımı Siirt Huydai servisinde yaptırdım. Allah için usta çok ilgilendi, parçaların hepsi ojinal ve gözümün önünde takıldı, değişen parçalar:V kayışı, gergi kasnakları, gergi bilyesi, yani kısaca V kayışı seti komple değişti. Tüm filtreler, yağ değişimi, polen filtresi, antrifirz, cam suyu, fren bakımı ve balata temizliği, ayrıca aracın motor ve yürüyen kısmınının temizliği yapıldı, ve aynı zamanda ücretsiz cek-up yapıldı, allahtan bir sorun çıkmadı, memnun kaldınmı diye sorarsanız, en azından faturamı aldım ve servis kaydı yapıldı kafam rahat yani, şu an aracın sesi değişti, çekişi arttı, yağ olarak castrol edge 5-30 tam sentetik yağ konuldu, tüm parçalar ve yağların konulması işlemi tümü gözümün önünde yapıldı, ben genel olarak memnun kaldım, ha bir arkadaşımın ford aracını ford servisine götürmüştük, ford servis olayında aşmış abi, ha huydai de onu göremedim ama, genel olarak memnunum, işi bizzat usta yaptı, çıraklara filan arabayı elletmedi, işçilik olarak 60 tl faturaya yazıldı, aracın bakımına sabah saat:09:30' da başlandı ve akşam saat:15:00' da bitti, yani epey bi uğrastık, bu 90 bin bakımı ağır bakım oluyormuş, bundan sonraki bakım fiyatları 250 ile 400 tl. arasında tutuyor arkadaşlar, kendim bizzat serviste baktım.V kayışının değişimi gerçekten zahmetli ve asıl masrafı bu tutuyor, usta bayağı bir uğraştı, gergiyi ayarlamak falan, ayrıca yakıt filtresi de çok gıcık yerde, epey bir uğraştırıyor, usta onları değiştirmek için 50 yeri sökmek zorunda kaldı, yani tavsiyem o durki arkadaşlar, araçlarınızın önemli parça değişimlerini mutlaka işinin ehline yaptırınız, ha ben serviste yaptırmamın sebebi, bulunduğum yer itibariyle altarnatifim yoktu, yani buralarda güveneceğin usta yok, ha batıda olsa yaptırırmıydım, işinin ehli bir usta olsa ona yaptırırdım, cebimden nerden baksanız 200 tl. civarında fazlapara çıktı, ama ben değer diyorum, en azından kafam rahat, orjinal parça kullandıkları için kafam rahat, bu hususta soracağınız şeyler olursa yorumlarınızı ve sorularınızı bekliyorum, herkese iyi akşamlar.




  • İsmail TOPAÇ İ kullanıcısına yanıt
    Aracım şuan 87.700 de. 90 bin bakımı için bende kararsız kaldım. Yazdıklarını okuyunca zaten arada kalmıştım, şimdi servis biraz daha ağır basmaya başladı. Özellikle aracının başında durabilmek çok güzel. Eğer buradaki servis'de buna izin verirse bende başında durmak isterim. Geçen gün telefonda sordum fiyatını 750 tl dediler. Ekstradan fren disklerimin değişmesi gerekiyor onun fiyatını da sordum servis biz sizi sonra arayalım dediler ama bir daha geri dönmediler. En az 300 tl de ona versem 1000 tl den aşağı çıkamam gibi geliyor. Neyse ki castrol edge yağımı daha önceden almıştım. Ordan kar ederim anca. Yapılan bütün işlemleri sırası ile yazman mümkün mü, başında durabilirsem bari neler yaptıklarını kontrol ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.