|
go-kart yapalım (707. sayfa)
-
-
-
-
-
İlk test sürüşünü gerçekleştirdiğim 4x4 aracım
-
Gençler hepinize selam. Çoktandır buraya uğramıyordum , epeyce önce forumda aşamalarını paylaştığım utv'yi çok ısrar eden birine sattım, ceviz bahçemde iyi kötü gübre taşıma ceviz vs taşıma işlerimde kullanıyordum, satınca yine ihtiyaç duydum , bu arada bir de ilaçlama derdi çıkınca görünümüne hiç önem vermeden hem önceki araç gibi ufak tefek işlerimi görebilecek ve hemde gerektiğinde ilaçlamada kullanabileceğim bir araç yaptım , bunu yaparken önceki gibi plan proje çizim vs yapmadan doğaçlama gittim . yapım aşamalarını daha iyi anlaşılması için youtube'a yükledim. belki bazılarınızın işine yarar . Herkese kolay gelsin
part 1 :
Part 2 :
Part 3 :
Part 4 :
Mustafa İsmetyoutubeBuggy bölüm 1 https://www.youtube.com/watch?v=MzjTjdDGSxU Buggy bölüm 2 https://www.youtube.com/watch?v=qkILdnNNw7g&t=2s Buggy bölüm 3 https://www.youtube.com/watch?v=8E_jQvm7CsYhttps://www.youtube.com/watch?v=pS9EeKRyAkI&t=26sMustafa İsmetyoutubeBuild a 110cc Buggy project , with Russian Muravei differential. Part 1. In Mersin / Turkeyhttps://www.youtube.com/watch?v=MzjTjdDGSxU&t=1sMustafa İsmetyoutubeBuild a 110cc Buggy project , with Russian Muravei differential. Part 2 steering gear convertion . In Mersin / Turkeyhttps://www.youtube.com/watch?v=qkILdnNNw7g&t=970sMustafa İsmetyoutubeBölüm 1 https://www.youtube.com/watch?v=pS9EeKRyAkI Buggy bölüm 1 https://www.youtube.com/watch?v=MzjTj... Buggy bölüm 2 https://www.youtube.com/watch?v=qkILd... Buggy bölüm 3 https://www.youtube.com/watch?v=8E_jQ...https://www.youtube.com/watch?v=JkFaL1Te9r0
-
Uzun uğraşlar sonucu 4x4 aracım bitti
-
Uzun bir aradan sonra merhaba!
Evet, açılar biraz fazla çünkü amortisör sorunu vardı. Şasi için yeterli güçte amortisör bulamamıştım ve maalesef motosikletlerin çoğunluğunda kullanılan arka amortisörlerden takmak zorunda kaldım. Tek salıncak olduğu için açısal sorun olarak görünüyor. Şasinin yarısı Avustralya'dan aldığım projeye göre yapıldı, yarısı da motor ve aktarma organlarına uymak açısından onlara uygun olacak biçimde yapıldı.
Resim konusunda sıkıntı vardı o dönemler. Direksiyondaki benim ama resmi çeken arkadaş telefona hakim değildi. Haliyle video da kaydedemedi. (Telefon da, o zamanların amiral gemisi sayılacak N95 idi. 😅)
Test sürüşü sonrası araç boya için söküldü ve daha sonra maalesef ilgilenemedim. Hâlâ demonte biçimde olduğu gibi duruyor. Motor gücü düşük geldiği için büyütmek de gerekiyor. Test sürüşündeki motor 6,5 HP idi ve tabii yetmedi. Dişli oranlarıyla oynamak gerekti. Bu da sorunu kökten halledemeyeceği için motor büyütme yoluna gidecektim ve bunun için 13 HP bir motor daha satın almıştım. Onda da tork konvertör olmadığı için şanzıman istedi. Şanzıman bulmak için de vakit yoktu. Muhtemelen en son çare yüksek güçlü bir varyatördü. Varyatör dediğimiz -bilmeyen arkadaşlar için- hani şu scooter motorların arka tekerleğe hareket aktarma ve kavrama sistemi.
Düz yolda geri vites sorunu olmuyor, frene basıp direksiyonu çevirince olduğu yerde dönüyor ancak dar bir alanda geri gitmek zorunda kalınca muhakkak sıkıntı çıkacaktı. Hızını net olarak ölçmedin lakin 40 ya da 45 km/s desem yalan olmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
ÇOOOK ESKİ BİR KONU HALA YAZIŞAN VAR VAY BE
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X