yau garfii seninkide problemmi bak ne güzel ses geliyromuş:) ama baa samimi bir yorum yaparmısın belirttiğim gibi bende golf 1.4tsi düşünyrm yeni astra cosmo alıcaktım vazgeçtim şuan araba alcak olsan yine bu arabayımı alırdın teşekkrler
Selam astracdti,
Sorunun muhattabi ben degilim fakat yinede yardimci olmak amaciyla düsüncemi belirtmek istedim. Eger şu an araba alcak olsam mutlaka kaputun altinda TSi olan bir araba alirdim
teşekkür ederim ama benim kafamdaki tek soru işareti yakıt sarfiyatı astra cdti 100km de 4lt golf 1.4tsi 6ya yakın yakıyor diye biliyorum tabiki performansları çok farklı olur ona eminim ama 100 km de iki araç arasında 2lt lik fark olurmu (özellikle şehiriçinde) olursa hangisini almak daha mantıklı kararszm
Dizel tabiki sehir ici trafiginde fark yaratacaktir fakat senede kac km yaptiginiz önemli tabi.
yani dizelin şehiriçi yakıt tasarrufu şehirdışına göre daha mı belirgin olur
quote:
Orjinalden alıntı: astracdti
quote:
Orjinalden alıntı: Garfiii
arkadaşlar bir sorum hatta 2 sorum var,
golf 1,4tsi aracımda benim çok hoşuma giden bir sesten bahsetmek istiyorum, cam açıkken, çok az gaz verip bıraktığımızda "tıss" diye bir ses geliyor, daha önce yurt dışında vw (modeli unuttum) aracına kompresör taktıran arkadaşımın aracında duymuştum daha güçlüsünü, sizin araçlarınızda da var mı bu cezbedici ses,
bir de 3500 devire kadar vites boşta iken gaz verdiğinizde hafif bir patlama sesi geliyor, bunun da turbodan(?) kaynaklandığından emin olmak istiyorum ne dersiniz,
Taner abi sizin iyi bir görüşünüz olduğuna inanıyorum
selamlar
yau garfii seninkide problemmi bak ne güzel ses geliyromuş:) ama baa samimi bir yorum yaparmısın belirttiğim gibi bende golf 1.4tsi düşünyrm yeni astra cosmo alıcaktım vazgeçtim şuan araba alcak olsan yine bu arabayımı alırdın teşekkrler
sevgili astracdti,
sorun değil sorum var dedim yani bunlar problem değil, heyecanımı paylaştım,
seçim konusuna gelince, ben yılda 12000 km bile yapmadım doğrusu, bu yüzden çok da dizel düşünmedim, düşünmem de, tekrar bir araç alacak olsam yine bir alman, muhtemelen de tsi Golf alırdım, tavsiye de ederim doğrusu, her yol ve her şartta mest edecek bir araba, 140-170liği bile aramıyorum, gerek yok, tabi tercih meselesine saygım sonsuz
quote:
Orjinalden alıntı: astracdti
yani dizelin şehiriçi yakıt tasarrufu şehirdışına göre daha mı belirgin olur
Senede 30.000km yapiyorsaniz dizel alin yok ben 15.000 km yapiyorum derseniz TSi alin.
TSI
Kesinlikle az kilometre yapan arkadaşlar için bir mesajım var: Benim 122 HP TSI alalı 7 ay oldu ve aracım daha yeni 4.000 km'yi devirdi. 2 Hafta sonra Adana - Antalya yapacağım ve o zaman da 1200-1400 km daha yapacağım. Yani yılda 8.000 km'den fazla yap(a)mıyorum çünkü gidecek yer yok... Şu anda ikamet ettiğim evimden taşınırsam ve/veya Mersin tarafından yazlık alırsam 10.000 km'yi ancak deviririm. Kısmet tabi.
T.G.
ya ben bişey soracam bilmiyorum belki de bana öyle geldi ama bu golf gibi araçlarda frenler daha sert oluyor arka koltuk daha rahatsız oluyor sanki benim passat ta millet arka koltukda daha rahat ettiğini söylüyor araba da golf e göre daha yumuşak duruyor bu küçük sınıf araçlarda konfor düşüyor mu
arka lastiklerini ters takmış jant değiştirdikten sonra....
quote:
Orjinalden alıntı: imjuli
ya ben bişey soracam bilmiyorum belki de bana öyle geldi ama bu golf gibi araçlarda frenler daha sert oluyor arka koltuk daha rahatsız oluyor sanki benim passat ta millet arka koltukda daha rahat ettiğini söylüyor araba da golf e göre daha yumuşak duruyor bu küçük sınıf araçlarda konfor düşüyor mu
Sevgili imjuli
PASSAT'ın fren diskleri GOLF'e göre % 33 daha büyüktür. Böylece PASSAT aynı dönüş mesafesinde aracı durdurmak için GOLF'e göre daha uzun bir yol kateder, GOLF ise durmak için fren balatalarını diskin yüzeyinde daha fazla sürtmek zorundadır ve bu da fren yaparken konforun çok az, belki de hissedilmeyecek kadar az, bir miktar azalarak kendini belli eder. İlk 4 disk frenli aracımda (SEAT Toledo) bu diskler çok küçüktü ve fren yaparken de kendisini belli ediyordu.
PASSAT'ın fren diskleri, nasıl söyleyeyim, ÇOK BÜYÜK...!!! Frene basarken gaza bastığımdan daha çok hassasiyet gösteriyorum.
T.G.
@astracdti Şehir dışında olduğum için ancak yazabiliyorum. Evet 122 lik Golf Tsi sahibiyim.Arabamdan gayet memnunum yakıt tüketimi , performans, konfor , güvenlik olarak tatminkar bir araç. Verdiği performansa göre cimri diyebilirim.Özellikle şehir içinde 700-750 km menzil bulmak zor değil. Ancak uzun yolda ortalamada 5.8 lt/100km altına inemedim.5.2 biraz hayal gibi.Performanslı kullanıncada 6.5 gibi bir değer çıkıyor. Yol tutuşu gayet iyi ama fizik kurallarına karşı gelmeye çalışmamak lazım. Araçtaki tek sıkıntı üstteki gözlük saklama kabından bozuk yollarda tıkırtı sesleri gelmesi.Sert lastiklerden kaynaklandığını düşünüyorum.Pirelli kullanan arkadaşlarda yorumda bulunurlarsa sevinirim.
quote:
Orjinalden alıntı: M@rvellous
@astracdti Şehir dışında olduğum için ancak yazabiliyorum. Evet 122 lik Golf Tsi sahibiyim.Arabamdan gayet memnunum yakıt tüketimi , performans, konfor , güvenlik olarak tatminkar bir araç. Verdiği performansa göre cimri diyebilirim.Özellikle şehir içinde 700-750 km menzil bulmak zor değil. Ancak uzun yolda ortalamada 5.8 lt/100km altına inemedim.5.2 biraz hayal gibi.Performanslı kullanıncada 6.5 gibi bir değer çıkıyor. Yol tutuşu gayet iyi ama fizik kurallarına karşı gelmeye çalışmamak lazım. Araçtaki tek sıkıntı üstteki gözlük saklama kabından bozuk yollarda tıkırtı sesleri gelmesi.Sert lastiklerden kaynaklandığını düşünüyorum.Pirelli kullanan arkadaşlarda yorumda bulunurlarsa sevinirim.
araç otomatik vites mi bi de 5.8 falan demişşin halbuki 4.9 falanyazıyor du vw in sitesinde
hangi araba teknik tablolardaki değerleri tutturyorki? gerçek dünyada eğim rüzgar hava filtresini tıkayan toz yakıt kalitesinde düşüş gibi etkenler var?
quote:
Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK
arka lastiklerini ters takmış jant değiştirdikten sonra....
aslında ters değil
Araç Düz vites , bahsettiğiniz değer otomatik vites için olsa gerek.Çünkü Düz vites 122 hp teknik verilerde şehir dışı 5.2 gösteriyor.TiFoSi_BJK nin dediği gibi teknik veriler biraz satış taktiği gerçek hayatta siz o verilerin üstüne en az 0.5 lt/100 km daha koyun
benim arkadaşın başına bi olay gelmişti sıfır benzinli bi araba almıştı araba çok fazla yakıyordu. gittik söyledik ilk 1000 km çok yakar motoru yapısı sebiyle 1000 km den sonra normal değerine döner demişti. hakikaten de öyle olmuştu.
selamlar,
Golf TSI 140hp otomobil sahibiyim. 17bin km de araç ve bugün servise götürdüm. 2. vitese 3500 d\devirsen yüksek bi devirde vites atınca ses gelio şanzımandan. hemen yardımcı oldular ve 2. vitesin senkromeçi değişicek. böyle sorun yaşayan var mı?
ayrıca abt nin chip yazılımı sayesinde sorunsuz şekilde 170hp vede 210 hp (isteğe göre yapıyolarmış)ye çıkıyormuş motor hemde doğuş oto garantisi altında. yaptıran var mı? 1100€ ya değermi aradaki fark? 8.8sn 100kmye çıkış hızı 8 sn nin altına iner mi 70hp artış ile?
bilgi verirseniz sevinirim.
arkadalar ben vazgeçtm vectrama bincm doblo almaya karar werdim marttada golf yada jetta çokmu kararsızım neyim:))
quote:
Orjinalden alıntı: astracdti
arkadalar ben vazgeçtm vectrama bincm doblo almaya karar werdim marttada golf yada jetta çokmu kararsızım neyim:))
Golf TSi bakarken Doblo almaya karar vermek, hmm ilginc.. Madem Vectran var bin tabi.
yok onu babama alıcm:) vectra 97 o yuzden yeni bi araba düşünyrdm
quote:
Orjinalden alıntı: bbe2
selamlar,
Golf TSI 140hp otomobil sahibiyim. 17bin km de araç ve bugün servise götürdüm. 2. vitese 3500 d\devirsen yüksek bi devirde vites atınca ses gelio şanzımandan. hemen yardımcı oldular ve 2. vitesin senkromeçi değişicek. böyle sorun yaşayan var mı?
ayrıca abt nin chip yazılımı sayesinde sorunsuz şekilde 170hp vede 210 hp (isteğe göre yapıyolarmış)ye çıkıyormuş motor hemde doğuş oto garantisi altında. yaptıran var mı? 1100� ya değermi aradaki fark? 8.8sn 100kmye çıkış hızı 8 sn nin altına iner mi 70hp artış ile?
bilgi verirseniz sevinirim.
1100e bene fiyat iyi.70bg artıcak düşünsenize satarkende size artı olarak dönecektir.Gerçi motorun aşırı yıpranma payıda var.