Opel Corsa Elegance 2021 model üstü araç alın geçin derim |
golf 7.5 mu seat leon mu (2. sayfa)
-
-
Leon, Golf ile ortak platformda ama sadece o kadar. Kalite olarak yanına yaklaşamaz. Her yönüyle vasat & vasat altı bir araç. Motor dışında.
Ben Honda Civic’i de değerlendirmenizi öneririm. Sıralamam Golf - Civic - Leon olur. Hangisi en temiz en uygunu olursa -
Sıfırda da 2.elde de piyasanın en çok satılan araçları Clio,Egea ve Meganedır. Niye? Yerli üretim oldukları için muadillerine göre daha ucuz ve daha donanımlıdırlar. Parçaları servisleri daha ucuzdur. Sonrasında Golf,Passat,Focus vs gelir. Fakat bunlar ithal araç oldukları için döviz artış eğiliminde olduğu zamanlarda Clio,Egea 10 artarken bunlar 20 artar. Fakat düşüşte aynı eğilimde olmazlar. Kolay kolay indirim yapmazlar bu araçlara. Yerli araçların bir diğer handikapı da ÖTV matrahları. Olası bir ötv matrah güncellemesinde yerli araçları mutlaka alt dilimlere sokup fiyat düşürürler. Ama ithal araçlar mümkün mertebe bu kapsama sokulmaz. Bu da ikinci ele yansır. Yani Clio alırsın matrah güncellemesi olur fiyatı düşer sonra niye böyle oldu deme. Ha şu da var seçimden önce matrah güncellemesi yapmadılarsa bu saatten sonra matrah güncellemesi filan yapmazlar. Şimşek olduğu sürece mümkün değil.
-
hocam valla corsa polo tarzı b segment araçlar da olur -clio egea falan olmadığı sürece- hem yeni falan ama gönlüm c segment altına düşmemekten yana biraz bundan önce astra 2023 vardı 0 almıştık onu satmak durumunda kaldık bu bütçeye göre bir şeyler bakıyorum şimdi
-
hocam tam olarak istemediğim durum bu yerli olan bu tür renault, fiat gibi araçların değer kaybı çok oluyor bence bu yüzden alman arabası bakıyordum zaten
-
hocam peki 100 bin km civarında golf mü yoksa polo corsa tarzı daha yeni polo corsa falan mı bi de bu paraya civic yok hocam
-
Değer kaybı olayına takılıyorsanız araba almayın bu faiz politikasıyla arabalar dolar bazında değer kaybeder iki araç arasında golf tercihim olurdu ama bütçenize göre b sınıfı araç bakmanız daha doğru olur kanımca clio 5 daha mantıklı bir tercih olacaktır -
Ben bu kilometrelerde çift kavrama şanzımana mesafeli yaklaşırım. Dsg sorunlu demiyorum burda. Kilometresi iyice yükselmiş olacak bu tip araçları satmak doğal olarak daha zor olacak. Benim gibi düşünen hiç az değil.
Bu şartlarda yeni kasa Corsa bakardım, eğer B sınıfı ihtiyaçlarınızı karşılıyor ise.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mokali Amca -- 18 Şubat 2024; 22:44:57 > -
hocam valla b segment de ihtiyacımı karşılar sadece kısa mesafelere gitmek için kullanırım onun haricinde istanbulda yaşıyorum otomatik bu yüzden tercihim. şu an kafam aşırı karıştı 100 binlerde c segment mi yoksa düşük km b segment mi diye ayrıca satarken sorun yaşayamayacağım bir model arıyıyorum hatcback sedan fark etmez kafam iyice karıştı
-
2018 model style paket 1.2 tsi dsg leon kullanıyorum, daha önce 2015 model 1.2 tsi manuel golf 7 comfortline da kullandım. Elbette malzeme kalitesi olarak genele vurursak golf daha tok ve daha kaliteli bir araç ancak leon'un boş paketi (style) dahil golf'lerin birçoğunun opsiyonla zor aldığı özelliği standart sunuyor.
Style leon'da hız sabitleme, otomatik ayna katlama, kendiliğinden kararan dikiz aynası, dijital çift bölge klima, fark sensörü, deri kolçak, yağmur sensörü, bluetooth gibi birçok özellik "standart" olarak gelir. Dolu yani fr veya excellence paket bir leon ile style yani boş paket bir leon'un iç trimlerindeki tek fark alcantara koltuk döşemesi ve ambiyans aydınlatmasıdır. Golf 7'lerde ise boş paket olan trendline'larda manuel klima, tuşsuz direksiyon, kumaş trim döşemeleri gibi birçok "boş araba" detayı vardır. Comfortline araçlarda ise 2016 öncesi ışık paketi, sürüş konfor paketi gibi ek paketler alınmadıysa hız sabitleme, far sensörü, kararan dikiz aynası, bluetooth özelliği yoktur. Highline araçlarda ancak bu özellikleri bulursun. Onda da katlanan aynayı yine opsiyonla özellikle alman gerekir. Dolu bir golf çok güzeldir ama boşu da çok boştur.
Golf 7'ler 2016'da bir nebze daha doludur, basi teypler hiç değilse bluetooth desteklidir. Golf 7.5'lar ise nispeten biraz daha doludur, hiç değilse midline plus paketinde dijital klima ve far asistanı koymayı akıl ettiler. Ben o sebeple bu kıyaslamada leon taraftarıyım ancak bunun şu anda leon kullanmamla alakası yok, ben de passat alacağım. İki "kardeşi" ilk elden deneyimlemiş birisi olarak naçizane yorum yapıyorum.
2017 öncesi leon'larda elektormekanik el freni yoktur, eski tip çekmeli el freni vardır. O sebeple tavsiyem leon alacaksanız 2017-2018 model aşağısına bakmamanız olur. 2017 makyajıyla leon tam alınabilir araç oldu bence. 2017 üstü 1.5 ecotsi excellence dsg leon mükemmel bir f/p tercih şu piyasada. Sorunuz varsa cevaplayabilirim.
-
Hocam senin ilacın 2015 sonrası makyajlı kasa 1.6 benzin&lpg li valvematic 132 hp motorlu multidrive s otomatik şanzımanlı toyota auris,
İngiltere üretimi olduğu için daha kaliteli ve arka süspansiyonları da tam bağımsızdır dolayısıyla yol tutuşu ve konforu daha iyidir,
lpg ye tam uyumlu ve sorunsuz bir motoru vardır bu sayede çok ekonomiktir, yakıt maliyeti çok düşüktür, aynı zamanda sorunsuz çok konforlu bir şanzımanı vardır,
2. Elde bir toyota modeli olduğu için çeyrek altın gibi değerleniyor.
Donanım standardı çok güzeldir arkalarda led stopları, köpekbalığı anteni, otomatik kliması, hız sabitleyici ve sınırlayıcısı, büyük dokunmatik, f1 paddle shift direksiyon arkası kulakçık, sport mod, mercekli far, multimedia ekranı, ortadaki çözünürlüğü çok iyi yol bilgisayarı ekranı, 4 cam tam otomatiği, led gündüz sürüş farları, yolcu tarafı yüksekliği ayarlanabilir koltuk, ön arka kol dayama vs gibi birçok önemli donanım standart olarak gelir.
Genelde japonların yalıtımı ve malzeme kalitesi kötü olarak bilinir ama bu aracın malzeme kalitesi ve ses yalıtımı hem İngiltere üretimi olduğu için hem de makyajlı kasa olduğu için gayet iyi.
Motoru ve şanzımanı çok uyumlu çalışıyor, ayrıca motor performansı 1.6 atmosferiklerin hepsinden belirgin biçimde daha üstün orta alt devir bandı 1.0 1.2 turbo benzinli araçlara çok yakın hissettiriyor üst devirlerde maksimum beygir gücü olan 132 hp den de anlaşılacağı üzere 1.0 1.2 turbolu araçlardan daha iyi, özellikle de multidrive s şanzımanın avantajıyla 4 bin deviri geçmeden içeriye motor sesi gelmeden en dik rampayı dahi hızı düşmeden çıkıyor, ayrıca ilk gaz tepkimesi olarak çok güzel hissettiriyor.
Velhasıl kelam, kesinlikle tavsiye ederim, b segmenti araçları önermişler ama bu araç içinden 2 tane b segmenti çıkarır konfor, yol tutuşu, malzeme kalitesi, ses yalıtımı ve genişlik olarak ,
Ayrıca çok önemli bir husus daha var ki, aurisin kullanıcı profili çok düzgün, bu yüzden araçların geneli çok temiz ve yıpranmamış, hatta geneli çok düşük kilometreli olarak bulunabiliyor bahsettiğiniz bütçe aralığında, bu bile sizin için büyük bir avantaj oluşturuyor,
Bu arada cam tavanlı versiyonları da var denk getirirseniz güzel olur, ayrıca bunun dolu paketlerinde şerit takip, çarpışma önleme, uzun far asistanı, adaptif led farlar, otomatik park sistemi, ısıtmalı yarı deri koltuklar gibi donanımlar var.
Bir test sürüşü yapın çevrede varsa, bana hak vereceksiniz, özellikle bu ekonomik dönemde bu tür sorunsuz masrafsız araçlar gerçekten çok kıymetli, bu yüzden de piyasası sürekli artıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 19 Şubat 2024; 1:28:56 >
-
Hocam dsg çok mu problemli denildiği gibi eğer öyle ise corsa bakacağım herhalde opellerde tam otomatik şanzıman sorunsuz çalışıyor diye duydum -
Kardeşim ülke şartlarında değer kaybı diye bişey yok. Yerli üretim avantajıyla fiyatın daha stabil olması daha az değerlenmesi gibi bir durum var. Öncelikle bunu anlamalısın. Zarar gibi bir durum söz konusu değil. Aracım değerlensin daha çok değerlensin en çok benim arabam değerlensin diyorsan alacağın arabalar belli. İthal ve tutulan modeller. Polo,Corsa,Golf,Leon,Civic. Golf ve Leonun DSG riski var kâr edeyim derken DSG ye bir ton para harcar neye uğradığını şaşırırsın. Kaldı ki ikisi de diğerleri kadar az yakmaz. Hiç risk istemiyorum diyorsan bütçeyi biraz daha arttırıp bulabildiğin en yüksek model düşük km 1.0 TSİ DSG Polo Life ı al. Corsalar daha dolu dolu olsa da Polo kadar piyasası hızlı değil ve bir tık daha fazla yakar. Yakıt sorunsa ki öğrenci için olmalı LPGli bir 2017 belki 2018 Civic elegance bulmaya bak. Hem piyasası hızlı hem az yakıyor. Corsa alacaksan eğer orta paket olan Elegancelarında cam tavanlı hayalet göstergeli çarpışma önleme vs li versiyonları bulunabiliyor. Onlar 100 HP daha az yakıyor
-
Bu zamana kadar dsg'li çok aracım oldu hiçbirisinde de sorun yaşamadım, şimdiki aracım da dediğim gibi 2018 model ve aracım 78 bin km'de. Daha hiç kavraması bile değişmedi. Tabii bu demek değil ki sorun çıkarmayacak, dsg'si sorun çıkaran arkadaşlarım da oldu başka şanzumanı bozulan arkadaşım da. Çokça övülen cvt şanzumanı bozulan bile oldu. Yani biri riskli diğeri değil diye bir olay yok. Dsg'nin kronik sorunu denilen mevzu mekatronik arızasıdır, o da biraz kullanıma biraz da şansa bağlı ancak öyle çok yüksek meblağlara çıkmıyor. Sıfır dsg mekatronik kartı yerine göre 20-25 bin tl arası. Genelde sağlam çıkma takma veya tamir yoluna gidildiği de oluyor. Öyle afaki meblağlar çıkmıyor. Kavrama ise her yarı otomatik şanzumanda ya da manuel şanzumanda olduğu gibi belirli bir km'de yıpranıyor ve değişiyor, bir sarf malzemesi sonuçta.
Dsg'nin kötü şanının olayı ise bence çok sayıda dsg araç satılmış olması. Son 20 yılda satılan otomatik vites tüm vag araçlarda dsg ve varyantı çoğunda da sorun çıkardığı söylenen kuru tip 7 ileri olan mevcut. Haliyle bu kadar örnek arasından çıkan sorun sayısı daha fazla gibi görünüyor. İstatistik olarak bakılınca ben dsg'nin kötü şöhretini hak ettiğini düşünmüyorum. Ayrıca hissiyat olarak da çok keyifli bir şanzumandır, yukarıda toyota mtt önerilmiş, aman evlerden ırak bu kadar kötü bir şanzuman olamaz, silkeler, sallar, geç tepki verir, ağır kalır. Araba zevkini törpüleyen evlerden ırak bir şanzıman türü. Sorun çıkarmıyor diyen de gelsin bizim 1.4 mmt corolla kurum araçlarına bir baksın sonra konuşsun.
Corsa'nın güncel kasasına bir yorum yapamam. Daha önce Opel insignia ve vectra kullanıp bu araçları hem çok sevmiş hem de arızalarından dolayı Opel'den nefret etmiş birisiyim. Insignia aracım 1.6t çok keyifli bir araçtı ancak saçma sapan elektrik problemleri (far için sıklıkla afl hatası verirdi) ve boya-astar kalitesizliğinden çok çektim. Kısa bir dönem yine b kasa isnignia'nın 1.5d otomatik olanını da kullandım, vitesi tam otomatik ama yine fecaatti. Opel ne derece eski opel bunu bilemiyorum ancak şu anda baktığınız corsa dahil yeni modelleri peugeot altyapısında araçlar. Kiralık 2008'de denediğim eat8 şanzuman var, keyifli bir şanzumandır, çoğu tam otomatikler gibi sıkmaz, keyif verir ve sorunu azdır. Tam otomatik şanzımanlı araç alacaksanız eat8 iyi bir tercih. Zaten kendisi Aisin'in ürettiği bir şanzumandır. Ve tam otomatik alınacaksa piyasada bulabieceğiniz en iyi şanzımanları ZF ve Aisin yapar. Ancak yine de bence bir çift kavramalı şanzıman keyfi vermiyor bunlar.
Tercih meselesi tabii ancak vag'lardan korkmak için bir sebep yok. Devirdaim değişimi yaptırdım bu kış başında, o bile az para tutmadı. Ucuz parça ve işçilik diye bir şey de yok yani.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Farfaraway21Kardeşim ülke şartlarında değer kaybı diye bişey yok. Yerli üretim avantajıyla fiyatın daha stabil olması daha az değerlenmesi gibi bir durum var. Öncelikle bunu anlamalısın. Zarar gibi bir durum söz konusu değil. Aracım değerlensin daha çok değerlensin en çok benim arabam değerlensin diyorsan alacağın arabalar belli. İthal ve tutulan modeller. Polo,Corsa,Golf,Leon,Civic. Golf ve Leonun DSG riski var kâr edeyim derken DSG ye bir ton para harcar neye uğradığını şaşırırsın. Kaldı ki ikisi de diğerleri kadar az yakmaz. Hiç risk istemiyorum diyorsan bütçeyi biraz daha arttırıp bulabildiğin en yüksek model düşük km 1.0 TSİ DSG Polo Life ı al. Corsalar daha dolu dolu olsa da Polo kadar piyasası hızlı değil ve bir tık daha fazla yakar. Yakıt sorunsa ki öğrenci için olmalı LPGli bir 2017 belki 2018 Civic elegance bulmaya bak. Hem piyasası hızlı hem az yakıyor. Corsa alacaksan eğer orta paket olan Elegancelarında cam tavanlı hayalet göstergeli çarpışma önleme vs li versiyonları bulunabiliyor. Onlar 100 HP daha az yakıyor
dsg'yi araştıracağım hocam 100 bin km lerde eğer çok problemse ve arıza verdiğinde 50 100 bin tl gibi masraf çıkarırsa sıkıntı. böyle olursa hem piyasada tutulan bir model olduğu için hem de yeni olduğu için bu paraya 2020-21 model corsa alırım ama gönlüm golf'ten yana c sınıfı olduğu için ya da astra k da alınabilir belki 850k ya kadar ama onun da yeni kasası eskisiyle alakasız derecede değişti.
-
Öğrenci için, çok büyük bir merak yok ise 10 yaşında bmw, mercedes, vag grup araçları ben pek tavsiye etmem. Bu tarz araçları satın alıyorsanız diğer cebinizde 200.000 TL harcanabilir bir rakamınız olmalı ki herhangi bir durumda sorunu giderebilesiniz.
Yeni model düşük kilometre Clio tarzı araçlara yönelmenizi tavsiye ederim. Hem yürütme maliyetleri çok daha ucuz olur hem de satarken değer kaybı da minimum olur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: gainzzz34dsg'yi araştıracağım hocam 100 bin km lerde eğer çok problemse ve arıza verdiğinde 50 100 bin tl gibi masraf çıkarırsa sıkıntı. böyle olursa hem piyasada tutulan bir model olduğu için hem de yeni olduğu için bu paraya 2020-21 model corsa alırım ama gönlüm golf'ten yana c sınıfı olduğu için ya da astra k da alınabilir belki 850k ya kadar ama onun da yeni kasası eskisiyle alakasız derecede değişti.
Alıntıları GösterDSG nin problem çıkarıp çıkarmaması tamamen şans çıkaradabilir çıkarmayadabilir. Fakat çıkarırsa 50-100den aşağı mal olmayacağı kesin. Astra K neredeyse hiç tutulmadı. Otomatiği sadece 1.6 CDTİ ve 1.4T ve 1.6T lerde var. 1.6T 200 HP performans motoru yakıtı içer bütçenin dışında. 1.4T 150 HP piston kırmasıyla meşhur motor 1.6 CDTİ fena bir motor değil muadili dizellerden daha performanslı ve daha çok yakıyor. Zincir değişimi için motor indirilen bir motor. Eski bir Astra J kullanıcısı olarak 1.6 CDTİ kapımın önüne bile koymam ki dizelin hiç bir anlamı kalmadı bu yakıt fiyatlarıyla. Ayrıca 6 ileri tam otomatik şanzıman ne performanslı ne de az yakıyor. EAT8 Corsa varken Astra Kya bakmana gerek yok. Astra J al İnsignia al ama Astra K alma
-
Dediklerinizin çoğuna katılmakla beraber çift kavramı keyfi tabiriniz subjektif geldi . Seri ve pürüzsüz vites değiştirdiği doğru ancak kırmızı ışıkta kalkarken hoplaması, geri vitese takınca yaşanan garip gecikmesi tüm tadı kaçırıyor. Dsg şanzımanlı bir araçla kırmızı ışıktan yumuşak kalkış yapmak imkansıza yakın. Nasıl basarsanız basın tam otomatik zf gibi pürüzsüz kalkış olmuyor. -
Hocam valla burda yazılanlardan sonra soğudum ben de arıza çıkarırsa ekstra masraf yapmak istemiyorum hiç aslında halihazırda dsg li bir aracımız var vw passat ama bunun geçmişini bilerek çok düşük km de almıştık. Şimdi biraz 100 küsür binlerdeki vag grubuna soğudum açıkçası ve clio vb yerli üretim araçlar değil de corsa polo gibi tutulan ithal yeni araçlara yönelicem sanırım -
Hocam siz baya güzel anlatıyorsunuz valla ben de katılıyorum dediklerinize astra k hakkında fazla bilgim yok ama dışarıda hiç astra görmüyorum tutulmamış dediğiniz gibi sanırım. Dsg konusu da sıkıntılı ikinci el 100 küsür bin km lerde baya o zaman bu yüzden yeni b segment araçlara yöneleceğim sanırım çünkü bu paraya düzgün kaliteli sorun çıkarmayacak araç kalmamış neredeyse
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X