Google Arama Trendleri(http://www.google.com/insights/search/#) Google’ın arama motorları kısmında yapılan aramaları veri tabanı üzerinde tutunarak aramalarda birden çok analizi oluşturup sonuç kısımlarını kullanıcılara sayısal ve grafiksel olarak sunan bir araçtır.
Kelimelerin aranma durumlarında zamanla meydana gelen iniş ve yükselişleri, genel, bölge olarak gösterir. Sonuçlar için zaman aralığın belirlenebilmesi aracın sahip olduğu en önemli özeliklerinden biridir.
Google Arama Trendi seo ile iligili stratejilerinizi tasarlarken hem güne ilişkin hem de geleceğe yönelik yükseliş gösterme eğilimlerindeki aramaları dikkate alarak anahtar kelimelere olan ilgi hakkında size sağlıklı bir veri sunar. Google Arama Trendi ile ilgili diğer bir özellik ise içerik filtrelemedir. Bu özellik ile resim ve haber arana trendleri de yine tarih aralığı ve bölgesel seçimleri takip etmeniz mümkündür.
Bölgesel seçim yapmak Google Arama Trendin önemli artılarındandır. Siz kendi sahibi olduğunuz web sitenizden bölgeye göreme arama yapıyorsanız örnek vermek gerekirse Ankara’da bulunan şirketleri kendinize hedef olarak seçtiyseniz, Bütün ülkede belirtilen araman trendlerini değil de sadece Ankara üzerindeki arama trendlerini görmek size büyük ölçüde kolaylık sağlayacaktır.
Durumu daha elle tutulur gözle görülür hale getirebilmek için yukarıda belirtilmiş olan resimde örnek bir uygulama da Arama trendleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Grafikte görüntülendiği gibi anahtar kelimeleri farklı renkteki grafikler ile göstermiştir. Google Arama Trendleri 100 üzerinden puanlama yaparak grafiğe bu durumu yansıtırlar.
Burada ise aramaların illere göre sıralanmasını görmekteyiz. En yüksekten en düşüğe doğru sıralandığını görmektesiniz. Harita üzerinde inceleme yapmak içinse haritanın alt kısmında belirtilen “Zaman içindeki değişimi görüntüle” kısmında ise hareketli olarak zaman içerisindeki trend değişimlerini görmeniz mümkündür.
Elinizde web sitenize ait uygun anahtar kelimeleri bulduğunuzda kelime yönergesini belirleyebilecek kadar bir istatiksel bilgi birikimine sahip odlunuzda, Google’ın size sağladığı araçlar ile analiz ettiğiniz anahtar kelime analizleri görevini yüksek oranda yerine getirmiş olacaktır.