Maalesef Android tarafında aynı işi yapamıyoruz 3gb ile. Bambaşka bir işletim sistemi ve open source olduğu için çok zayıf optimizasyonlu programlar mevcut. Bellek hızlı bir şekilde dolup cihazı tıkayabiliyor. Geçmişte bir çok bellek boşaltma programı kullanıyordu insanlar. Günümüzde bu bellek doldurma boşaltma işleri azalmış olsa da 3gb bir android 11 cihazında kesinlikle yeterli gelmez. Kullanır mısın evet kullanırsın ama kanser eder mi eder. Ayrıca 3gb Apple'ın cimriliği değil bence. Yeni Iphone'a A14 değil de A11 koysalar kimse farkı anlamaz. Herhangi bir performans düşüşü yaşanmaz. Demem o ki, eğer cimrilik yapacak olsa yeni işlemci kullanmaz. 3gb ram ile 6gb ram arasında cüzi bir fiyat farkı oluşur. Bunu fiyata yansıtsa kimse itiraz etmez. mutlu bile olur. Ama bu rakamdan ileriye gitmez. Ha 3 ha 6gb ram IOS sistemi içerisinde fark yaratamaz. Hala aynı fikirdeyim. İki firma da babamın oğlu değil. Sadece tarafsız olunması gerektiğini düşünüyorum. Optimizasyon her şey demek bu sektörde. Misal PS4 pro nun 30fps 4k oynattığı oyunu çok daha iyi donanımlı bir çok pc aynı fps te oynatamıyor. Sebebi optimizasyon. Konumuza dönecek olursak, Android ve Tensor İşlemci'nin sahibi Google. Pixel cihazı da google yapıyor. Öyle bir optimize etmişlerdir ki her programda eksiksiz olarak çalışabilir. Bunlar bneim için sadece varsayım. Teknik detaylar ileride paylaşılacaktır. |
Google Tensor’dan kötü haber: Apple A12’yi geçemedi (2. sayfa)
-
-
Bildiğin bir şeyler var ama hepsini birbirine katarak anlatıyorsun ve çorba olmuş oluyor. Haliyle yanlışa düşüyorsun. Ben sana tek tek açıklayayım. Ram = Depo bu kadar. 3gb ram 3 tane kamyon sığar 8 gb ram'e 8 tane kamyon bitti gitti. Başka bir şey düşünmene gerek yok zaten normalde de bu mantıkla çalışıyor Ramler. Bunun performans ve optimizasyon ile ilgisi yok. Performansı genel olarak önce işlemci sonra diğer etmenler belirler.
Şimdi gelelim senin bahsettiklerine. Optimizasyonu tek başına bir etmen belirlemez. Ram ve işlemci hiç belirlemez. OS'in performansı, kullanılan uygulamaların mimarisi, tasarımı ve kodları belirler en başta, Apple tarafında her şeyin 3 gb üzerinde çalışabilmesinin nedeni geliştirici uygulamasını hangi cihaz için çıkartacak, İphone için, ne kadar Ram var cihazda 3 gb, o zaman ona göre geliştiriyor uygulamasını, bütün olay bu.
Android tarafında ise yine bu gözetilerek yapılıyor ama Android ekosistemi biraz bilgisayar gibi olduğu için piyasadaki bütün donanımlara göre optimize ediliyor ve en iyisinde daha çok performans verecek şekilde ayarlanıyor. Haliyle bu sefer uygulama kendi standartlarını koyuyor ve alt modellerde bazılarına göre optimize ediyor kendini. Örn; gidip de 50 liralık telefon alırsanız tabi ki hiç bir şey çalışmaz.
Konu bundan ibaret yani, Bellek yönetimine girmedim konumuz dışı olduğu için ama o şu noktada fark ediyor pratikte, Apple ve Android telefon kıyas videoları olur. Önce bütün uygulamaları çalıştırırlar tek tek ve performansları aynıdır cihazların. Sonra baştan zaten açık olanları tekrardan çalıştırırlar bu kez Android geride kalmaya Apple öne çıkmaya başlar. Bu performanstan ya da donanımdan değil Bellek yönetim mimarisinden kaynaklanmaktadır. Çok derin bir konu şu an vaktim yok ama performansı etkileyen bir konu değil üst düzey cihazlarda.
-
İyi hoş da bize gelmiyor ki bu teknoloji. O yüzden tartışmanın manası yok.
-
Aslında benim dediğim her şeyi tasdikler nitelikte anlatmışsın. Tek itirazım RAM konusunda. Remote Access Memory nin kısaltması, bizim önbellek diye çevirebileceğimiz, harddiskte yazılı olan bilginin bu önbelleğe aktarılarak cihazın veriye daha hızlı ulaşmasını sağlıyor. Yani hangi program açılacaksa bunun için gerekli veriler hdd den seçilip RAM'e geçici depolanıyor. Aynı anda 3-5 tane program açtığında RAM şişiyor ve bu RAM'in optimizasyonu önemli olmaya başlıyor. Hangi veriyi tutacak hangi veriyi bırakacak. Falan filan. En nihayetinde Apple bunu 3gb ile android min 8gb ile yapabiliyor. Demek istediğim bundan ibaret. Sebebi ne olursa olsun bu Apple ın becerisidir.
-
Bu konuyu mantığına uydurarak açıklamaya çalışmak yanlış. Bunlar tamamen teknik ve matematik gerektiren konular. Android'in bellek tüketiminin daha fazla olmasının nedeni Apple gibi sadece bir tane üretici olmamasından kaynaklanıyor. Açıkladığın şey klasik Machine instruction Cycle, bizim konuştuğumuz konu Memory Management. İkisi bambaşka konular. Açık kaynak kodlu ve sınırsız üreticinin olduğu platformlarda Apple gibi kısıtlamalara gitmek büyük sorunlar doğurur. Bu nedenle böyle bir yapı tercih ediliyor. Yoksa Linux dağıtımları da Andorid ile benzer yapıda çalışıyor ve hâlâ 1 gb ram ile süper hızlı çalışabiliyorlar. Bazı linux dağıtımları için 128 mb ram bile yeterli. Konumuz o değil yani. Bellek tüketimi önemli evet ama tek başına bir önem arz etmiyor. Sistemin bütünü önemli.
-
RAM, Random Access Memory Yani rastgele erisilebilir bellek demektir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X