Şimdi Ara

grande punto evo artık ülkemizde (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
5.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar bugün Grande Puntomu aldım.2009 model 1,4 77 hp Active versiyonu.Dualotic vites 8000 kmde haziranda trafige çıkmış bir araç.21500 Tl ye aldım.


    Hayırlı uğurlu olsun,annemde de manuel vitesli Dynamic modeli var çok kullanışlı bir araç.


    Otomatik şanzımanı nasıl biraz bahseder misiniz? Fiat ın otomatiklerini merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: out

    Evo deyince akla mitsubishi Lancer gelir. Bunun her tarafı evo olsa ne olur.. pehh



     grande punto evo artık ülkemizde






  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orijinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar bugün Grande Puntomu aldım.2009 model 1,4 77 hp Active versiyonu.Dualotic vites 8000 kmde haziranda trafige çıkmış bir araç.21500 Tl ye aldım.


    Hayırlı uğurlu olsun,annemde de manuel vitesli Dynamic modeli var çok kullanışlı bir araç.


    Otomatik şanzımanı nasıl biraz bahseder misiniz? Fiat ın otomatiklerini merak ediyorum.




    Fiatın otomatik şanzımanları Dualotic diye geçiyor(araştırmalarıma göre triptonik vitesten farkı yok).Şanzımanı 5 ileri vitesten oluşuyor.Auto modu ve sizin vites değiştirmenize izin veren manuel modu (bu modda tamamen vites seceneğinizi siz belirliyorsunuz) bulunuyor.Ancak auto modundada sistem vites düşürüp yükseltmenize izin veriyor.Auto modunda kullanabileceğiniz iki çeşit devir sistemi var.Bunlar eco adıverilen bir bir tuş sayesinde devreye alınıp bu tuşla devreden çıkıyor.Eco tuşu aktif oldunda araç daha az yakıt harcamak için 2000 devirde vites yükseltiyor.Eco tuşunu devre dışı bıraktığınızda araç daha ağresif kullanımları izin verip 4000 devirde vites yükseltiyor.Vites geçişleri dikkat ederseniz hissediyor ancak rahatsızlık vermiyor.Çok kısa süre içerisinde vites değişimlerine alışıyorsunuz.Performans konusunda sadece eski aracımla karşılaştırabilirim (Clio Rta 1,4 75 hp düz vites):Clio kalkışlarda daha atik bir araçtı bununda ağırlık farkından kaynaklandığını düşünüyorum.Clio 930 kg dı Punto 1040 kg.Ancak yalıtım ve konfor olarak tabiki Puntonun Cliodan 2 gömlek üstte olduğunu gördüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FauFau


    Fiatın otomatik şanzımanları Dualotic diye geçiyor(araştırmalarıma göre triptonik vitesten farkı yok).Şanzımanı 5 ileri vitesten oluşuyor.Auto modu ve sizin vites değiştirmenize izin veren manuel modu (bu modda tamamen vites seceneğinizi siz belirliyorsunuz) bulunuyor.Ancak auto modundada sistem vites düşürüp yükseltmenize izin veriyor.Auto modunda kullanabileceğiniz iki çeşit devir sistemi var.Bunlar eco adıverilen bir bir tuş sayesinde devreye alınıp bu tuşla devreden çıkıyor.Eco tuşu aktif oldunda araç daha az yakıt harcamak için 2000 devirde vites yükseltiyor.Eco tuşunu devre dışı bıraktığınızda araç daha ağresif kullanımları izin verip 4000 devirde vites yükseltiyor.Vites geçişleri dikkat ederseniz hissediyor ancak rahatsızlık vermiyor.Çok kısa süre içerisinde vites değişimlerine alışıyorsunuz.Performans konusunda sadece eski aracımla karşılaştırabilirim (Clio Rta 1,4 75 hp düz vites):Clio kalkışlarda daha atik bir araçtı bununda ağırlık farkından kaynaklandığını düşünüyorum.Clio 930 kg dı Punto 1040 kg.Ancak yalıtım ve konfor olarak tabiki Puntonun Cliodan 2 gömlek üstte olduğunu gördüm.


    Dualotic değil Dualogic

    Dualogic şanzıman aslında bildiğimiz mauel şanzımanlı araca, robotik bir sistem eklenmesi sayesinde aracın otomatik vitesli hale getirilmesidir.
    Bu tip şanzımana sahip araçlarda hill-holder sistemi yoksa,araç yokuşlarda geri kaydıracaktır. Ayrıca tam otomatik araçlar gibi frenden ayağınızı çektiğinizde hareket etmez. Bu tip sistem farklı markalarda farklı adlarla anılmaktadır. Örneğin Opel-Easytronic, Renault- Quickshift gibi.

    Vites geçişleri doğal olarak hissedilir. Sakin kullanımda bu pek sorun olmasada, devirli kullanımlarda bazı kişileri rahatsız edebilir.
    Dualogic sistemde Auto-Manuel olmak üzere iki kullanma seçeneği mevcuttur. Yalnız manuel kullansanız dahi araç zaman zaman size müdahele edecektir.
    Auto Mod:
    Sistem birçok parametreyi ve sizin gaza basma derecenize göre vites değişimlerini gerçekleştirir. Sakin kullanımda 2500-3000dv de (Eco mod 2000dv) vites değiştirecektir. Auto mod açıkken vites kolunu ileri yada geri ittirerek vitese müdahale edebilirsiniz.
    Manuel Mod:
    Vites değişimlerini vites kolunu ileri - geri ittirerek gerçekleştirilir. Yavaşlamada - Durmada sistem siz vites küçültmeseniz dahi vitesi düşürecektir. Duruncada otomatik olarak 1. vitese alacaktır. Araç devrini almadan vites değiştirmek istediğinizde sistem sizi uyaracak ve vites değiştirme işlemine izin vermeyecektir.

    Ani hızlanma isteklerinde gaz pedalına sonuna kadar basıldığı zaman, sistem düşürebileceği kadar vitesi birden değiştirir. Örneğin 60km hızda 5. viteste hareket halinde ilerlerken birden gaz pedalına bastığınızda 2. yada 3. vitese atar.

    En büyük avantajı aynı aracın düz vites versiyonuna göre daha az yakıt tüketmesidir.
    Dejavantaj olarak bu tip sistemlerin arıza yapması halinde(tam otomatikler kadar olmasada) yüklü faturalar ile karşılaşmak olasıdır. (2000TL ve üzeri)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankay2 -- 26 Aralık 2009; 11:18:15 >




  • Aracı biraz inceleme şansım oldu

    Dairesel şekilde tasarlanmış kadran güzel gözüküyordu

    Aynı şekilde ortada havalandırma peteklerinin olduğu bölge ve cd çalar çevresi çok kaliteli duruyor. Ama kapı içleri ve ön panelin diğer kısımları sert plastikten oluşturulmuş

    İnce ve çok hoşuma giden bir ayrıntı da torpido gözünün üstünde çizgi halinde hoş bir ışıklandırma yapmışlar fotoğrafını görürsem koyarım

    Araca navigasyon eklenmesi iyi olmuş. Aracı kişiselleştirme (sticker takımı, anahtar kabı seçenekleri gibi) hoş ayrıntıları var.

    Aracın ön kısmını beğenmedim. Giriş fiyatı pahalı. 29900 29 a bırakırım dedi, bence fiyatı fazla.
  • MULTİAİR Fiyaskosu

    öyle bi reklam yaptılar, ballandıra ballandıra anlattılar ki; baya bi az yakacak sandıydım açıklanan teknik tabloya bakılınca "dağ fare doğurdu" diyebiliriz..
  • haftaya bende punto evo siparişi vericem çok klas güzel bir araba
  • multiair motor inanılmaz yakıt tasarrufuna sahiptir.

    Şehiriçi 7.5 lt/100km
    Şehirdışı 4.5 lt/100km(düzeltme: 4.7 lt/100km)
    Ortalama 5.7lt/100km

    105 hp(DIN) VE 130 Nm/dd Tork değerine sahip bu mükemmel benzinli motor daha az nasıl yaksın..

    biraz dikkat ve bilgi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 13 Ocak 2010; 10:22:02 >
  • benzinli düşünen arkadaşların turbo benzinliyi beklemesini tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin



    multiair motor inanılmaz yakıt tasarrufuna sahiptir.

    Şehiriçi 7.5 lt/100km
    Şehirdışı 4.5 lt/100km
    Ortalama 5.7lt/100km

    105 hp(DIN) VE 130 Nm/dd Tork değerine sahip bu mükemmel benzinli motor daha az nasıl yaksın..

    biraz dikkat ve bilgi...


    dediğiniz gibi inanılmaz bir tüketime sahip. evet ben de teknik tabloya bakınca gerçekten yakıt tüketimine inanamadım

    "biraz dikkat ve bilgi..." demişsiniz ama verdiğiniz bilgilerde biraz dikkatsiz davranmışsınız sanırım.
    yazdığınız Şehirdışı 4.5 lt/100km değeri yanlış.
    resmi veri: Şehirdışı 4.7 lt/100km şeklinde.
    grande modelindeki starjet motorun şehirdışı tüketimi 4,6 lt./100km idi
    Şehiriçi 7.5 lt/100km değeri starjet motora göre biraz daha iyi ancak rakiplerine bakacak olursak bu değer de "az" olarak değerlendirilemez çok daha iyi değerler sunan rakip araçlar var




  • arkadaşlar ben gittim sipariş vermeye 3-4 ay sonra ancak gelir dediler bune yaa heryerde reklamı var satışta yok
  • 105 beygirlik MultiAir motorun tüketim değerleri çok olağanüstü değerler değil evet, ama bu değerleri 0-100 km ye ulaşma süresiyle birlikte değerlendirince bence daha makul sonuçlar çıkıyor ortaya. 105 hp lik MultiAir motor 10.8 sn de 100km ye ulaşırken Fiat ın daha eski motorlarının değerleri şu şekilde:

    1.4 STARJET 16V 95 HP: Hızlanma (0-100 km/s): 11.4 saniye
    1.4 FIRE 77 HP: Hızlanma (0-100 km/s): 13.2 saniye
    1.3 MULTIJET 16V 75 HP: Hızlanma (0-100 km/s): 13.6 saniye
    1.3 MULTIJET 16V 90 HP: Hızlanma (0-100 km/s): 11.9 saniye

    Tabiki Tjet motoru değerlendirmeye sokmuyorum onun dışında en yakın değer yine Starjet de. Hızlanma açısından da 10.8sn ile 11.4sn yine çok bir fark değil ama biraz daha makul ve biraz daha performanslı bir motor olmuş MultiAir. Atmosferik 1.4 motorlar genelde 12sn civarında. Bence MultiAir biraz daha 1.6 motorların hızlanmasına yakın bir motor olmuş. Tabi yinede deneyip öyle değerlendirmek lazım.

    Yeni Evo nun hiçbir modelinde arka tekerlekler disk fren değil. Umarım Turbo MultiAir lerde olur. En azından T-jet lerde vardı. Bu kadar yeniliğin yanında arka frenleride komple disk fren yapsalarmış iyi olurmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seg

    105 beygirlik MultiAir motorun tüketim değerleri çok olağanüstü değerler değil evet, ama bu değerleri 0-100 km ye ulaşma süresiyle birlikte değerlendirince bence daha makul sonuçlar çıkıyor ortaya. 105 hp lik MultiAir motor 10.8 sn de 100km ye ulaşırken Fiat ın daha eski motorlarının değerleri şu şekilde:

    1.4 STARJET 16V 95 HP: Hızlanma (0-100 km/s): 11.4 saniye
    1.4 FIRE 77 HP: Hızlanma (0-100 km/s): 13.2 saniye
    1.3 MULTIJET 16V 75 HP: Hızlanma (0-100 km/s): 13.6 saniye
    1.3 MULTIJET 16V 90 HP: Hızlanma (0-100 km/s): 11.9 saniye

    Tabiki Tjet motoru değerlendirmeye sokmuyorum


    elbette atmosferik MultiAir'i turbo beslemeli bir motorla kıyaslamak mantıklı olmaz. ancak dizel motorlarla kıyaslamak da bir o kadar mantıksız. ayrıca 8 valfli "demode" bir motorla 16 valfli motorları kıyaslamak da kendimizi kandırmaktan öteye geçmeyen sonuçlar verir. bu bağlamda MultiAir motoru ancak selefi(ya da Grande modelindeki alternatifi diyebiliriz) Starjet motorla ya da rakip markaların 1,4 16V motorlarıyla kıyaslayamak en doğru iş olacaktır.

    MultiAir'in Starjet'e göre "birazcık" daha iyi olduğunu görebiliyoruz ancak "benzinli motor teknolojisinde devrim" tarzında iddialı sözlerle yapılan "büyük reklam"a göre ortaya çıkan "minik gelişme" bende hayal kırıklığı yarattı.
    örneğin i20 nin 1,4 motoru ile kıyaslayacak olursak:

    ............. max.güç/devir .......... max.tork/devir
    EVO ....... 105 hp / 6500 rpm ........ 130 nm / 4000 rpm
    İ20 ........ 100 hp / 5500 rpm ........ 137 nm / 4200 rpm

    i20 motoru, tork olarak da güç olarak da MultiAir'den daha iyi. MultiAir'in 105 hp olması kimseyi yanıltamsın. zira bu motor i20 motoruna göre 5 hp fazla güç üretebilmek için dakikada 1000 devir fazla çevirmek zorunda. i20 deki motorun potansiyeli 5500 rpm de sınırlandırılmış. bu motor daha yüksek devir çevirmesine izin verildiği zaman 109 hp güç üretebilmekte(bakınız: i30)

    hızlanma konusuna gelince; bu hızlanma değerini sadece MultiAir in hızlanma derecesi gibi söylersek, bu söylem çok eksik ve "havada" kalır. aynı motor ile farklı araçlarda farklı hızlanma dereceleri elde edileceği su götürmez bir gerçek. 0-100 hızlanmasında 1,4 CVVT motorlu i20, MultiAir'li Evo'yo göre sadece 0,6 sn. geri kalıyor ancak iki araç ağırlığı arasında Evo lehine 127 kg avantaj olduğunu düşünürsek 0,6 sn.lik fark gayet normal(hatta bu fark daha da açılabilirdi)
    i20 1,4 CVVT : 1202 kg.
    Evo 1,4 MultiAir: 1075 kg.

    ağırlık dezavantajına karşın i20 motoru az farkla da olsa MultiAir'e göre daha az yakıt tüketmekte. bu motoru Evo'ya taksalardı çok daha performanslı ve daha ekonomik bir araç ortaya çıkabilirdi

    sözün özü;
    1- Fiat, MultiAir konusunda abartılı bi reklam yaparak beklentileri yükseltmiş, sonra da beklentilerin altında kalan bir motor sunarak hayal kırıklığı yaratmıştır.
    2- MultiAir, kötü bir motor sayılmaz ancak, asla sınıfının en iyi, en verimli motorudur denemez

    NOT: Fiat'a bi gıcıklığım yoktur. aksine olumlu yaklaştığım markalardan biridir.(yıllarca palio kullanmışlığım da vardır) ancak negatif durumları da eleştirmek gerekir.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.