< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spartan 117 -- 8 Aralık 2021; 21:52:37 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spartan 117 -- 8 Aralık 2021; 21:52:37 > |
Oyun tek kelimeyle harika olmuş.343 ilk defa muhteşem bir iş çıkardı.Bu kadar komple bir beta beklemiyordum açıkçası.Final sürüme aylar olduğu halde hemen herşeyi halletmiş adamlar.Hem halo ruhunu korumayı başarmışlar hemde pick up abilities gibi modern yenilikler gelmiş.Movement modernleşmiş silah tepkileri ve vuruş hissi tavan yapmış.
Bazı ufak denge sorunları dışında oyun bu haliyle yarın çıksa kimsenin şikayet edeceğini sanmıyorum.Grafikler çok temiz ve detaylı,sesler başarılı animasyonlar jenerasyon atlamış.Menüler ve sunum görsel olarak tatmin edici.Vanguardın yarı pişmemiş betasından sonra ilaç gibi geldi.Hali hazırda oynadığım Coldwar a dönemem bile artık.Sildim gitti hatta. |
Hocam yerden alınan her equipment farklı bir amaca hizmet ediyor. Videosu yok ama kısaca bahsedeyim senin nezlinde başka öğrenmek isteyenler için de vesile olur. Yerden alınan equipmentlar Halo 3'dekine benzer bir sisteme sahipler ancak Halo 3'ün aksine bu sefer overshiled , active camo gibi power up'lar da otomatik kullanılmıyor , ne zaman kullanacağınıza siz karar veriyorsunuz aldıktan sonra. Başlıca equipmentlar şu şekilde. Repulsor: Sadece bu aletin bile birçok kullanım amacı var. Temelözelliği karşıdan gelen bomba,roket vb. aletleri geri fırlatabiliyorsun. Ayrıca düşmanları da ileri doğru fırlatabiliyorsun yanındalarsa. Özellikle BTB'de düşman araçları ya da düşmanları iyi bir zamanlama ile haritanın dışına itebilirsin. Bir diğer kullanım amacı ise yere doğru çevirip zıplayıp kullanırsan seni ciddi mesafede yukarı uçurabiliyor. Active Camo: Adından da anlaşılacağı üzere kamuflaj sağlıyor ve bir süre görünmez oluyorsun. Overshiled: Bu da normal olan Shield barınıza bir bar daha ekler ve shiled'ınız iki kat güçlenir bir süreliğine. Grappleshot: Infinite ile gelen yeni oyuncaklardan bir tanesi de bu. Temelde etrafınızdaki yerlere atarak sizin oraya doğru ağ ile gitmenizi sağlar. Bu kısmı diğer oyunlarla benzer zaten. Halo'da bunun dışında araçlara denk getirerek onları düşmandan alabilirsiniz , yerdeki silahları kendinize doğru çekebilirsiniz ya da düşmana denk getirerek ona doğru uçup melee atabilirsiniz. Drop Wall: Adından da anlaşılacağı üzere önünüze savunma amaçlı bir shiled açar ve sizi korur. Thruster: Halo 5 oynayanlar bilir orada default olarak vardı , sağa ya da sola hızlıca strafe etmenizi sağlar. Threat Sensor: Attığınız alandaki düşmanları görmenizi sağlar. Araçlar ise daha farklı, Big Team Battle modunda bazı araçlar doğduğunuz base'de spawn olurlar ve oradan alarak kullanabilirsiniz ama daha güçlü ve etkili olanlar belirli zaman aralıkları ile uçan bir pelican araclığıyla haritaya bırakılıyor. Uçak olarak bahsettiğiniz Wasp ya da Banshee'dir ve kullanan kişi harita üzerinden almıştır. |
Oyunun başından kalkamıyorum. Gerçekten 343'ün böyle bir multi yaptığına inanamıyorum. İlk haritalara mükemmel derken yeni haritalarda oynadıkça onları daha bir seviyorum. Vuruş hissi mükemmel, fizik motoru mükemmel... Fizik kurallarına uygun olarak yapabileceklerinizin sınırı yok. Oyun hem modern hem de aynı anda 'Halo' gibi, anca bu kadar olabilirdi. Bu zevki alınca single için de beklentim tavan yaptı. Zaten sandbox bir yapısı olacak single'ın son trailer'dan da gördüğüm Breath of the Wild'in Halo versiyonu olacak gibi, yani kafayı yedirtecekler bana. Craig saçmalığını öyle bir toparladı ve kendi de dalga geçti ki MS, gerçekten çevirdikleri bu nokta inanılmaz. Neslin kralı karşısında eğilin, selam verin. İnteraktif film değil, bileğine güvenen multiye gelsin, görüşmek üzere. teşekkürler 343, teşekkürler MS! not: ayrıca çok ilgilenmesem de Twitch izlenmeleri çok iyi gidiyor, ilgi hat safhada. BF 2042'yi ezip geçti bu konuda. Kral geri döndü! |
Halo evreni bir Star Wars bir Star Trek evreni kadar geniş hatta bana göre bu evrenlerden daha geniş, derin ve bence iki yapıttan daha oturaklı bir içeriğe sahip. Bunca zaman Hollywood neden bu Halo'yla ilgili herhangi bir kayda değer film ya da dizi yapmadı bilmiyorum ancak Steven Spielberg bunu görmüş olacak ki Halo evreniyle ilgili bir dizi çalışmasına başladı ve 2021 yılında erteleme olmazsa yayınlanacak. Merak edenler için IMDB sayfasına bakabilirler.
Spartan Projesi nedir? Evet arkadaşlar günümüzde de gördüğünüz üzere gelecekte de insanlar birbirleri arasında çatışmaya devam ediyor, isyanlar çıkıyor, savaşlar olmaya devam ediyordu. Bunları fazla insan gücü kullanmadan engellemek için nokta operasyonları yapabilmek için bir dizi projeyi hayata geçirmeye karar verdiler. United Nation Space Command (UNSC- Birleşmiş Milletler Uzay Komutanlığı) tarafından hem fiziksel olarak çok güçlü hem de genetik ve zihinsel bakımından normal insandan çok daha ileride bir “süper asker” projesi başlatıldı. Temelleri 22. yüzyılın sonlarına doğru atıldı, ilk çalışması ise Office of Naval Intelligence (Deniz Harp İstihbarat Ofisi- ONI)tarafından ORION projesi adı altında 2321'de yapıldı ancak başarısızlıkla sonuçlandı. Projenin ismi de bu arada 300 Spartalı hikayesine dayanmaktadır ve ayrıca 300 kişi üzerinde de bu çalışmalar yapılmıştır. Başarısızlıktan sonra uzun yıllar proje rafa kalktı ta ki 2491 yılına kadar. ONI tekrar Colonial Military Administration (CMA-Koloni Askeri Yönetimi) ile birlikte ORION projesini gizli bir şekilde yeniden başlattı. Ordunun özel gönüllü askerleri üstünde yaptıkları fiziksel ve zihinsel deneylerde 165 askerde başarı sağlandı. İsyancıların,Eridanus II gezegeninde yaşayan koloninin, hükümet yetkililerine saldırıları sonucunda bu 165 asker isyancılara karşı bölgeye sevk edildi ve ilk operasyonlarını yaptılar. Operasyon başarılı oldu ve sadece 1 yaralı dışında can kaybı olmadı. Başka bir operasyon olan Veritas operasyonu sırasında isyancıların CMA’ya sızdıkları ve bazılarının çifte ajan olduğu ortaya çıktı, bundan ötürü UNSC CMA’yı kapatıp projeyi 2506 yılında iptal etti. Proje iptal edildi ancak isyancılar bitmedi UNSC'nin isyancıların üstündeki etkisi gün geçtikçe azalmaya başladı, caydırıcı güç halinden uzaklaşmaya başladılar ve isyancılara karşı operasyonlar da başarısız oldular. İsyancılar yayılmaya ve genişlemeye devam etti böyle giderse büyük bir savaş kapıya dayanacaktı. Bu da UNSC’yi tedirgin etti ve Spartan 2 projesi 2517’de hayata geçirildi. DR. Catherine Halsey projenin başındaydı. Dr Halsey projede bir sürü radikal değişiklik yaptı. Önce bir gen havuzu çıkardı, bu gen havuzundaki insanlar diğer insanlardan hem fiziksel hem de zihinsel olarak daha güçlü olmalıydı, sonra askerlerin 6 yaşından itibaren eğitilmesi gerekiyordu. Bu bir sürü tartışmaları da beraberinde getirdi ancak yapılması da zorunluydu proje büyük bir gizlilik gerektiriyordu. Ayrıca eş zamanlı olarak bu yetiştirilecek askerlere bir dış iskelet ve zırh yapılması planlandı (MJOLNIR zırhı). Bu zırhları kullanabilecek kapasitede insanlar yetiştirilmesi gerekmekteydi tabi. ONI bu projeye yeşil ışık yaktı 75 kişiye kadar finansman desteği verdi, kurtarılacak hayatlar daha ağır bastığı için bir nevi istemeden de olsa bu projeyi hayata geçirdiler. 75 çocuk ONI tarafından kaçırıldı ve yerlerine aynı klonları koyuldu bu klonlar bir süre sonra geçirecekleri komplikasyonlardan dolayı öleceklerdi. Kaçırılan çocuklar ardından Reach gezegenine götürüldü ve orada Subay Mendez tarafından eğitildiler. Oldukça zor ve ağır bir eğitimden geçirildiler. Matematik, fizik, bilim, savaşlar, askeri taktikler içeren bir sürü eğitime de tabi tutuldular. Mendez tarafından 2525 yılına kadar eğitildiler yani 14 yaşına kadar. 14 yaşından sonra biyolojik büyütme prosedürleri uygulandı ve bu en acı kısmıydı, bu operasyon sırasında 75 çocuktan 30’dan fazlası ölecek kimileri de felç kalacaktı. İçlerinde çok önemli birisi vardı, hem fiziksel hem de zihinsel özellikleri onu diğer Spartalılardan ayırıyor, liderlik karakteri ağır basıyordu. Cortana’nın (yapay zeka) onu özgürce seçmesine izin verdikleri kişiydi, John 117 kod adlı bu kişi evrenin kaderini değiştirecekti… |
Açıkcası konusu için oynamıyorum. Halo 4 ün online oynanışını pek sevmemiş 5 ise acayip keyif almış birisiyim.
Ama sürekli 3 muhabbeti dönüyor ve geçtiğimiz günlerde halo 5 de 3 formatında ve haritalarında oyunu mutlaka eskisi gibi olmasada deneme şansı buldum. Düşüncem şu yönde oluşmaya başlıyor. Gençliğimizde bazı şeylerin tadı bir başka kalır. Sanki halo 3 te böyle bir ana denk gelmiş gibi. Bazı oyun ların geçmişinde bu oluyor ve ondan daha iyi birşeyler çıksa bile sanki hakkını alamıyor. |
Evet arkadaşlar konumuz çok sönük, ülkemizde maalesef bu güzel serinin bir Gow kadar bilinirliği yok, bunun nedeni de aslında Xbox'ın popülerliği ve bilinirliği az olduğu için. Malum Türkiye konsol piyasasını şu an Sony yönlendiriyor, hangi oyun sitesine, Youtube oyun kanallarına ya da oyunla ilgili mecralara girersek girelim sürekli Playstation, Gow, Last of Us gibi oyunları görüyoruz. Xbox ve oyunları bir nevi üvey evlat muamelesi görüyor ama muhtemelen Series X'le birlikte ben bir çok şeyin değişeceğini düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın Gow'u severek oynayıp bitirdim ama sürekli gözümüze sokulduğu için bu da Gow'un değerini düşürmektedir. Artık insanları "ne Gowmuş arkadaş yav" kıvamına getiriyorlar.
Bu karantina muhabbetlerinden ötürü sizlere biraz Halo'yu anlatayım dedim. Baştan söyleyeyim Halo'yla ilgili Türkçe kaynaklar oldukça kısıtlı eğer yanlışım, hatam, yanlış bildiğim yer olursa beni düzeltin lütfen, çünkü bende anladığım kadarıyla aktarmaya çalışacağım. Bir Halo fanı kadar bilmem mümkün değil zaten kaba taslak kafanızda bir Halo evreni oluşsun yeterli. Arkadaşlar Halo'dan önce bu evrende bizi ilgilendiren bilmemiz gereken dört canlı türü var. Bunlar; -İnsanlar -Covenant -Forerunner -The Flood İnsanları zaten biliyorsunuz sürekli birbirimizle savaşırız, savaşmayı bıraktığımız zamanlarda teknolojik ve bilimsel olarak ilerlemeye başlıyoruz. Halo oyunu da bunu anlatıyor zaten 2500 yıllarına doğru gittiğimizde insanlık teknoloji ve bilimsel olarak kendini oldukça geliştirdi ve kafamızı yıldızlara çevirdik galakside yayılmaya başladık. Ancak bu yine bizim birbirimizle savaşmamıza engel olmadı tabi ne kadar gelişirsek gelişelim o ilkel içgüdü hiçbir zaman kaybolmuyor. İşte biz galakside yayılırken ve birbirimizle didikleşirken bizden başka canlı türü olan uzaylılarla yani Covenant'larla ilk temasımızı gerçekleştiriyoruz. Tabi bu temas çiçekli böcekli şeklinde değil insan ırkını topyekün kaldırma girişiminde bulunarak başlıyor. Covenant'lar bir dini örgüt adı altında birleşmiş bir çok farklı ırktan, türden oluşmaktadır. Ve bizlere saldırırken "İnsanlar sizin yok oluşunuz tanrıların isteği, ve biz onların aracıyız" mesajını gönderdiler. "Yer mi lan insan çocuğu" deyip saldıracaktık ki adamların teknolojik olarak bizden çok daha ileride olduklarını da gördük tabi. Daha başlar başlamaz milyonlarca insanı, gezegenleri yok ettiler. Ve tabi burada devreye Spartan porjesi ve Master Chief girdi. Bu konuyu daha sonra anlatacağım şimdilik girmeyeceğim. Covenantlar Forerunner ırkı ve Forerunner'lar tarafından yapılan halka şeklindeki bu yapılara tapıyorlar ve onlara Halo diyorlardı. Peki bu Forerunner'lar kim ve neden bunları inşa ettiler? Forerunner'lar yaklaşık 100.000 yıl önce Saman yolu galaksisinde yaşamış bir ırktı. Kendilerini var olan her şeyin koruyucusu olarak nitelendiriyorlardı. Samanyolu galaksisinde milyonlarca gezegene yayılmışlardı oldukça zekilerdi, bir sürü yapılar inşa ettiler. Ünlü yapay zekamız Cortana Forerunner'lar için “Forrunnerlar akıllı, son derece zeki, asil varlıklardı adalete ve barışa inanmışlardı düşmanla cesurca yüzleştiler. Onu yok etmeye çalıştılar" demiştir. Tabi arkadaşlar bu külliyat oldukça detaylı burada sadece üstünkörü geçiyorum aklınızda sadece bir Halo şablonu oluşsun yeterli. Halo denildiği zaman bu temel şeyler kafanızda canlanırsa tamamdır üstüne sonradan eklemeler yapılır. Peki Halo'yu neden yaptılar? Bunun için The Flood adlı canlıya bakacağız. Evrenin en tehlikeli canlısıdır, aslında bir parazittir tek bir sporu komple bir türü kökünden yok edebilir. Kendini yaşayan her canlıya adapte edebilir, yerleştiği canlının zekasını bile kullanabiliyordu, ondan daha zeki bir hale gelebiliyor ve onun güçlerini ona karşı kullanabiliyordu. Yani bir canlıya musallat olan bir Flood varsa helvasını yiyebiliriz, tabi Flood'un olduğu yerde helva yapacak canlı türü kalmışsa. İşte bu tehlikeli yaratıkla Forerunner'lar maalesef karşı karşıya geldiler, ilk başlarda Flood'u hafife aldılar ama Flood onların bedenine yerleşerek büyümeye onların zekasını kullanmaya devam etti ve onlardan daha akıllı olmaya devam etti. Galakside her tarafa yayılmaya başladı ve durdurulamadı. En sonunda Forerunner'lar her şeyi denedikten sonra artık yenemeyeceklerini iyice anlayınca Flood'a değil Flood'un besinini yok etmeyi amaçladılar yani galaksideki canlı türlerini, bu sayede Flood'u açlıktan öldüreceklerdi. Bunun için 12 tane Halo'yu (Halo Array'de deniliyor ama ben Halo diyorum) yaptılar, The Librarian adındaki bir Forerunner her canlı türünden aldığı nadide örneği sakladı, Shield World adı verilen kalkanlı ve Halo silahının etki edemediği sığınaklı Dünya'lar yaptılar (bu kısım da biraz karmaşık tabi Forerunnerların ikiye ayrıldığı bazıları daha savunma odaklı olunmasını bazıları da Halo'ların yapılmasını önermişti), bu sığınakların açılabilmesi için öncelikle Halo'nun aktif edilmesi gerekmekte ancak buralara farklı yollardan da girilebiliyor tabi . Halo'yu aktif ederek galaksideki canlıları yok ettiler. Sonra canlılardan alınan örnekler tekrar gezegenlere bırakıldı. Bu sayede Flood belasından kurtulduk (!) ve bu çok şeye mal oldu. Halo'nun gizemi de böyle arkadaşlar, oyunun adı da bu halkalardan geliyor. Şimdilik bu kadar yeterli diye düşünüyorum. Başta yazdığım gibi eksik, hatalı yanlış gördüğünüz yerler varsa lütfen uyarın ona göre düzenlemeyi yaparım. Daha sonra Master Chief ve Spartan konusuna da değineceğim. |
John 117 artık büyüyordu. Onun karakteri, liderlik özellikleri nadir insanda bulunuyordu. Her ne koşulda olursa olsun kimseyi geride bırakmayacaktı, insanlığın kurtuluşu için her ne pahasına olursa olsun savaşmaya devam eden bir karakter yapısı vardı. John 117 hep farklıydı, eğitimler sırasında askeri birliğin en üst rütbesini sormuştu, ona Master Chief Petty Officer ( kısaca en tepe mevkinin bir alt mevkisi oluyor, Usta (baş) Şef Astsubay anlamına da gelebiliyor, bunun bir üstü ise Command Master Chief Pretty Officer- Usta Şef Komutası (gibi gibi) Halo evreninde şu an bu mevkiye gelen kimse olmadı) olduğunu söylemişlerdi. O mevkiye ulaşmayı kafasına koymuştu.
"Asker olarak görevimiz insanlığı korumaktır ne pahasına olursa olsun" John 117 2525 yılında John’a ilk görevi verildi. Eridanus sisteminde ki Albay Robert Watts’ı tutuklayacaklardı, operasyon sırasında yan tarafından vurulmuştu ancak çok ciddi bir yaralanma değildi. Operasyon başarılı olmuştu. Spartalılar için geliştirilen Mjolnir Mark IV zırhını ise ilk deneyen John 117’ydi. MJOLNIR Powered Assault Armor/Mark IV Zırhı Kısaca bahsetmek gerekirse; Dr. Catherine Halsey tarafından Spartalılar için üretilmiş bir zırhtı. 2511 yılında çalışmaları başlamış o günden kullanıldığı güne kadar birçok geliştirme aşamasından geçmiş, zırhla birlikte birçok yeni teknoloji de doğmuştu. Bu zırh hemen her ortamda çalışabiliyor, bakteri ve diğer toksiklere karşı aktif filtreleme sistemi içeriyor, elektromanyetik nabız ve radyasyona karşı sertleştirilmiş materyaller içeriyordu. Zırhın dış kaplamasında bir koruyucu kalkan var ve iç kısımda da titanyum bir gömlek ve bunun altında da jel dolu bir tabaka var. İç kısım çevre kontrolü yapan sinirsel bir ağ arayüze sahipti. Bu ağ elektrokimyasal sinyalleri dijital koda çevirip kafanın arkasındaki bir arayüz bağlantısına yönlendirir. Bu ağ sayesinde kullanıcı düşüncelerini zırha iletir ve zırh bunları yapar ve tabi ki akılla öylesine bütünleşik bir zırh ki hiçbir gecikme süresi yok. Varsa da bu gecikme süresinin ne kadar olduğunu ortaya çıkarmak imkansız. Normal insanın bu zırhı kullanması mümkün değildi. Yarım ton ağırlığında kullanıcıyla birlikte imkansız bir sürü hareketi yapabiliyor, acayip ağırlıkları kaldırabiliyordu (oyundaki arabaları düzeltme gibi:).Bugüne kadar yaratılmış en iyi askeri zırhtı. Sonrasında bu zırh daha da geliştirilerek beşinci modeli özellikle Covenantlara karşı geliştirmeler içeriyordu ve diğer bir sürü irili ufaklı teknoloji güncelleştirmeleri ve iyileştirmeler yapıldı. Ve tabi geliştirmeler devam etti altıncı yedinci sürümleri de çıktı. Spartalılar zırhlarına kavuşup uyum sağladıktan sonra Covenant’larla da ilk temas gerçekleşmişti. Covenant uzay gemisi saldırıya geçmişti. İsyancılara karşı oluşturulan Spartalılar birliği artık Covenant’larla savaşacaktı. John ve Spartalılar Havok nükleer bombayla birlikte (taşınabilir nükleer bomba) bir Covenant gemisine girmek için harekete geçtiler gemiye sadece John, Sam ve Kelly girebildi. Görev başarıyla yapılsa da Sam zırhına aldığı darbelerden dolayı gemiyi terk edemedi ve bu gemide kalarak bombaların da uygun bir şekilde patlamasını da Sam sağladı. Bu John’u derinden etkiledi, Covenant’ın yenilebileceğini gösterdiler ancak bu çok fazla hayata mal olacaktı. John’un bundan sonra ki hayatı Covenantlarla savaşarak geçti. Cortana? Cortana, Dr. Catherine Halsey’in beyninin klon kopyası kullanılarak oluşturulmuş bir yapay zekadır. 20 adet klon oluşturulmuş sadece ikisi hayatta kalabilmişti. Hayatta kalanlardan birisinin nöral yolları tarandı Cognitive Impression Modeling (Bilişsel Gösterim Modeli, kısaca akıllı yapay zeka yaratmak için insan beynini taratıldığı bir sistem. Bu işlem sırasında insan beyni hasar aldığı için bu tarama ya yakın zamanda ölen kişilerde ya da klonlarda yapılıyordu) kullanılarak aktarıldı ve bu Cortana’yı yaratmak için kullanıldı. Cortana 7 Kasım 2549’da Reach’de etkinleştirildi ve ilk cümlesi de “Oyun bittiğinde şah da piyon da aynı kutuya girer” oldu. Cortana John’la ilk tanışması Reach gezegeninin düşüşünden önce olmuştu. Mark V zırhının test aşamasında John ve Cortana birlikte teste girmiş Albay James Ackerson’ın hileli testini oldukça zorlanarak geçmişlerdi. Ayrıca the Pillar of Autumn yapay zekasını Cortana’yla değiştirme planlanmıştı süresiz olarak bu gemide görev yapmaya zorlandı. Cortana ise yapay zeka olmasına karşın bu duruma sinirlenmiş ve gemiyi hakleyerek, savaşta onları en önde göndermeye çalışarak intikamını almaya çalışmıştı. Bu arada da Cortana John ile olan ilişkisi gittikçe güçlenmiş ve oldukça sadakatli hale gelmişti. “Seçmeme izin verdiler. Bunu sana hiç söyledim mi? Spartılarlardan hangisini en çok istiyorsan onu seç. Beni biliyorsun. Araştırmamı yaptım. Tıpkı diğerleri gibi sen de hızlı, güçlü ve cesurdun. Doğal bir liderdin. Ama onlar da olmayan bir şey vardı. Kimsenin göremediği ama ben gördüm. Tahmin edebilir misin? O şansdı. Cortana |
"Gençliğimizde bazı şeylerin tadı bir başka kalır. Sanki halo 3 te böyle bir ana denk gelmiş gibi. Bazı oyun ların geçmişinde bu oluyor ve ondan daha iyi birşeyler çıksa bile sanki hakkını alamıyor."
Aynen durum tam da bu şekilde ve tüm oyunlar için geçerli. Sonuna kadar katılıyorum |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profxxx -- 28 Mayıs 2018; 13:25:51 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The_Rahip -- 28 Mayıs 2018; 14:4:28 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|