Şimdi Ara

hangi durumlarda vites boşa alınır (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
27.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Evet motoru stop etmek. Bunda şaşılacak ne var? Birçok ileri sürüş teknik uzmanı bunu söylüyor. Bazı markalar ışıkta dururken kendini stop edip debriyaja basınca çalışan araçlar ürettiler. Işıkta beklerken stop etmenin yanlış ve zararlı olduğuna dair bir bilginiz varsa paylaşın, ben de bu güne kadar yanlış bildiğim bir meselenin doğrusunu öğrenip size şükran duyayım. Yok bu konularda bilginiz yoksa "çok güzel örnek" oluyorsunuz gibi ukala laflar etmeyin. Teşekkürler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu


    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Motor ısınmışsa ve Yeşil ışığa 30 sn den fazla varsa motor stop edilir 5 sn kala çalıştırılır bu arada duruma göre frene basılır bebriyaja dokunulmaz.
    Motor çalışır vaziyette beklerken de sadece frene dokunulur debriyala dokunulmaz.


    Motoru stop etmek mi. Çok güzel örnek oluyorsunuz. Araç ışıklarda stop edilir mi yahu?







    Bildiğim kadarıyla motor ısınmışsa stop etmek yarardan çok zarar oluşturur

    Ayrıca Motor ancak kapalıyken bekleme süreniz min 1 dk ise kapatılmalıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plekumattm


    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Evet motoru stop etmek. Bunda şaşılacak ne var? Birçok ileri sürüş teknik uzmanı bunu söylüyor. Bazı markalar ışıkta dururken kendini stop edip debriyaja basınca çalışan araçlar ürettiler. Işıkta beklerken stop etmenin yanlış ve zararlı olduğuna dair bir bilginiz varsa paylaşın, ben de bu güne kadar yanlış bildiğim bir meselenin doğrusunu öğrenip size şükran duyayım. Yok bu konularda bilginiz yoksa "çok güzel örnek" oluyorsunuz gibi ukala laflar etmeyin. Teşekkürler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu


    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Motor ısınmışsa ve Yeşil ışığa 30 sn den fazla varsa motor stop edilir 5 sn kala çalıştırılır bu arada duruma göre frene basılır bebriyaja dokunulmaz.
    Motor çalışır vaziyette beklerken de sadece frene dokunulur debriyala dokunulmaz.


    Motoru stop etmek mi. Çok güzel örnek oluyorsunuz. Araç ışıklarda stop edilir mi yahu?







    Bildiğim kadarıyla motor ısınmışsa stop etmek yarardan çok zarar oluşturur

    Ayrıca Motor ancak kapalıyken bekleme süreniz min 1 dk ise kapatılmalıdır

    Motor ısındıktan sonra stop etmek ne gibi zararlar oluşturur? Düz mantık düşünecek olursak soğuk motoru stop edersek araç daha geç ısınacağından verimli yanma da daha geç başlayacak bu bir dezavantaj yani yakıt ekonomisine bir katkısı yok ama sıcak motoru stop etmenin zararlarını açıklar mısınız? Teşekkürler.




  • Motor rölantide çalışırken daha hızlı soğur..
  • peki 90la giderken nasıl duruyorsunuz ?
    ben bazen 4-3-2 diye vitesleri azaltıp duruyorum eger yol duz ise
    boşa atıp frenleyerek duruyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar davids

    peki 90la giderken nasıl duruyorsunuz ?
    ben bazen 4-3-2 diye vitesleri azaltıp duruyorum eger yol duz ise
    boşa atıp frenleyerek duruyorum


    en doru yaptıgın gibi. gazdan cek ayagını, vitesi devirinde kucult, birde 50km nin altına innemeden asla aracı bosa almayın. daima vitesde fren yapın araca. belkide surucu kursunda ögrendigin en iyi sey frenleme oldu. bosta giderken frenlerin etkisi çok az. bunu kesinlikle fark etmissinizdir. en iyi durma ya da yavaslama sekli freni vites kucultmek için kullanmaktır. 70-80 giderken debriyaja sonuna kadar basıp sonra frenleri kullanmak hem frenlerin erken yıpranmasına nedne olur hemde siz bosa aldıgınız için aracı tum urettigi gucu azaltma yercekiminden sonra frenlerin ustunde olacagı için arac guvenliği acıcından cok tehlikeli.

    ben 90 la gidiosam ve tabelayı gorduysem, direk gazdan cekerim ayagı, devir dusunce vitesi kuculturum. eger daha kısa surede yavaslamak lazımsa yine araba vitesteyken frene basarım, yine devir dusunce vites azaltırım. tabi 3500-4000 devirden pat die vites kucultmek de cok yalnıs olur motor için . babamında dedigi gbii en iyi söför az fren yapandır. yani; iyi söför yolu takip edip fren kullanmadan yavaslayan sofordur. bide sey war. eger cok hızlı gidiyorsanız ve dorumayıp bi yere vuracaksanız. en iyi yavaslatma vitesi tpat die bire almaktır. en kısa surede bundan baska yavastala olamaz heralde. tabi o motoru unutun




  • quote:

    Motor rölantide çalışırken daha hızlı soğur..
    İyi de ne alakası var ben ısınmış randımanlı yanma sağlayan bir motoru ışıkta beklerken stop etmenin yakıt ekonomisi sağlayacağını yazdım. Bunun yanlış olduğunu söylediler ben de yanlışlık nerede dedim. Siz mevzuyu yanlış anladınız heralde.
  • Rampa aşşağa salla boşa
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.