Şimdi Ara

Hastaneler için SEO ve Dijital Pazarlama Stratejileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Özel hastanelerinde bir işletme olduğu göz önüne alınarak rakip hastaneler arasından sıyrılması ve hizmetlerini öne çıkarması gereklidir. Her özel sektörde olduğu gibi hastanelerinde dijital pazarlama kanallarını kullanarak geleneksel reklamcılığın etkisini yitirmeye yüz tuttuğu şu dönemlerde modern reklamcılığın getirmiş olduğu imkanlardan faydalanmalıdır. Modern reklamcılığın en güçlü kalesi olan dijital pazarlama kanalları hastanenizin öne çıkarmak istediğiniz özelliklerini tanıtmak ve hedef kitlenize daha hızlı ulaşabilmenizi sağlamaktadır. Yapılacak dijital pazarlama çalışmalarında hastane için özel bir plan ve projelendirme yapılmalıdır. Dijital pazarlama stratejisi kurgulanırken hastanenin hizmet ağı, teknolojik imkanları, hedef kitlesi vb. kritik noktalar ele alınmalı ve bu doğrultuda çalışmalar yürütülmelidir. Hastaneler SEO, Google reklamları ve sosyal medya reklamlarıyla ziyaretçilerinin karşısına çıkması ardından ve sosyal medya yönetimi ve içerik pazarlaması çalışmalarıyla marka bilinirliğinin yaygınlaşmasına imkan sağlayacaktır.

    Hastanelerin Neden SEO Çalışmasına İhtiyacı Var?



    SEO, arama motoru sonuçlarında hastalarınızı ilk sıralarda karşılamanızı sağlamaktadır. Hizmet almak isteyen hastanız arama motorunda ilgili anahtar kelime ile arama yaptığı zaman ilk sayfada çıkan web sitelerine yönelecektir. Sizin de hastalara ne kadar tercih edilesi bir kurum olduğunuzu göstermek ve sağlık hizmetlerinizin tanıtımını yapmak için ilk sayfada çıkan sonuçlarda yer almanız ve ulaşılabilir olmanız gereklidir. SEO çalışmasından faydalanarak arama sonuçlarında hastanenizin web sitesinin ilk sonuçlarda yer almasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle internet üzerinden arama yapan hedef kitlenize sağlık hizmetlerinizi, uzman doktor kadronuzu ve hastane imkanlarınızın tanıtımını yapabilir ve tercih edilmesi gereken bir kurum olduğunuzu gösterebilirsiniz.

    Hastane Tanıtımı Sırasında Nasıl Bir SEO Stratejisi Kurgulanmalıdır?

    Hastanenin tanıtımı sırasında yapılacak küçük hataların büyük sonuçlar doğurabileceği düşünülerek hareket edilmelidir. SEO çalışmasında sektör düşünülmeden faaliyete geçen çalışmalar neticesinde hastanenin prestiji zedelenebilir. Özellikle büyükşehirlerde özel hastanelerin yaygınlaşmasından dolayı markanızın prestijini ve kalitesini korumanız gereklidir. Yapılacak SEO çalışmasında yerel SEO stratejisine bağlı kalınmamalıdır. Hastane konumu ve en yakın lokasyondan ulaşılabilirlik göz önüne alınarak çevre bölgelerdeki hastalarınıza ulaşabilirsiniz. Ancak hastalığına şifa bulmak isteyen biri için uzaklık engelleyici bir faktör müdür? Tabi ki hayır. hastalığın birçok noktasında tolerans gösterildiğini belirterek hastane olanaklarınızı belirli bir bölge ile kısıtlamadan hatta uluslararası alana yaymanız gereklidir. Hemen bir örnek ile yerel SEO ve uluslararası SEO stratejisinin neden bir arada olması gerektiğini belirtelim. Doktor kadronuzda bulunan başarılara imza atmış bir ‘Beyin Cerrahı’ için sizce de yurt dışından hastalarınız olmaz mı? Hele bir de hastaneniz sağlık turizminin bir parçasıysa…

    Beyninde tümör olan bir hastanız bölgeden önce doktorun kalitesine ve hastanenin güvenilirliğine dikkat edeceği için bu varyasyonları göz önünde bulundurmalısınız. Arama sonuçlarında doğru hedef kitleye ulaşabilmeniz için size özel bir markanızın pazarlama hedefine uygun SEO stratejisi geliştirilmelidir.

    Hastaneler için Yürütülecek SEO Çalışmasında Anahtar Kelimeler Nasıl Belirlenmelidir?




    Anahtar kelime planlaması yapmanın size ihtiyacı olan hastalara daha hızlı ulaşmanızı sağlayacağını unutmayın. Öncelikle hastalar nasıl arama yapar diye düşünerek bir anahtar kelime listesi çıkarılmalıdır. Yerel SEO ve uluslararası SEO stratejilerinin kurgusu üzerinden anahtar kelimeler üretilmelidir. Çıkarılan anahtar kelimelerin aranma hacimleri göz önüne alınarak asıl yoğunlaşmanız gereken anahtar kelime listesi çıkarılmalıdır. Yerel SEO doğrultusunda bölgesel kelimeleri irdelememiz gerekiyor. Şöyle ki İstanbul Avrupa yakasında bulunan bir özel hastaneniz olduğunu düşünelim; Anadolu yakası ve Avrupa yakasını kapsayacak anahtar kelimelere eğilebiliriz. Bu doğrultuda “avrupa yakası özel çocuk acil” , “en iyi plastik cerrah hangi hastanede”, “en iyi burun estetiği doktoru İstanbul” gibi anahtar kelimeler yerel SEO için uygundur. Bunun gibi anahtar kelimeler ve long tail keywords dediğimiz uzun kuyruklu kelimeler ile bölgesel arama sonuçlarında yer alabilirsiniz. Uluslararası SEO stratejisinde ise doktor kadronuz ve sağlık ekipmanlarınız ile ön plana çıkmanız gerekiyor. Örneğin “en iyi diyetisyen hangi hastanede”, “dünyanın en başarılı beyin cerrahı” ,“beyin tümöründe en iyi doktorlar” ve “bilgisayarlı tomografi çeken yerler” gibi genel aramalarda da yer almanız gereklidir. Farklı anahtar kelime türevlerini aranma hacimlerine göre ayrılmalıdır. Semantik anahtar kelimeler ve uzun kuyruklu kelimeler ile desteklenmelidir.

    Hastaneler için SEO Uyumlu Makale Hazırlanırken Neye Dikkat Edilmeli ve İçerikleri Ne Anlatmalıdır?


    Sağlık alanında bilen ya da bilmeyen herkesin bir fikir sunduğunu söyleyebiliriz. Duyduğumuz rahatsızlık hakkında bir araştırma yapmak istediğimiz zaman karşımıza farklı tedavi yöntemleri sunuluyor. Sizin bunca fikir ve karmaşa arasından özgün ve kaliteli içerikleriniz ile sıyrılmanız gereklidir. Hastalarınızı bilgilendirici ve destekleyici bilgiler ile besleyerek kalitenizi ön plana çıkarabilirsiniz. Örneğin; Mide rahatsızlığı olan bir hastanın yeme içme konusunda yaptığı araştırmalar sonucunda sizin yazdığınız ‘Mide Rahatsızlığı Olan Hastaların Kaçınması Gereken Besinler ve Etkileri’ makaleye ulaşması ile size bir adım atmış olacaktır. Böyle bir içerik ile ilgili konudan muzdarip hastayı sitenize çektikten sonra hastanenizin sağlığa kavuşturduğu bir hasta olması için hastanenizin ilgili alanına/doktoruna yönlendirebilir ya da canlı destek platformlarıyla hızlı iletişim kurabilirsiniz.

    Hastanelerin Backlink Kanalları için Nasıl Bir Kurgu Yapılmalıdır?




    Hastanenizin web sitesine farklı ve ilgili sitelerden link çıkışının yapılması backlink kanallarınızı oluşturmaktadır. Hastanenizin bilinirliğini sağlayacak backlink kanallarında tercih edilen web sitelerinin arama motoru gözündeki değeri irdelenerek seçim yapılmalıdır. Kaliteli ve ilgili web sitesinden alınan backlink nasıl ki yarar sağlıyorsa aynı şekilde otoritesi düşük bir siteden alınan backlink ise sizin değerinizi geriye düşürecektir. Değeri yüksek siteleri filtreledikten sonra ilgili alanlar belirlenmelidir. Şöyle ki sizin hastalarınız internette gezinirken en çok hangi alanlarda bulunur? Ya da siz hangi alanda paylaşım yaparsanız daha fazla hastaya kendinizi tanıtabilirsiniz? Backlink çalışmasında siteye link çıkışının yapılmasıyla değer kazanıldığı gibi hastalar üzerinde marka bilinirlik algısının temeli de oluşturulmuş olmaktadır. Günlük ziyaretçi sayısı yüksek olan genel halka hitap edebileceğiniz haber sitelerinin sağlık alanlarına backlink kanallarında ilk sırayı ayırmamız gerekecektir. Backlink tanıtımları SEO uyumlu hazırlanan makaleleri kullanmakta fayda var. Sağlık alanı bulunan haber siteleri, içerik siteleri ve blog sitelerinde hastalıklarla ilgili hazırlamış olduğunuz bilgilendirici ve yönlendirici SEO uyumlu makaleleri yayınlayarak içeriği okuyan ziyaretçileri hastanenize yönlendirebilirsiniz.

    Backlink kanallarınızda ayrıca Barnacle SEO stratejisini kurgulamanız size artı sağlayacak bir diğer noktadır. Barnacle SEO stratejisinde ziyaretçi potansiyeli yüksek olan sitelerden backlink alarak yükselme planı kurgulanmaktadır. Hastaneler için bu stratejiyi şekillendirdiğimiz zaman özel hastanelerin bulunduğu toplu firma ekleme sitelerine kayıt yapılabilir. Ayrıca hastalıkların tartışıldığı ve doktorların bulunduğu sitelere kadronuzda bulunan doktorlarınızı ekleyebilirsiniz.

    SEO Harici Hangi Dijital Pazarlama Çalışmaları Yürütülmelidir?


    Yalnızca arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almak sizin için yeterli mi? Farklı dijital pazarlama kanallarını kullanan hastalarınıza ulaşmak istemez misiniz? SEO çalışmalarının yanı sıra sosyal medya, mail ve sms pazarlaması da yapmanız gerekecektir. Dijital dünyada hastanenizin farklılığını ortaya koymak ve varlığını kanıtlamak için birden fazla kanal üzerinden çalışmalar yaparak reklam çalışmalarından daha hızlı dönüşler alabilirsiniz.

    Sosyal Medya Yönetimi



    Her insanın günün büyük zaman dilimini geçirdiği sosyal medyada neden sizde yer almayasınız? Sosyal medya kanalarında facebook, twitter, instagram ve pinterest başta olmak üzere yaygın olarak kullanılan mecraları tespit ederek hastanenizin profilini zenginleştirmeniz gereklidir. Kurumsal sosyal medya hesap yönetimi hizmetinden yararlanarak sosyal medya hesabınızda güncel olarak paylaşım yapılmasını ve etkileşimde olmanızı sağlayabilirsiniz. Sosyal medya yönetiminde yapılacak paylaşımların kurgulanması ve ilgi çekici görsellerin hazırlanması sosyal medya yönetimine dahildir.

    Sosyal Medya Reklamları

    Sosyal medya reklamları içeriğinde başta facebook reklamları, instagram reklamları ve twitter reklamları yer almaktadır. Hastanenizin sosyal medya hesap yönetimini sağladıktan sonra ziyaretçilerinizi doyurucu ve bilgilendirici bir hesapla karşılayabilirsiniz. Yayınlamış olduğunuz sosyal medya reklamlarıyla hastalarınızda hedeflediğiniz kitleye ulaşabilirsiniz.

    Google Reklamları

    En çok tercih edilen arama motoru olan Google’da hastanenizin reklamlarını yayınlayarak hastalarınıza ulaşabilirsiniz. Google Adwords Reklamlarıyla arama ağı, görüntülü reklamlar ve yeniden pazarlama reklam modellerinden faydalanarak hastanenizin tanıtımlarını yaptırabilirsiniz.

    Mailin Çalışması ve SMS Pazarlaması



    Toplu e-posta veya sms gönderimiyle tek seferde daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Yerel SEO stratejisini öncelikli baz alarak hastane çevresinde bulunan kişilere kampanyalarınızın tanıtımlarını mail veya sms yoluyla ulaştırabilirsiniz. Aynı zamanda hastanenize gelmiş ve hizmet almış hastalarınıza güncel doktor kadrosundan ve kampanyalardan haberdar etmek için mail veya sms pazarlamasını kullanabilirsiniz.

    Hastanenize özel kurgulanacak dijital pazarlama yol haritasıyla başarıya ulaşabilirsiniz. Stratejik SEO olarak sizin sektörünüzü ve hedef kitlenizi tanıyarak çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Siz de hastanenizin dijital mecralarda tanıtımlarının yapılmasını ve marka bilinirliğinizin sağlanmasını istiyorsanız Stratejik SEO ile iletişime geçebilirsiniz.

    Kaynak: https://www.stratejikseo.com/hastaneler-icin-seo-ve-dijital-pazarlama-stratejileri/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stratejik SEO -- 11 Mayıs 2018; 12:30:30 >







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.