Şimdi Ara

Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar dostlar,

    Yaklaşık 7 ay önce 3 arkadaş mobil bir oyun yapmaya karar verdik. Yine kendi okulumuzdan üç bilgisayar mühendisi arkadaş ve başka bir üniversiteye astığımız ilanlarla da iki çizer dostumuzu bir araya getirerek takımımızı oluşturduk. Yaza doğru mezun olmamız çalışmalarımıza hız kazandırdı ve nihayet geçen bu kadar zamanın ardından, artık hakkında bahsedebileceğimiz kadar ilerlemeyi başardığımız “Last Hand CCG” ile kısmetse 2 hafta içinde kickstarter’a çıkmak için hazırlanıyoruz.

     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=


    Aslında kart oyunlarıyla ilgili tecrübemiz kısıtlı da olsa; altyapıda Knight, Wow, Dota ve son yıllarda özellikle Dota 2’ye epey süre harcamıştık diyebiliriz :) Biz de Moba tarzının CCG’ye uyarlanması denebilecek bir oyun geliştirelim dedik.
    İlk evrelerde yazılım ekibiyle hazırladığımız, oyunun basit mekaniklerini çalıştıran prototipimizle bir süre oyunun dengesini ve eğlencesini test ettik. Bu testlerin sonunda oyunu son haline getiren düzenlemeleri yaparak: ortalama 2 skill’i (pasif veya aktif) olan hero kartları, farklı kombinasyon imkanları sunan item kartları ve neutral kartlar olacak şekilde çift sıra koridor üzerinde ilerlenerek oynanan bir mekanizma geliştirdik. Oyun mekaniklerinin yanısıra kahramanların ve eşyaların geri plandaki hikayelerini quest modu’yla oyunculara sunacak bir kurgu ekledik ve en iyisi de (bizce) oyunu Türkçe ve İngilizce olacak şekilde iki dilde hazırladık :)

     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=


    Peki “Last Hand” tam olarak nasıl oynanır?
    Bahsettiğimiz üzere Last Hand bir CCG, dolayısıyla 2 oyuncunun önceden hazırladığı desteleriyle birbirine meydan okumasını ve stratejik bir hamle savaşını konu alıyor. Oyunun başında oyuncular 6 element’ten birisini seçerek 12 kartlık destelerini oluşturur. Bu 12 kartın 8’i ana kart, 4’ü de ana kartlar bitince açılan yedek kartlar olacak şekilde seçilir. Her elementin belli bir başlangıç canı ve manası var; bununla birlikte hepsinin avantajı ve dezavantajı da farklıdır. Deste sadece bir element içerisinden yapılabilir, elementlerden karma deste yapılmaz. Maç başladığı andan itibaren oyuncu bütün destesi elinde hazır halde oynar, yani yerden kart çekme yoktur. Oyuncu manası yettiği kadar kart oynayabilir ve her tur 5 mana kazanır.

    Her element 3 tür/ırka ayrılır. Her biri farklı coğrafyalarda gücünü o elementlerden alan toplumlar ya da vahşi canlılardır. Bu toplumlara mensup kahramanlar, her birinin ırklarına ait öğretiler, itemlar ve yardımcı savaşçılar (minion) Last Hand’de ki kart çeşitlerini oluşturur.

     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=
     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=


    Hero’lar Last Hand’in ana odağındadır. Hero skill’lerini oluştururken her birinin özgün olmasına dikkat etmeye çalıştık ve stratejik olarak ayrışmalarını hedefledik. Her hero, kendi ırkının farklı özelliklerini taşıyor. Örneğin Doğa destesinden Treant ırkı kahramanlarının güçleri, dostlarını savunma yönünde ağırlık kazanırken Buz destesinden Zizzy (ayı) ırkı büyü yoluyla durdurulmazsa tek düşmana yüksek hasar indirebilmesini sağlayan kombo skill’lere sahiptir. Ayrıca her hero diğer Moba oyunlarından da aşina gelecek aktif veya pasif özelliklere sahip. Aktif özellikler diğer CCG’lerden farklı olarak oyuncunun istediği zaman kullanabileceği skill’ler olacak.

    Artifact olarak adlandırdığımız item kartları ise hero’larla birleştirerek stratejinizi derinleştirmeye fırsat veren farklı fonksiyonlardan oluşuyor. Bu kartların sunduğu işlevler hemen her elementte bulunuyor ama aynı güçlerde değil. Örneğin Underworld elementi Steal’da diğer elementler arasında en güçlü kartlara sahipken, Toprak elementi Block’da en güçlü kartlara sahip.

     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=


    Neutral kartlar ise Blessing ve Minion diye adlandırdığımız kartlardan oluşuyor. Bu kartlar oyuncuya az mana karşılığında kurgulayabileceği destek hamlelerine fırsat veriyor. Blessing kartları oyunun hikayesinde yer alan efsanevi karakterlerin her elemente sunduğu muhtelif güçlerdir ve Artifact’lere göre daha zayıf destek sağlar. Minion’lar ise yine her element destesine katılabilecek zayıf saldırı kartları olacak.

    1.Earth (Toprak)
    - Centaur
    - Golem
    - Reptile

    2.Fire (Ateş)
    - Dragon
    - Blaze Clan
    - Hound

    3.Water (Su)
    - Mermaid Kingdom
    - Oracle
    - Deep Sea

    4.Glacier (Buz)
    - Hirochian
    - Zizzy
    - Rontharian

    5.Nature (Doğa)
    - Druid
    - Treant
    - Wisp

    6.Underworld (Yeraltı)
    - Soul
    - Gargoyle
    - Gatekeeper

    Bu ırklar, oyunun kurgusu içinde kökünde yatan elementlerin özelliği, yaşam biçimleri, kültürleri, disiplinleri ve bunun gibi farklı sosyolojik normlarla birbirlerinden ayrılır ve her toplumun değerleri Quest modunda sırasıyla işlenecektir.
    Dipnot: Arkadaşlar şimdilik ırkların ve hero skill’lerinin Türkçe isimleri kesinleşmediği için paylaşmak istemiyoruz k. bakmayın lütfen, eğer sizin bir fikriniz varsa belirtebilirsiniz :)

    Hero’lar arasında level diye bir sistem geliştirmedik; yani oyunda legendary card diye bir konsept olmayacak. Bundan daha çok, farklı tarzlara sahip hero kombinasyonlarını bir araya getirmeye fırsat veren strateji imkanları üzerine yoğunlaştık. Yani hero’lar arasında bir güç farkı oluşturmak yerine her hero’nun oyuna katabileceği farklı bir tarz yaratmak üzerine yoğunlaştık. Hero’ların güçlerini de ihtiyaç duyulan mana’larıyla dengeledik.

     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=


    Oyunun Arena (Board) yapısı ise genel itibariyle şu şekilde: Oyuncu kendine yakın olan slotlara kart yerleştirerek başlar. Akabinde ilerleyebilir ya da önüne yeni kart koyabilir. Özel durumlar haricinde hero’lar ancak karşı komşu slot’undaki hero ile savaşabilir. İleri gidebilir, geri gidebilir, ortadayken yana hareket edebilir. Rakibin can pool’una vurabilmek için kartların rakibe en yakın olan slot’a ulaşması gerekir. Eğer düşman kart size en yakın slot’ta ise üzerine atacağınız kart ile düşman kart ölümüne savaşır. Board’un sağında ve solunda göreceğiniz kalkan ve iki ok sembolleri oyunda bir kere kullanabileceğiniz güçleriniz. Biri turu savaşsız geçirmeye zorlarken diğeri seçilen bir kartı yedek desteden rast gele bir kartla değiştirir.

     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=


    My Collection kısmı sanırız biraz tanıdık gelecektir :) Bu kısımda karar vermeye çalışırken HS’ninki kadar akıllı ve estetik bir dizayna sahip olmalı diye söylenip duruyorduk. Sonra neden olmasın dedik :)

     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=


    Oyun Ledei denilen bir evrende geçiyor. Gezegenin farklı coğrafyalarında bambaşka kültürleri olan toplumlardan çeşitli karakterlerin hikayeleri, mücadeleleri ve kesişen yollar üzerinden işlenecek olan kurgu, oyunculara hem quest modunda hem de ekstra toplanabilir parşomen-hikaye’lerle ulaşacak. Quest modunun intro partlarından birini paylaşıyorum aşağıda. Örnek hero hikayeleri (Lore) için sitemize de bakabilirsiniz ;) Kahraman hikayeleri dışında Blessing kartlarında ismi geçen Ledei efsanelerinin de öğretileri ve hayat hikayeleri de oyunun kurgusu içinde gayet güçlü şekilde yer alacak

     Hearthstone'a Yerli Rakip =Last Hand CCG=


    www.andagames.com

    ---------

    Evet dostlar şimdi söz sizde :) Fikirlerinizi, duygularınızı merak ediyoruz. Görüşünüzü bizimle paylaşırsanız çok seviniriz.

    www.andagames.com

    -Gelişmelerden güncel olarak haberdar olabilmek için Facebook sayfamızı da beğenebilirsiniz

    www.facebook.com/lasthandccg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anda.Games -- 13 Eylül 2015; 16:03:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Benim dusuncem oyun dengesini saglamak cok cok zor boyle oyunlarda. Cikan her yeni patchde stratejiler degisiyo. Umarim ustesinden gelebilirsiniz. Basarilar
  • Teşekkürler! Oyunun beta aşamasında oyunculardan gelecek geri bildirimlerle bu dengeyi kurmaya calışacağiz. Betaya bekleriz.
  • Beta sürecine katılmak isterim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basarilar dilerim

    Gorseller iyi duruyor

    Yalniz sitenizdeki su motto bana biraz sacma geldi

    We design worlds, create cultures and encourage imagination.
    We make games.

    Kultur yaratmak?

    Bunun yerine akım yaratıyoruz tarzında trend,movement gibi bir sey daha hos olabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Beta sürecine katılmak isterim


    Beta sürecine yaklaşırken site'den başvuru toplayacağız, Bekleriz

    quote:

    Basarilar dilerim

    Gorseller iyi duruyor

    Yalniz sitenizdeki su motto bana biraz sacma geldi

    We design worlds, create cultures and encourage imagination.
    We make games.

    Kultur yaratmak?

    Bunun yerine akım yaratıyoruz tarzında trend,movement gibi bir sey daha hos olabilir


    Vakit ayırdığın için çok teşekkür ederiz Oyunun kurgusu üzeride uzun zaman harcayıp pek çok farklı kültürü de araştırarak bir mesaj oluşturmaya çalıştık, oynayanların birbirleriyle hakkında konuşabileceği bir mesaj. Bu yüzden bu mesajın iletişimine kültür diyoruz. Ama belki de bunu anlatmanın doğru yolu create cultures demek değildir, bunu not ettik.




  • Başarılar. umarım yolunuz açık olur hayal etmekle gerçekleştirmek arasındaki çizgiyi aşmış gibi görünüyorsunuz. Umarım oynama şansınada erişiriz birgün.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.