Şimdi Ara

Hitachi buzdolabı ses sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
4.794
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HITACHI R-V540PRU3X STS (ÇELİK) yeni seri inverter motorlu dolabı aldım.Özelliklerinde dolabın çalışma sesi 44 db yazıyor.Ancak dolap bana sesli çalışıyor gibi geldi.Dolabı çekip sesi dinlediğimde sesin kompresörden geldiğini farkettim.Kompresör bölgesinde desibel ölçümü yaptığımda ses 60 db düzeyinde çıktı.Alalı 1 hafta oldu sizce ne yapmalıyım?Değişim yapılır mı?



  • blackeyes B kullanıcısına yanıt
    Gelişme var mı ses konusunda? Memnun musunuz buzdolabından?
    Ben de almayı düşünüyorum, fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reeguu

    Gelişme var mı ses konusunda? Memnun musunuz buzdolabından?
    Ben de almayı düşünüyorum, fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.
    bende samsungun 1 modelini almıştım ilk 2 gün çok ses yapıyordu 3.gün birden aklıma geldi acaba dengede durmadığı için olabilirmi diye düşündüm gittim
    mutfağa dolabın ön alt ayar vidaları ile az oynayıp dengeyi sağlayınca ses kesildi şuan baya sessiz çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reeguu

    Gelişme var mı ses konusunda? Memnun musunuz buzdolabından?
    Ben de almayı düşünüyorum, fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

    dolaptan halen ses geliyor.Serviside arayıp sordum gelen sesin motorun şnverter olması nedeniyledir deei.Açıkçası dolabın soğutmasından çok menunum sese de alıştım.
  • blackeyes B kullanıcısına yanıt
    bizim ülkemizdeki bu servislerin hali ne olacak?

    konuya denk geldim, size soylenen mazeret tamamen basından savmak baska bisey degil.

    inverter motor frekans kontrolu ile donus hızını ayarlıyabilir, dolayısıyla çalısma aralıkları icinde yavaslayıp hızlanırken yumusak gecisler yapar.
    konvansiyonel motorlarda surekli durup kalkma sozkonusudur, tam gaz giderken birden frene asılaın ve yine tam gaz devam edin, bunu kafanızda canlandırın. bir de inverteri dusunun, gazı hafifce verip hızı arttırdıgınızı ve yine yavasca gazdan ayaginizi cekerek yavasladıgınızı dusunun.

    bunun dısında sizdeki ses tahrik motorundan degil kompresorun kendisinden geliyor olmalı.
    ya buzdolabı yerine 4 noktadan oturmadı yada motor yada kompresorun saseye olan baglantisinda gevseklik var titresim yapiyor yada kompresorun kendi icinde geliyor ses.

    ben olsam pesini birakmam konunun.

    not: simdi okudum mesajımı, hakikaten sinirlendim ya! adamlar goz gore gore yalan soyluyorlar, inverter teknolojisi "sessizlik" ile esdeger ve surekli bu sekilde pazarlaması yapılan bir teknolojidir. hem sessizlik hem verimlilik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 4 Ocak 2015; 22:43:48 >




  • nicknick N kullanıcısına yanıt
    ilginiz için teşekkür ederim.Ses motorun içinden geliyor.Bu arada s on 1aftadır dolap sebzelikteki ürünleri dondurmaya başladı.Sizce sorun ne olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    bizim ülkemizdeki bu servislerin hali ne olacak?

    konuya denk geldim, size soylenen mazeret tamamen basından savmak baska bisey degil.

    inverter motor frekans kontrolu ile donus hızını ayarlıyabilir, dolayısıyla çalısma aralıkları icinde yavaslayıp hızlanırken yumusak gecisler yapar.
    konvansiyonel motorlarda surekli durup kalkma sozkonusudur, tam gaz giderken birden frene asılaın ve yine tam gaz devam edin, bunu kafanızda canlandırın. bir de inverteri dusunun, gazı hafifce verip hızı arttırdıgınızı ve yine yavasca gazdan ayaginizi cekerek yavasladıgınızı dusunun.

    bunun dısında sizdeki ses tahrik motorundan degil kompresorun kendisinden geliyor olmalı.
    ya buzdolabı yerine 4 noktadan oturmadı yada motor yada kompresorun saseye olan baglantisinda gevseklik var titresim yapiyor yada kompresorun kendi icinde geliyor ses.

    ben olsam pesini birakmam konunun.

    not: simdi okudum mesajımı, hakikaten sinirlendim ya! adamlar goz gore gore yalan soyluyorlar, inverter teknolojisi "sessizlik" ile esdeger ve surekli bu sekilde pazarlaması yapılan bir teknolojidir. hem sessizlik hem verimlilik.

    Hocam sizin cevap verdiğiniz dönemde dolabımda yeni bir sorun yaşamaya başladım.Buzdolabım sebzelikteki sebzeleri dondurmaya başladı.Enplus ile görüştüğüm de sensörlerde sorun olduğunu dolap için parça istendiğini belirti.Ben dolabı sğustos ayında aldım.Acaba dolabı iade veya yenisi ile değiştirme şansım var mı?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LG Klima montaj sorunu...
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • blackeyes B kullanıcısına yanıt
    onceki sorunu da okumuştum ama atlamıştım elimden gelen bişey olmadığı için.
    Bence forumdaki konularda araştırıp yasal prosedürü işlet.
    Sanırım aynı arızadan 3 defa vermesi sonucu değişim yada iade hakkı doğuyor.

    Bu ülkede işler böyle yürüyor, hakkınızı alana kadar direteceksiniz. Sessiz çalışması gerekn (sanırım japonya üretimi?) bir cihaz sesli çalışamaz, gelip sessiz çalışana kadar ne gerekiyorsa yapacaklar. Gerekirse gidin merkezin belirleyeceği bir bayide başka bir buzdolabının çalışırken ki sesini dinleyin. ama ben senin anlattıklarından yola çıktım, inverter denilen teknolojide pahalı ve kaliteli elektronik komponentler kullanılır. normal buzdolabı sessiz çalışırken son teknoloji inverter sistem kamyon gibi çalıştı mı orda bir sorun var.
  • Hocam dolap tayvan üretimi açıkcası çok soğudum dolaptan.tam olarak ne yapmalıyım bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackeyes

    Hocam dolap tayvan üretimi açıkcası çok soğudum dolaptan.tam olarak ne yapmalıyım bilmiyorum.

    hocam sanırım ilk 6 ay içindeki servisin parça değişimine karar verdiği arızalarda, dolabın sıfır bir dolapla değişimi ya da para iadesi gibi hakların olduğunu okumuştum yanlış hatırlamıyorsam. Eğer 6 ay dolmadıysa bi araştırıp ona göre hareket edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi **cyborg** -- 11 Ocak 2015; 19:44:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: **cyborg**

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackeyes

    Hocam dolap tayvan üretimi açıkcası çok soğudum dolaptan.tam olarak ne yapmalıyım bilmiyorum.

    hocam sanırım ilk 6 ay içindeki servisin parça değişimine karar verdiği arızalarda, dolabın sıfır bir dolapla değişimi ya da para iadesi gibi hakların olduğunu okumuştum yanlış hatırlamıyorsam. Eğer 6 ay dolmadıysa bi araştırıp ona göre hareket edin.

    Hocam dolmadı daha ağustosta aldım dolabı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackeyes

    quote:

    Orijinalden alıntı: **cyborg**

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackeyes

    Hocam dolap tayvan üretimi açıkcası çok soğudum dolaptan.tam olarak ne yapmalıyım bilmiyorum.

    hocam sanırım ilk 6 ay içindeki servisin parça değişimine karar verdiği arızalarda, dolabın sıfır bir dolapla değişimi ya da para iadesi gibi hakların olduğunu okumuştum yanlış hatırlamıyorsam. Eğer 6 ay dolmadıysa bi araştırıp ona göre hareket edin.

    Hocam dolmadı daha ağustosta aldım dolabı.

    Alıntıları Göster
    selamlar...
    ben de aynı durumdan müzdaribim..
    buraya yazmanın uygun olacağını düşündüm..
    buzdolabım arcelik nfy 5845...
    dolap 1 yıllık,,
    1 yıldır problemi olmayan dolap, son 3 aydır çalışmaya basladığında,
    sanki evin içinde cırcır böceği varmış gibi ses çıkarıyor... (zırıltı sesi)
    ses dolabın arka tarafından geliyor....
    önceden sadece ''fffffffffff'' tarzında üfleme sesi vardı, ona alışmıştık, duymuyorduk bile...
    açık mutfakta oturduğumuz için bu sesten çok rahatsız oluyoruz.....
    çoğu zaman televizyonun sesini yükseltiyoruz, zırıltıyı duymamak için...
    2 kez servis çağırdım... servis bizimle aynı görüşte değil...
    dolaptaki sesin normal olduğunu düşünüyor.......
    İlk günden beri bu ses olsa, sanırım kaderimize razı olacağız...
    Fakat dolapla 1 yıldır aynı odada oturan kişi benim, biliyorum ki bu ses farklı...rahatsız edici...
    sonunda ısrarlarıma dayanamayıp (sanırım müşteri memnuniyeti) dolabın kompresörü değiştirildi...
    SONUÇ AYNI...
    konu hakkında tecrübeli arkadaşlar önerilerini sunarlarsa sevinirim...
    TEŞEKKÜRLER....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sak0575 -- 11 Ocak 2015; 20:48:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackeyes


    quote:

    Orijinalden alıntı: **cyborg**

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackeyes

    Hocam dolap tayvan üretimi açıkcası çok soğudum dolaptan.tam olarak ne yapmalıyım bilmiyorum.

    hocam sanırım ilk 6 ay içindeki servisin parça değişimine karar verdiği arızalarda, dolabın sıfır bir dolapla değişimi ya da para iadesi gibi hakların olduğunu okumuştum yanlış hatırlamıyorsam. Eğer 6 ay dolmadıysa bi araştırıp ona göre hareket edin.

    Hocam dolmadı daha ağustosta aldım dolabı.

    Hocam net olarak hatırlayamasam da 6 ay dolmadan servis parça değişimi derse böyle birkaç hakkınız doğuyordu. Servis bir kere parça değiştirirse bu hak kayboluyor sanırım. O yüzden parça değişimi yaptırmadan bu konuyu biraz araştırın.
    Sebze meyve bozmasını geçtim sadece ses fazlalığı bile başlı başına ayıplı maldır. 16db lik fark nedir. Bir de boşaltıp ölçün, servise ölçtürün durumu belgeletin artık ne gerekiyorsa. Ben de bilmiyorum prosedür tam nasıl işliyor ama hakkınızı arayın bence. En iyi ihtimalle dolabı iade edip ödediğiniz bedelin iadesini alırsınız. Ancak acele etmelisiniz 6 ay dolmadan servise tespiti yaptırıp(ses seviyesi ya da bozmasıyla ilgili) ardından iade sürecini başlatmalısınız.

    şunu buldum bakın:
    quote:

    6502 sayılı kanunla Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun satış tarihinden sonraki 6 ay içinde üründe ayıp olduğunun yetkili teknik servis tarafından tespit edilmesi durumda tüketiciye iade, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında indirim veya ücretsiz onarım talep etme hakkını verir




  • Hocam merhaba,

    Buzdolabınızın ayaklarında mutlak ki ayar vardır onları sıkarak yere sabitleyebilir misiniz??

    Bir kontrol edin isterseniz bende böyle bir durum olmuştu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Hocam merhaba,

    Buzdolabınızın ayaklarında mutlak ki ayar vardır onları sıkarak yere sabitleyebilir misiniz??

    Bir kontrol edin isterseniz bende böyle bir durum olmuştu..

    Ses konpresörde geliyor.Titreşim kaynaklı değil.Servis merkezi ile dondurma problemi için görüştüğüm de direk parça değişimi yapılcağını belirtti.Yarın servisi eve çağırıp arıza tespitini yaptırcam.
  • blackeyes B kullanıcısına yanıt
    Hocam ne yaptınız servisle durumu? merak ettim.
  • hala servisin gelmesini bekliyorum.servisin elinde servis formu yokmuş.Umarım cumartei çözücem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackeyes

    hala servisin gelmesini bekliyorum.servisin elinde servis formu yokmuş.Umarım cumartei çözücem.
    Hocam son durum nedir merak ettim ?
  • Servis raporunu aldım.Para iadesi için aps ile ihtar gönderfim.Bakalım ne olucak.
  • merhaba bugün genel merkezden aradılar para iadesi yerine bir hacim olarak bir üst model olan R-V610PRU3X teklif ettiler.Bu dolabı alırsam ve bu üründede bir sıkıntı olursa kanunen tekrar paramı iade alma hakkıma sahip olabilirmiyim?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.