Şimdi Ara

hız sabitleyici (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
6.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşım zaten onun aslı sabitleyici değil, regülatör dür.
    yani belli bir hız değerinin altına inmemesi için gerekli gazı otomatik verir.

    eğimli bir yolda sabitlediğin hızdan daha fazla hızlanabilir, bu arada dikkat edersen ekranda yazılar yanıp söner.

    sözün kısası sistemin fren üzerinde hiç bir etkisi yoktur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanrunal

    megan2 sedan 1,5 dci 100 bg. aracın hız sabitleyicisi yokuş aşağı inerken aracın ağırlığıyla hızı sabit tutamıyor. bu konuda bilgisi olan varsa paylaşalım lütfen. servisler de bu konuyu tahminim iyi bilmiyorlar.

    arkadasım bir zahmet önce kullanım kılavuzunu oku sonra soru sor
    hız sabitleyici yada regülatörünün mantığını anlarsın belki
    hız sabitleleyici fren yaparak araca müdahale etmez sadece hızı artırıp azaltarak(frenle değil gazı daha çok vererek ya da az vererek)hızı sabit tutmaya çalışır yokuş aşağı yada seçtiğin vitesle çıkılamayacak olan yokuşlarda araç ikaz vererek sabitleyici sınırlayıcıyı devre dışı bırakır.
    bunlar manuel vitesli araç için böyle
    otomatik vitesli araçta daha etkin bir şekilde hız sabitleyici araca müdahale edebilir.
    bunları nerden mi, biliyorum hız sabitleyiciyi çok sık kullanıyorum ve en önemlisi kullanım kılavuzunu okudum
    megane da cruise controlü hem regülatör hem de sınırlayıcı olarak(aynı anda değil)kullanabilirsin.
    hızı sabit tutmak için aracın frenlemesi diye bir şey sözkonusu değil(otomatik vitesli araçlararı karıştımayın- o araçlarda vites küçülterek hız korunmaya çalışılabilir)sistemin frenle müdahale etmesi bence güvenli değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi t_i_t -- 18 Mayıs 2007; 21:34:07 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fosters

    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Arkadaşlar çoğu araçtaki hız sabitleme böyle çalışıyor. Yokuş aşağıda sabitlemesini istiyorsanız daha lüks araç alıp yokuş aşağıda hız sabitleyen modellerden alabilirsiniz. Zaten bence dik yokuşlarda hız sabitleyici kullanmak mantıklı değil. çünkü böyle durumlarda aracın kontrolü araçta değil sürücüde olmalı. Hız sınırlayıcı da aynı şekilde çalışıyor, sadece gazı kesiyor. Rampa aşağı hız sınırlayıcı kullansanız 60 a sabitleseniz 120 ye çıkar. Bu normaldir.

    Saygılar.



    Bende Cmax var Yokuş aşağı frenleme yapıyor ...

    ama çok dik yokuşlarda ( 3. vites ile çıkılan) çalışmıyor 5 ile çıkılan her yokuşta iniş ve çıkışlarda hız sabit ..

    frenleme falan yapmıyor sallamayın
    quote:

    Orjinalden alıntı: cvt


    focus taki hız sabitleyici fren sistemini kullanmıyor. yokus aşağı giderken sadece motor freni kullanarak sabit kalmaya calışıyor yokuş fazla dik ise araç biraz hızlanabiliyor. yokuş yukarı ise vites elverdiğince sabit kalıyor. yokuş yukarı pek problem olmaz aracın torku 240 nm. 200 km hız ile bile hız sabitleyici hız koruyabiliyor minimum araç 35 km hızda olması gerekiyor yoksa devreye giremiyor. debriyaj ve frene basıldığında yine devreden çıkıyor. senim araca da takılabilir bir zorluğu yok sadece proğram yüklenecek ve kontrol takımı eklenecek. servisler bunu ucuza yapmaz yanlız sormak lazım bence en az 500 ytl isterler



    http://forum.donanimhaber.com/m_12609285/tm.htm




  • Hız ayarlayıcılar otomatik vitesli araçlarda vites düşürerek yokuş aşağı da hızı ayarlamaya çalışıyor. Ama birçok araçta fren sistemine bağlı olmadığı için, (ki gerek te yok) yokuş aşağı giderken hızın artması normal. Eğer fren sistemine bağlansa idi, fazla yakıt harcamasına neden olurdu.
  • arkadaslar, birkac saat once 2007 pug 407 si olan arkadasimla maras dondurmasi ile beraber antep sarma yerken ona da sordum , pug 407 de cruise control devrede iken fren ile mudahele etmiyormus. dogal olarak yokusa gore hiz artiyor.

    ben dedigimde iddialiyim, cruise control aracin fren donanimina mudahele etmez. aksini iddia eden arkadaslari da isbata cagiriyorum, aksi halde agzi olan konusuyor demekten baska carem kalmiyor.
  • Fren ile müdahele edebilmesi için çok ciddi elektro-mekanik bir donanım olması gerekir ki aracınızı alırken ödediğiniz hız sabitleyici fiyat farkı bunu karşılamaya yetmez.Ayrıca ben aracımda bu kadar gelişmiş bir elektronik donanım tercih etmem.Sonuçta kul yapısı.Olmadık biryerde arıza yapıp aracın frenlerini kilitlese ne olacak?Hız sabitleyici en basit anlatımla gaz telinin o andaki pozisyonunu sabitlemeye yarar.Daha gelişmiş sistemlerde ise belki duruma göre gaz kesmeyi yada gaz vermeyi destekliyor olabilir.Aracınız manuel vites ise yokuş yukarı hız sabitleyici kullanmak hiç mantıklı değil.Çünkü eğim artarsa aracınız bayılmaya başlar.Yokuş aşağı da ister istemez hızınız artacaktır.Otomatik viteslerde eğer sistem vites küçültme işini de yapabiliyorsa yine mantıklı değil çünkü hızı sabit tutmak üzere vites küçülttüğünde araç maksimum devirlere ulaşacaktır.Kendinizi bir anda 1. vitesle 90 la giderken bulabilirsiniz ki babanız çok zengin değilse bunu hiç tavsiye etmemUzun lafın kısası hız sabitleyici uzun ve düz yollarda sağ ayağınızı biraz olsun dinlendirmek amaçlı tasarlanmış bir oyuncaktır.Daha fazlasını bekleyen de gitsin otobüsle yolculuk yapsın kardeşim




  • arkadaşlar cmax kullanan arkadaş onda olduğunu söylüyor.

    bir arkadaşımda hyundai araç var yeni aldı dizel.

    aracı dijital ekranında hani anlık yakıtı yazaıyor ya.

    işte orda yanındaki arkadaşım yolda fark etmiş. hap 7,2 yazıyormuş.

    tabiki bildiğiniz gibi bu anlık yakıt tüketimi yolun eğimi ve gaza basışla alakalı sürekli değişir.

    arkadaşım bunun hatalı olduğunu söylemiş.

    birgün servise giderler ve servisin cevabı ilginçtir.

    " abi sen bunu mersedes mi zannettin. bunda böyle hep aynı yazar, değişmez. ben de bişey var zannettim."

    evet bana da aynı cevap servisten. bu mersedeste olur.
  • bu sistem yani yokuş aşağı tutma işi birçok yeni otobüste varmış ve yeni büyük tırlarda da mevcutmuş. koca tır ve otobüslere koyanlar binek araca nasıl uygulayamıyo hayret doğrusu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yokuş aşağı tutma işi birçok yeni otobüste varmış ve yeni büyük tırlarda da mevcutmuş. koca tır ve otobüslere koyanlar binek araca nasıl uygulayamıyo hayret doğrusu


    Çünkü otobüs ve tırlar, sürekli şehirlerarası ve milletlerarası yollarda seyir halindeler. Sürücüleri de, ağır vasıta kullanmakta, onlarca kişiyi veya tonlarca yükü taşımaktalar. Kısacası, binek araç sahipleri gibi 10-20 km'lik mesafelere gitmemektedirler. Ve herşeyin bir maliyeti vardır. Bedelini öderseniz istediğiniz araca istediğiniz özellik konabilir. Ağır vasıtalar için bu ciddi bir ihtiyaçtır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yokuş aşağı tutma işi birçok yeni otobüste varmış ve yeni büyük tırlarda da mevcutmuş. koca tır ve otobüslere koyanlar binek araca nasıl uygulayamıyo hayret doğrusu

    Otobüs ve kamyonlarda olan o sistem, bu araçların aktarma organlarıyla ilgili teknik bir konudur. Rötarder freni denilen şaft freni elektromekanik bir sistem olup günümüz otobüs ve birçok kamyonunda standarttır ve hız sabitleyici sistemleri varsa yokuş aşağı da hızı sabit tutar. Otomobillere bu sistemin uygulanması teknik olarak şuan mümkün değil.
    Son olarak yokuş aşağı ayağı hafif frene değdirmek en güvenli yol
  • Arkadaşlar bu konu daha önce de tartışıldı. Hatta benim bu konu ile ilgili görüşlerimi aracını kullandığım Citroen.e de bildirdim. Tüm binek otomobillerdeki cruise control yani hız sabitleyici ve bazı otomobillerde ayrıca sınırlayıcı sistemi yukarıda arkadaşın belirttiği gibi aracın asgari hızını yani en düşük hızını ayarlamaya yarar. Yani 90.a ayarlamışsanız bu süratten aşağıya kesinlikle düşmez ancak rampa aşağı eğimin durumuna göre tabiki hızı aşabilir. Değil böyle bir rampa aşağı en ufak bir eğimde dahi araç hızı bu süratte tutmak için yakıtı belli oranlarda keser.

    Otobüslerde kullanılan sistemin adı hız sabitleyici değildir ancak yeni otobüslerde hız sabitleyici retarder freni ile birlikte çalışıyor ve çokta güzel bir sistem. Düşünün Kop ve Zigana dağını inmeye çalışan bir otobüsü. Normal freni kullanmak hiç akıl karı değildir. Bunun yerine Otobüslere ve sanırım tüm yeni ağır vasıtalara şaftı frenleyen retarder sistemi konulmuştur. Yeni Travegolarda hız sabitleyici sistemi ile kombine çalışan bu sistemde aracı hangi sürate ayarlarsanız o süratten ne 1 km aşağı ne de 1 km yukarı çıkar. Rampa aşağı bile iniyorsanız o sürati aşmamak için retarder devreye girer ve şaftın dönme hızını, dolayısıyla tekerlere iletilen gücü keser.

    Ben şunu demiştim o zaman. ESP.si olan araçlarda acil durumlarda ESP devreye girerek ilgili tekerlere bağımsız fren yapabiliyor. Öyleyse yeni nesil hız sabitleciyi ve sınırlayıcılarda ESP.nin bu nimetinden faydalansın. İlla ESP olmasına da gerek yok ama ESP.nin çalışması için bir sürü sensör görev yapıyor. Hız sabitleme de elektronik bir kontrol olduğuna göre bu sensörlerden yararlanabilir. Ne yapılabilir? Eğer ayarlanan hız eğim dolayısıyla artıyorsa hız sensörü bunu algılayarak biz farketmeden gerekli basınçla fren uygulayabilir. Bu inanın çok basit bir düzenlemedir otomobil üreticileri için ancak yapılmayışının belki onlara göre bir sebebi olabilir.




  • ŞUNU ANLAMIYORUM. YOKUŞ AŞAĞI İNERKEN BİRAZ FİRENE BASSANIZ NE OLUR DENİYOR. BEN ZATEN HIZIN ARTTIĞINI HİSSETSEM NİYE FİRENE BASMAYIM. UZUN YOLDA UNUTMASAM ZATEN HIZI 90 DA BEN TUTARIM. AMA DALIP GİDİYORUZ. HIZI SABİT TUTAMIYORUZ. UNUTUP GAZA BASIYORUZ. BU YÜZDEN DE OLMADIK YERLERDE RADARA GİRİYORUZ. BEN HIZ SABİTLEYİCİYİ NİYE ALDIM. UNUTSAM BİLE HIZI SABİT TUTSUN DİYE. ARTI Bİ DE YOKUŞ AŞAĞI HIZ SABİT DİYE GÜVENDİM VE RADARA GİRDİM. MEMURA DA İDDA ETTİM HIZIN YÜKSEK OLAMAYACAĞINI. ARAÇTA SABİTLEYİCİ VAR VE KULLANIYORUM DİYE. AMA NAFİLE HIZ 100 Ü GEÇMİŞ CEZAYI YEDİK.

    SÖZÜN KISASI BEN SABİTLEYİCİ İLE GİDERKEN FİRENE BASIP SÜREKLİ KONTROL EDECEKSEM NİYE ALDIM BU MERETİ. EĞER DİKKATİMİN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ HIZI SABİT TUTACAĞIM DİYE HARCAYACAKSAM SÜRÜŞ GÜVENLİĞİM AZALIYOR DEMEKTİR. ZATEN BÜTÜN BU DONANIMLAR DA SÜRÜŞ GÜVENLİĞİNİ ARTIRMAK İÇİN GELİŞTİRİLMİŞTİR. SABİTLEYİCİ DE BUNLARDAN BİRİDİR. HIZI SABİTLEMEYE HARCAYACAĞIM DİKKATİN BİR KISMINI YOLA VE DİREKSİYON HAKİMİYETİNE VERİRSEM DAHA İYİ OLMAZ MI




  • CMAX fren ile çalışsaydı çok dik yokuşlarda da hız kesebilirdi.
    Motor frenini zaten kendisi vites küçülterek sağlamaya çalışıyor.
    Fakat megane ler düz şanzuman olduğu için motor freni gibi bir durum söz konusu değil.
    Bilginize.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fosters

    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    Arkadaşlar çoğu araçtaki hız sabitleme böyle çalışıyor. Yokuş aşağıda sabitlemesini istiyorsanız daha lüks araç alıp yokuş aşağıda hız sabitleyen modellerden alabilirsiniz. Zaten bence dik yokuşlarda hız sabitleyici kullanmak mantıklı değil. çünkü böyle durumlarda aracın kontrolü araçta değil sürücüde olmalı. Hız sınırlayıcı da aynı şekilde çalışıyor, sadece gazı kesiyor. Rampa aşağı hız sınırlayıcı kullansanız 60 a sabitleseniz 120 ye çıkar. Bu normaldir.

    Saygılar.



    Bende Cmax var Yokuş aşağı frenleme yapıyor ...

    ama çok dik yokuşlarda ( 3. vites ile çıkılan) çalışmıyor 5 ile çıkılan her yokuşta iniş ve çıkışlarda hız sabit ..




  • Bence dikkatinizi tabiki hız sabitlemeye harcamamalısınız. Bir an önce eğimli yollarda hız sabitleyici basit bir şekilde(frene dokunarak) devre dışı bırakılmalı ve böyle yollarda ayağınız her an frene basmaya hazır olmalı. Zaten hız sabitleyici çift şeritli ve rahat yollarda kullanılmalıdır. Kalabalık yollarda kullanmak gerçekten tehlikeli, ayaklarınızı frenden ve gazdan çekip koltuğun altına doğru koyarsanız ve anormal bir durum ile karşılaşırsanız fren pedalına ulaşana kadar allah korusun ters bir durumla karşı karşıya kalabilirsiniz. Bence şu an kullandığımız hız sabitleyiciler yeterli.

    Bunlar benim görüşlerim. Saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanrunal

    ŞUNU ANLAMIYORUM. YOKUŞ AŞAĞI İNERKEN BİRAZ FİRENE BASSANIZ NE OLUR DENİYOR. BEN ZATEN HIZIN ARTTIĞINI HİSSETSEM NİYE FİRENE BASMAYIM. UZUN YOLDA UNUTMASAM ZATEN HIZI 90 DA BEN TUTARIM. AMA DALIP GİDİYORUZ. HIZI SABİT TUTAMIYORUZ. UNUTUP GAZA BASIYORUZ. BU YÜZDEN DE OLMADIK YERLERDE RADARA GİRİYORUZ. BEN HIZ SABİTLEYİCİYİ NİYE ALDIM. UNUTSAM BİLE HIZI SABİT TUTSUN DİYE. ARTI Bİ DE YOKUŞ AŞAĞI HIZ SABİT DİYE GÜVENDİM VE RADARA GİRDİM. MEMURA DA İDDA ETTİM HIZIN YÜKSEK OLAMAYACAĞINI. ARAÇTA SABİTLEYİCİ VAR VE KULLANIYORUM DİYE. AMA NAFİLE HIZ 100 Ü GEÇMİŞ CEZAYI YEDİK.

    SÖZÜN KISASI BEN SABİTLEYİCİ İLE GİDERKEN FİRENE BASIP SÜREKLİ KONTROL EDECEKSEM NİYE ALDIM BU MERETİ. EĞER DİKKATİMİN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ HIZI SABİT TUTACAĞIM DİYE HARCAYACAKSAM SÜRÜŞ GÜVENLİĞİM AZALIYOR DEMEKTİR. ZATEN BÜTÜN BU DONANIMLAR DA SÜRÜŞ GÜVENLİĞİNİ ARTIRMAK İÇİN GELİŞTİRİLMİŞTİR. SABİTLEYİCİ DE BUNLARDAN BİRİDİR. HIZI SABİTLEMEYE HARCAYACAĞIM DİKKATİN BİR KISMINI YOLA VE DİREKSİYON HAKİMİYETİNE VERİRSEM DAHA İYİ OLMAZ MI




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanrunal

    ŞUNU ANLAMIYORUM. YOKUŞ AŞAĞI İNERKEN BİRAZ FİRENE BASSANIZ NE OLUR DENİYOR. BEN ZATEN HIZIN ARTTIĞINI HİSSETSEM NİYE FİRENE BASMAYIM. UZUN YOLDA UNUTMASAM ZATEN HIZI 90 DA BEN TUTARIM. AMA DALIP GİDİYORUZ. HIZI SABİT TUTAMIYORUZ. UNUTUP GAZA BASIYORUZ. BU YÜZDEN DE OLMADIK YERLERDE RADARA GİRİYORUZ. BEN HIZ SABİTLEYİCİYİ NİYE ALDIM. UNUTSAM BİLE HIZI SABİT TUTSUN DİYE. ARTI Bİ DE YOKUŞ AŞAĞI HIZ SABİT DİYE GÜVENDİM VE RADARA GİRDİM. MEMURA DA İDDA ETTİM HIZIN YÜKSEK OLAMAYACAĞINI. ARAÇTA SABİTLEYİCİ VAR VE KULLANIYORUM DİYE. AMA NAFİLE HIZ 100 Ü GEÇMİŞ CEZAYI YEDİK.

    SÖZÜN KISASI BEN SABİTLEYİCİ İLE GİDERKEN FİRENE BASIP SÜREKLİ KONTROL EDECEKSEM NİYE ALDIM BU MERETİ. EĞER DİKKATİMİN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ HIZI SABİT TUTACAĞIM DİYE HARCAYACAKSAM SÜRÜŞ GÜVENLİĞİM AZALIYOR DEMEKTİR. ZATEN BÜTÜN BU DONANIMLAR DA SÜRÜŞ GÜVENLİĞİNİ ARTIRMAK İÇİN GELİŞTİRİLMİŞTİR. SABİTLEYİCİ DE BUNLARDAN BİRİDİR. HIZI SABİTLEMEYE HARCAYACAĞIM DİKKATİN BİR KISMINI YOLA VE DİREKSİYON HAKİMİYETİNE VERİRSEM DAHA İYİ OLMAZ MI


    dalıp gidiyoruz ne demek ki.. bir sürücü trafikteyken dalıp gitme lüksü yoktur ! hızını, çevresindeki trafiği, aracını, aracının içindekileri sürekli kontrol etmek durumundadır ! diğerlerini kontrol ediyor olabilirsiniz ama hızınızı da kontrol etmeye mecbursunuz..

    arkadaşlar yeterince bahsetmişler zaten. binek araçlarımızda bulunan ve cruise control denen hız sabitleme sistemi, sadece hızın belli bir değerin altına düşmesini engelleyen bir sistemdir. düz yolda ve yokuşta aracımız belirlediğimiz bir hıza ulaşsın diye gaza bizim yerimize basar; tüm yaptığı budur.

    yani sizin düşündüğünüz türde bir sistem değil. keşke önceden sistem hakkında bilgi alsaydınız.

    son olarak hızınızı sabitlemeye harcayacağınız dikkat, yola ve direksiyon hakimiyetine vereceğiniz dikkatten daha az önemli değil, çünkü bunların hepsi bir bütün. dolayısıyla genel olarak trafikte yeteri kadar dikkatli olmalısınız..




  • +99876
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlaCKwiDoW

    dalıp gidiyoruz ne demek ki.. bir sürücü trafikteyken dalıp gitme lüksü yoktur ! hızını, çevresindeki trafiği, aracını, aracının içindekileri sürekli kontrol etmek durumundadır ! diğerlerini kontrol ediyor olabilirsiniz ama hızınızı da kontrol etmeye mecbursunuz..

    arkadaşlar yeterince bahsetmişler zaten. binek araçlarımızda bulunan ve cruise control denen hız sabitleme sistemi, sadece hızın belli bir değerin altına düşmesini engelleyen bir sistemdir. düz yolda ve yokuşta aracımız belirlediğimiz bir hıza ulaşsın diye gaza bizim yerimize basar; tüm yaptığı budur.

    yani sizin düşündüğünüz türde bir sistem değil. keşke önceden sistem hakkında bilgi alsaydınız.

    son olarak hızınızı sabitlemeye harcayacağınız dikkat, yola ve direksiyon hakimiyetine vereceğiniz dikkatten daha az önemli değil, çünkü bunların hepsi bir bütün. dolayısıyla genel olarak trafikte yeteri kadar dikkatli olmalısınız..


    klavyene sağlık,budur işte




  • slm
    ben ww minibus volt kullandım uzun modelelerden aynı dedıgınız hız sabıtleyıcı kullandım ara sıra fakat inişi bulunca hız artıyordu yanı hızı sabıt tutmuyordu demekkı genelde bu sekılde
    duz otobanlar ıcın olabılır kullanım.
  • cruise control hızı belli bir süre sabit tutmak anlamına geliyor.Türkçeye hız sınırlayıcı veya sabitleyici diye geçmiş ama bence yanlış
  • Aracın hızını, gaz teli ile oynayarak ayarlamak oldukça basit bir iştir. Ama hızı sabit tutmak için fren sistemi ile oynamak, hem riskli, dolayısı ile daha pahalı bir iştir. Bunu sürücüye bırakmak şu an için daha doğrudur. Belki 5-10 sene sonra, rekabet halindeki bir pazarda, daha akıllı araçlar üretilecek ve çok daha karmaşık özellikler kullanılabilecektir. Örneğin hızla orantılı, ön ve arka araç arası mesafe koruma. Kaygan yolda hız sınırlama. Dönüşlerde savrulma önleme. Eğimli yolda emniyetli duruş için hız sınırlama. Liste genişletilebilir. Bu özellikler genele yayılırsa bir anlam kazanmaktadır.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.