yalnız şöyle de bir gerçek var ki yeni nesil süper spor araçlar hafifletmek üzerine geliştiriliyor, bir araç ne kadar yeni teknoloji kullanırsa kullansın hafiflemek için birşeylerden feragat ediyor, bu da en başta güvenlik, motor sporlarında çok yüksek hızlara çıkan benzer hız becerilerine sahip araçlarda kazalarda neredeyse ölen yok ki tahminen bu araç daha düşük bir hızda kaza yapmıştır
ayrıca hemen tutuşmaları da cabası
Dediginize katilmiyorum bir seylerden feragat ediliyor evet ama profesyonel motor sporlari anlamda kullanilan malzemeler gercekten daha dayanikli
Mesela karbon fiber celikten 3-4 kat daha saglam 3-4 kat daha hafif ama maliyetli tabi
karbon fiberin özelliğini zaten herkes biliyor, benim basettiğim şey bu değil
arabanın genel hatları üzerinde yenilemeler yapılıyor, araba yine bildiğimiz araba, yüksek hızda şoförü korumaya yönelik ekstra önlemler yok denecek kadar az, en basitinden bir ralli arabasının içinde bile şoförü korumaya yönelik önlemler alınıyor, neredeyse aynı güçteki hatta daha düşük güçteki araçlar yarışa gireceğinde o önlemler alınıyorsa bu araçlarda alınmamasının mantığı ne? tabiki aracı hafif tutmak
nasılki c veya d segmenti bir aracın aynı hızda kaza yaptığında a veya b segmenti bir araçtan daha fazla içindekilerini korumasını bekliyorsak, milyon dolarlık süper spor arabaların kaza anında sıradan arabalardan daha fazla koruma sağlamasının beklenmesi gerek, durduğu yerde gazlarken egozsttan attığı alevle yanan, trafikte hafif öndekine ya da yandakine dokunsa tüm dış aksamı dökülen ve en ufak kazada hemen tutuşan (bu kazada nasıl tutuşmamış şaşırdım gerçekten) arabalar bunlar, bu kadar hızlıydı da vurdu öldü diye basit düşünmemek lazım bence
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme