Hala bu forumda anlayan yok, tech turkey'e git diyenler var. Klavyede yazmak kolay tabi. Yok hazır kitler varmış da yok 200 beygiri geçermiş de, bol kepçeden konuşmak kolay tabi. Adam bütçem sınırlı hafif oynamayla diyor siz gelmiş ekstrem modifiyeden bahsediyorsunuz. Kat iptalleri, gömlek, dövme piston değişimleri, dövme krank, yarış tip volant ve debriyaj, silindir hacmi arttırımı, turbo kiti vs vs he babam bunlar gayet kolay basit şeyler canı sıkılan yaptırıyor. Bunlar çok ağır modifiyelerdir, bunları hakkıyla yapabilecek adam azdır. HEr motor bloğu bu modifiyelere gelmez. Ne yapacaksınız motor mu swaplayacaksınız? Yaptıktan sonra aracı stabil, arızasız kullanabilmek zordur. Kolaydı önüne gelen ebayden 500dolarlık turbo kit alıp 200lira işçilikle taktırıp 30-40 beygir güç alıyordu sanki. Hayallerde yaşıyor bazıları. Ayrıca ağır modifiyeli aracı ilerde kimse almak istemez hele civic gibi mülayim aile aracını. Bu kitlerle aracın yakıt tüketimi hayvan gibi artacağı gibi maliyetleri de çok fazla tutacaktır. Hondanın kendi motor parçaları bile fahiş pahalıyken modifiye yarış tipi dövme parçalardan, turbolardan bahsediyoruz.
Öyle açık tip hava filtresi egzozla kimse 20 beygir falan alamaz 1.6 atmosferik motorlarda. Yazılımla da 10 beygir zor eğer motoru sağlıklı kullanmak istiyorsanız. 2,5-3litre hacimli atmosferiklerde bu tip ufak modifikasyonlarla iyi güçler alınır ama küçük hacim atmosferiklerde yaptığınız masrafa değer performans görmezsiniz. Yukarıda yazdığım ağır modifikasyonu yapmaya da değmez, yine hayvan gibi devir çevirmeniz benzini su gibi içirmeniz lazım. Araç asla üreticinin tasarladığı performanslı araç gibi rafine de olmaz.
Diyorum ya klavye karşısına geçip konuşmak bedava, sorsan arabası bile yoktur ya da belki bu ayki mtvyi ödeyememiştir ama şuraya git oku, olur japon arabası o diyor. Ya kardeşim adam 50 beygir güçlense diyor. Hadi bir delilik yaptı motora ağır modifiye yaptı. Kat iptali, susturucu iptali, açık tip hava filtresi chip, piston, segman, krank, volant, gömlek hepsini performans tipi aldık diyelim turbo kit de taktık diyelim. Bu araba böyle kullanılabilir olacak mı sanıyorsunuz?
Bu kadar güçlendirilmiş arabanın sağlıklı yürümesi için yürüyen aksamda da bir sürü değişiklik yapmak lazım. Amortisörler değişecek, spor tip yaylar gerekecek, daha büyük diskler, spor tip balatalar gerekecek. Kule gergisi daha büyük radyatör bunlar hep gerekli. Şanzıman kutusunun o gücü kaldırıp kaldıramayacağı belli değil, vites oranları dğeişmesi lazım dişli dğeişmesi lazım. Sadece motoru güçlendirmekle olmaz, araç o güce kontrol edebilecek şekilde yol tutuşa ve durma yeteneğine de sahip olmalıdır. Tüm bunları toplarsanız işçilikle 15-20binden aşağı sağlıklı bir araç yapmanız mümkün değil. Ha ben sanayi işi dandik dundik parçalar kullana kullana ucuza mal ederim derseniz de o araç 50bin km dahi görmez. Bahsedilen araç s2000, integra ne bileyim type r falan olsa tamam derim her türlü modifikasyona değer, ama 1.6 atmosferik aile aracına değmeyecek boş masraflar, bunu anlamıyorsunuz. O yüzden buna böyle gereksiz masraf yapılacağına, satıp kendinden iyi performans veren bir araç almak çok daha mantıklı olur.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme