< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evranoz -- 4 Eylül 2017; 16:25:50 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evranoz -- 4 Eylül 2017; 16:25:50 > |
Araci aldigimdan beri 215 km yaptim. Simdiye kadar olan görüslerimi paylasmak istiyorum.
Civic hb 1.5 turbo Tasarim olarak oldukça dikkat çekici. Araba kirmizi renk olunca bakan dönüp bir daha bakiyor. Dün bir c180 cabrionun yanindan geçerken ben ona baktim o bana ... Arabanin boyutlari hb model olmasina ragmen baya büyük. Arka taraf olsun bagaj olsun gayet yeterli. Perfomans olarak fazla zorlamadim ama beni fazlasiyla tatmin ediyor bu haliyle bile. Düsük hizlarda pedali kapatinca oldukça patinaja düsüyor. Konfor bekledigimden iyi çikti. Astra ve leondan kesinlikle daha konforlu. Oldukça güzel pas geçiyor engel ve çukurlari. Konfor ve yol sesi için lastikleri degistirme fikri vardi ama vazgeçtim fena bulmadim lastik performansini. 400 tl fark vermem gerekecekti Çok yüksak süratlere çikmadim. Yan aynalar oldukça büyük 120-130 gibi içeri hafiften rüzgar sesi gelmeye basliyor. Bi ara kaputun sallanma sorunu konusuldu su an öyle bi durum söz konusu degil. Içerde kullanilan mazleme kalitesi bence yeterli. Japon arabalarindan almanlar kadar kalite beklemek lazim. Bence tatminkar. Yumusak olmasi gerekenler yumusak sert olmasi gereken yerler sert plastik. Koltuklarin baldir destegi yetersiz. Kesinlikle daha iyi olmaliydi. Kumas olmasi sorun degil ama çok çabuk toz kapiyor. Elektrikli bel destegi güzel. Ön yolcu koltugunda ne yükseklik ayari ne de bel destegi var. Yil olmus 2017 hala koymuyorlar... Çok büyük bir eksiklik bence. Bunlar disinda rahat ve konforlular. Sürücü koltuğumda bir sorun var alırken fark ettim söyledim o sıra halledilmiş gibi oldu ama şimdi tekrarlıyor bazen. Yükseklik ayarı yaparken indirmek istediğim koltuktan tak diye ses geliyor. Uğraştırıyor biraz kontrol için gittiğimde söyleyeceğim ya çözerler ya çözerler. Yoksa küllahları değişirim servisle. Orta kolçak gayet kullanisli ve büyük içinde 2.usb girisi var. Esya gözleri iyi elinizde ya da cebinizde olan seyleri koyacak yerler mutlaka var. Gözlüklük yok bu bir eksi. Sunroof ya da cam tavan benim en sevdigim ve istedigim seydi fakat maalesef araba da sunulmuyor. Makyaj ile gelecektir diye düsünüyorum. Tavan siyah, koltuklar siyah,konsol siyah camlar siyah olunca arkada oturanlar için sikinti olabilir. Ben önde memnunum.... Arkada kol dayama var ama havalandirma yok bu kesinlikle olmaliydi. Koltuk isitmayi denemek açtim yeterli. Sogutma olsa tadindan yenmezdi... Direksiyon hafif ve hisli. Park ederken kisa turlu olmasi hosuma gitti ama sanki dönüs çapi biraz fazla ya da bana öyle geliyor. Ortada bulunan multimedya ekrani çok çok karisik. Oldukça fazla alt menü var ögrenmek zaman istiyor. Tema, duvar kagidi ve hassasiyeti degisebilir olmasi güzel. Android bir sistem zaten. Geri görüs kamerasi çok net ve berrak degil ama var mi var is görüyor. Açilari güzel. Navigasyon işlevsel ama bir Yandex değil. Konuşurken tüm sokak ve cadde isimlerini söylüyor kafa şişiriyor. Kullanmayı fazla düşünmüyorum. Petrol istasyonu banka gibi önemli noktları göstermesi çok güzel düşünülmüş iş görür. Park sensörleri fd6ya göre geç ötüyor. Arka ve ön köseleri daha iyi fark etmeliydi. Park sensörlerin yeri sedana göre farkli zaten daha ortada. Sedanda köselere yakin. Sanziman sehir içinde inanilmaz rahat. Vites geçisi yok hissetirmek yok. Ne zaman performans isterseniz yaklasik yarim saniye beklemeniz gerekiyor gerekli deviri seçip ileri atlamasi için. Şanzımanın D konumu biraz ekonomi odaklı geldi bana "Aman abi yavaş!" der gibi geliyor basınca. S modu ve kulakçklar ise olması gerektiği gibi gayet seri ve istekli. S moduna almadan gazlamadıkça araba hep vites yükseltmek istiyor devir arttıkça . Bu yüzden S ve kulakçklar şart. Düşük hızlarda sokağa falan dönerken hafiften araba salınıyor gibi az da olsa yatıyor. Konforu olumlu yönde etkiliyor. Benim en çok merak ettiğim diğer konu ise egzoz sesiydi. Sanki arabada modifiye varmış gibi bir hırıltısı var. Oldukça keyifli. İlk çalıştırmada motor soğuk iken daha gür geliyor hoşuna gidiyor insanın. Farklı bir arabada olduğunu anlıyorsun. Trim sesi bugün bi gelir gibi oldu hemen kesildi. Tedirgin oldum ama devam etmedi.Belkide kol dayamnın içine gelişigüzel attığım eşyalardan da gelmiş olabilir bilmiyorum.Tekrar gelmez inşallah. İç tavan aydınlatmalardan öndekiler kapı açınca yanmıyor ona uyuz oldum. Ayarını da bulamadım var mı bilmiyorum gidince soracağım. Işıklar sarı renkli en kısa zamanda beyaz led ile değiştireceğim. Ön led farları beğendim. Sellektör hızı baya iyi. Tabiri caizse "çakıyor" mübarek. Rengi biraz maviye yakın ben azcık beyaz olmasını isterdim ama fark etmez gayet iyiler. Araba bayiden çıkarken kilometre sayacı 8km gösteriyordu ortalama tüketim 16 litreydi(sıfırlamadım). Depoyu doldurup 215 km sonucunda 8.3e düştü. Öyle aşırı dur kalk trafiğe girmedim daha. 2-3 depo sonra sıfırlayıp bakmak lazım başlangıç 16 olunca düşmesi zor oluyor. Fd6 8.9 yakıyordu ama motor hakkını veremiyordu fakat bu turbo motor yaktığının hakkını veriyor. 7.5-8.5 arası benim için güzel değerler olur(trafikte max 9) eğer yakalarsam uzun dönemde. Az yaksın diyen ya dizel alsın ya da tüplü. 182 beygir bir araba diğerleri kadar az yakamaz gözünüz sürekli yakıtta olur.Depoyu dolduruken menzıl 10 km gösteriyordu fulledikten sonra kaç oldu hatırlamıyorum bakmadım. 43.5 litre benzin aldı tam 220 tl ye doldu. 215 km yaptım şimdiye kadar ve hala yarım deponun az biraz üstünde yakıt var. Şimdilik bu kadar ilerdeki gelişmeleri yazacağım. Edit: Ek olarak yağmurda bir hata gözlemledim. Sileceklerin şoför kısmında olan işaret parmağı kalınlığı ve uzunluğunda alt alta 2 tane iz bırakıyor. Bunu da gidince belirtip gerekirse değiştirmelerini isteyeceğim |
Yo yo tam tersi bende size katılıyorum. Az yaksın diyen birisinin 180 beygirle işi ne zaten gitsin ya tüplü alsın ya da dizel. Eski kullandığım araba benzinli fd6 idi ve yaklaşık 200.000 km benzinli kullandık. Haftada 100-150 tl ile işimizi görüyordu ama atmosferik motor sakin kullanımda turbo kadar rahat ilerleyip az yakamıyor. Her turbo arabada ayağınızın ucuyla gaza dokunsanız bile araba yeterince hızlanıyor ama atmosferik motorda öyle değil. Pedalı biraz daha ezmek gerekiyor öyle olunca da yakıt artıyor.
Ben civic hb almadan önce burda 12-14 litre lafları dönüyordu. Aldıktan sonra gerçeği yansıtmadığını gördüm ve almaya niyetli insanlara fikir vermesi amaçlı yazıyorum. İlerde yine daha yoğun kullanımlarda yazarımki arabaya sahip olmayanlar gelip kafasına göre sallamasın burda. Şimdi bu yazıları gören vag sahibi arkadaşlar gelip 5 litre 6 litre yakıyor diye yazacaktır. Benim kullandığım arabaların aynı rota ve trafikte 5-6 yakması imkansız. Eğer gece yarısı boş yolda 80-90 gidersem o zaman yakar belki ama o da ayda yılda bir. Arabamda 430km oldu ve 1000 km geçip performansına bakmak için gün sayıyorum. 2-3 kere spor moda alıp gazladım onun dışında zorlamadim. Bu arabayı aldıktan sonra insanın aklına type-r geliyor hemen acaba ilerde olur mu diye düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın ama ben gerçekten performanslı Japon arabaları (2.0 ve üstü) daha çekici buluyorum. Japonların kafası gerçekten çok farklı çalışıyor... |
Rica ederim ne demek.
Ben satın almadan önce leon ile arasında gidip gelmiştim. İç malzeme olarak golf en iyisi bu üçlü içinde ama hem fiyatı hem de dsg yüzünden seçenekler arasına almadım. Tasarım olarakta artık sıkıcı hale geldiği ve her sokakta birden fazla görmeye başlayınca özelliğini yitirdi. Fiyatına göre hala eksik donanımları var geri görüş kamerası koltuk ısıtma vs. Gibi. Leon fr test sürüşü yaptım 17 jantla birlikte. Bana konfor olarak tam sınırda geldi bozuk yolda fazla hissettiriyordu engebeleri. O tarihte bayiye makyajlı 18 jant opsiyonlu gelecekti 100.000 teklif ettiler ama ben konforundan memnun kalmadığım için elemiş bulundum. Konfor olarak bana kesinlikle Civic daha iyi geldi. Yine golfte olduğu gibi hem dsg hemde her yerde bulunmasından dolayı istemedim Açıkcası benim için önemli olan ilk kriterlerden biri arabanın tasarım olarak yeni ve göze hoş gelmesi önemliydi. Civic hb bu isteklerimi tam olarak karşılıyordu ama bu sefer renk seçeneği çok yoktu tüm bayilerde beyaz ve füme renk vardı. Kırmızı olması için oldukça uzun süre bekledim ve iyiki beklemişim dedirtti araba. İnsanlar nerdeyse arabanın içine düşecek yolda bakarken Donanım olarak yeterli eksikleri yok mu tabiki var ama her arabanın kendine göre iyi ve kötü yanları var. Vitesi S moduna almadan kulakçıklara basarak anlık vites küçültüp büyütme imkanı var. Şanzımanı beklemeden siz hamleyi yapabiliyorsunuz. Ayağınızı gazdan az bişey çekince kendi tekrar D modunda ilerlemeye devam ediyor. S moduna alıp kulakçıklardan müdahale edince tabiki biraz daha seri oluyor. Yüksek devirde bekleyip ileriye doğru atıyor kendini araba. Cvt alışması biraz uzun süren bir şanzıman ama aynı dilden konuşmaya başlayınca istediğiniz verimi alabiliyorsunuz. Şanzımandan dolayı motorun sesi biraz elektrik süpürgesi gibi geliyor ama ona da yapacak bi şey yok. Sürekli değişken oranlı bi şanzıman olduğu için arada düşünmek için biraz vakit istiyor kick down yapınca. Mesela aynı durum dsg için de geçerli fakat araba sürekli ve çok hızlı şekilde vites değiştirdiği için daha bi hızlı hissettiriyor. Tabiki Civic hb modelinin leondan 200kg daha ağır olduğunu da unutmamak lazım. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|