Şimdi Ara

HÜRJET için motor sorunu çözüldü! TUSAŞ ile GE Aerospace anlaşma imzaladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • HÜRJET için motor sorunu çözüldü! TUSAŞ ile GE Aerospace anlaşma imzaladı
    TUSAŞ tarafından geliştirilmekte olan, Türkiye’nin ilk jet motorlu eğitim uçağı HÜRJET için kritik öneme sahip bir sorun çözüldü. Halihazırda test uçuşlarına devam eden HÜRJET, bilindiği üzere GE Aerospace’e ait F404 motorlarını kullanıyordu. Şimdi ise seri üretim planları öncesinde motor konusunda soru işaretleri çözüldü. GE Aerospace, TEİ ve TUSAŞ ile HÜRJET özelinde mutabakat zaptı imzalandığını duyurdu.



    HÜRJET’in motor sorunu çözüldü



    Yapılan açıklamada GE Aerospace'in F404 motorunun yeni HÜRJET uçak varyantlarına entegrasyonunu değerlendirmek ve bu konuda işbirliği yapmak üzere TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) ile anlaşma imzalandığı belirtildi. Üç şirket arasında daha önce yapılan anlaşmayla F404 motoru, Türk Hava Kuvvetleri'nin şu anda kalifikasyon sürecinde olan HÜRJET eğitim jetine başarıyla dahil edilmişti.



    HÜRJET için motor sorunu çözüldü! TUSAŞ ile GE Aerospace anlaşma imzaladı
    TUSAŞ CEO’su Dr. Mehmet Demiroğlu, yaptığı açıklamada "Bu uçak, modern aviyonikler ve yüksek performans özelliklerinin yanı sıra tek motorlu, tandem koltuklu bir konfigürasyonda mükemmel performans sunarak modern pilot eğitiminde kritik bir rolü yerine getiriyor. Bu Mutabakat Zaptı'nın tüm taraflara başarı getireceğine inanıyoruz” dedi.



    Ayrıca Bkz.Bayraktar Kızılelma yeni prototipiyle art yakıcı motor testi gerçekleştirdi



    Öte yandan anlaşma kapsamında üç şirket, HÜRJET programının yeni varyantlarının uçuş testleri konusunda işbirliğini sürdürme ve GE Aerospace'in Savunma ve Sistemler iş kolundaki diğer motor ve sistem ürünlerinin uygulamalarını keşfetme konusunda da anlaştı. Bu yeni varyantlar ve potansiyel yeni müşteriler için taraflar, F404 motorlarının montaj, denetim ve testlerini Türkiye'de gerçekleştirmeyi planlıyor. Bu süreçler ise GE Aerospace ve TUSAŞ’ın ortak girişimi TEI tarafından yürütülecek. TEI ayrıca HÜRJET’in Türkiye ve yurtdışı müşterileri için motor bakım, onarım ve revizyon hizmetlerini sağlayacak. Ek olarak anlaşmaya göre TEI, HÜRJET dışındaki platformlar için küresel F404 son kullanıcılarına da hizmet verecek.



    Özetlemek gerekirse:




    • GE Aerospace F404 turbofan motorları HÜRJET programının yeni varyantlarına entegre edilecek

    • TEI, F404 motorlarını monte edecek, inceleyecek, test edecek ve MRO hizmetleri sağlayacak



    Bununla birlikte anlaşmanın tüm detayları halka açıklanmadı. Dolayısıyla anlaşmanın, TUSAŞ ve TEI’nin Hürjet’i eğitim uçağından hafif taarruz uçağına dönüştürme (farklı varyantlar ile) planlarını kapsayıp kapsamadığı net değil.



    HÜRJET için motor sorunu çözüldü! TUSAŞ ile GE Aerospace anlaşma imzaladı
    Ayrıca F404 motorları oldukça bilindik ve çok sayıda kullanıcısı olan bir motor. Motor, F-117 Nighthawk, F/A-18 Hornet, F-20 Tigershark ve T-50 Golden Eagle gibi uçaklarda kullanılıyor. TUSAŞ ise HÜRJET’in testlerine devam ediyor. İlk kez geçen yıl 25 Nisan’da uçan uçak, son olarak 0,9 Mach hıza ulaşmayı başarmıştı. Firma, program kapsamında HÜRJET’te 300 adet üretim yapmayı hedefliyor. Ayrıca HÜRJET’in TCG Anadolu gibi gemilere inebilecek bir versiyona sahip olacağı da doğrulanmıştı. TUSAŞ ve TEI aynı zamanda HÜRJET, Kızılelma, Anka 3 gibi platformlarda kullanılmaz üzere TF-6000 ve TF-10000 motorlarını da geliştiriyor.



    HÜRJET'in Teknik Özellikleri




    • Uzunluk: 13,6 m / 44,6 ft

    • Kanat açıklığı: 9,5 m / 31 ft

    • Yükseklik: 5,1 m / 16,7 ft

    • Kanat Alanı: 35 m2 / 270 ft2

    • İtki: 17.600 lb

    • Servis Tavanı: 13.716 m / 45.000 ft

    • Kesintisiz Dönüş: 5,5 g @ 15.000 ft < 0.9 Mach

    • Tırmanma Oranı: 39.000 fpm

    • Menzil: 2222 km / 1200 nm

    • Yük Kapasitesi: 2721 kg / 6000 lbs

    • Azami Hız: 1,4 Mach

    • G Limitleri: +8g / -3g



    Hürjet'in Öne Çıkan Yetenekleri




    • Yüksek AoA kontrolü

    • Baş Üstü (Head-up) Göstergesi (HUD)

    • Kaska Monteli Gösterge (Koşullu)

    • Tam Otorite, Dijital Kontrollü Uçuş Sistemi

    • Gelişmiş İnsan Makine Arayüzü, F-35 ve MMU için Asgari Alışma Zamanı

    • Intra & Inter Veri Linki

    • Gece Görüşüne Uyumlu (AJT, LIFT)

    • Havada Yakıt İkmali (AJT için Kuru, LCA için Sıvı)

    • Rahat İdare

    • Gömülü Taktik Eğitimi ve Canlı Sanal Yapıcı Eğitim Sistemleri

    • Otonom Operasyonlar için APU

    • Hava-Hava, Hava-Yer Atış Kabiliyeti




    Kaynak:https://www.geaerospace.com/news/press-releases/turkish-aerospace-tusas-engine-industries-and-ge-aerospace-sign-mou-extend







  • Hayır kimse öyle bir açıklama yapmadı. Motor anlaşması hem KAAN hem de Hürjet için prototipler içindi. Üretim olgunluğuna gelindiğinde yeni anlaşma yapılır. Sadece sen mi kullancaksın, 3. taraflara satabilir misiniz, sattım diyelim bakım onarım yedek parça hizmeti verebilir misin vs vs. Bunlar hep standart uygulamalar.

    Aynısı KAAN için de geçerli. F110 motoru 20-40 adet anlaşıldı ve ilk parti prototip uçuklarda kullanılabilecek sadece. Seri üretime geçtiğinde yeniden anlaşma yapıp izin alman gerekiyor. İstersen başka motor bul ama bu da tasarımda değişiklik manasına gelir.

    Bu işler böyle adım adım zamanla kademe kademe ilerleyerek yapılır / yapılıyor. İlk uçan KAAN la ikinci uçan KAAN bile aynı değildi.
    Siz ve sizin gibiler istemese de o program bitecek zorunuza gidecek ama buna katlanmak zorundasınız :)) isterseniz katlanmayın umurumuzda değil.

    @ardicli2000 güzel yazmış belki sıkılır bir daha yazmazsınız ama tabiki bu gerçek dışı olur. siz ve sizin gibiler ne yapsanız faydasız o projeler bitecek kınaları hazırlayın.
  • Eğitim uçağı olması için yeterli, fazlasını beklemek pek doğru olmaz. Zira diğer F-404 motorunu kullanan uçak modelleri "AYNI MOTORDAN 2 ADET" kullanıyor, tek motorla ancak bu kadar... Zaten amacı da 2 motorlu modellerle aşık atmak değil, o yüzden sorun yok :).

  • Bugüne kadar belirsizlikler varmış ve her şey mükemmel izlenimi vermişler. Daha motoru kullanabileceğimiz muammaymış. Biz yorum yaparken herşey mükemmel diye yorum yapan troller utanır mı bilmem. Ayrıca anlaşma imzalansa bile Amerika devleti iptal edebilir ve ambargo uygulayabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yerli motorumuz hazır hale gelene kadar Amerika'nın motorunu kullanıp zamanı değerlendiriyoruz, ürünü geliştiriyoruz, üretime geçiyoruz.

    Soda içerbilirsin idrisezman HÜRJET için motor sorunu çözüldü! TUSAŞ ile GE Aerospace anlaşma imzaladı 

  • bence Hürjet mükemmel ilerliyor. Motor sorunu var diye dükkanı kapatıp gidecek halimiz yok. mücadeleye devam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 23 Temmuz 2024; 16:19:12 >
  • "Tekerleği yeniden icat etmeye gerek yok" diyenlere sormak lazım aslında, durum hakkındaki fikirlerini öğrenebilmek için...

  • Hayır kimse öyle bir açıklama yapmadı. Motor anlaşması hem KAAN hem de Hürjet için prototipler içindi. Üretim olgunluğuna gelindiğinde yeni anlaşma yapılır. Sadece sen mi kullancaksın, 3. taraflara satabilir misiniz, sattım diyelim bakım onarım yedek parça hizmeti verebilir misin vs vs. Bunlar hep standart uygulamalar.

    Aynısı KAAN için de geçerli. F110 motoru 20-40 adet anlaşıldı ve ilk parti prototip uçuklarda kullanılabilecek sadece. Seri üretime geçtiğinde yeniden anlaşma yapıp izin alman gerekiyor. İstersen başka motor bul ama bu da tasarımda değişiklik manasına gelir.

    Bu işler böyle adım adım zamanla kademe kademe ilerleyerek yapılır / yapılıyor. İlk uçan KAAN la ikinci uçan KAAN bile aynı değildi.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • venomboy_85 kullanıcısına yanıt
    Soda kesmez tabi :)) ne yapıldığını anlaması imkamsız o yüzden en basit şeylerde olumsuzluğun zirvesinden yazıyor onun gibilere kalsa ne gerek var canım diyorlar zaten.

  • Siz ve sizin gibiler istemese de o program bitecek zorunuza gidecek ama buna katlanmak zorundasınız :)) isterseniz katlanmayın umurumuzda değil.

    @ardicli2000 güzel yazmış belki sıkılır bir daha yazmazsınız ama tabiki bu gerçek dışı olur. siz ve sizin gibiler ne yapsanız faydasız o projeler bitecek kınaları hazırlayın.

  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt
    Boş konuşmuşsun. Trol dedim sen alınmışsın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt
    Motor durumunu gizleyip uçak sipariş aldık diyenlere demen lazım bunu. Tüm dünya ilgileniyor ama gizli olduğu için söyleyemeyiz diyen sallamasyon ustalarına sormak lazım, birader bu uçağın sertikası yok lisansı yok motor durumu belli değil. Nasıl ihraç ettiniz, nasıl uçuyor kaçıyor harika yalanlarını utanmadan vergi mükelleflerine söylediniz diye. Biz yöneticilerin yalanlarını biliyoruz anlatıyoruz bazı kıt akıllılar vatan haini, proje düşmanı, dıj güçlerin elemanı diye bize saldırıyor. Neyse biz susalım da yapacağız edeceğiz masallarıyla keklesinler milleti.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt
    Siz kendi halinize yanın ben yemekte yerim soda da içerim. Siz elinizi cebinize cüzdanınıza götürün de anlayın ne kadar çalmışlar sizden. Yerli milli masallarıyla yıllardır ürettik, üretiyoruz, üreteceğiz şeklinde cekli, cuklu cümlelerle seçimden seçime proje açıklanıyor. Dönüp bir bakın savaşta kullanabileceğimiz tam anlamıyla çalışan ne var elde. Çocuk ve torunlarınızın geleceği zaten çalındı, yaşayanların bile ekmeğine geldi iş. İş işten geçtiğinde proje kemirirsiniz. Altay projesi, hürjet, Kaan resimlerine bakarak adamlar çok güzel yedi bizi yalnız dersiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hocam uçak geçtiğimiz haftalarda ABD den davet aldı. Onlar bilmiyor mu bunları. Bu işler böyle yürüyor. Almanlar da denizaltılarımızı yapmadılar yıllarca, ceza ödediler. Azerbaycan'a obüs satamadık sipariş gelmesine rağmen. Motoru hallettiğimizde sipariş iptal edilmişti.

    Maalesef bu işlerin raconu bu.

    Motorların yalnızca üretim aşaması için verildiğini kimse gizlemedi, işi takip edenler de bu süreçleri zaten biliyor. Önce de dediğim gibi Kaan için de f110 izni istedik henüz bir sonuç çıkmadı. Bekliyoruz bakalım :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yakın gelecekte özellikle 6. Nesil savaş uçaklarında pilot eğitimine de gerek kalmayacak gibi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • türkiyeyi ileriye taşıyacak projeler bunlar. tusaş tai harika işler yapıyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.