Şimdi Ara

Hyundai ve Seul Üniversitesi, batarya araştırma merkezi açıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai ve Seul Üniversitesi, batarya araştırma merkezi açıyor
    Hyundai Motor Grubu, pil teknolojilerine yönelik yatırımlara hız kesmeden devam ediyor. Güney Koreli üretici, Seul Ulusal Üniversitesi (SNU) ile Ortak Pil Araştırma Merkezi kuruyor. Grup ve üniversite arasındaki bu işbirliği, elektrikli otomobillerdeki pil teknolojilerini ilerletmeyi ve aynı zamanda Hyundai’nin bu alandaki global liderlik hedefine ulaşmasını amaçlıyor.



    Ortaklık için düzenlenen imza töreninde konuşan Seul Ulusal Üniversitesi Başkanı Hong Lim Ryu şunları söyledi: “Ortak Pil Araştırma Merkezi, Hyundai Motor Grubu’nun gelişmiş pil teknolojisi için yeni bir başlangıç noktası olacak. Fakültemizin ve yüksek lisans öğrencilerinin, Hyundai Motor Grubu’nun yetkin araştırmacıları ile ortak bir sinerji yaratarak pillerin gelişiminden çeşitli yeniliklerin temellerinin atılmasına kadar tüm süreçlerde etkili olacak”.



    Hyundai Motor Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Euisun Chung ise konuyla ilgili açıklamasında, “Gelişmiş pillerle donatılmış mobilite çözümleri misyonumuz, gelecek nesiller için sürdürülebilir bir çevreye yönelik hedeflerimizin bir parçası. Ortak araştırma ve geliştirme yatırımlarımızla, mobilite endüstrisinin elektrifikasyona geçişinde önemli bir rol oynamayı amaçlıyoruz” ifadelerine yer verdi.



    Batarya Araştırma Merkezi, Kasım 2021’de Grup ve Seul Ulusal Üniversitesi’nin ortak mutabakatıyla hayat bulmuştu. Karbon nötrlüğünü gerçekleştirme ve pil araştırma ekosistemi oluşturma konusunda hemfikir olan ortaklar, Seul Ulusal Üniversitesi’nin genişletilmiş Kimyasal İşlemler Enstitüsü içinde çalışmalarına başlayacak. Toplam 901 m2 alana yayılan merkezde yalnızca pil geliştirmek için özel bir alan yaratılacak.



    Hyundai ve Seul Üniversitesi, batarya araştırma merkezi açıyor
    Pil geliştirme, analiz, ölçüm ve tüm bu süreçler için 7 adet laboratuvar ve 1 adet konferans odası açılacak. Üniversitede elektrikli otomobiller için ilk kez böyle bir tesis kurulurken aynı zamanda otomotiv endüstrisine tecrübeli mühendisler ve alanında uzman kanaat liderleri de kazandırılmış olacak.



    Merkezde spesifik olarak, lityum metal piller, katı hal piller, pil yönetim sistemleri (BMS) ve pil işleme teknolojisi dahil olmak üzere 4 bölümde toplam 22 ortak araştırma projesi yürütülecek. Araştırmaya, Kore üniversitelerinden seçkin 21 profesör, yüksek lisans ve doktora seviyesindeki özel yetenekler katılacak. Planlanan 22 araştırma projesinden 14’ü lityum metal ve katı hal pillerle ilgili olacak ve ağırlıkla yeni nesil piller geliştirmeye odaklanılacak.



    Ayrıca Bkz.Otomobil üreticileri Çin ile rekabet edebilmek için ileri teknolojiler geliştiriyor



    Pil maliyetleri azalacak



    Hyundai Motor Grubu, 2030 yılına kadar 30 milyar KRW’nin (23 milyon usd) üzerinde bir yatırım yapacak. Bu yatırım bütçesi, merkezin kurulması ve deneysel ekipmanların alınması için harcanacak. Ayrıca, Hyundai Motor Grubu, 2030 yılına kadar 3,64 milyon EV üretmeyi hedeflerken, merkezin geliştireceği bu katı piller yeni nesil elektrikli otomobillerde kullanılacak.



    Tüm bunlara ek olarak, Hyundai’nin bir diğer hedefi ise elektrikli otomobillerin satın alınabilirliğini ve pratikliğini artırmak için pillerin maliyetini düşürmek olacak. Böylelikle, 2026’da yüzde 75 ve 2030’da yüzde 45 oranında bir düşüş hedefleniyor. Hyundai, 2025 yılından itibaren, pil şirketleriyle ortaklaşa geliştirdiği lityum ferro fosfat (LFP) pilleri de ilk kez yeni nesil elektrikli araçlara uygulayacak.









  • Bulun artık şu pili. 40 yaşıma geldim 20 yıldır pil haberi okuyorum. Bugün bulduk deseniz 10 yıla hayatımıza girer zaten. 50 yaşımda bari 1 k km menzilli elektrikli arabaya bineyim 😁

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Giresun Üniversitesi ile birlikte yapacak değillerdi ya.

  • labtek38 kullanıcısına yanıt

    10 yıla pil teknolojisinde öyle aman aman bir fark olmasa bile zaten rahat rahat 1k km giden elektrikli arabalar olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her üniversite haberinde içim cız ediyor. Bizim üniversitelerimizde böyle güzel çalışmaları bekliyoruz.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.