Arkadaşlar exa'dan aldığım ekran kartım garanti süresi içinde bozuldu ve servise verdim. Geçen gün kartımı iade aldıklarını bildirdiler. kartımın modeli 8800gt bu ürün ellerinde yok. Şimdi iade aldıkları için bana fatura bedelim kadar alış veriş yapma hakkı tanımaları gerektiğini düşünüyorum fakat bana bugün ki fiyatı 250tl gibi olan 9800gt verebileceklerini söylediler. Benim fatura bedelim 420tl. Şimdi burada ben hakkımı tam olarak bilmiyorum. Yasal olarak kim haklı burada eğer bu konuda deneyimli bilgili arkadaşlar varsa lütfen benle bu bilgisini paylaşsın teşekkürler.
Kanunun sana verdiği seçimlik haklarından birini seçebilirsin. Firmanın buna itiraz etme hakkı yoktur yerine getirmekle yükümlüdür. Firma itiraz ederse, ikamet ettiğin ilçe kaymakamlıklığı bünyesinde bulunan, tüketici sorunları hakem heyetine şikayet başvurusunda bulunabilirsin.
Kısacası 500 liralık bir ürünün garanti süresi içerisinde (bu garanti süresinin son haftası olsa bile) arıza çıkardığından servise verildiğinde(bedel iadesi isteği ile yada arızanın onarımının mümkün olmadığı durumda), servis bedel iadesi onaylarsa ürünün o günkü bedeli 1 lira olsa dahi firma sana fatura bedeli olan 500 lirayi vermekle yükümlüdür.
quote:
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN Ayıplı Mal Madde 4- 2.Fıkra Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir. Garanti Belgesi Madde 13- (Değişik: 6/3/2003-4822/20 md.) İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir. Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır. Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.