Jolly, Touristica ve Tatil Sepeti’nin yöneticileri, 2021 erken rezervasyonlarının durumu ile ilgili açıklamalarda bulundu. Dünya gazetesinden Selenay Yağcı’ya konuşan Jolly’nin CEO’su Mert Vardar, Touristica’nın Yönetim Kurulu Başkanı Burak Tonbul ve Touristica’nın Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, iç pazarda erken rezervasyonların durumu ile ilgili bilgi vergi verdi. Burak Tonbul bu yıl erken rezervasyonların yüzde 25 civarında olacağını belirtirken, Mert Vardar rezervasyonların haziran ayının ikinci yarısından sonrasına yoğunlaştığını kaydetti. Küçükyılmaz ise otellerdeki fiyat artışına dikkat çekti. Burak Tonbul: Tatilciler temkinli Touristica’nın Yönetim Kurulu Başkanı Burak Tonbul, “Pandemi öncesi yıllardaki erken rezervasyon döneminde mayıs sonuna kadar satışların yüzde 70’ini gerçekleştiriyorduk. Bu sene erken rezervasyon satışlarının yüzde 25’te kalacağını tahmin ediyoruz. Tatilciler hala temkinli. Aşı çalışmaları ile birlikte satışların da hız kazanacağını düşünüyoruz” dedi. Şu anda ödeme erteleme kampanyası misafirlerden büyük ilgi gördüğünü söyleyen Tonbul, bu ilginin önümüzdeki günlerde de devam edeceğini ifade etti. Mert Vardar: Rezervasyonlar haziranın ikinci yarısından sonrasına yoğunlaşıyor Jolly CEO’su Mert Vardar da şunları söyledi: “Genel olarak pandemi nedeniyle Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın temizlik, hijyen ve sağlık açısından yapılan denetimleriyle 30 oda ve üzerindeki tesislere verilen Güvenli Turizm Sertifikası kapsamındaki tedbirlerle birlikte 2020’nin son aylarında kampanyamız başladı. Misafirlerimizin rezervasyon tutarının sadece %25‘ini ödeyerek tatillerini planlayabildiği ve konaklama tarihinden 72 saate kadar kalan tutarı tamamladığı, kesintisiz iptal hakkı ve fiyat farkı iade garantili ‘Yaz Erken Rezervasyon’ kampanyamız kapsamında taleplerin artarak devam ettiğini görüyoruz. Rezervasyonların özellikle haziran ayının ikinci yarısından sonraki dönemler için yoğunlukta olduğunu söyleyebiliriz.” Koray Küçükyılmaz: Otellerde fiyatlar arttı Tatil Sepeti Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, “Oteller, artan maliyetleri nedeni ile fiyatlarını geçen seneye göre ortalama yüzde 20-25 civarında artırdı. Tabii ki, durum otel otel farklılıklar gösterebiliyor. Erken rezervasyonun bu dönemleri, indirim oranlarının en yüksek olduğu zamanlar, yüzde 50’ye varan indirimlerle müşterilerimiz bütçelerine uygun alternatifler bulabiliyor” dedi. Özkan Özbaş: Otellerdeki fiyat artışı yüzde 10-35 Neredekal.com Genel Müdür Yardımcısı Özkan Özbaş da “Şu anda analiz edebildiğimiz otellerde yüzde 10 ile yüzde 35 aralığında fiyatı artışı görüyoruz. Genelde düşük tutulmuş. Görüştüğümüz oteller, eğer bekledikleri doluluğa ulaşabilirler ise sezona doğru fiyatları daha da artırabileceklerini belirtiyor” diye konuştu. |
Bildirim