Şimdi Ara

İDEAL VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
80
Cevap
1
Favori
114.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • türbülans ;

    o bilgiyi o kitapçıya koyan referans olması için vermiş.onu sorun çıkarmadan vites değiştirme devirleri olarak nitelendirebiliriz.

    işin özünü anlatayım.

     İDEAL VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ


    bunu paintte yaptım,mm lik değil.

    eğer grafik okumayı biliyorsak zaten birimlerden açıklamayı çıkarırız.

    bilmiyorsak ; açıklayayım :

    o eğri özgül yakıt sarfiyatı eğrisidir.yani birim güçte yakıt tüketiminin değişimini göstermektedir.

    bu devirler o devirlerdir işte.

    zannedilmesin ki yakıt tüketimi eğrisidir o.tekrar ediyorum birim güç başına yakıt tüketiminin devirlere göre değişiminin eğrisidir.

    biz düşük devirlerde birim güç başına daha fazla yakıt tüketiriz fakat gaza basılma miktarı düşük olduğundan bu 3000devirdeki yakıt tüketiminin altındadır.
    yani gaz kelebeği az açıktır.

    1500d/dk 40bg 5lt/100km
    3000d/dk 55bg 8lt/100km

    bu açıklayıcı örnektir.

    40/5=8
    55/8=7

    aslında 3000devirde daha az yakıyormuş gibi görünsede yakıt tüketimi %60 artmış diyebiliriz.

    ancak düşük devirdeyiz diye az yakacak diye düşünüyorsak fakat gazı yemiyorsa vites küçültülmelidir.

    çünkü 3000devirde 55bg güç ile daha fazla yakıt yakmak gerekir.fakat biz bunu vites küçülterek 4000e çıkarsak 65bg güç için daha az yakıt yakmamız gerekebilir.bu genellikle bayır yukarı gerçekleşeilecek bir durumdur.

    umarım anlaşılmıştır olay.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: porter

    @türbülans ya da bilen başka biri
    düşük devirli kullanmanın araç için ne tür bir zararı olur açıklayabilirmisin?
    tam tersi motorun ömrünü uzatmaz mı?


    motorun ömrünü uzatma nedenleriye ile kısaltma nedenleri birbirini yer çok uzun vadede hangisi baskın çıkar kullanıma bağlı.

    düşük devirlerde kullanmanın sıfır motorda bir zararı yoktur.yeni motorda vuruntu da oluşmaz.
  • yani bu mantıkla ben herhangi bir arabayı 5.viteste 3000 devirde sürerken daha fazla yakıt tüketiyorum..aynı viteste 1500 devirde sürerken daha az yakıt tüketiyorum..öyle mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 21:42:02 >
  • sanmam ideal yakit tuketimi tum arabalar icin 90 km yi gecmemek ve 4 cu viteste gitmektir diye biliyorum, ayrıca bu sehir disi yol icin gecerlidir ve hızını koruman onemlidir,
    motor sabit hızda surekli giderse o kadar az yakar

    bu dedigim zaten sehir ici gecersiz

    yanlis biliyorsam duzeltiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    yani bu mantıkla ben herhangi bir arabayı 5.viteste 3000 devirde sürerken daha fazla yakıt tüketiyorum..aynı viteste 1500 devirde sürerken daha az yakıt tüketiyorum..öyle mi?



    olay gaza basmanla alakalı..

    bayır yukarı 1500 daha fazla yakar,çok bayırsa zaten gazı da yemez,ama düz yolda 1500az yakar.çünkü 50km/sa hız falan yapar bu hızı koruyabilmek için çok bir güce gereksinim yoktur.

    50km/sa hızda 3000devirde 2. viteste falan olmak gerekir ki,yakıt tüketimindeki yükselmeyi ya da farkı yol bilgisayarı olan bir aracın anlık yakıt tüketimi kısmından görülebilir.
  • tek birşey söyleyim sorun çözülsün..

    gaza ne kadar az basarsanız o kadar az yakar.bunu yol şartına göre hangi devirde ayarlayabiliyorsanız o devirde yapın.
  • bence sorun o kadar kolay çözülmüyor..bir çok enjeksiyonlu sisteme sahip araçlarda cut-off denilen bir sistem var..bu sistem bilindiği üzere uygun devirlerde yakıt akışını keserek ekonomi sağlamaya yönelik bir sistem ki bu forumda "viteste mi çok yakar boşta mı" konusu daha önce tartışılmıştı..ve cut-off sistemi motor devri (işletim sistemi farklılıklarına göre değişmekle birlikte)1700 ün altına düştüğünde devre dışı kalmakta ve yakıt akışı sağlanmakta..oysa aynı sistem 5.viteste gaza basılmadığı müddetçe 2500 devire kadar devrede kalıyor...yani ben aracımı 5.viteste 2400 devirde gaza basmadan kullanırken cut-off devrede olduğundan motora yakıt gitmiyor..ama aynı viteste 2000 devirin altına indiğimde cut-off devreden çıktığı için benzin sevkiyatı başlıyor..bu tüketimi arttırmaz mı?

    yada sorunu çözdünüz ama sonuçta benim ilk olarak söylediğim olaya döndü.."ne kadar az gaza basarsanız o kadar az yakarsınız"...bu evrensel bir gerçektir zaten...




  • bence aracın ve yolun durumuna göre değişiklik gösterir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bence sorun o kadar kolay çözülmüyor..bir çok enjeksiyonlu sisteme sahip araçlarda cut-off denilen bir sistem var..bu sistem bilindiği üzere uygun devirlerde yakıt akışını keserek ekonomi sağlamaya yönelik bir sistem ki bu forumda "viteste mi çok yakar boşta mı" konusu daha önce tartışılmıştı..ve cut-off sistemi motor devri (işletim sistemi farklılıklarına göre değişmekle birlikte)1700 ün altına düştüğünde devre dışı kalmakta ve yakıt akışı sağlanmakta..oysa aynı sistem 5.viteste gaza basılmadığı müddetçe 2500 devire kadar devrede kalıyor...yani ben aracımı 5.viteste 2400 devirde gaza basmadan kullanırken cut-off devrede olduğundan motora yakıt gitmiyor..ama aynı viteste 2000 devirin altına indiğimde cut-off devreden çıktığı için benzin sevkiyatı başlıyor..bu tüketimi arttırmaz mı?

    yada sorunu çözdünüz ama sonuçta benim ilk olarak söylediğim olaya döndü.."ne kadar az gaza basarsanız o kadar az yakarsınız"...bu evrensel bir gerçektir zaten...


    cut off olayını bu durumun dışında tutalım.

    çünkü cut off dışında kaldığında aracın stop etmemesi için bir asistan gaz gibi birşeydir.

    eküsüne göre değişmekle birlikte genellikle 1600devrin altında devreye girer.o devreye girdikten sonra gaza basmasan da gider.gaza basmadığında yakıt tüketmiyordu ya,
    ben sürücü+ekünün gönderdiği yakıt toplamı olarak konuştum zaten.

    o yüzden de bu duruma karıştırmayalım diyorum.yazarak anlaşmak zor,konuşulması gereken konu karıştıkça daha da zorlaşıyor

    boşta gitmek - viteste giitmek kısaylamasında da anlatmıştım.sen düz yolda motor ataletinden dolayı hızını koruyup onu yenmek için gaza basıyorsun.sen gazdan ayağını çektiğinde cut off devreye girse ne olur.o nedenle boş viteste daha az yakıt tüketir.gaza basmaya ihtiyaç duymayacağın meyilli yolda viteste az tüketir demiştim.


    esas anladığım soruna gelirsek eğer ;

    viteste yani cut off devrede iken mümkün mertebe vites küçük kullanmak gerek,çünkü dediğin gibi 1600ün altına girdimi sevkiyat başlıyor.bu durumda ben bayırın meyiline bakıyorum.

    eğer çoksa 3 e takarım,azsa 4 e takarım aracı cut offtan çıkartırım.




  • her neyse dostum..sonuçta bir konuda aynı fikirdeyiz..

    "ne kadar gaza basarsak o kadar cebe zarar..diğer taraftan ne kadar gaza basarsak o kadar çevreye zarar"..ayrıca işin bir de güvenlik boyutu var...benim diyeceğim güvenlik ve ekonomi için 3000 deviri geçmeyin..hadi biraz daha zorlayıp 4000 devir diyelim...bence önemli olan güvenlik..güvenli performans formula 1 de var..bizim araçlarımızda yok....saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 22:12:34 >
  • motor büyüklüğüne göre değişiyor. arkadaşımız söylemiş dizelde performans istersen 7000d/d diye bu devire gelip te dizelde vites değiştiren varmı. ben hiç görmedim binek olarak 7000 devire gelen araba. ona bakrsanız 2521 kamyonların rölanti devri 600 son devir 3000. dizelde devirli kullanmak hız kazandırmıyor. sürekli 3000 devir yüksek vites en iyi hızlanma sağlıyor.
  • arabanın devrine bakmam bile kulak varken
  • Ben hep devir saatini yoklarım vites değiştirirken.
  • bence de devamlı devir saati kontrol etmek gerekiyor çünkü motordan gelen sesi duymak artık yeni arabalarda çok zor, vites değiştirirken de eğer araba hızını almışsa 3000 deviri geçmemek daha ekonomik bir sürüş sağlar gibi geliyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    ideal vites değiştirme devri diye bir devir yoktur.

    yani buna rakam vermek anlamsız ve yanlıştır.çünkü yol şartlarına göre ve vitesin sayısına göre değişkendlik gösterir

    ideal vites değiştirme devri ;

    vites değiştirdikten sonra gazı yiyen en düşük devirdir.bu kimi zaman 1500 olur kimi zaman 4000 olur.

    dizeli benzinlisi de farketmez bu kural geçerlidir.



    ben bu yoruma tam olarak katılamayacağım...sonuç olarak ekonomi için geçilmemesi gereken devirler her aracın kullanım kitapçığında vardır ki bu kitapçıkta "tavsiye edilen vites değiştirme hızları" olarak belirtilmiştir..yani aracı izin verilen devirin üzerinde kullanmak ne kadar zararlıysa gereğinden düşük devirlerde kullanmakta o derece zararlıdır diye düşünüyorum...nihayetinde herhangi bir benzinli motor 2000 devirin altında da gaz yer 2500 ün üzerinde de..fakat iki durumda hızlanması farklıdır...ki enjeksiyonlu sistemlerde cut-off zaten 2000 devirin altında devreden çıkmaktadır...sonuç olarak benzinli motorlarda ekonomik sürüş için 2000-3000 devir arası tercih edilmelidir..



    benzinlide 2000 devir civarlarında sürmek pekde ekonomik olmaz belki az benzin yakarsın ama sonra cebinden o parada çıkar gider




  • az yaksın dersen 3000 devir iyidir...
    ama 4. vitesle 3000devir civarında giderken 3. vitese geçince alette roket etkisi yapıyor, sarfiyat göstergesi feleğini şaşırıyor...
    bir kere mecbur kalarak yaptım, yapmasam sol şeritten tur otobüsü ile sağ şeritteki otobüs arasında kalacaktık iyi kurtardık ama o günden beri 3000 deviri geçmiyorum valla korkutuyor sürat artık beni
  • ekonomi yapcaksam veya yorgunsam o gün halim yoksa 3000 devirde vites degiştiriyorum .

    ama performanslı kullancaksam en yüksek torku veren bantta degiştiriyorum , boylece arac daah ii ivmeleniyor ama genelde 3000 devirde degiştiririm.
  • Bezinlide 2000 devir normalin alt sınırıdır. 2000'in altına inmediginiz surece aracta herhangi bir sorun cıkmaz uzun vadede. Turbo'lu araclarda ekonomi icin ideal vites degistirme devri 2500-3000 devir civarında. cunku bu devirlerde Turbo basıncı yavas yavas artmaya baslıyor, ki bu da yavas yavas ekstradan daha fazla yakmanız anlamına geliyor. Dusuk devirli araclarda, gercek jiplerde ve dizel otolarda 2500 devirde vites degistirmek gene ideali... Ancak Performans icin, dusuk devirli araclarda 3500 en fazla 4000 devir (Maksimumun 4500 oldugunu dusunursek.), benzinli otolar icin 5000-5500 devir. Turbolu aracları performanslı kullanırken 4000 devirde vites degistirmek aracı cok zorluyor. Cunku 4000 devirde vites degistirince 3000 devire dusuyor, Turbo basıncı ciddi miktarda dusuyor, aracın turbo basıncı bir azalıyor, bir artıyor... Garip oluyor yani. O yuzden Turbolu araclarda performans kullanımlarında 5000 devir civarında vites degistirilmeli...
  • 3000devirde az yakar diyenlere yukarıda birşeyler anlatmaya çalıştım,ya anlaışlmamış,ya da okumaya tenezzül edilmemiş
  • İdeal devir yolun eğimi ve senin pedal hissiyatın ile direkt ilgilidir.
    Düz zemin varsayımında aracının son vitesinde dizel ise turbo açmadan önce yani
    max torku vermeden önceki anı. Benzinli ise devir bandına göre total devrin
    atıyorum max kırmızı çizginiz 6000 ise makul devir 1500 civarıdır. Yani toplamın
    4'te 1'i kadar.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.