Şimdi Ara

İETT'nin Aleni Yolsuzluğu ! Niye kimse bir şey yapmıyor ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
2.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • güldürüyorsun beni

    "günde bir otobüse 2000 civarında biletsiz yolcu binse. İstanbul için bu çok normal bir sayı."

    uzmanlığını öğrenebilirmiyim,
    hangi üniversiteden hangi bölümden mezun oldun
    hangi alanda çalışıyorsun,

    en kalabalık, balık istifi anında bir otobüs 70-80 kişi alıyor,
    körüklüler 120,
    İETT ile ilgili proje yaptığım senede,
    İETT nin en yoğun hatlarına ortalama en yoğun seferinde 200 kişi biniyordu (güzergah boyunca tüm binişler)
    bu gün içine vurulduğunda sefer başına ortalama 60-80 yapıyordu ki bu en yoğun hatlarda,
    İETT niye zarar ediyor?
    Bir otobüs günde 20 sefermi yapıyor sanıyorsun veya bir şöför,
    en fazla 6-7 (gidiş dönüş)

    senin rakkamların tamamen hayal ürünü,
    ve sadece iftira atıyorsun
    haraç zorla alınan bedeldir,
    otübüse biletsiz binemezsin
    inmem gerekir,
    şöför sana kendi biletini kullanmana biz beden karşılığı izin veriyor

    ne önyargılı ne manyak bir toplum olduk



    quote:

    Orjinalden alıntı: SMIRNOFF

    günde bir otobüse 2000 civarında biletsiz yolcu binse. İstanbul için bu çok normal bir sayı.

    0.25 x 2000 = 500 tl günlük haraç

    1500 otobüs rahat vardır istanbulda

    500 tl x 1500 = 750 milyar

    günlük hasılat

    750 milyar X 28 gün(1 ay=bayramı seyranı çıkardık) = 21 Trilyon

    Az paramı bu yaaa..? 2000 adet şoför olsa

    21.000.000.000.000 / 2000 = 10.5 milyar tl ye geliyor aylık maaş. Hepsini vermezler ise, faturasız fişsiz bu para nereye gidiyor ?
    BUNUN HESABINI KİM VERECEK ?




  • valla ben şoför olsam kimsenin hayrına akbil alıp uğraşmam... parası kıymetli olan gider akbil alır. Adam mecburmu günde onca sefer hiçbir karşılık almadan para alıp para üstü vermeye...
  • şöförler bunu belirli bir izin çerçevesinde yapıyor...


    Şöförlerin çoğunu sevmem ayrı...


    Bu uygulamaya lanet olsun...Bu akbil veya 5i bir yerdeyi alıp kullanmayanada lanet olmasın ama az başkasını düşünür olsun
  • @SMIRNOFF
    bi satılmadık iett kaldı zaten onu da sattıktan sonra kendilerini satarlar heralde...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: >sCoRPion<

    @SMIRNOFF
    bi satılmadık iett kaldı zaten onu da sattıktan sonra kendilerini satarlar heralde...


    Walla kardeş, ne bileyim ben. Ne diyeceğimi ben de şaşırdım. İnsanlar önemli değerlerine varıncaya kadar her şeylerini satabilmeleri için önce satılık olmayı kendilerine yedirmiş olmalılar. Böyle bir zihniyetten gerçekten kimseye fada yok. Ama gel de bunu bu millete anlat.

    Adamlara diyoruz, kayıt dışı yanlış değilmidir ? diye soruyoruz.. adam bize diyor, şoförlük zor. Yaw hangi iş kolay ki ? Ama sen zaten onun ücretini bir şekilde kendi cebinden vergi olarak her ay veriyorsun. Daha daha vermek niye ? üstelik alınan para haraç niteliğinde ve kanun dışı. anlamıyor abi, anlamıyor.

    İETT'yi satamazlar kardeş çünkü İETT ve İstanbul Belediyesi ezelden beri bu zihniyetin en önemli mali kaynağı. Hırsızlıkların başı, musluklarının vanası İETT ve belediye. Yarın öbürgün neler çıkacak ne yolsuzluklar fışkıracak bu istanbul belediyesinden, bir bilseniz şaşacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SMIRNOFF -- 26 Mayıs 2008; 23:51:27 >




  • Kesinlikle!
    Adam zaten onu anlayabilecek bir eğitim almış olsa ve yaptıgı hareketin farkında olsa heralde aynı gun işi bırakırdı.Özellikle ABD de bu olay olsa adam cebinden faiziyle geri oderdi eminim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SMIRNOFF

    quote:

    Orjinalden alıntı: >sCoRPion<

    @SMIRNOFF
    bi satılmadık iett kaldı zaten onu da sattıktan sonra kendilerini satarlar heralde...


    Walla kardeş, ne bileyim ben. Ne diyeceğimi ben de şaşırdım. İnsanlar önemli değerlerine varıncaya kadar her şeylerini satabilmeleri için önce satılık olmayı kendilerine yedirmiş olmalılar. Böyle bir zihniyetten gerçekten kimseye fada yok. Ama gel de bunu bu millete anlat.

    Adamlara diyoruz, kayıt dışı yanlış değilmidir ? diye soruyoruz.. adam bize diyor, şoförlük zor. Yaw hangi iş kolay ki ? Ama sen zaten onun ücretini bir şekilde kendi cebinden vergi olarak her ay veriyorsun. Daha daha vermek niye ? üstelik alınan para haraç niteliğinde ve kanun dışı. anlamıyor abi, anlamıyor.

    İETT'yi satamazlar kardeş çünkü İETT ve İstanbul Belediyesi ezelden beri bu zihniyetin en önemli mali kaynağı. Hırsızlıkların başı, musluklarının vanası İETT ve belediye. Yarın öbürgün neler çıkacak ne yolsuzluklar fışkıracak bu istanbul belediyesinden, bir bilseniz şaşacaksınız.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeRSeFiL

    valla ben şoför olsam kimsenin hayrına akbil alıp uğraşmam... parası kıymetli olan gider akbil alır. Adam mecburmu günde onca sefer hiçbir karşılık almadan para alıp para üstü vermeye...


    Konuda bu ya zaten, şoför bir çıkarı olmazsa bu işi yaparmı ? Sen de demişsin ya, kimsenin hayrına akbili alıp uğraşmam. Bide şoför vatandaşa iyilik yapıyormuş diyorlar. Hadi canım sende ! vatandaşı sömür, sonra ona iyilik yapıyorum de. Kimi kandırdığını sanıyorsun ? Yaw bu milleti anlamak ne zor ya.! Yada ne bileyim hepsi şaşırdı, hepten şaırdı.. vatandaşa feleğini şaşırtanlar kahrolsun !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SMIRNOFF -- 27 Mayıs 2008; 0:06:07 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SMIRNOFF

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeRSeFiL

    valla ben şoför olsam kimsenin hayrına akbil alıp uğraşmam... parası kıymetli olan gider akbil alır. Adam mecburmu günde onca sefer hiçbir karşılık almadan para alıp para üstü vermeye...


    Konuda bu ya zaten, şoför bir çıkarı olmazsa bu işi yaparmı ? Sen de demişsin ya, kimsenin hayrına akbili alıp uğraşmam. Bide şoför vatandaşa iyilik yapıyormuş diyorlar. Hadi canım sende ! vatandaşı sömür, sonra ona iyilik yapıyorum de. Kimi kandırdığını sanıyorsun ? Yaw bu milleti anlamak ne zor ya.! Yada ne bileyim hepsi şaşırdı, hepten şaırdı.. vatandaşa feleğini şaşırtanlar kahrolsun !



    Hiçbiri vatandaşı düşündüğünden yapmıyor tabi.. Ama adamın zorlada yaptığı yok... ya akbilini daima dolu taşıyacaksın yada şikayete etmiyip parayı vereceksin... Yanlış olduğunu düşünen varsa gider gerekli yere şikayet eder. benimde zoruma gider fazladan para vermek ama elin mahkum işte...3 ün 5 in hesabını yapmıyorum.. Kimse demesin bu ülke 3-5 in hesabını yapmayanlar yüzünden böyle diye. para benimse ister yaparım hesabını ister yapmam... Sonrada sanalda gelip böyle ağlamm.




  • Bu konuyu bu kadar tartışmışsınız ya size helal olsun .

    İETT otobüsleriyle bir günde yaklaşık 1.9 milyon yolculuk yapıldığı web sitelerinde yazıyor.
    İETT’nin 550 bini öğrenci olmak üzere toplam 750 bin kişiye indirimli ulaşım imkanı sağladığı da yazıyor.
    İETT nin 2.831 adet otobüsü olduğu da yazıyor.


    Hesaplarınızı gözden geçirmelisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi choicee -- 27 Mayıs 2008; 1:11:19 >
  • en güzeli ankara orada da kart sistemi var ama hiçbir zaman şöför de kart olmaz mümkün değil . hergün binerim ama hiçbi şöförün kart sattığını astığını görmedim. kaldı ki bunun devletle alakası yok bak ankara da olmuyo devlet aynı mı aynı.!
    her memurun yaptığını devlete atma. vatandaş olarak sende suça ortaksın. akbilin yoksa binme ya da yanında normal bilet taşı cüzdanın bi yerinde akbil bitince onu basarsın.
    o şöför seni kartın yok diye arabadan indirseydi o zamanda buraya gelir beni indirdi otobüsten 15 dk vs bekledim yazardın bize..!!

    bi de adamı suçlu ettin. adamlar hakettiklerinin çok çok altında maaş alıyor emin ol
    sabahtan akşama kadar hem senin gibi biletsiz yolcu vs uğraşıyo hem direksiyon sallıyo aynı yollarda günde kaç sefer yapıyo




  • hakettiklerinden az alan şöförlere ek katkı yapmak vatandaşın görevi değildir.belediyenin görevidir.

    vatandaş vergisini vererek görevini yapmaktadır zaten.

    eğer bilet veya akbilsiz otobüse binmek yasak değilse,insanlar binebilir tabiiki.
    kural hatalıysa bu vatanddaşın suçu değil.elbette parayla da binebilir bu durumda...

    ortada kötü yönetilen,25 yıllık döküntü ikaruslarla,klimasız, pislik içinde otobüslerle sıkış tepiş balık istifi yolcu taşıyan bir kurum var....

    bunlar koymuyor insanlarada durakta 10 sn fazladan beklemek koyuyor.....

    ilginç gerçekten......
  • bu yaşadığın herkez tarafından biliniyor
    şöförün satması gayet doğal
    adama hem ekgelir
    hemde kolaylık sağlıyor
    senin zoruna gitmiş labilir çünkü hiç bir zaman üşenmez gider akbiin dolduruyorsun demekki
    ama bi ara yasalanmışdı
    millet duakda özel mi belediye mi diye yol gözlüyodu bilet almadan belediye gelince neredeyse her durakda 2-3 kişi beklenirdi
    hala anlam verebilmiş değilim
    istanbulda yaşayıp iett kullanıp halen akbil yada elektronik bilet almayanları
  • Akbil yada bilet alanları salak yerine koyup otobüse elini kolunu sallaya sallaya binen ve şöförün akbiliyle, parayla, para üstüyle uğraşırken onca insanın bu sıcaklarda zamanını çalan insanların ağzının ortasına vurup indirirsin otobüsten ortada sorun morun kalmaz. Gerçi o zamanda ağzımın ortasına vurup indirdiler otobüsten diye konu açarlar o başka.
  • Saçmalamak için başka bir konu bulamadınız ya bravo size. Binmeyin kardeşim akbiliniz yoksa. Halkotobüsü, dolmuş, taksi bir dolu seçenek mevcut. Bileti ya da akbili olmayanın otobüsü kullanmaya hakkı yok. Çünkü yazılı kurallar böyle. Muavin de yok otobüslerde paralı olsun. Bir dolu masraf zaten ekstradan bir muavin. Şöför biletsiz binen seni mi kollayacak otobüsü mü sürecek.

    Hem diyelim ki şöförler hayrına aynı paraya akbil basıyorlar, bu sefer kimse akbil taşımaz ki. Herkes şöförden alır. İçinden çıkılmaz işin.

    Bence akbili ya da bileti olmayanlar hiçbir surette otobüslere alınmamalı. O zaman işte bu şikayet ettiğiniz düzen ortadan kalkar. Ama ne kadar insaflı bunu siz hesap edin, gecenin 11 inde ne bilet ne de akbiliniz varsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selsan -- 27 Mayıs 2008; 2:24:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: YBA

    sen ne sanıyorsun
    ayda bir şöförün cebine en fazla 100-150ytl daha fazla para giriyor


    quote:

    Orjinalden alıntı: YBA

    Bir ara İETT ile ilgili çalışma yapmıştım,

    bir şöför günde kaç sefer yapıyor?
    En fazla 6-8 (gidiş dönüş)
    Bir şöför yoğun saatlerde anca 2-3 sefer yapabilir,
    bir seferde binse binse maksimum 20 kişi öyle biner,
    buda en yoğun anlarda,


    Şuna araştırma değilde işkembeden atmak diyelim mi? Daha ne yazdığını bilemiyorsun, hesabını yapamıyorsun birde karşı fikirdekilere hakaret ediyorsun!

    Senin şu araştırmana(!) göre bile;

    8x20=160
    160x150=24.000 ykrş = 24 ytl
    24x26(gün)=624 ytl

    'Su damlaya damlaya göl olur' deyimini bilir misin sayın Araştırmacı?




  • Yahu,

    gerçekten bilgi olmadan her konuda fikir sahibiyiz,

    arkadaş orda pik i belirtmiş,
    maksimum demiş,

    bu ne demek anlıyamıyormusun,
    arkadaş en yoğun hatlarda maksimum pik i vermiş,
    bu şekilde günde aynı şöförün 8 sefer atması mümkün değil,
    pis saatlerde maksimum 3 sefer atabilir, hadi 4 olsun,
    ancak
    İETT nin bu şekilde iş yapan 30-40 hattı var,
    geri kalan 500 küsür hat bu derece yoğun değil

    yani çok çok iyi hatlarda 200-300 kazandıran olabilir,
    ama zaten yukarıda durumu anlatmış,
    böyle hat kaç adet var,

    zaten konunun buralara gelmesi ne gerzekçe,

    yahu akbil in yoksa otobüse binme,
    kurum standartları belli,
    bilet bilet gişesinden alınır


    ha sen gişeden bileti almıyacaksın,
    otobüse biletsiz bineceksin,

    eeee ne olacak,
    ha ben otobüste de aynı paradan biletimi alırım diyorsun dimi,

    ee bu sefer herkez böyle yaparr ne var aynı para der,
    ne olur
    sizin gibi 3-4 sadece konuşmaktanb başka birşey yapmıyan kendini birşey sananlar yüzünden,
    biletini alanlar otobüse binmek için 10dk bekler
    otobüs her durakta sizin gibiler yüzünden dakikalar kaybeder,

    nasıl insanlarsınız ya
    kurallara uymayız
    ama sonucunada katlanmayız diyorsunuz

    için kötüsü,
    kendinizi bilgili,
    vatan millet sever sanıyorsunuz,

    eskiler, eski vatan milelt sevdalılarının bu millete neler yaptıklarını hatırlar,
    ilk ölnce çalışın adam olun,
    bilgi sahbi olun
    sonra vatan millet sevdalısı olun

    bu milletin sizin gibi kof sevdalılara ihtiyacı yok

    quote:

    Orjinalden alıntı: sinanoglu.net


    quote:

    Orjinalden alıntı: YBA

    sen ne sanıyorsun
    ayda bir şöförün cebine en fazla 100-150ytl daha fazla para giriyor


    quote:

    Orjinalden alıntı: YBA

    Bir ara İETT ile ilgili çalışma yapmıştım,

    bir şöför günde kaç sefer yapıyor?
    En fazla 6-8 (gidiş dönüş)
    Bir şöför yoğun saatlerde anca 2-3 sefer yapabilir,
    bir seferde binse binse maksimum 20 kişi öyle biner,
    buda en yoğun anlarda,


    Şuna araştırma değilde işkembeden atmak diyelim mi? Daha ne yazdığını bilemiyorsun, hesabını yapamıyorsun birde karşı fikirdekilere hakaret ediyorsun!

    Senin şu araştırmana(!) göre bile;

    8x20=160
    160x150=24.000 ykrş = 24 ytl
    24x26(gün)=624 ytl

    'Su damlaya damlaya göl olur' deyimini bilir misin sayın Araştırmacı?









  • memlekette şu basit denklemi çözebilecek insanlar olmasına sevindim,
    gençlik tamamen kof,

    sizin gibileri görünce artık gözlerim yaşarıyor,
    teşekkürler,


    basma kalıp düşüncelerle, herşeye siyasi bakan, vatan millet değil farklı siyasi otoritenin yaptığı herşeyi eleştiren zihniyet, kurtulun bunlardan

    quote:

    Orjinalden alıntı: selsan

    Saçmalamak için başka bir konu bulamadınız ya bravo size. Binmeyin kardeşim akbiliniz yoksa. Halkotobüsü, dolmuş, taksi bir dolu seçenek mevcut. Bileti ya da akbili olmayanın otobüsü kullanmaya hakkı yok. Çünkü yazılı kurallar böyle. Muavin de yok otobüslerde paralı olsun. Bir dolu masraf zaten ekstradan bir muavin. Şöför biletsiz binen seni mi kollayacak otobüsü mü sürecek.

    Hem diyelim ki şöförler hayrına aynı paraya akbil basıyorlar, bu sefer kimse akbil taşımaz ki. Herkes şöförden alır. İçinden çıkılmaz işin.

    Bence akbili ya da bileti olmayanlar hiçbir surette otobüslere alınmamalı. O zaman işte bu şikayet ettiğiniz düzen ortadan kalkar. Ama ne kadar insaflı bunu siz hesap edin, gecenin 11 inde ne bilet ne de akbiliniz varsa.




  • Adamlar hızlı hareket edilsin daha karlı yolculuk yapılsın diye akbil çıkardı. Alan doldurmuyor ya da yanında taşımıyor. Yetmedi kağıt biletleri kaldırıp elektronik bileti getirdi. Bir bilette 5 tane var. (6.5 lira) Sen bunu da almadın. Gidiyorsun bunu bile bile otobüse biniyorsun. Şöförden akbili rica ediyorsun. Bu akbil devletin mi? hayır. Şöförün kendi akbili. Adam parasıyla dolduruyor. İsteyenlere az bir karla veriyor.( benim rastladığım 1.3 lira bilet parasına. ) Adam istese senin tipine kıl olur vermez akbili seni bekletir akşama kadar durakta. Sana iyilik yapıyor akbilini veriyor kullan diye. Seni gideceğin yere kadar götürüyor sen utanmadan bundan şikayet ediyorsun. Ben de senden şikayetçiyim. Sen bilet almadan sıranın önünde durup sırayı tıkıyorsun, şöförle akbil alışverişi sırasında beni bekletiyorsun bir de utanmadan benim oturmam gereken yere sen oturuyorsun. Ben de seni şikayet edeyim öyle bir şansım varsa. Kendi keyfin kaçmasın diye onlarca insanın keyfini kaçırıyorsun.

    Yan gel yat muhabbetini de geçin artık. Hanginiz akbil bastırdığında birisine adamın verdiği parayı almıyor? Babasının hayrına doldurtmuyor akbili. Normalde seni almaması gereken otobüse normal bilet parasına alıyor. İstese dediğim gibi almaz. Tipine kıl oldum el yapını sevmedim der indirir otobüsten. Sen de tırım tırım iner beklersin. İnsanlık yapmakda suç olmuş.

    Ne yazık ki ülkemizde ciddi ciddi insanlık yapmak suç. Yapılan yardımlara bile paha biçilir olmuş 25 kuruş çok görülmüş. İnşallah birgün yolda kalırsınızda 25 kuruş fazla versemde beni alsalar diye yalvarıp yinede binemediğiniz günler olur. O zaman anlarsınız anyayı konyayı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Adamlar hızlı hareket edilsin daha karlı yolculuk yapılsın diye akbil çıkardı. Alan doldurmuyor ya da yanında taşımıyor. Yetmedi kağıt biletleri kaldırıp elektronik bileti getirdi. Bir bilette 5 tane var. (6.5 lira) Sen bunu da almadın. Gidiyorsun bunu bile bile otobüse biniyorsun. Şöförden akbili rica ediyorsun. Bu akbil devletin mi? hayır. Şöförün kendi akbili. Adam parasıyla dolduruyor. İsteyenlere az bir karla veriyor.( benim rastladığım 1.3 lira bilet parasına. ) Adam istese senin tipine kıl olur vermez akbili seni bekletir akşama kadar durakta. Sana iyilik yapıyor akbilini veriyor kullan diye. Seni gideceğin yere kadar götürüyor sen utanmadan bundan şikayet ediyorsun. Ben de senden şikayetçiyim. Sen bilet almadan sıranın önünde durup sırayı tıkıyorsun, şöförle akbil alışverişi sırasında beni bekletiyorsun bir de utanmadan benim oturmam gereken yere sen oturuyorsun. Ben de seni şikayet edeyim öyle bir şansım varsa. Kendi keyfin kaçmasın diye onlarca insanın keyfini kaçırıyorsun.

    Yan gel yat muhabbetini de geçin artık. Hanginiz akbil bastırdığında birisine adamın verdiği parayı almıyor? Babasının hayrına doldurtmuyor akbili. Normalde seni almaması gereken otobüse normal bilet parasına alıyor. İstese dediğim gibi almaz. Tipine kıl oldum el yapını sevmedim der indirir otobüsten. Sen de tırım tırım iner beklersin. İnsanlık yapmakda suç olmuş.

    Ne yazık ki ülkemizde ciddi ciddi insanlık yapmak suç. Yapılan yardımlara bile paha biçilir olmuş 25 kuruş çok görülmüş. İnşallah birgün yolda kalırsınızda 25 kuruş fazla versemde beni alsalar diye yalvarıp yinede binemediğiniz günler olur. O zaman anlarsınız anyayı konyayı


    +1




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.