İftardan sonra aşağıdaki müzeler İstanbullulara ücretsiz. Yerebatan Sarnıcı, Şerefiye Sarnıcı, Miniatürk Panorama 1453 Tarih Müzesi Radar İstanbul uygulamasına kayıt yaptırarak ziyaret edebilirsiniz. KAYNAK: Ekrem İmamoğlutwitter “İftardan sonra müzelerimiz İstanbullulara ücretsiz.
Ramazan ayı boyunca Yerebatan Sarnıcı, Şerefiye Sarnıcı, Miniatürk ve Panorama 1453 Tarih Müzelerimizi Radar İstanbul uygulamamıza kayıt yaptırarak ziyaret edebilirsiniz.
https://t.co/Um6vRRvlCZ” https://twitter.com/ekrem_imamoglu/status/1638799741973680129?s=20 |
İftardan Sonra Bazı Müzelere Giriş İstanbullulara Ücretsiz
-
-
Teşekkürler İmamoğlu. -
A haber: Ekrem İmamoğlu Müslümanlar teravihe gitmesin diye müzeleri iftardan sonra ücretsiz yaptı. -
Konser, beleş müze, heykel.. Başka başkanım icraat falan? Yok yaw eğlenmenize bakın, neyse ben balığa kaçar...
-
İftardan sonra teravih e gidilir. -
Sen gidebilirsin kimse seni tutmuyor sonuçta -
Konu siyasete cekilmesin sonuçta İstanbullu olup da bu mekanlara maddi imkansızlıklar nedeniyle gidemeyenlere ailece gitme fırsatı bence sıcaktır -
Hocam konu siyaset değil. Böyle bir fırsatın Ramazan’da iftardan sonra yaratılması bence uygun değil.
%90 küsürünün Müslüman olduğu iddia edilen bir ülkede bence namaza daha fazla önem verilmesi gerekiyor. Tabi bu şahsi fikrim. Keşke böyle fırsatları başka zamanlarda yapsalar. Örneğin ben bundan birkaç yıl önce kızımı götürmek istemiştim yere batan sarnıcına ki ağustos ayı falan sıcaktı. Okul döneminde biz çok gittiğimiz için serinlemek için falan girerdik arkadaşlarla oraya. Ama tadilatdaydı giremedik. Görmesini isterim hele ki bedava olursa baldan da tatlı olur. Ama iftardan sonra olması açıkçası bana çok doğru gelmiyor.
Ama dediğim gibi konu siyaset değil. Ben Sultanahmet Meydanı’nda yapılan, televizyonlarda yayınlanan iftar programlarına da sıcak bakmıyorum. Orada programda sakız çiğnemek orucun bozar mı ve benzeri soruları sormak yerine gidip teravi namazını kılmak çok daha doğru olur.
Edit: bu arada sıcak bir fırsat paylaşımı yaptığınız için size sözüm yok ama konuyu siyasete çekmeye çalışan ben değilim aslında. Ancak yukarıda konuyu siyasete çeken diğer arkadaşlara alıntı yapmayıp bana alıntı yapmış olmanız da olaya biraz taraflı baktığınızı gösteriyor gibi geldi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebul-Liva -- 1 Nisan 2023; 14:43:14 >
-
Estağfurullah farkında olmadan alıntı yapmışım. Kusura bakmayın. Teravih namazının farz olmadığını sünnet olduğunu da bilmeyen varsa söylemiş olalım.(Peygamber efendimiz bir dönem teravihi farz olur diye mescidde Hz. Ömer zamanında cemaatle kılınması tekrar başlamıştir. ) Ancak kültürümüzde teravih vardır ve devam edilmesi sevap olan bir ibadettir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tornado34 -- 1 Nisan 2023; 16:47:7 > -
Estağfirullah hocam, ne kusuru. Ben sui zan ettim. Bilerek alıntı yaptığınızı sandım. Hakkınız helal edin.
Mübarek ramazan ayında bolca ibadet etmemiz gerekir. Zaten normal zamanda hayatın hengamesi içinde iyice kaybolmuş durumdayız. Ramazanda nafile de olsa vaktimizi müzede geçirmektense camide geçirmek daha uygun olacaktır kanaatindeyim. -
dalga geçiyorlar resmen iftar teravih derken zaten saat 22 yi geçiyor. Kime neye ücretsiz yapmayı hedeflemişler acaba Razamanda
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞAKACI -- 1 Nisan 2023; 16:31:14 > -
Ramazan’ın son on günü içinde Rasûl-i Ekrem’le beraber iki ya da üç gece kılınan, üçüncü veya dördündü gece mescidin cemaatle dolup taşması üzerine “Size (de) farz kılınmasından endişe ettim” buyurarak iştirak etmediği namazın teheccüd olduğu görülür. Nitekim İmam Buhârî bu hadisi “teheccüd bâb”ında zikreder. Aslında Buhârî bu hadisi “terâvih namazı” bölümünde “Ramazanda kıyam eden kimsenin fazileti” bab başlığı altında da zikreder. Yine o, aynı başlık altında “Kim iman ederek ve sevabını Allah’tan umarak ramazanda kıyâm ederse, önceki günahları affedilir” hadisini zikrettikten sonra İbn Şihâb (ez-Zührî)’den şu bilgileri nakleder:
“Rasûlullah’ın (asm) sağlığında uygulama böyleydi. Sonra Ebû Bekir’in (r.a) hilafet dönemi ile Ömer’in (r.a) halifeliğinin ilk yıllarında da uygulama öyleydi. Urve b. Zübeyr, Abdurrahman b. Abdilkâri’den naklen şöyle anlattı: Bir ramazan gecesi Ömer b. el-Hattâb (r.a) ile mescide çıktık. Baktık ki, insanlar dağınık gruplar halinde; kimi tek başına kimi de cemaatle namaz kılıyordu. Bunun üzerine Ömer, “Bana öyle geliyor ki, bunları bir imam arkasında toplasaydım daha iyi (doğru, faziletli, ideal) olacaktı.” dedi. Sonra kararlılık göstererek Übeyy b. Ka’b’ın arkasında onları topladı.
Başka bir gece yine Ömer’le birlikte çıktık. İnsanlar, imamlarıyla birlikte namaz kılıyorlardı. (Bu düzeni ve huzur halini gören) Ömer şöyle dedi:
“Bu güzel bir çığır ve uygulama oldu (Ni’me’l-bid’atü hâzihi). Ne var ki, namazlarını gecenin sonuna tehir ederek şimdi uyuyanların seher vakti, şu anda kıyamda olanların / namaz kılanların vaktinden daha faziletlidir.”. O sırada insanlar gecenin evvelinde kıyam ediyorlardı / teravih kılıyorlardı.” (Buhârî, Salâtü’t-terâvîh 1).
Hz. Ömer’in “Bu güzel bir çığır ve uygulama oldu” diye tercüme ettiğimiz sözü, kimileri tarafından “güzel bir bidat oldu” diye tercüme edilip “o halde her türlü bidat terk edilmelidir” şeklinde anlaşılmaktadır. Oysaki bu, yanlış bir anlayıştır. Hz. Ömer’in sevinerek söylediği cümlesindeki “bid’at”, şer’î terim olarak değil, sözlük anlamında (lugavî) kullanılmıştır. Nitekim rivayetten da anlaşılacağı üzere bir kısmı tek başına kılıyor olsa bile, cemaatle kılanlar da vardır. Bu açıdan cemaatle kılınması yeni değildir. Hz. Ömer Efendimizin (ra) yaptığı şey, Hz. Peygamber Efendimizin (asm) yaptığı gibi, mescitte bulunan herkesin bir imama uyarak kılmasıdır.
Hz. Ömer’in bu uygulaması, bir çığır açması ve dönüm noktası olması bakımından dikkat çeker. Rasûl-i Ekrem’in râşid halifesi ve yoluna uyulması tavsiye edilen Hz. Ömer gibi hakşinas bir şahsiyetin görüş ve uygulaması ciddiye alınmalıdır. Bu konuda ona sahabeden herhangi bir muhalefetin olmadığı veya tenkidin yöneltilmediği de bilinir. Aksine başta Leys b. Sa’d olmak üzere pek çok ilim sahibi, Hz. Ömer’in ortaya koyduğu sünnete saygı gösterilmesi ve uyulması gerektiği kanaatindedir.
Alimler bu hususta Hz. Muhammed'in (asm) şu hadisine göre hareket etmişlerdir: "Benden sonra benim sünnetimden ve raşit halifelerin sünnetinden ayrılmayın" (Tirmizî, İlim, 16; İbn Hanbel, IV, 126). Diğer yandan Abdullah b. Abbas (r.a)'ın Ramazan ayında teravih namazını yirmi rekat olarak kıldığı ve arkasından da üç rekat vitir namazını kıldığı rivâyet edilmiştir. İmam Ebû Hanife'ye Hz. Ömer (r.a)'ın bu hususta yaptığı uygulama sorulunca, şöyle demiştir: Teravih namazı hiç şüphesiz müekked bir sünnettir. Hz. Ömer, bu namazın cemaatle ve yirmi rekat kılınmasını şahsi bir ictihadı ile yapmadığı gibi, bir bid'at olarak da emretmemiştir. O, kendisinin bildiği şer'î bir esasa ve Hz. Muhammed (asm)'in bir vasiyetine dayanarak böyle yapmıştır." (et-Tahtavî, Haşiye, 334)
Teravih namazının Asr-ı saadet ruhuna uygun olarak eda edilmesi için çaba sarf edilmelidir. Ancak temelini sarsacak derecede onu polemik konusu yapmaktan da kaçınılmalıdır.
-
İsteyen namaza gider isteyen müzeye ne abarttınız -
"İftardan sonra teravihe gidilir" diyenlerin çoğunun teravihe gitmediğine, hatta oruç bile tutmadığına yemin edebilirim ama ispat edemem... -
en karlı ticaret, maalesef din olanı. en azından son 20 yılda bu hale getirildi. -
eee işte herkesi kendi gibi sanma sorunsalı yaşayanlarda oluyor tabi
-
Konudan bağımsız olarak , diyaloğu böyle medeni ve naif bir biçimde kırmadan devam ettirdiğiniz için ikinize de şahsım adına teşekkür ederim. Bu zamanda insanların kavga etmeden herhangi bir konuda konuştuklarını görmek bile mutlu eder oldu.
Afiyetle kalınız. @tornado34@Ebul-Liva -
Bu cümleyi yaklaşık olarak bu haliyle ben sarf ettiğim için biraz bana taş atmışsınız gibi duruyor. Kıldığın namazı kimseye ispat etmek zorunda değilim ben de. O yüzden ispatla uğraşmayacağım.
Allah ü teala Zannın çoğundan kaçının diye emrediyor. Umarım vazgeçersiniz bundan. -
kimin neye inandığına, kimin nasıl inandığına karar mercii gibi davranmayı kesersen, böyle sıkıntıların olmaz. sen kendi ibadetinle ilgilen.
A haber: Ekrem İmamoğlu Müslümanlar teravihe gitmesin diye müzeleri iftardan sonra ücretsiz yaptı.
|
Sen gidebilirsin kimse seni tutmuyor sonuçta
|
Hocam konu siyaset değil. Böyle bir fırsatın Ramazan’da iftardan sonra yaratılması bence uygun değil.
%90 küsürünün Müslüman olduğu iddia edilen bir ülkede bence namaza daha fazla önem verilmesi gerekiyor. Tabi bu şahsi fikrim. Keşke böyle fırsatları başka zamanlarda yapsalar. Örneğin ben bundan birkaç yıl önce kızımı götürmek istemiştim yere batan sarnıcına ki ağustos ayı falan sıcaktı. Okul döneminde biz çok gittiğimiz için serinlemek için falan girerdik arkadaşlarla oraya. Ama tadilatdaydı giremedik. Görmesini isterim hele ki bedava olursa baldan da tatlı olur. Ama iftardan sonra olması açıkçası bana çok doğru gelmiyor. Ama dediğim gibi konu siyaset değil. Ben Sultanahmet Meydanı’nda yapılan, televizyonlarda yayınlanan iftar programlarına da sıcak bakmıyorum. Orada programda sakız çiğnemek orucun bozar mı ve benzeri soruları sormak yerine gidip teravi namazını kılmak çok daha doğru olur. Edit: bu arada sıcak bir fırsat paylaşımı yaptığınız için size sözüm yok ama konuyu siyasete çekmeye çalışan ben değilim aslında. Ancak yukarıda konuyu siyasete çeken diğer arkadaşlara alıntı yapmayıp bana alıntı yapmış olmanız da olaya biraz taraflı baktığınızı gösteriyor gibi geldi. |
"İftardan sonra teravihe gidilir" diyenlerin çoğunun teravihe gitmediğine, hatta oruç bile tutmadığına yemin edebilirim ama ispat edemem...
|
İftardan sonra teravih e gidilir.
|
Konu siyasete cekilmesin sonuçta İstanbullu olup da bu mekanlara maddi imkansızlıklar nedeniyle gidemeyenlere ailece gitme fırsatı bence sıcaktır
|
Teşekkürler İmamoğlu.
|
Konser, beleş müze, heykel.. Başka başkanım icraat falan? Yok yaw eğlenmenize bakın, neyse ben balığa kaçar... |
İsteyen namaza gider isteyen müzeye ne abarttınız
|
Benzer içerikler
- amazon 300 tl üzeri 120 tl indirim
- migros yemek 150 tl indirim kodu
- lego benzeri markalar
- tutaste parfüm
- shell helix hx8 5w-30 yorumlar
- letgo da satılan ürünün parası nasıl alınır
- n11 çabuk
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X