Yukarı |
#İkinciElİthalAraba Fikri (Yeni Haberler!) (2. sayfa)
-
-
Bu işin boyutu AKN konusundan çok daha farklı. Kaldı ki AKN konusunda da istenen tam olarak olmadı. Bu sefer de İSS'ler maliyet artışı bahanesiyle fiyat bindirmesi yapmışlardı (Halbuki içinde AKN bedeli de vardı) Hükümet bir taraftan döviz çıkışını azaltmak isterken diğer taraftan da olabildiğince yüksek vergi gelirleri istiyor. Şimdi 2. el ithalata izin verseler hem az da olsa döviz çıkışı olacak hem de vergi gelirleri ciddi derecede azalacak. Şimdi diyeceksin ki 1700 Dolar ya da Avro ya da her neyse para mı bu, zaten sıfırında bir hayli fazlası yurtdışına çıkıyor. Ama şöyle de bir şey var sonuçta buna izin verilirse bu şekilde alan kişi sayısı da 3-5 olmayacaktır zaten. Ya aslında öyle bile olsa sonuçta hükümetin vergi gelirine balta vuruluyor. Sırf bu yüzden hükümet buna yanaşmaz. Ama yanaşmadığında da başka şeyleri bahane eder. Açık açık vergi gelirlerimiz azalıyor demez. Adamlar nereden köklesek de vergi toplasak diye arayış içinde. En son konsollara dadandılar işte. Tabi yine de şansınızı deneyin ama büyük umutlarla bel bağlamayın. Adamların cebinizdeki 3 kuruşta gözü varken motorlu taşıtta hiç affetmezler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 2 Ekim 2020; 14:36:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kartal Göz
Bu işin boyutu AKN konusundan çok daha farklı. Kaldı ki AKN konusunda da istenen tam olarak olmadı. Bu sefer de İSS'ler maliyet artışı bahanesiyle fiyat bindirmesi yapmışlardı (Halbuki içinde AKN bedeli de vardı) Hükümet bir taraftan döviz çıkışını azaltmak isterken diğer taraftan da olabildiğince yüksek vergi gelirleri istiyor. Şimdi 2. el ithalata izin verseler hem az da olsa döviz çıkışı olacak hem de vergi gelirleri ciddi derecede azalacak. Şimdi diyeceksin ki 1700 Dolar ya da Avro ya da her neyse para mı bu, zaten sıfırında bir hayli fazlası yurtdışına çıkıyor. Ama şöyle de bir şey var sonuçta buna izin verilirse bu şekilde alan kişi sayısı da 3-5 olmayacaktır zaten. Ya aslında öyle bile olsa sonuçta hükümetin vergi gelirine balta vuruluyor. Sırf bu yüzden hükümet buna yanaşmaz. Ama yanaşmadığında da başka şeyleri bahane eder. Açık açık vergi gelirlerimiz azalıyor demez. Adamlar nereden köklesek de vergi toplasak diye arayış içinde. En son konsollara dadandılar işte. Tabi yine de şansınızı deneyin ama büyük umutlarla bel bağlamayın. Adamların cebinizdeki 3 kuruşta gözü varken motorlu taşıtta hiç affetmezler.Evet doğru, hatırlıyorum, bu fikirde temel unsur şu anki ikinci el piyasasından devletin bir kârı yok, üstteki mesajlarda da anlattığım gibi para kişiler arasında dönüyor ve galericilere ulaşsa dahi vergi kazancı olmuyor devletin (çok dürüst esnaflar hariç tutulmuştur), e peki bu fikri 2018-2019 model araçlar için uygulayalım dersek, işte o zaman zaten araba fiyatı 18 bin € vergisi 9 bin €, 27bin € (243bin₺ ediyor) ülkemizdeki sıfırlardan fiyat farkı yok... Aksine 5000€ (ortalama), 300.000 araba satılırsa devletin 750.000.000 € vergi kazancı olacak sadece #İkinciElİthalAraba Fikri'nden,
-
kargo bedava olacaksa alayım ben 3 tane peugeot
-
devletimiz 1 sana 2 bana politikasının dışına çıkmaz.. hazine boşalmışken, sürekli para basıp TL'yi pul ederken böyle bir şey yapmaz..
muhtemelen konu meclise taşınsa bile en iyi ihtimalle formül şu şekilde olacaktır..
((araç fiyatı*1,20 gümrük)*1,40 ötv))*1,18 kdv = araç fiyatı*1,98 olacaktır.
bu da 1 sana 1 bana demek
ayrıca gelen araç 1 yıl satılamaması çok az.. en az 4-5 sene olmalı özürlü araçlarda olduğu gibi böylece gerçekten ihtiyacı olan girer bu işe/teşvike
Ben sayın hökümetimizin halkın menfaatini zerre düşünmediği kanaatinde olduğum için gerçekleşeceğine inancım sıfır
Bu konu yıllar yıllar önce tartışıldı diye biliyorum ülkeler 2. el araçlara sıcak bakmaz bahaneleri ise ülkeyi hurda çöplüğüne çevirmemek vs vs (yerseniz)
geçen yıl WW'nin ABD'de çölde bekleyen araçlarını Türkiye'ye satacağı haberi çıkmıştı.. O ne oldu bilmiyorum.
-
amerikadaki arabalar bizimkiler gibi fındık motorlu değil, 2000cc ve üstü arabaları buraya getirmezler...
-
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuzgun_ -- 2 Ekim 2020; 15:48:29 > -
quote:
Orijinalden alıntı: kuzgun_devletimiz 1 sana 2 bana politikasının dışına çıkmaz.. hazine boşalmışken, sürekli para basıp TL'yi pul ederken böyle bir şey yapmaz..
muhtemelen konu meclise taşınsa bile en iyi ihtimalle formül şu şekilde olacaktır..
((araç fiyatı*1,20 gümrük)*1,40 ötv))*1,18 kdv = araç fiyatı*1,98 olacaktır.
bu da 1 sana 1 bana demek
ayrıca gelen araç 1 yıl satılamaması çok az.. en az 4-5 sene olmalı özürlü araçlarda olduğu gibi böylece gerçekten ihtiyacı olan girer bu işe/teşvike
Ben sayın hökümetimizin halkın menfaatini zerre düşünmediği kanaatinde olduğum için gerçekleşeceğine inancım sıfır
Bu konu yıllar yıllar önce tartışıldı diye biliyorum ülkeler 2. el araçlara sıcak bakmaz bahaneleri ise ülkeyi hurda çöplüğüne çevirmemek vs vs (yerseniz)
geçen yıl WW'nin ABD'de çölde bekleyen araçlarını Türkiye'ye satacağı haberi çıkmıştı.. O ne oldu bilmiyorum.
O kadar yüksek bir fiyattan girerse, ülkedeki araçlardan farkı ve cazibesi olmaz ki hocam, vergi de elde edemez talep olmayacağı için,, amaç şimdiki ikinci el piyasasını düşürmek ve devletede şimdi ikinci el piyasasından kazanmadığı vergiyi kazandırmak (hemde euro biriminde! :D)
5000€ fiyata 300.000 araç satıldığını düşünelim
araç başına 2500€'da #İkinciElİthalAraba vergisi olsun, 750 milyon € ikinci el ithalatından vergi geliri bence şahane :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: KemâncıEvet doğru, hatırlıyorum, bu fikirde temel unsur şu anki ikinci el piyasasından devletin bir kârı yok, üstteki mesajlarda da anlattığım gibi para kişiler arasında dönüyor ve galericilere ulaşsa dahi vergi kazancı olmuyor devletin (çok dürüst esnaflar hariç tutulmuştur), e peki bu fikri 2018-2019 model araçlar için uygulayalım dersek, işte o zaman zaten araba fiyatı 18 bin € vergisi 9 bin €, 27bin € (243bin₺ ediyor) ülkemizdeki sıfırlardan fiyat farkı yok... Aksine 5000€ (ortalama), 300.000 araba satılırsa devletin 750.000.000 € vergi kazancı olacak sadece #İkinciElİthalAraba Fikri'nden,
Alıntıları GösterHocam hükümetin vergi kârını sadece araç başına alınan vergiler olarak değerlendirmemek lazım. Sonuçta bu araçları satanlar gelir vergisi/kurumlar vergisi ödüyor, çalıştırdıkları kişilerin maaşlarından gelir vergileri kesiliyor. Bu kurumlar elektrik, su vs birçok noktada da harcama yapıyor ve bunlardan da vergiler kesiliyor. Bu adamlar hem istihdam hem de bunları sağlarken ek vergi harcamaları da yapıyor. Toplam ödenen vergilere bakmak lazım. Buraya kadar satılan sıfır araçlar için konuştum. Şu anki ikinci el piyasasında devletin bi zahmet kârı olmasın hocam. Bu araçların zaten vergileri sıfırdayken ödenmiş. Galerici gelir/kurumlar vergisini olması gerektiği gibi veriyor ya da vermiyorsa bu onun ve onu denetleyecek olan mekanizmanın sorunu. İkinci el ithal arabadaki bu vergi fikrini bu şekilde pazarlayabilirseniz bu şekilde olabilir tabi. Ama bu sefer de galericilerin ve al-satçıların çıkarlarına ters düşüyor. Hükümetin genel tavrına baktığımızda genellikle tüketicinin-sıradan vatandaşın yanında olmadığını görüyoruz. AKN konusunda BTK İSS'lerin yanında taksici-UBER konusunda da hükümet taksicilerin yanında olmuştu. Zaten YİD ile akla ziyan dövizle Hazine garantili dev inşaat projeleri de bunu çok net gösteriyor. Kurumlar, şirketler, yandaşlar düşünülür ama sıradan vatandaş düşünülmez.
-
alıcı arıyorlar diyor, türkiye alacak diye birşey görmedim, dediğim gibi o araçlar bize gelmez, hem yüksek vergiden hemde tüketimden cep yakar...
-
valla 1,98 yani yaklaşık %100 vergi kötü değil bence
5.000€*9=45.000 TL * 1,98= 89.100 TL bence hala TR fiyatlarına göre ucuz..
ki bu en iyi ihtimalle devlet bundan aşağısını kabul etmez s.s. sıfır araç alın ben %200 vergime bakarım der
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kartal GözHocam hükümetin vergi kârını sadece araç başına alınan vergiler olarak değerlendirmemek lazım. Sonuçta bu araçları satanlar gelir vergisi/kurumlar vergisi ödüyor, çalıştırdıkları kişilerin maaşlarından gelir vergileri kesiliyor. Bu kurumlar elektrik, su vs birçok noktada da harcama yapıyor ve bunlardan da vergiler kesiliyor. Bu adamlar hem istihdam hem de bunları sağlarken ek vergi harcamaları da yapıyor. Toplam ödenen vergilere bakmak lazım. Buraya kadar satılan sıfır araçlar için konuştum. Şu anki ikinci el piyasasında devletin bi zahmet kârı olmasın hocam. Bu araçların zaten vergileri sıfırdayken ödenmiş. Galerici gelir/kurumlar vergisini olması gerektiği gibi veriyor ya da vermiyorsa bu onun ve onu denetleyecek olan mekanizmanın sorunu. İkinci el ithal arabadaki bu vergi fikrini bu şekilde pazarlayabilirseniz bu şekilde olabilir tabi. Ama bu sefer de galericilerin ve al-satçıların çıkarlarına ters düşüyor. Hükümetin genel tavrına baktığımızda genellikle tüketicinin-sıradan vatandaşın yanında olmadığını görüyoruz. AKN konusunda BTK İSS'lerin yanında taksici-UBER konusunda da hükümet taksicilerin yanında olmuştu. Zaten YİD ile akla ziyan dövizle Hazine garantili dev inşaat projeleri de bunu çok net gösteriyor. Kurumlar, şirketler, yandaşlar düşünülür ama sıradan vatandaş düşünülmez.
Alıntıları GösterKatılıyorum hocam, aslında farklı bir bakış açısıyla bakarsak, galericiler için kısa sürede zararda olsalar dahi uzun sürede kârda olacakları iş, bir ihtimal bu aracılığı onlar yapabilir (üzerlerine fahiş fiyatlar çekmedikleri sürece), ikincisi ise galericiler kısa sürede zarar etse de satışları uzun bir sürede daha çok artar araba fiyatları düştüğü ve halkın ulaşabileceği araba sayısı artacağı için, tabi bu fikirlerin hepsi şimdilik hayal nerelere ulaşır olur mu olmaz mı bilemiyorum :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: kuzgun_valla 1,98 yani yaklaşık %100 vergi kötü değil bence
5.000€*9=45.000 TL * 1,98= 89.100 TL bence hala TR fiyatlarına göre ucuz..
ki bu en iyi ihtimalle devlet bundan aşağısını kabul etmez s.s. sıfır araç alın ben %200 vergime bakarım der
1712€*1,98 (%100 vergi) olsa dahi => 30.000₺ ediyor peugeout 206+ 2011
en kötü ihtimal dahi olsa katılıyorum
-
İM KAN SIZ, eylül ayında da araç satış rekoru gelmiş, böyle ÖTV topladıkları bir ortamda İM KAN SIZ.
-
Forumda devamlı böyle konular çıkmasının nedeni araba fiyatının veya üretim maliyetinin yüksek olduğunun zannedilmesinden kaynaklanıyor galiba
Oysa otomobil pahalı değil üretim maliyeti de pahalı değil. Sadece vergiler yüksek
Dacia'nın muhtemelen gümrük beyan bedeli 5 bin eurodur. Yani sıfır araç zaten 45 bin lira bu araç rahatlıkla 55-60 bin liraya satılabilir ülkede... Fakat devletin 40 milyona yakın maaş ve ödenek yatırması gereken vatandaşı var bunları sırtlarım diye ortaya çıkan cesur insan sayisi ise sadece 15 milyon
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Demek istediğim buydu ama hükümet bunu asla yapmaz asla halkın menfaatini düşünmez.. o kadar yandaş çar çakal var iken asla..
-
Fikir çok güzel FAKAAT türkiyede araba alırken bissürü ekspere sokuyoruz arabaları
Şimdi motoru bitik bi arabayı ithal aldık veya pert arabayı aldık nerde aracaz hakkımızı Şimdi bile çok zor....
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X