Şimdi Ara

İlk çalıştırmadaki rolanti dengesizliği ve gaz boğulması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
36.432
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • depoyu doldurdum bugun arkadaslar bakalım yarın denıycem
  • bugun depoyu fulleyıp denedım ama nafıle hatta daha fazla yaptı dıyebılırız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Benimö de AYNI motorlu 1.6 astra var.

    Bedini sıralı sistem var.

    Aynı sorun bende de var, kışın dahaa belirgin oluyor.

    ben onunla yaşamaya alıştım, sabah LPG ye geçene kadar boğulma var, sonraki çalışmalarda yok


    Aynı motor aynı sorun.


    Ben kendimce bir çözüm ürettim, ve doğru olduğunu düşünüyorum , bu çözümü ustalarda onayladı.


    Şimdi araç benzinde çalışıyor ama gene de LPG nin ecusundan geçiyor.

    Sorun LPG ayar sorunu.

    Yapman gereken aracı yarım depo benzinde kullanmak. Hiç LPG de kullanmayacaksın bu süre zarfında. Ve göreceksin ki sorun düzelecek.

    Sonra o halde, gidip LPG istasyonunda ayar yaptıracaksın , sorunun gidecek.

    Yani denemedim ama denersen olacağını düşünüyorum.(Yarım depo benzin harcamak çok geldi)


    Dostum o dediğin denemeyi ben 30 ytl ile yaptım. 4-5 gün hep benzinde bindim.. Daha dün lpg ye geçirdim. Bugün sabah çalışırken sorunsuz çalıştı.. Açıkcası yarım depo 1 depo benzin harcamak da zor geliyor..

    Anlamadığım husus yani benzinde kullanınca ne oluyor. Ya da neden çeyrek depo değilde yarım depo; buna kim karar veriyor, böyle yapılacağı nerde yazıyor.. Saçma saçma işler bunlar.

    Kışın bu sorun çalışmama olarak, karşıma çıkacağı için biran önce halletmem gerek ama çözüm yok işte..


    araç kendini ona göre ayarlıyor 30ytl harcamışsın düzelmiş düzeldiği anda ayar yapsan belki sorun kalkardı.

    Bu arada benim ilk çalışmada düzensizlik çok arttı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: omer49

    bugun depoyu fulleyıp denedım ama nafıle hatta daha fazla yaptı dıyebılırız

    depoyu fülledin de, yarım depo 1 depo benzinde kullanıp sonra gidip gazcıya ayarlatmayı denedin mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    quote:

    Orjinalden alıntı: omer49

    bugun depoyu fulleyıp denedım ama nafıle hatta daha fazla yaptı dıyebılırız

    depoyu fülledin de, yarım depo 1 depo benzinde kullanıp sonra gidip gazcıya ayarlatmayı denedin mi?


    Ben de yeniden benzinle binmeye başladım. Bi kaç gün sonra hiç lpg ye geçirmeden montaj yerine gidip ayar yaptıracağım..
  • benzınle 3 4 km yapıp sıgortayı sokup basınca hersey cok ıı arabada yarın gıdıcem bakalım yıne ayara ne olacak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dayıcım

    iki gündür aracım sabahları ikinci marşta zor bela çalışıyordu,ama öğlenleri ilk marşta alıyordu,benzinde herhalde 4/5 lt kadar vardı depoda, iki aydan sonra yeniden benzin aldım ve araba sabah ilk marşta çalıştı sanırım benzin pompası az benzin varken tam randımanlı çalışmıyor bununda etkisi var bence selamlar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: dejaay

    Araba: Vectra 99 16V 1.6 GL

    Sıralı sistem: BRC Sequent 24

    Sorun: Sistemi taktıralı 3 hafta gibi bir zaman oldu. Sistemi taktırdıktan sonra ilk çalışmada rolanti dengesizliği ve gaz yememe(boğulma) sorunu baş gösterdi. Bu sadece ve sadece ilk çalıştırmada oluyor. Sonraki çalışmalarda ya da hareket halinde herhangi bir problem yok.

    Boğaz kelebeği, enjeksiyonlar temizlendi. Bir haftadır arabaya benzinde biniyorum. Hiçbir sorun yok. Maşallah tıkır tıkır çalışıyor. Ne zaman ki LPG yi devreye soksam, sabah ilk çalıştırmadaki rolanti dengesizliği ve gaz yememe problemi ortaya çıkıyor.

    Bu problemin çözümü için lpgyi taktırdığım yere gittim, değerlere baktılar, hepsi çok iyi, arabada sorun gözükmüyor diyip yolladılar.

    Sanayiye götürdüm. Ustama tam derdimi anlatıyordum ki �araba da sıralı sistem var mı?� dedi. �var� dedim. �Senin gibi 10 araba daha geldi. 10 nunda da sıralı vardı. Çözüm bulamadık� dedi.

    Nedir bunun çözümü?




    Benim araç da sabahları çalışmıyordu. İlk başlarda ayarla filan düzelip bir süre rahat çalışıyordu.Sonra tekrar bozuluyordu.
    Ancak araçta benzini hiç çeyrek deponun üzerinde tutmadığımı farkettim. Gittim paraya kıyıp 30Ytl'lik benzin aldım, depo çeyrekle yarım arasında oldu.
    Ve sonuç: Araç sabahları tek marşta alıyor,tıkır tıkır çalışıyor.
    Demekki benim benzin pompasında bir proplem var, buna baktırmam lazım.




  • ben aynı sorunu yasadıgımda ılk depomu fulledım bı fark olmadı hatta daha kotulestı ondan sonra ayara gıttım ve 3 gundur masallahı var arabanın sabak kalkıp ılk ıs basıyorum ve sorun tıkır tıkır calısıyo
  • benimde bugün sabah başıma geldi ilk defa. ama ben sorunu biliyorum :) kendimden kaynaklandı. dün akşam evimin otoparkına park ettiğimde rolantide beklerken düğmeye basıp benzine aldım. :) biraz çalıştı rolantide ara gaz falan verdim sonra tekrar düğmeye basıp lpg ye geçtim :) amacım kaç saniyede geçiyor diye bakmaktı. araç lpg ye geçti bir iki aragaz verdim bir kaç saniye bekleyip aracı stop ettim. bu sabahta normal tek marşta çalıştı ama rolanti bi böyle gitti geldi boğulur gibi oldu. :)

    sanırım dünden benzin + lpg karışımı birşeyler kaldı manifoltta ondan yaptı.

    sürekli sorunu olanların ise sorunu şu olabilir. bir şekilde araç lpg de çalışırken benzin enjektörlerinden veya farklı bir şekilde manifolta benzin sızıyor ise ve bu benzin + lpg karışımı manifoltta sabah ilk çalıştırmada problem yaratıyor olabilir mi?
  • Değerli araç sürücüleri,
    Aracım 2011 model toyota corolla BRC LPG lidir. lpg yi taktıktan 4 bucuk yıl sonra aracımda sabahları ilk çalıştırmada bir boğulma ve rölanti düşüklüğü olmaya başlamıstı. bakımlarınıda kısa bir süre önce yaptırdım ve o zaman akü ve bujiler değişmişti. dolayısıyla sorun bunlar değildi. forum sitelerinden ve deneyimli arkadaşlardan sorunun LPG beyni dedikleri regülatörden olacağını öğrendim. lpg ustasına götürdüm regülatörü araç stop halinde çalışmazken ölçtü ve kaçak verdiğini gördü. yani regülatör bozulmuştu. benzin kısmına regülatörden gaz kaçağı oluyor ve arac sabah boğularak çalışıyor. çözüm olarak beyin değişti. tabi BRC marka olunca bayagı maliyetli oldu. umarım bu bilgi işinize yarar. selamlar.
  • biznegemileryaktik B kullanıcısına yanıt
    Keşke Lpg Regülatörünü(sizin beyin olarak yazdığınız) değiştirmeseydiniz. Bende de aynı sıkıntı vardı. Bendeki üründe BRC idi. Regülatörden manifolda gaz kaçırıyordu. Regülatörün içindeki diyaframı değiştirdik. Sorun çözüldü. Ustalar direkt uğraşmamak ve daha kârlı olduğu için regülatör değişecek diyorlar. Siz diyaframı değiştirelim derseniz. Bakıyorlar işten biraz anlıyorsunuz, itiraz etmiyorlar. Çünkü o zımbırtının içinde çok fazla bir şey yok. Bir kaç oring (Yuvarlak plastik halka conta) ve bir kaç vida. Yani basit bir tamir ile yıllarca kullanılabilir bir parça. Eliniz tornavida tutuyorsa siz bile yapabilirsiniz. Zaten ya su kaçırır ya diyaframdan gaz kaçırır. Ya da içinde mercimek büyüklüğünde bir parça daha var, o bozulursa da rölanti düzensizleşir. Aklınızda olsun bir daha ki sefer böyle yapın. Diyaframın değişim maliyeti işçilik dahil 100 bilemedin 200 TL den fazla tutmaz. Ve bu arızalara yol açabilecek bütün parçaları tek seferde değiştirmiş olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Keşke Lpg Regülatörünü(sizin beyin olarak yazdığınız) değiştirmeseydiniz. Bende de aynı sıkıntı vardı. Bendeki üründe BRC idi. Regülatörden manifolda gaz kaçırıyordu. Regülatörün içindeki diyaframı değiştirdik. Sorun çözüldü. Ustalar direkt uğraşmamak ve daha kârlı olduğu için regülatör değişecek diyorlar. Siz diyaframı değiştirelim derseniz. Bakıyorlar işten biraz anlıyorsunuz, itiraz etmiyorlar. Çünkü o zımbırtının içinde çok fazla bir şey yok. Bir kaç oring (Yuvarlak plastik halka conta) ve bir kaç vida. Yani basit bir tamir ile yıllarca kullanılabilir bir parça. Eliniz tornavida tutuyorsa siz bile yapabilirsiniz. Zaten ya su kaçırır ya diyaframdan gaz kaçırır. Ya da içinde mercimek büyüklüğünde bir parça daha var, o bozulursa da rölanti düzensizleşir. Aklınızda olsun bir daha ki sefer böyle yapın. Diyaframın değişim maliyeti işçilik dahil 100 bilemedin 200 TL den fazla tutmaz. Ve bu arızalara yol açabilecek bütün parçaları tek seferde değiştirmiş olursunuz.

    aynen dediğiniz gibi bu işlem lpg sistemi için çok önemli. periyodik olarak aynen filtre değişimi gibi lpg kiti üretici firmasının belirlediği tarihlerde yapılması lazım fakat nafile bizim toplumda periyodik bakım kültürü yok. ülkemizdeki yakıt kalitesinden regülatörün içindeki gaz akış yolu zamanla tıkanabiliyor, diyaframlar ömrünü tamamlayıp yakıt veya sıvı sızıntısı yaptırabilir. arızalı regülatör:
    - araç uzun süre bekleyişlerde manifolta gaz sızdırarak ilk çalışma gecikmesi yapabiliyor
    - gaz yetiştiremediği için benzine atabiliyor
    - yakıt yükseliyor
    - motor anormal sarsıntılı çalışabiliyor
    - motor soğutma suyu ve lpg yi birbirine karıştırabiliyor.

    ve bu durumlara regülatör değiştirip vizeye işletmek yerine regülatör tamir takımı değiştirmek çok daha mantıklı. regülatör açılıp kabı aynı kalıyor, içindeki bazı metal aksam temizlenip bazıları kauçuk aksamla beraber değişip kapatılıyor ve alın size yeni regülatör. fakat pis bir işlem titiz kişiler için elden uzun süre çıkmayan lpg kokusu çok sinir bozucu olabiliyor. işlem herkes tarafından yapılabilir fakat gerekli temizlik önlemlerini almak lazım.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.