Şimdi Ara

İlk kez bir uçak pilot müdahalesi olmadan kendi başına indi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
2.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orası öyle ama mümkün gibi bir tık boeing belirtilen tarihe kadar o uçağı yapamaz yapsa yapsa airbus yapar ona da 15 yıl var sonra yaygınlaşacakta oda buda 25 yılı bulur ama haklısınız son jenerasyonuz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gcagcaa G kullanıcısına yanıt
    Aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İronBow34

    Üniversite sınavına pilotluk için hazırlanmış biri olarak pilotluğa allahtan rahmet diliyorum geçmiş olsun 5 en geç 10 seneye full otonom kokpitsiz yolcu uçağı çıkar piyasaya
    Sonuç ne oldu peki?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt
    Daha sonuçlar açıklanmadı tercihler başlamadı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ormanmuhafızı O kullanıcısına yanıt
    O uçak yapılacak da yayınlaşacak fikrinizi ben de zamanında destekliyordum. Bu otomasyon yapay zeka yüzünden pilotluğun geleceğini birkaç pilota sordugumda afrikada çoğu yerde ils yok oralara ils cat3 gelecek de autoland olacak da pilotlar işsiz kalacak tüm dünyada altyapı kurulmalı çok uzun sürer demişti. Şimdi yukarıdaki bu haber çok önemli bence ils altyapısına bakmadan autoland yapılabiliyor yani afrikaya modern sistemlerin kurulmasını beklemeden autoland yapılabilecek. Bu sistemi kullanan uçak da yeni model değil videoya baktıysanız normal şu anki modellerden bir uçak. Bu sistemi uçağa entegre etmişler yani pilotsuz full otonom cıkacak da yaygınlasacak da cok uzun sürer fikrini ben de destekliyordum ama yeni modellerin çıkmasına gerek kalmadan bu tür sistemler entegre edilerek var olan modeller pilotsuz uçurulabilir gibi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yazıda hata var. ILS sisteminde pilot müdahalesi gerekmiyor. Uçak kendi inip durabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gcagcaa G kullanıcısına yanıt
    Pilot maaşının şu an yüksek olmasının nedeni inanılmaz zor karmaşık bir iş yapıldığı için değil bu işi yapabilecek insan sayısının piyasada az olmasından. Az olmasının sebebi de zorluğundan değil eğitiminin yaklaşık 100bin € olması. Sizin şimdi 10 pilota ihtiyacınız varken 50 pilot piyasada olursa maaş otomatik olarak düşer iş verenler düşürür çalışacak insanlar hazır çünkü. Kokpitteki pilot sayısının 2den 1e düşmesi de tamamen örnek verdiğim olay aslında. Pilotların yarısı işlevsiz kalıyor ve işlev gören kısma yerleşmek isteyen insan sayısı inanılmaz artıyor. Dolayısıyla maaşı düşecektir tek pilota inince. Tek pilota indikten sonra da pilotsuza geçmek çok çok daha yakın olacaktır :( adamlar ils e ihtiyaç duymadan autoland yapabilmeyi başarmışlar ilerisi korkutucu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Genel olarak düşününce pilotsuz uçağı insanlar istemez binmez, tek pilotluya geçiş yapılır ve bu da böyle gider. Sonuç ise yakın zamanda pilotaj da bi mühendislik dalı gibi olacaktır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uçaktaki pilotun bütün parametrelere hakim olması lazım, yapay zeka bunu azaltamaz. Sadece yok edebilir ama o da yakın gelecekte gözükmüyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gcagcaa G kullanıcısına yanıt
    Tabi insanların korkuları olacaktır ama alışılacak bir durum bence. Uçaklar ilk kez yolcu taşıyacağı zamanlarda da insanlar korkmuş trene binin demişler ama zamanla alışılmış. Pilotsuz airline piyasaya çıksa bile zamanla alışılır diye düşünüyorum. Ve dediğinde haklısın birkaç seneye ünideki pilotaj bölümleri mühendislik gibi olabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bi lisans eğitimi 4+1 yıl. Bu yıl sıralaman geldi diyelim. Yazacak mısın ? Ve bir sene sonra da ben sıralamayı yaparsam yazmalı mıyım ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Teknoloji işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 27 Temmuz 2019; 16:42:9 >
  • gcagcaa G kullanıcısına yanıt
    Şu an buna karar vermek güç tercihlerin başlayıp bitmesine kadar baya süre var iyice araştırılır bakılır çocukluk hayalim yazmak pilot olmak isterim ama 30-35 yaşına geldiğimde hala kokpitte bu işi yapabileceğimi düşünmüyorum ne yazik ki korkutuyor bu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Senin olduğu kadar benim de hayalim dostum, evet çok zor bi karar. Allah yardımcımız olsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam hayırlısı ne ise o olsun diyelim ama yaparsa airbus yapar nickiniz gereği basit bir a320 de bile boeingin çoğu uçağında olmayan alt sistemler var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sonunda pilotsuz uçacağı kesin.
    Eğer bir sorun olursa uzaktan kontrol sistemleri eklerler ve onlarla müdahale ederler, verimsiz her şey yok olmaya mahkum.
  • Bu kadar insansınız kimse de demiyor ki havayolu direkt otomasyona geçemez diye. Uçağı üreten bunu üretir mi sizce? Direk sorumluluk uçak üreticisinde. Adamlar üretmezse nasıl olcak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • la millet bu işleri hemen oldu bitti hazır mı sanıyor acaba. ne 5 - 6 senesi böyle bişeyin gerçek hayatta kullanılabilmesi için en az 13-15 yıllık bir süreç gerekir. 400 can emanet ederler mi öyle iki gün önce geliştirilen ve mis gibi hava koşulunda uçağı indirebilen teknolojiye.

    Bi de o kadar autopilot geliştiren Airbus Boeing sanki böyle bir sistemi geliştirmeyi bilmiyor.

  • Başsız ayak olmaz, otonom başla koşulmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ILS Cat 3A,3B,3C derken

    Category 4 yapmış adamlar desenize

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.