Şimdi Ara

İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
6
Favori
19.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • jethoca kullanıcısına yanıt
    Benim bütün mesajlarıma bakarsanız ben hep size duyduğumu aktardım bu kaynağını da dediğim gibi kokpitaero airport apron medya gibi haber sitelerinden gördüm belirttiğim gibi sık sık yenilenen bir haber sitesi olduğu için bunlar buralarda önceki haberlere ulaşabilmek için çok önceki haberler saatlerce Bakmam gerekir kendim şehir dışında olduğum için saatlerce vakit ayırıp onları bulamam eğer merak ediyorsanız buyurun siz bakın ben herhangi bir tezi savunmuyorum haberi yapılmış bir haberi aktarıyorum lütfen!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte havalimanı inşaatında son durum;

    http://emlakkulisi.com/3-havalimaninda-hafriyat-calismalari-devam-ediyor/365147


    Yapımı devam eden ve ilk etabı 29 Ekim 2017’de açılacak olan 3. havalimanında yüzlerce kamyon, iş makinesi son sürat çalışıyor.

    19 Nisan 2015, Pazar / 09:32
    Kategori: Ulaşım
    Yapımı devam eden ve ilk etabı 29 Ekim 2017’de açılacak olan 3. havalimanında yüzlerce kamyon, iş makinesi son sürat çalışıyor. Neredeyse başka bir aracın geçmediği yollarda hafriyat taşıyan kamyonlardan dolayı trafik bile oluşmuş durumda.

    İSTANBUL’un kuzeyinde yapılan 3. havalimanında çalışmalar tam gaz devam ediyor. Havalimanı ve 3. köprünün birleşeceği yollar üzerinde bu çalışmalardan önce çok az otomobil geçiş yaparken, şimdi her yerden bir hafiyat kamyonu çıkıyor.

    Aldıkları hafriyat toprağını bir an önce ulaştırabilmek için son sürat giden hafriyat kamyonları 3. havalimanına yakın bölgelerde trafiğin sıkışmasına bile neden oluyor. Yoğunluk oluşmasını engellemek için için çalışan görevliler de ‘trafik polisi’ gibi ellerindeki tabelalarla kamyonların geçişlerini ayarlamaya çalışıyor.



    Havalimanında kamyonların göletlerin olduğu yerlere daha rahat ulaşabilmesi için ise 3-4 kamyonun yanyana rahat geçebileceği yollar bile oluşturulmuş. Birçok yerden havalimanına giriş-çıkış noktaları yapılırken, sivil araçların inşaat sahasına girmemesi için güvenlik noktaları da unutulmamış. Güvenik kontrollerinin yapıldığı alanda belli bir noktaya kadar ilerliyebiliyoruz. Deniz kenarındaki çalışmaları fotoğraflamak istiyoruz ancak 2 güvenlik aracı yolumuzu kesiyor. Çekim ve alana giriş yapma iznimiz olmadığı için giremiyoruz. İlerleyebildiğimiz yere kadar olan çalışmalar bile işin büyüklüğünü görmemize yetiyor. Yüzlerce kamyon, aldıkları yükleri boşaltıyor. İş makineleri de alandaki boşlukları düzeltiyor. Bazı tepeciklerde de tıraşlama çalışmaları da devam ediyor.




  • Bunlarda çalışmalardan son görüntüler

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)
    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)
    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)
    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)




  • 3. havalımanı ihalesi iptal edildi diyen arkadaşa bu gün itibari ile yeni bir bilgi paylaşımı yapayım.
    http://haber.sol.org.tr/turkiye/erdogan-3-havalimanini-engelleyemeyeceksiniz-soke-soke-bitirecegiz-orayi-115302


    Havalinanında çalışmalar son hız devam ediyor.
  • Daha çok iş var gibi görünüyor.

    2017 zor.
  • Her taraf su göleti buraların doldurulması kurutulması zaman alır, 2017 bence çok zor.
  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    SERDAR HÜSEYİN YILDIRIM'DAN 3. HAVALİMANI AÇIKLAMASI

    İstanbul 3. havalimanında yer teslimi 1 Mayıs itibarıyla resmen yapıldı. Havalimanının temeli de yakın zamanda atılacak.


    Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, İstanbul'a yapılacak 3. havalimanında yer tesliminin 1 Mayıs itibarıyla resmen yapıldığını belirterek, "Havalimanının temeli de yakın zamanda atılacak" dedi.

    Yıldırım, yaptığı açıklamada, 3. havalimanında projenin master planının, zemin problemleri nedeniyle küçük değişikliklere uğradığını ifade etti.

    Havalimanında yakın zamanda temel atma çalışmalarının başlayacağını anlatan Yıldırım, "Tarih verilmedi, bunu şirket belirleyecek. Ben, önümüzdeki hafta dedim ama son tarih henüz netleşmedi. Önemli olan yer teslimidir. Yatırım süresi çalışmaya başladı. İş planı, bizim onayımızdan geçmek kaydıyla şirketin kontrolünde ve sorumluluğunda. Önemli olan adım adım ve doğru bir şekilde yürümesi" diye konuştu.

    Kredi sözleşmesiyle ilgili herhangi bir sıkıntının olmadığını dile getiren Yıldırım, sözleşmenin bu ay içinde imzalanacağını söyledi. DHMİ olarak kredi sözleşmesine kısmen garanti verdiklerini ifade eden Yıldırım, şöyle konuştu:

    "Sözleşmemizde yatırım miktarının belli bir kısmı, öz kaynaklarla karşılanmak zorunda, bir kısmı da kredilendirilecek. Kredilendirilme kısmına belli şartlarda bizim garanti vermemiz söz konusu. Borç üstlenim anlaşması diye geçiyor. Çünkü DHMİ işin asıl sahibidir.

    Alınacak kredinin belli bir yüzdesine biz, borç üstlenim anlaşmasıyla kefil olmuş oluyoruz. Sözleşme şartlarıyla bellidir, rakam olarak söylemek gerekirse bizim üstleneceğimiz kısım 5 milyar avro civarında. Sözleşme netleşip imzalandıktan sonra kesin rakamlar ortaya çıkacak."

    Havalimanının ilk etabının daha önce 29 Ekim 2017'de açılacağının açıklandığını anımsatan Yıldırım, "İnşallah yetişir. Firma yetkilileri, 2017 sonu 2018'in başına yetiştireceklerini söylüyorlar. Biz de öyle olacağını umuyoruz. Ama ilk etap için süreleri yer tesliminin ardından 42 aydır. Ne kadar erken biterse kendilerinin lehine olur. O süreyi işletme süresi olarak kullanma şansını elde ederler" ifadelerini kullandı.

    Yıldırım, son teknolojinin kullanılacağı havalimanında 5 uçağın birbirini etkilemeden aynı anda iniş ve kalkış yapabileceği 5 paralel bağımsız pistin bulunacağını söyledi.

    Hava durumuna bağlı olarak beklenmedik şiddetli rüzgarlara karşı da 6. pistin dikey olarak yapılacağını anlatan Yıldırım, 3. havalimanının dünyada örnek bir proje olduğunu bildirdi.




  • İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İşte 3. havalimanındaki son durum

    Yolcu kapasitesi itibarıyla dünyanın en büyük havacılık merkezi olacak İstanbul Yeni Havalimanı Projesi'nde çalışmalar yoğun tempoyla devam ediyor.


    Beş aylık siyasi belirsizliğin ardından geleceğine ilişkin çeşitli yorumlar yapılan mega proje, hiçbir akamete uğramadan sürüyor. Dünya havacılık sektörü paydaşlarıyla yolcuların merakla beklediği havalimanı için çalışmalar tempo kazandı.

    AA, yılda 150 milyon yolcuya hizmet etmesi planlanan İstanbul Yeni Havalimanı'ndaki çalışmaları görüntüledi.

    Toplam 4 fazı bulunan projenin ilk faz çalışmaları kapsamında zemin düzeltme, hafriyat ve üstyapı inşaat çalışmaları sürüyor. Projede kurulan onlarca şantiyede bin 800'ü aşkın hafriyat kamyonunun yoğun çalışmaları görülürken, şantiye sahasında günlük 1 milyon 200 bin metre küp toprak hareketi gerçekleştiriliyor.

    Havalimanının ilk etabında üç adet bağımsız paralel pist, taksi yolları, apron, terminal binası, hava trafik, haberleşme ve meteoroloji sistemleri ile diğer hizmet binaları hayata geçecek.

    Projede 898 beyaz yaka ve 8 bin 468 mavi yaka ile toplamda 9 bin 366 personel çalışıyor ve iş yoğunluğuna bağlı olarak bu sayının ilerleyen zamanlarda artması planlanıyor.

    Piste ilk uçak 2018'de inecek

    Toplam yatırım bedelinin 10 milyar 247 milyon avro olması öngörülen havalimanının ilk etabının 2018 yılının ilk çeyreğinde faaliyete geçmesi hedefleniyor.

    Birinci etabının finansmanı için 6 bankadan 4,5 milyar avroluk kredi sağlayan işletmeci firma İGA, projeyle ilgili bilgileriwww.igairport.com internet sitesinden yayınlıyor.

    Ana Yolcu Terminal Binası, 1,3 milyon metre kare ile dünyanın tek çatı altındaki en büyük terminal binası olacak. Bu terminalde ilk etapta yılda 90 milyon yolcuya hizmet sunulması hedefleniyor. Yıllık yolcu kapasitesi 2028 yılında 150 milyona ulaşacak. Mevcut havalimanlarına inişi mümkün olmayan büyük gövdeli uçaklar da Yeni Havalimanı'na iniş yapabilecek.

    Günde 3 bin 500 iniş kalkış kapasitesiyle hizmet verecek

    Yap- ­İşlet ­‐ Devret modeliyle yapılandırılan projede, 25 yıllık işletim hakkı karşılığı, KDV dahil 26,2 milyar avro bedel İGA tarafından devlete ödenecek.

    Tamamlandığında 150'den fazla havayoluna hizmet verecek ve üzerinden 400'e yakın noktaya uçuş gerçekleştirilecek İstanbul Yeni Havalimanı, yaratacağı katma değer ile yolcu ve yük taşımacılığında dünyanın yeni havacılık merkezi olacak.

    Günde 3 bin 500 iniş-kalkış kapasitesine sahip olması planlanan İstanbul Yeni Havalimanı inovasyonla gelişen dünya havacılığının mütemmim cüzü olacak.

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    Kaynak: AirportHaber




  • 3.HAVA LİMANI HAKKINDA YETKİLİ KİŞİ İLE YAPILAN ROPÖRTAJ
    3. havalimanı inşaatında son durum!
    3. Havalimanı şantiyesinde 2 bin kamyon, 400 iş makinesi aralıksız çalışıyor. Bir yandan inşaat çalışmaları sürerken, diğer yandan tasarım ayrıntıları da netleşiyor. İşte 3 havalimanı inşaatında son durum...

    3. havalimanı inşaatında son durum!

    22 Kasım 2015, Pazar / 09:53
    Kategori: Kent Haberleri

    3. Havalimanı şantiyesinde 2 bin kamyon, 400 iş makinesi aralıksız çalışıyor. Bir yandan inşaat çalışmaları sürerken, diğer yandan tasarım ayrıntıları da netleşiyor. Akşam yazarı Şenay Köşdere İGA'nın CEO'su Yusuf Akçayoğlu ile 3. havalimanı şantiyesinde bir araya geldi. İşte o röportaj...

    Bundan tam 1 yıl önce, 3. Havalimanı'nı konuşmak üzere bir araya geldiğimizde, Yusuf Akçayoğlu projeyi üstlenen İGA'nın CEO'luğu görevini yeni devralmıştı. Henüz projeyle ilgili hiçbir ayrıntı netlik kazanmamış, finansman anlaşması dahi imzalanmamıştı. Akçayoğlu'nda sadece Türkiye değil dünyanın gözünü diktiği mega projenin başına gelmenin heyecanı vardı. Gündemi meşgul eden konu ise projenin detayları değil, '3. Havalimanı şart mıydı, değil miydi' tartışmalarıydı. 1 yıl sonra Akçayoğlu'yla bu kez dev projenin şantiyesinde buluştuk.

    'RÜYA TAKIM' KURDUK

    Nasıl geçti bu son bir yıl, neler yaptınız?
    Çok net bir ifadeyle, bu 1 yılda çok büyük, devrim niteliğinde işler yaptık diyebilirim. Kredi sözleşmemiz yoktu. İşin yapılabilirliği konusunda birçok adım daha atılmamıştı. Bunların başında da master plan vardı. Master plandan sonra yapılacak işin tasarım süreci vardı. İnşaat sürecinin yönetimi konusu vardı. Bunların hepsini çözdük. Önce müthiş bir ekip kurduk. Nüfusumuz 2 binler civarındaydı. Şu anda 9 bin 300 kişiyiz. 40 tane dizayn paketinin ihalesini bitirdik. Değil Türkiye’de, dünyada olabilecek en iyi havacılık ekspertlerini bir araya getirdik. Ve rüya takımı kurduk. Şu anda bunun meyvelerini yiyoruz. Hafriyatın bittiği yerlerde betonarme işlere başladık. Taşeron seçimi, altyüklenici seçimi sürecini tamamladık. Birçoğunu da sahaya mobilize ettik. 5 bin işçinin yatabileceği bir kamp kurduk. Beyaz yakalılarımız için 6 bin metrekarelik, bu devasa ofis binasına yaptık. Özetle büyük işler yaptık. Bunu yapmak zorundaydık ki, birinci fazın 42 aylık sürecini yakalayalım.

    Yakalayabilecek misiniz?
    Şu anki planlamalarımıza göre yakalıyoruz.

    25 BİN ARAÇLIK OTOPARK

    Tasarım ne aşamada?
    Tasarımın geliştirilmesi için firmaların ihalesini bitirdik. İşi Scott Brownrigg diye İngiliz bir firmaya verdik. Tabii bir yandan bu yabancı firmaların hepsini Türklerle evlendirdik ki bu know how Türkiye’ye gelsin ve yerleşsin. Aynı zamanda Türk mühendis ve mimarların esnekliği de bu işlerin içine dahil olsun dedik. 1 milyon 300 bin metrekare tek çatı altında, dünyanın en büyük terminalini yapıyoruz. 90 milyon yolcu kapasitesiyle açılış olacak. Arkasına 800 bin metrekarelik ve 25 bin araçlık otopark yapıyoruz. Yani toplam 2 milyon 100 bin metrekare bir kapalı alan işimiz var. Tasarımlarımız belli bir seviyeye geldi. Yapacağımız kapı sayısı, lounge’laran yerleri gibi konular netleşti.

    TERMİNALE KUBBELİ GİRİŞ

    3'üncü Havalimanı denince nasıl bir terminal canlanmalı insanların kafasında?
    Bir Türk dokunuşu kesinlikle var. Giriş katındaki çatının yapısı kubbelerden oluşuyor. Buradan doğal ışık geliyor. Mimar Sinan’ın yapılarından esinlenildi diyebilirim. Osmanlı Selçuklu mimarisinin dokunuşlarını barındıran, başka bir havalimanına benzetilemeyecek, eşi olmayan bir proje geliştiriyoruz. Ve tabii ki dünyanın en büyük ve en fonksiyonel havaalanı olduğunu da yinelemekte fayda var.

    PARKTAN UÇAĞA 1 SAAT

    Fonksiyonelden kasıt ne?
    Yolcunun otoparka aracını parkettiği andan itibaren geçireceği sürecin problemsiz olmasını kastediyoruz. Her yerde yürüyen bantlar ve bagiler olacak. Yolcu arabadan indiğinde check-in, güvenlik kontrolü gibi işlemler dahil olmak üzere 1 saat içinde uçakta olabilecek.

    150 milyon yolcu 350 destinasyon

    Yeni havalimanı, İstanbul’un Avrupa yakasında, Karadeniz kıyısındaki Tayakadın ile Akpınar köyleri arasındaki 76,5 milyon metrekare alan üzerinde yükselecek. Yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak 3. Havalimanı’ndan 350’den fazla destinasyona uçuş yapılması planlanıyor.

    Tek parti önümüzü açar

    Yakın zamanda kredi sözleşmesini imzaladınız. Neden yerli sermaye?
    Paranın artık yerlisi, yabancısı yok. Evet lider Ziraat Bankası ama 6 tane banka var ve bunların 3'ü yabancı sermayeli bankalar. Parayı Türk bankaların kazanmasında ne gibi bir sakınca var ben bunu anlamıyorum. Ayrıca bu çapta bir kredinin, bu kadar zamanda çözülmüş olması da büyük bir başarı. Önümüzde 4 yıllık bir tek parti yönetimi var. Bu da projenin önünü açacak bir faktör.

    Londra ve Çin'den talep

    Bir ara finansman sıkıntısı çektiğinize dair de söylentiler çıkmıştı. Gerçekten zorlandınız mı kredi bulmakta?
    Biz işi yaparken Çin’den de İngiltere’den da kredi verme talebi geldi. Biz bir süreç sürerken bölüp, 'dur bir de seni deneyeyim' diyemezdik, bu sadece zamanı uzatırdı. Süreci kesintiye uğratmamak için ilk kurduğumuz yapı üzerinden devam ettik. Böyle büyük çaplı bir finansman daha kısa sürede çözülemezdi.

    2 bine yakın kamyon, 400 iş makinesi

    Her yer kamyon, iş makinesı dolu. Kaç araç var?
    76 milyon metrekarenin bir havalimanı için ayrılması çok büyük şans. Handikapı ise çok fazla toprak hareketini gerektirmesi. Zamanında tamamlayabilmek için resmen inşaat rekorları kırıyoruz. 2000’e yakın yüksek kapasiteli kamyon, 400 ağır iş makinesi çalışıyor. Günlük 1 milyon metrekareyi aşan bir toprak hareketi var. Sadece günlük akaryakıt tüketimimiz 700 - 800 bin litrelerde.

    Maksimum yerlilik

    Yerlilik oranı nasıl?
    Maksimumda tutmaya çalışıyoruz. Özel sistemler hariç her şeyin yerli olması için çaba sarf ediyoruz.

    Maliyetlerde sürprizler oluyor mu?
    Altyapıda, zemin iyileştirmlede bazı şeyler kontrolümüzden çıkabiliyor. Ama bunlar inşaatın doğasında var. Bunlarla mücadele edip, bütçelediğimiz seviyede projede tamamlamayı hedefliyoruz.

    Tanıtımlara başlıyoruz

    Tanıtım faaliyetleri de olacak mı?
    Aralık ayında İGA olarak dünya havacılık alanında büyük bir kongreye ev sahipliği yapacağız. ACI Airport Council International İstanbul'da olacak. Biz de ev sahibi olacağız. Devrim sürecinde ayağa kalkmaya çalıştık, enerjimizi başka şeylere harcadık. Şimdi artık uluslararası tanıtımlara da başlıyoruz.

    Doğa için rekor bütçe hazırladık

    Bir de doğanın bozulmasıyla ilgili eleştiriler var… Bu konuda çalışmalarınız var mı?
    Süper mega iş yapılıyorsa, doğayı olduğu gibi korumak mümkün değil. Bu dünyanın her yerinde bu böyle. 76 milyon metrekarelik bir proje yapacağız ama her şey olduğu gibi kalacak, doğayı koruyacağız dersek yalan söylemiş oluruz. Biz yalan söylemek istemiyoruz. Ancak bu etkiyi minimuma indirmek için çok mücadele veriyoruz. Doğa hasarını en aza indirgemek için onlarca milyon euroluk bir bütçe ayırdık. İddia ediyorum böyle bir bütçeyi kimse harcamadı doğa için bugüne kadar.

    Neler var bu bütçenin içinde?
    Arazideki endemik bitkilerin haritasını çıkardık. Profesyonel destek alıyoruz. Buradaki bitki soğanlarını aldık, taşıdık. Başka yerlerde türün devamını sağlıyoruz. 20 bin civarında ağaç transplantasyon yöntemiyle taşındı. Kesilen her ağaç yerine de 5 ağaç dikiyoruz.

    Kuşlarla ilgili de çalışmalarınız vardı…
    Evet. Kuşların hareketlerini inceledik. Tabii burada diğer paydaşların da rolü var. Bunlardan biri de İstanbul Büyükşehir Belediyemiz. Burada bir atık çöp toplama merkezi var. Orası kuşlar için bir cazibe merkezi. Çünkü kuşlarda bir öğrenme ve unutma süresi var. Şu an kalksa bile belli bir süre kuşlar oraya gelmeye devam edecek. Belediye bize bu merkezin kaldırılacağına dair söz verdi. Diğer taraftan kuş radarları satın aldık belli bölgelere yerleştiriyoruz. Kuş yönetimini en sağlıklı bir şekilde sağlıyoruz.

    Enerjisini güneşten suyu yerden alacak

    Yeşil havaalanı olmak adına ne gibi planlarınız var?
    Burası yeraltı sularının denize doğru aktığı bir yer. Bu suları belli bir yerde biriktirip, filtreleyip, heba etmeden kullanmak yolunda bir projemiz var. Bunun üzerinde çalışıyoruz. Güneş enerjisiyle ilgili projelerimiz var. Burası 250 megavatlık bir yapı. Afyon şehrinin harcadığı enerjiyi tek başına çekecek bir yapıdan bahsediyoruz. Elbette kendi enerjisinin tamamını üretemez ama bir kısmını kendi üretsin istiyoruz. Ayrıca peyzajda her yer yeşil olacak. Bir de tabii karbon ayak izinden bahsetmek lazım. Şu anda Atatürk Havalimanı'nda yoğun hava trafiğinden dolayı çok ciddi bir enerji sarfiyatı söz konusu. Uçaklar 20-30 dakika havada turlamak zorunda kalkıyor. Bu da karbon ayakizi yaratıyor. Bizde bağımsız pistler olduğu için bu oran minimuma inecek. Aynı zamanda denizin üzerinden iniş kalkış sağlandığı için yermleşim yerlerine gürültü kirliliği yaratılmayacak.

    Duty free alanı Atatürk'ün 10 katı olacak

    Alışveriş alanları genişleyecek mi?
    Evet oldukça büyük bir duty free alanı olacak. 40 bin metrekare net satış alanı olan 100 bin metrekareye yayılmış dutyfree alanı olacak. Şu anda Atatürk Havalimanı'ndaki duty free alanının tam 10 katı. Lounge alanları da ciddi anlamda genişleyecek. Sadece Türk Havayolları’na 10-11 bin metrekare lounge alanı veriyoruz.

    Sektörün, şirketlerin projeye bakışı nasıl?
    Bu yapı dünya havacılık sektörünün merkezi olmaya talip bir yapı. Mesela duty free için Unifree'yle birlikte Heinemann’la anlaştık. Tüm operasyonlarını İstanbul’a kaydıracaklar. Kargo için de DHL’le görüşülüyor. Onların da burada bölgesel bir 'hub' yapması söz konusu.


    Şenay Köşdere/Akşam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atilla Galya -- 22 Aralık 2015; 22:58:51 >




  • Çalışmalarda 55. hafta. Havalimanı şantiyesinde son durum:

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)


    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)




  • Konu ölmüş ya

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten büyük bir yatırım ama İstanbul'un kuzey ormanlarını mahvetmeden yapılması gerekiyordu. Ayrıca her büyük yatırımı İstanbul'a yapmaktan vazgeçmeleri gerekiyor. Bu ülkede 80 tane daha il var. Tüm nüfusu buraya çeken icraatlar şehre zarar veriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Gerçekten büyük bir yatırım ama İstanbul'un kuzey ormanlarını mahvetmeden yapılması gerekiyordu. Ayrıca her büyük yatırımı İstanbul'a yapmaktan vazgeçmeleri gerekiyor. Bu ülkede 80 tane daha il var. Tüm nüfusu buraya çeken icraatlar şehre zarar veriyor.

    Belki genel olarak haklı olabilirsiniz ama bu havalinanının ( bu kapasite ve özelliklerde) İstanbul dışına yapılması mümkün değildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jethoca

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Gerçekten büyük bir yatırım ama İstanbul'un kuzey ormanlarını mahvetmeden yapılması gerekiyordu. Ayrıca her büyük yatırımı İstanbul'a yapmaktan vazgeçmeleri gerekiyor. Bu ülkede 80 tane daha il var. Tüm nüfusu buraya çeken icraatlar şehre zarar veriyor.

    Belki genel olarak haklı olabilirsiniz ama bu havalinanının ( bu kapasite ve özelliklerde) İstanbul dışına yapılması mümkün değildi.

    İstanbul'da Silivri'ye yapılması düşünülmüş ama oradan vazgeçilmiş.
  • Şimdi benim aklımda iki soru var;
    1) 3. Havalimanı'nın adı nedir?
    2) Atatürk Havaalanı'na ne olacak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ziel34

    Bu açılınca atatürk havalimanı kapatılmaz umarım...


    Bu kadar yüksek kapasiteli havalimanı yapılmasının sebebi bu zaten. Hem Atatürk Havalimanının hemde zamanla beraber artacak olan yolcu kapasitesini tek havalimanından karşılayabilmek.

    Toprak değeri olarakta 1 proje ile 2 yer altın değerine çıkacak. Hem Atatürk Havalimanı kalktığında açılacak alan hem 3. havalimanının etrafındaki alanlar.

    Ticari olarak inanılmaz zeki bir hamle ama devlete hiçbir katkısı yok.Çünkü üretime dayalı bir hamle değil devletin,milletin önemli sorununu çözebilecek bir hamle değil.

    Özel sermaye sahiplerinin çığlık atarak sevinmesini sağlayabilecek bir proje lakin o konuda doğruya doğru.Milyarder olsam ne yapar ne eder Atatürk havalimanı kalktığında ihaleye açılacak olan o toprakları almak için elimden geleni yaparım




  • Atatürk Havalimanı'nın arazisi Manhattan'daki Central Park gibi büyük bir şehir parkı yapılarak değerlendirilirse çok iyi olur. Şimdiden bunun için imza kampanyası gibi girişimlerde bulunabiliriz.
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Bende bunu yazacaktım oraya müthiş bi park yapilabilir ama bence konut yaparlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Circassian81 kullanıcısına yanıt
    Evet, büyük ihtimalle öyle olur.
  • Çalışmalarda 83. hafta. Havalimanı şantiyesinde son durum:

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)

    İstanbul 3. Havalimanı (Ana Konu)




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.